Kattints

Jár büntetés a popup ablakokért a Google-től?

Popup ablakok használata a Google szemszögéből

A Google szerint nem jár büntetés az átmeneti felugró ablakokért

Csonka Nikoletta Szerző:
Csonka Nikoletta

A felugró ablakok az érdeklődők megkaparintásának gyakori, és sokak szerint túlhasznált eszközei. A kéretlenül felbukkanó elemek sokat ronthatnak a felhasználói élményen, így nem csoda, hogy a Google is büntetést szabhat ki miattuk. De mi a helyzet azokkal a felugró ablakokkal, amik csak átmenetileg jelennek meg a felhasználók előtt?

Popup ablakok használata a Google szemszögéből

A Google 2016 óta bünteti a tolakodó közbeiktatott oldalakat. Azóta a webmesterek megtanulták, hogy jobb nem felugró ablakokkal bombázni a mobilos látogatókat, mert a keresőóriás ezt a rangsorolás lefokozásával díjazza.

 

Mint azonban kiderült, a mobilokon felugró ablakok is engedélyezettek, ha csak egy bizonyos ideig jelennek meg – tudtuk meg John Muellertől egy " target="_blank">Google SEO Office House beszélgetésben. Mueller továbbá megemlítette azt is, hogy a zavaró közbeiktatott oldalak büntetése nem tartozik a Google legfontosabb feladatai közé.

 

A téma egy beküldött kérdés kapcsán jött fel. Egy webmester az után érdeklődött, hogy jeleníthet-e meg felugró ablakot mobilos látogatói számára átmenetileg, amiben egy felmérésre hívja fel a webhelyre érkezők figyelmét. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ez is probléma-e a Google szemében. 


Lássuk John Mueller válaszát.

 

John Mueller a mobilokon átmenetileg felugró ablakokról

Összefoglalva, Mueller szerint nem valószínű, hogy egy webhelyet csak azért lejjebb rangsorol majd a Google, mert átmenetileg felugró ablakokat jelenít meg a mobilos látogatók számára. Még ha a Google büntetne is ezért, a webhely továbbra is megjelenhetne a találatok között, csak valamivel alacsonyabb pozícióban.


Amit sokan a közbeiktatott oldalakért járó „büntetésként” emlegetnek, az sokkal inkább egy enyhébb rangsorolási szempont Mueller szerint. Persze az „enyhe” relatív, de állítása szerint valóban lehet hatása a rangsorolásokra a találatok között.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok