Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

De mi is az a SEO, és miért olyan fontos minden modern vállalat számára? A következőkben ezt fejtjük ki! 

 

Szóval mi az a SEO?

A SEO magyarul keresőoptimalizálást (search engine optimization) jelent, célja pedig lényegében az, hogy könnyebb legyen rátalálni webhelyedre a Google és hasonló keresőmotorok találatai között.


A SEO létjogosultságát az adja, hogy a felhasználók megtanultak bízni a Google-ban, és többségük csak az első néhány találatra kíváncsi. A keresőoptimalizálás többféle technikát, taktikát foglal magába, amelyek mind segíthetnek előkelőbb pozíciókba jutni a keresőtalálatok között. Minél magasabb pozíciókban jelenik meg webhelyed a találati oldalakon, annál több figyelmet kap, ami több kattintást és forgalmat jelent majd számodra.

 

Papíron ez remekül hangzik, de a gyakorlatban már egészen más a helyzet, ugyanis nem létezik egyetlen SEO stratégia, ami minden cég számára megfelelő lenne. Ami egy cégnek működik, az egyáltalán nem biztos, hogy egy másiknak is beválik majd.


Egyes SEO ügynökségek szabálytalan, „black hat” módszerekkel próbálnak előnyt szerezni ügyfeleik számára, ami lényegében a találatok mesterséges manipulálását jelenti. Ez az, ami manapság tönkreteheti egy webhely tekintélyét a Google szemében.

 

Mi tehát a megoldás?

Mindenek előtt meg kell ismerned a SEO alapjait, és azokat az időtálló technikákat, amelyek már hosszú évek óta bizonyítottan (és szabályosan) segíthetnek előkelőbb pozícióba emelni webhelyedet a találatok között. Ezt persze könnyebb mondani, mint kivitelezni, hiszen a keresőoptimalizálás szabályait nem a SEO szakemberek diktálják, hanem a Google, a Bing, a Yahoo!, és minden egyéb keresőmotor, amikre optimalizálni szeretnéd tartalmadat.


A Google például több tucat szempontot vesz figyelembe minden egyes tartalom rangsorolásakor – például a terjedelmét, hogy hány hivatkozás mutat rá, hogy mennyire friss a tartalom, és így tovább.


Ha mindez nem lenne elég, a keresőmotorok algoritmusai rendszeresen változnak, és ezekhez a változásokhoz a webmestereknek és online marketingeseknek is igazodniuk kell, ha szeretnék megőrizni előkelő, optimalizált pozícióikat a találati oldalakon.

 

A keresőmotorok működése

A keresőmotorok munkája javarészt a hivatkozásokra (linkekre) támaszkodik. A keresőmotorok (pl. a Google) úgynevezett „robotokat” küldenek ki az internetre a webhelyek feltérképezése céljából.


Akárcsak a felhasználók, a robotok is az oldalak közötti hivatkozásokon keresztül navigálnak, és jutnak el új webhelyekre és oldalakra is. Amikor egy robot megérkezik egy oldalra, átvizsgálja annak HTML kódját (ezt nevezzük feltérképezésnek), és így találja meg a hivatkozásokat rajta.


A feltérképezést követően az oldal tartalma bekerül a keresőmotor indexébe (indexelés). Ez az index lényegében egy hatalmas adatbázis. Csak azok a webhelyek, weboldalak és egyéb tartalmak jelenhetnek meg egy keresőmotor találatai között, amelyek már bekerültek az indexbe, ugyanis a keresőmotorok nem közvetlenül az internetről, hanem ebből az indexből keresik meg a találatokat.

 

De mi dönti el, hogy pontosan mely találatok jelennek meg egy keresésre? A fejlettebb keresőmotorok, amilyen például a Google is, először megpróbálják azonosítani a felhasználó keresőszándékát, majd ehhez passzoló tartalmakat keresnek neki az indexből. Minden keresőmotor más algoritmust használ erre (és az indexük is más), ezért van az, hogy ugyan arra a keresésre egészen más találatokat jelenít majd meg két motor.


A keresőmotorok algoritmusai természetesen féltve őrzött ipari titkok, azonban a legfontosabb rangsorolási szempontok (azaz, hogy mitől függ a találatok sorrendje) a legtöbbeknél azonosak:

 


A keresés értelmezése
•    Milyen szándék áll a lekérdezés mögött?
•    Milyen információra kíváncsi a kereső?
•    Mi a keresés feltételezhető kontextusa és szándéka?

 

A tartalom minősége
•    Tisztán és érthetően megválaszolja egy adott tartalom (weboldal) a felhasználó lekérdezését?
•    Megválaszolja a tartalom a lekérdezéshez kapcsolódó kérdéseket is az adott témában?



Az oldal által nyújtott felhasználói élmény
•    Könnyedén navigálható a webhely?
•    Gyorsan betöltődik a webhely, és keveset kell várnia rajta a felhasználónak, hogy böngészni kezdhessen rajta?

 

Szakértelem, tekintély, megbízhatóság
•    Olyasvalaki készítette a tartalmat, aki ért is ahhoz, amiről beszél? Például egy orvos osztogat-e egészségügyi tanácsokat, vagy ellenőrizte a tartalmat publikáció előtt?
•    Megbízható domainen szerepel a tartalom? Ezt többek között a domainre más, megbízható webhelyekről mutató hivatkozások alapján állapítja meg a Google.

 

Ezek a szempontok mind maradandóak a SEO-ban, annak ellenére, hogy a keresőmotorok algoritmusai évente több százszor kapnak kisebb-nagyobb frissítéseket. Ha tehát a fentieknek megfelelnek tartalmaid, akkor garantáltan jó esélyekkel indulnak majd az előkelő keresőpozíciókért folytatott versenyben.


Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell odafigyelned a legújabb változásokra. Az algoritmusfrissítéseket gyakran az emberek változó keresési szokásaik ihletik – mint amikor a Google úgy döntött, hogy átáll mobil-első indexelésre.
Tartsd tehát nyitva a szemedet, figyelj oda a fenti alapszempontokra, és keresőoptimalizálásod stabil lábakon áll majd!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!