Jár büntetés a popup ablakokért a Google-től?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google szerint nem jár büntetés az átmeneti felugró ablakokért

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A felugró ablakok az érdeklődők megkaparintásának gyakori, és sokak szerint túlhasznált eszközei. A kéretlenül felbukkanó elemek sokat ronthatnak a felhasználói élményen, így nem csoda, hogy a Google is büntetést szabhat ki miattuk. De mi a helyzet azokkal a felugró ablakokkal, amik csak átmenetileg jelennek meg a felhasználók előtt?

A Google 2016 óta bünteti a tolakodó közbeiktatott oldalakat. Azóta a webmesterek megtanulták, hogy jobb nem felugró ablakokkal bombázni a mobilos látogatókat, mert a keresőóriás ezt a rangsorolás lefokozásával díjazza.

 

Mint azonban kiderült, a mobilokon felugró ablakok is engedélyezettek, ha csak egy bizonyos ideig jelennek meg – tudtuk meg John Muellertől egy Google SEO Office House beszélgetésben. Mueller továbbá megemlítette azt is, hogy a zavaró közbeiktatott oldalak büntetése nem tartozik a Google legfontosabb feladatai közé.

 

A téma egy beküldött kérdés kapcsán jött fel. Egy webmester az után érdeklődött, hogy jeleníthet-e meg felugró ablakot mobilos látogatói számára átmenetileg, amiben egy felmérésre hívja fel a webhelyre érkezők figyelmét. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ez is probléma-e a Google szemében. 


Lássuk John Mueller válaszát.

 

John Mueller a mobilokon átmenetileg felugró ablakokról

Összefoglalva, Mueller szerint nem valószínű, hogy egy webhelyet csak azért lejjebb rangsorol majd a Google, mert átmenetileg felugró ablakokat jelenít meg a mobilos látogatók számára. Még ha a Google büntetne is ezért, a webhely továbbra is megjelenhetne a találatok között, csak valamivel alacsonyabb pozícióban.


Amit sokan a közbeiktatott oldalakért járó „büntetésként” emlegetnek, az sokkal inkább egy enyhébb rangsorolási szempont Mueller szerint. Persze az „enyhe” relatív, de állítása szerint valóban lehet hatása a rangsorolásokra a találatok között.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!