Pinterest marketing: Hogyan csináld? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Pinterest tippek és trükkök üzleti felhasználóknak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Nem sokkal megjelenése után a Pinterest sokak érdeklődését felkeltette a közösségi platformok között újszerűnek számító, mégis mindenki számára ismerős táblákra tűzdelős koncepciójával.A platformot bizonyára nem kell bemutatni, de lényegében pontosan erről szól – a felhasználók táblákat hozhatnak létre, amikre feltűzhetik („pinelhetik”) kedvenc tartalmaikat, hogy egy helyen összegyűjthessék, és megoszthassák azokat. Ez felhasználói oldalról jól hangzik, de marketing szemszögből nem sok fantázia van benne – vagy mégis? A Pinterest valójában egy rendkívül népszerű és aktív marketing/vásárlási platform, még ha elsőre nem is tűnik annak.

Ha túl vagy az első lépéseken (tehát készítettél egy üzleti Pinterest fiókot), akkor ideje meghódítani minden idők egyik legjobban konvertáló platformját!

 

1. Készíts olyan táblákat, amik üzleti ágazatodhoz kapcsolódnak

A tartalmak válogatására a Pinteresten minden más platformnál jobban oda kell figyelned. Ügyelj rá, hogy termékeidet, szolgáltatásaidat és egyéb tartalmaidat egy látványos, a platformnak megfelelő formátumban prezentáld, hiszen a Pinteresten sok múlik a vizualitáson.

 

Röviden: a felhasználók szívesebben nézegetik a bejegyzésekhez tartozó képeket, mint olvassák azok leírását.

 

Érdemes durván 10 táblát létrehozni, és mindegyikre pinelni némi tartalmat, hiszen nagyjából ennyit lát majd rögtön egy felhasználó, amikor ellátogat profilodra (persze ez attól is függ, hogy milyen eszközön teszi azt).

 

Ügyelj rá, hogy ne legyenek üres tábláid – ha van egy táblád, aminek még nincs tartalma, de később szükséged lenne rá, akkor állítsd privátra, hogy ne jelenjen meg a többi felhasználónak!

 

2. Márkaépítés a Pinteresten? Igen!

Ha egy cégnek készítesz Pinterest profilt, akkor érdemes a felhasználónévnek is ezt a nevet megadni.

 

Személyes márka esetén a bemutatkozás részben írj egy rövid jellemzést arról, hogy mivel foglalkozol, és hogy mik iránt érdeklődsz, egy márka profiljában értelemszerűen a márka bemutatkozása kell, hogy ide kerüljön. Törekedj a tömör, lényegre törő, beszédes megfogalmazásra.

 

Ne felejtsd el összekapcsolni Pinterest fiókodat Facebookoddal és Instagrammoddal is.

 

3. Kedveld mások pinjeit

A Pinterest böngészése során gyakran találkozhatsz olyan tartalmakkal, amik tetszenek ugyan, de nem feltétlenül szeretnéd újrapinelni őket saját tábláidra, talán mert nem passzolnának közönséged érdeklődéséhez. Ettől függetlenül kimutathatod tetszésedet irántuk egy egyszerű kedvelés formájában.

 

Ezzel egyrészt a közösség aktívabb tagjává válsz (közösségi platform, ugyebár), másrészt pedig kedvelésedről értesítést is kap az illető, ami lehet, hogy egy új követőt eredményez majd neked.

 

4. Optimalizálj kulcsszavakkal

A Pinterest keresőmotorja kulcsszavak segítségével talál rá a keresett tartalmakra, ami azt jelenti, hogy nem esszenciális (habár persze nem is árt) hashtageket használni a bejegyzések leírásaiban. Pinjeid leírásának megfogalmazásakor ügyelj rá, hogy olyan kulcsszavakat használj, amikre jó eséllyel sokan rákeresnének, és persze amik kapcsolódnak a tartalomhoz.

 

5. Említs meg más felhasználókat

A Pinteresten ugyan úgy kell felhasználókat megemlíteni, mint a legtöbb népszerű platformon – egy @ jel begépelése után el kell kezdeni beírni a nevet, a platform pedig felkínálja a lehetséges profilokat egy legördülő menüben.

Az egyetlen jelentős különbség más platformokhoz képest, hogy a Pinteresten csak olyan felhasználókat tudsz így megjelölni, akik legalább egy tábládat követik. @megjelöléskor a megjelölt felhasználók egy értesítő emailt kapnak a megjelölésről, egy hivatkozással a bejegyzéshez.

 

6. Használd a Pinterest mentés könyvjelzőt

A Pinterest korábban kiegészítőket kínált valamennyi népszerű böngészőhöz, azonban azóta egy új és sokkal jobb megoldást találtak arra, hogy minden szoftverben elérhető legyen ez a funkció.

 

Nem kell mást tenned, mint ellátogatnod a Pinterest gomb (https://about.pinterest.com/hu/browser-button) oldalára és követni az ott olvasható utasítást, ami lényegében azt jelenti, hogy felhúzod piros a „Pin it” gombot a könyvjelzősávodba böngésződben. Ez után bármelyik oldal tartalmát erre a könyvjelzőre kattintva pinelheted.

 

7. Pinelj videókat

A Pinteresten nem csak képeket, hanem videókat is pinelhetsz tábláidra. Ehhez a videó megosztási linkjére lesz szükséged, tehát ne azt az URL-t illeszd be, amelyik oldalon megnézted a videót.

 

8. Használd céged nevét

Ha egy pin leírása jó, akkor nem valószínű, hogy az újrapineléskor megváltoztatja azt a felhasználó, aki feltűzi táblájára. Ezért fontos, hogy céged vagy márkád neve mindenképpen szerepeljen ebben a mezőben.

 

9. Optimalizáld grafikáidat

Ügyelj rá, hogy a blogbejegyzéseidhez tartozó vezető kép passzoljon a bejegyzés tartalmához. Érdemes valamilyen stílusos, de szigorúan olvasható, és a tartalomhoz illő szöveget (akár a cikk címét) is elhelyezni ezen a képen, mert – mint már említettük – az emberek általában előbb a képet látják a Pinteresten, és csak utána a leírást.

 

Ezzel a trükkel biztosíthatod, hogy a felhasználók azonnal lássák, miről is szól az adott pin.

 

10. Használd a Pinterestet mobilodon is!

Mint minden „modern” közösségi platformnak, a Pinterestnek is van egy mobilalkalmazása – sőt, a pinek függőleges megjelenése miatt valójában első sorban egy mobilalapú szolgáltatásról beszélünk. Egyértelmű tehát, hogy minél előbb meg kell ismerkedned a Pinterest Android vagy iOS verziójával.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!