SEO alapok: a legfontosabb SEO ismeretek, ami nélkül ne is vágj bele

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

De mi is az a SEO, és miért olyan fontos minden modern vállalat számára? A következőkben ezt fejtjük ki! 

 

Szóval mi az a SEO?

A SEO magyarul keresőoptimalizálást (search engine optimization) jelent, célja pedig lényegében az, hogy könnyebb legyen rátalálni webhelyedre a Google és hasonló keresőmotorok találatai között.


A SEO létjogosultságát az adja, hogy a felhasználók megtanultak bízni a Google-ban, és többségük csak az első néhány találatra kíváncsi. A keresőoptimalizálás többféle technikát, taktikát foglal magába, amelyek mind segíthetnek előkelőbb pozíciókba jutni a keresőtalálatok között. Minél magasabb pozíciókban jelenik meg webhelyed a találati oldalakon, annál több figyelmet kap, ami több kattintást és forgalmat jelent majd számodra.

 

Papíron ez remekül hangzik, de a gyakorlatban már egészen más a helyzet, ugyanis nem létezik egyetlen SEO stratégia, ami minden cég számára megfelelő lenne. Ami egy cégnek működik, az egyáltalán nem biztos, hogy egy másiknak is beválik majd.


Egyes SEO ügynökségek szabálytalan, „black hat” módszerekkel próbálnak előnyt szerezni ügyfeleik számára, ami lényegében a találatok mesterséges manipulálását jelenti. Ez az, ami manapság tönkreteheti egy webhely tekintélyét a Google szemében.

 

Mi tehát a megoldás?

Mindenek előtt meg kell ismerned a SEO alapjait, és azokat az időtálló technikákat, amelyek már hosszú évek óta bizonyítottan (és szabályosan) segíthetnek előkelőbb pozícióba emelni webhelyedet a találatok között. Ezt persze könnyebb mondani, mint kivitelezni, hiszen a keresőoptimalizálás szabályait nem a SEO szakemberek diktálják, hanem a Google, a Bing, a Yahoo!, és minden egyéb keresőmotor, amikre optimalizálni szeretnéd tartalmadat.


A Google például több tucat szempontot vesz figyelembe minden egyes tartalom rangsorolásakor – például a terjedelmét, hogy hány hivatkozás mutat rá, hogy mennyire friss a tartalom, és így tovább.


Ha mindez nem lenne elég, a keresőmotorok algoritmusai rendszeresen változnak, és ezekhez a változásokhoz a webmestereknek és online marketingeseknek is igazodniuk kell, ha szeretnék megőrizni előkelő, optimalizált pozícióikat a találati oldalakon.

 

A keresőmotorok működése

A keresőmotorok munkája javarészt a hivatkozásokra (linkekre) támaszkodik. A keresőmotorok (pl. a Google) úgynevezett „robotokat” küldenek ki az internetre a webhelyek feltérképezése céljából.


Akárcsak a felhasználók, a robotok is az oldalak közötti hivatkozásokon keresztül navigálnak, és jutnak el új webhelyekre és oldalakra is. Amikor egy robot megérkezik egy oldalra, átvizsgálja annak HTML kódját (ezt nevezzük feltérképezésnek), és így találja meg a hivatkozásokat rajta.


A feltérképezést követően az oldal tartalma bekerül a keresőmotor indexébe (indexelés). Ez az index lényegében egy hatalmas adatbázis. Csak azok a webhelyek, weboldalak és egyéb tartalmak jelenhetnek meg egy keresőmotor találatai között, amelyek már bekerültek az indexbe, ugyanis a keresőmotorok nem közvetlenül az internetről, hanem ebből az indexből keresik meg a találatokat.

 

De mi dönti el, hogy pontosan mely találatok jelennek meg egy keresésre? A fejlettebb keresőmotorok, amilyen például a Google is, először megpróbálják azonosítani a felhasználó keresőszándékát, majd ehhez passzoló tartalmakat keresnek neki az indexből. Minden keresőmotor más algoritmust használ erre (és az indexük is más), ezért van az, hogy ugyan arra a keresésre egészen más találatokat jelenít majd meg két motor.


A keresőmotorok algoritmusai természetesen féltve őrzött ipari titkok, azonban a legfontosabb rangsorolási szempontok (azaz, hogy mitől függ a találatok sorrendje) a legtöbbeknél azonosak:

 


A keresés értelmezése
•    Milyen szándék áll a lekérdezés mögött?
•    Milyen információra kíváncsi a kereső?
•    Mi a keresés feltételezhető kontextusa és szándéka?

 

A tartalom minősége
•    Tisztán és érthetően megválaszolja egy adott tartalom (weboldal) a felhasználó lekérdezését?
•    Megválaszolja a tartalom a lekérdezéshez kapcsolódó kérdéseket is az adott témában?



Az oldal által nyújtott felhasználói élmény
•    Könnyedén navigálható a webhely?
•    Gyorsan betöltődik a webhely, és keveset kell várnia rajta a felhasználónak, hogy böngészni kezdhessen rajta?

 

Szakértelem, tekintély, megbízhatóság
•    Olyasvalaki készítette a tartalmat, aki ért is ahhoz, amiről beszél? Például egy orvos osztogat-e egészségügyi tanácsokat, vagy ellenőrizte a tartalmat publikáció előtt?
•    Megbízható domainen szerepel a tartalom? Ezt többek között a domainre más, megbízható webhelyekről mutató hivatkozások alapján állapítja meg a Google.

 

Ezek a szempontok mind maradandóak a SEO-ban, annak ellenére, hogy a keresőmotorok algoritmusai évente több százszor kapnak kisebb-nagyobb frissítéseket. Ha tehát a fentieknek megfelelnek tartalmaid, akkor garantáltan jó esélyekkel indulnak majd az előkelő keresőpozíciókért folytatott versenyben.


Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell odafigyelned a legújabb változásokra. Az algoritmusfrissítéseket gyakran az emberek változó keresési szokásaik ihletik – mint amikor a Google úgy döntött, hogy átáll mobil-első indexelésre.
Tartsd tehát nyitva a szemedet, figyelj oda a fenti alapszempontokra, és keresőoptimalizálásod stabil lábakon áll majd!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!