SEO alapok: a legfontosabb SEO ismeretek, ami nélkül ne is vágj bele

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

De mi is az a SEO, és miért olyan fontos minden modern vállalat számára? A következőkben ezt fejtjük ki! 

 

Szóval mi az a SEO?

A SEO magyarul keresőoptimalizálást (search engine optimization) jelent, célja pedig lényegében az, hogy könnyebb legyen rátalálni webhelyedre a Google és hasonló keresőmotorok találatai között.


A SEO létjogosultságát az adja, hogy a felhasználók megtanultak bízni a Google-ban, és többségük csak az első néhány találatra kíváncsi. A keresőoptimalizálás többféle technikát, taktikát foglal magába, amelyek mind segíthetnek előkelőbb pozíciókba jutni a keresőtalálatok között. Minél magasabb pozíciókban jelenik meg webhelyed a találati oldalakon, annál több figyelmet kap, ami több kattintást és forgalmat jelent majd számodra.

 

Papíron ez remekül hangzik, de a gyakorlatban már egészen más a helyzet, ugyanis nem létezik egyetlen SEO stratégia, ami minden cég számára megfelelő lenne. Ami egy cégnek működik, az egyáltalán nem biztos, hogy egy másiknak is beválik majd.


Egyes SEO ügynökségek szabálytalan, „black hat” módszerekkel próbálnak előnyt szerezni ügyfeleik számára, ami lényegében a találatok mesterséges manipulálását jelenti. Ez az, ami manapság tönkreteheti egy webhely tekintélyét a Google szemében.

 

Mi tehát a megoldás?

Mindenek előtt meg kell ismerned a SEO alapjait, és azokat az időtálló technikákat, amelyek már hosszú évek óta bizonyítottan (és szabályosan) segíthetnek előkelőbb pozícióba emelni webhelyedet a találatok között. Ezt persze könnyebb mondani, mint kivitelezni, hiszen a keresőoptimalizálás szabályait nem a SEO szakemberek diktálják, hanem a Google, a Bing, a Yahoo!, és minden egyéb keresőmotor, amikre optimalizálni szeretnéd tartalmadat.


A Google például több tucat szempontot vesz figyelembe minden egyes tartalom rangsorolásakor – például a terjedelmét, hogy hány hivatkozás mutat rá, hogy mennyire friss a tartalom, és így tovább.


Ha mindez nem lenne elég, a keresőmotorok algoritmusai rendszeresen változnak, és ezekhez a változásokhoz a webmestereknek és online marketingeseknek is igazodniuk kell, ha szeretnék megőrizni előkelő, optimalizált pozícióikat a találati oldalakon.

 

A keresőmotorok működése

A keresőmotorok munkája javarészt a hivatkozásokra (linkekre) támaszkodik. A keresőmotorok (pl. a Google) úgynevezett „robotokat” küldenek ki az internetre a webhelyek feltérképezése céljából.


Akárcsak a felhasználók, a robotok is az oldalak közötti hivatkozásokon keresztül navigálnak, és jutnak el új webhelyekre és oldalakra is. Amikor egy robot megérkezik egy oldalra, átvizsgálja annak HTML kódját (ezt nevezzük feltérképezésnek), és így találja meg a hivatkozásokat rajta.


A feltérképezést követően az oldal tartalma bekerül a keresőmotor indexébe (indexelés). Ez az index lényegében egy hatalmas adatbázis. Csak azok a webhelyek, weboldalak és egyéb tartalmak jelenhetnek meg egy keresőmotor találatai között, amelyek már bekerültek az indexbe, ugyanis a keresőmotorok nem közvetlenül az internetről, hanem ebből az indexből keresik meg a találatokat.

 

De mi dönti el, hogy pontosan mely találatok jelennek meg egy keresésre? A fejlettebb keresőmotorok, amilyen például a Google is, először megpróbálják azonosítani a felhasználó keresőszándékát, majd ehhez passzoló tartalmakat keresnek neki az indexből. Minden keresőmotor más algoritmust használ erre (és az indexük is más), ezért van az, hogy ugyan arra a keresésre egészen más találatokat jelenít majd meg két motor.


A keresőmotorok algoritmusai természetesen féltve őrzött ipari titkok, azonban a legfontosabb rangsorolási szempontok (azaz, hogy mitől függ a találatok sorrendje) a legtöbbeknél azonosak:

 


A keresés értelmezése
•    Milyen szándék áll a lekérdezés mögött?
•    Milyen információra kíváncsi a kereső?
•    Mi a keresés feltételezhető kontextusa és szándéka?

 

A tartalom minősége
•    Tisztán és érthetően megválaszolja egy adott tartalom (weboldal) a felhasználó lekérdezését?
•    Megválaszolja a tartalom a lekérdezéshez kapcsolódó kérdéseket is az adott témában?



Az oldal által nyújtott felhasználói élmény
•    Könnyedén navigálható a webhely?
•    Gyorsan betöltődik a webhely, és keveset kell várnia rajta a felhasználónak, hogy böngészni kezdhessen rajta?

 

Szakértelem, tekintély, megbízhatóság
•    Olyasvalaki készítette a tartalmat, aki ért is ahhoz, amiről beszél? Például egy orvos osztogat-e egészségügyi tanácsokat, vagy ellenőrizte a tartalmat publikáció előtt?
•    Megbízható domainen szerepel a tartalom? Ezt többek között a domainre más, megbízható webhelyekről mutató hivatkozások alapján állapítja meg a Google.

 

Ezek a szempontok mind maradandóak a SEO-ban, annak ellenére, hogy a keresőmotorok algoritmusai évente több százszor kapnak kisebb-nagyobb frissítéseket. Ha tehát a fentieknek megfelelnek tartalmaid, akkor garantáltan jó esélyekkel indulnak majd az előkelő keresőpozíciókért folytatott versenyben.


Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell odafigyelned a legújabb változásokra. Az algoritmusfrissítéseket gyakran az emberek változó keresési szokásaik ihletik – mint amikor a Google úgy döntött, hogy átáll mobil-első indexelésre.
Tartsd tehát nyitva a szemedet, figyelj oda a fenti alapszempontokra, és keresőoptimalizálásod stabil lábakon áll majd!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!