Facebook hirdetés tippek: így hirdess hatékonyan!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 alapvető tipp a sikeres Facebook hirdetésekért

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Facebook egy összetett, funkciókkal teli hirdetési rendszert kínál, aminek segítségével precízen és hatékonyan célozhatod meg ideális ügyfeleidet a világ legnagyobb közösségi platformján.

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen az alapok nélkül senki sem hozhatja ki a legtöbbet a Facebook hirdetési arzenáljából. Éppen ezért ma hét alapvető tippet olvashatsz nálunk, amik segítenek megismerkedni ezzel a rendszerrel. Ha úgy érzed, szeretnéd inkább kiszervezni a feladatot, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

1. Készíts több verziót hirdetésed szövegeiből

Bármilyen tehetséges szövegíró is vagy, sosem tudhatod biztosan, hogy hirdetésed szövege milyen hatással lesz majd célközönségedre. Mindig lesz némi kiszámíthatatlanság, főleg, ha korábban nem futtatál A/B teszteket hirdetéseidhez.


Éppen ezért érdemes több verziót is készítened hirdetéseid szövegeiből. Fogalmazz meg többféle címet és leírást is, és párosítsd ezeket úgy, hogy legyen értelmük egymással. Mindegyik ilyen páros egy egyedi üzenetet hordozzon magában, mindegyikük más problémákra koncentráljon, más stílusokban, stb. Kísérletezz a formátumokkal is – próbálj felsorolásokat készíteni, használj hangulatjeleket, vagy épp rövidebb mondatokat, és így tovább.


A Facebook „dinamikus kreatív tartalom” funkciója lehetővé teszi, hogy legfeljebb ötféle verziót készíthess hirdetéseidből (öt különböző kép, öt cím és öt leírás). Az algoritmus elkészíti ezek kombinációit, és futtatja őket egy ideig, hogy kiderítse, melyek a legeredményesebbek.

 

2. Használj videókat

2018-ban kisebb botrányt robbantott ki, amikor kiderült, hogy a Facebook jelentősen „felfújta” a videós mutatókat. Sok hirdető jogosan kérdőjelezte meg, hogy a videó még mindig az a hatékony, releváns hirdetésformátum-e, mint amilyennek beharangozták. A rövid válasz annyi, hogy igen, még évekkel később is az.


A videó óriási kreatív szabadságot kínál, hiszen egy médiumban ötvözi az összes olyan eszközt, amelyekkel egy érdekes történetet lehet előadni.


Sok felhasználó már egy néhány soros szöveges hirdetés láttán továbbgörget, de ha sikerül megragadnod a figyelmüket egy látványos, érdekes videóval, akkor könnyedén lekötheted őket egészen a reklám végéig (ha az nem hosszabb 20 másodpercnél).


Készíts egy olyan videós kampányt, aminek az alapja egy hasonmás-közönség, vagy egy teljesen új célcsoport. Alapozd a videó üzenetét márkádra, és add elő annak történetét, majd készíts egy másik hirdetést azok számára, akik legalább 10 másodpercet megnéztek az első videóból. Ezeknek a felhasználóknak már egy leadfogó hirdetést is mutathatsz, amiben akár egy ajánlatot is tehetsz nekik – természetesen egy felhívás társaságában.

 

3. Készíts hasonmás-közönségeket legértékesebb ügyfeleid alapján

Minden cégnek vannak értékesebb ügyfelei, akik hűségesek az adott márkához, vagy rendszeresen nagy összegekért vásárolnak. A Facebook hasonmás-közönség funkciója lehetővé teszi, hogy az ilyen értékes ügyfelekhez hasonló felhasználókat célozz meg hirdetéseiddel.


Ezzel a funkcióval olyan lehetséges érdeklődőket is elérhetsz, akik korábban nem ismerték márkádat, de jó eséllyel ideális ügyfeleid lennének, hiszen hasonlítanak meglévő értékes vásárlóidra.

 

4. Ritkábban hirdess, de relevánsabb üzenetekkel

A Facebooknak van két nagyon fontos hirdetési mutatója, amikről ritkán esik szó: a gyakoriság, illetve a relevancia.

 

A gyakoriság egyszerűen arra utal, hogy a felhasználók milyen gyakran látják egy hirdetésed két azonos verzióját. Ideális esetben ez a mutató nem haladja meg a 3-as értéket. Ha ennél gyakrabban jelenik meg egy hirdetés a felhasználóknak, akkor az rossz hatással lehet kampányodra. Ez logikus, elvégre ha egy felhasználó már vagy 10-szer látta egy reklámodat, de még nem konvertált, akkor jó eséllyel nem is fog.


A gyakoriságot úgy tarthatod alacsonyan, hogy egy nagyobb közönséget célzol meg. Ez lehetővé teszi, hogy hirdetésed variációinak (lásd: első tipp) legyen idejük végigforogni a felhasználók között. Továbbá, ha megváltoztatod a hirdetés költségkeretét, akkor ne felejtsd el szemmel tartani a gyakoriságmutatót, mert hatással lehet rá.

 

A relevancia mutatója a gyakorisággal ellentétben akkor jó, ha magas értéket ér el. A Facebook egy 10-es skálán értékeli hirdetésedet az alapján, hogy mennyire kelti fel célközönséged érdeklődését. A pozitív visszajelzések (úgymint a kedvelések, megtekintések, hozzászólások kattintások) mind növelik a relevanciamutatót. Ezzel szemben a negatív visszajelzések (pl. a hirdetés elrejtése) csökkentik a pontszámot.


A relevanciamutató akkor ideális, ha legalább 8-at elér a 10-es skálán. Minél magasabb ez az érték, annál jobban felfigyel majd rá a Facebook algoritmusa is, ami alacsonyabb CPC-t (kattintásonkénti költségeket) jelent majd.

 

5. Mindig a mobil-első tartalmakkal foglalkozz a legtöbbet

Amikor Facebook hirdetéseidet tervezed, fontos, hogy első sorban mobileszközökre optimalizáld ezeket. Az asztali tartalmak nem feltétlenül mutatnak jól mobileszközökön, míg a mobilos hirdetések teljesen jól illeszkednek az asztali képernyőkhöz.
A bevált mobilos taktikák közé tartozik például a függőleges videó, ami sokkal jobban mutat egy telefon kijelzőjén. Ezekre a látszólagos apróságokra kell odafigyelned, hogy megkülönböztesd magadat versenytársaidtól, vagy egyáltalán felvehesd velük a versenyt.

 

6. Ismerkedj meg célközönségeddel

A Facebook hirdetési rendszerének egyik fő előnye, hogy temérdek célzási lehetőséget kínál a tökéletes közönség kijelöléséhez. Mindez azonban nem sokat ér, ha nem tudod, hogy milyen emberek alkotják célközönségeket, azaz, hogy kiket érdemes megcéloznod.
Ha túl szűk célközönséget hozol létre, akkor fennáll a veszélye, hogy egy-egy hirdetésed túl gyakran jelenik majd meg a megcélzott felhasználóknak (fentebb olvashattad, hogy ez miért nem ideális). A másik véglet egy túl általános célzás, ahol a relevancia lesz alacsony, hiszen sokakat nem fog érdekelni az ajánlatod.


Ezért kell tudnod, hogy kik azok, akiknek hirdetni szeretnél, mielőtt elkezdesz a célzási beállításokkal foglalkozni.

 

7. Állíts be egy ajánlattételi korlátot

A Facebookon megszabhatsz egy ajánlattételi korlátot, ha szűkös költségkerettel rendelkezel. Ez lehetővé teszi, hogy a lehető legalacsonyabb árat fizesd az összes hirdetéselhelyezésért, biztosítva ezzel, hogy a lehető legtöbb megjelenést hozd ki keretedből.


Ha szükségét látod, érdemes néhány napig így futtatni hirdetéseidet, majd megnézni, hogy mennyire eredményesek. Ez után eldöntheted, hogy érdemes-e így folytatni, vagy megérné-e emelni az ajánlattételt.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!