Több páciens és nagyon ügyfélmegtartás? 5 hasznos tipp orvosok számára

Több páciens és nagyon ügyfélmegtartás? 5 hasznos tipp orvosok számára

5 dolog, amivel több pácienst konvertálhatsz és tarthatsz meg praxisod számára

Mivel szerezhetsz több pácienst rendelődbe orvosként? Konvertáló online marketing eszközök hatékony használata a páciensek szerzéséért és megtartásukért!

Több páciens és nagyon ügyfélmegtartás? 5 hasznos tipp orvosok számára

Az egészségügyben mindig is az volt és lesz a legfontosabb szempont, hogy milyen minőségű ellátást kínálsz pácienseid számára. Ez az ellátás azonban csak a páciensélmény egyik tényezője, és sok más apróság van, amire magánorvosként, vagy egy magánklinika tulajdonosaként érdemes odafigyelned.

Ha minden tekintetben pazar páciensélményt nyújtasz betegeidnek, akkor biztos lehetsz benne, hogy jobb véleményeket is terjesztenek majd rólad az interneten, és így nem csak ők lesznek visszatérő ügyfeleid, hanem többek is választják majd a te praxisodat, ha problémájuk adódik egészségükkel.

Íme 5 dolog, amire érdemes odafigyelned!

 

1. A váró kialakítása

Pácienseidnek jobb esetben nem kell néhány percnél több időt eltölteniük váródban, de ha még ha rövid ideig is tartózkodnak ebben a helységben, akkor is hatással lesz rájuk annak hangulata és légköre. Ráadásul minél több ideig üldögélnek itt, annál több apró részletet fedeznek majd fel benne.

Jobb, ha rendszeresen ellenőrzöd, vagy ellenőrizteted azoknak a dolgoknak az állapotát és minőségét, amikkel pácienseid a várakozás közben találkozhatnak. Stabilak-e az ülőalkalmatosságok? Kopott-e a kárpitozás? Vannak-e repedések a falon? Rendszeresen tisztítják-e a kukákat a klinikán? Tiszta-e a mosdó? A kérdések sora hosszú…

Ha szeretnél kellemes és tartós első (személyes) benyomást tenni pácienseidben, akkor rengeteget számít, hogy milyen váró fogadja őket!

 

2. Emlékeztesd őket időpontjaikra

Ha rendelőd falain kívül is szeretnél gondoskodni ügyfeleid páciensélményéről, akkor emlékeztesd őket nálad foglalt időpontjaikról emailban vagy SMS-ben. Sokan elfelejtik felírni, hogy hetekkel előre időpontot kaptak egy orvosnál, de néhány időben (pl. 2 héttel, 3 nappal és néhány órával az időpont előtt) kiküldött emlékeztetővel biztosíthatod, hogy lényegesen több páciens térjen be rendelődbe.

 

3. Változtass páciensfogadási óráidon

Ha nem jönnek az időpontfoglalások, akkor elképzelhető, hogy legtöbb ideális páciensednek nem felelnek meg azok az időszakok, amikor fogadni tudod őket. Egy családanya például, akinek a munka után még a gyerekekkel is foglalkoznia kell nem igazán fog tudni megjelenni rendelődben délután 4 órakor.

Ha teheted, fogadd pácienseidet az általános munkaórák előtt és után is, vagy néhány hétvégi órában is.

 

4. Ismerd meg pácienseidet

Sok páciens nagyon nagyra értékeli, ha orvosa veszi a fáradtságot, hogy valamivel személyesebben is megismerkedjen vele. Persze ha nagy a forgalom és sok a tennivaló, akkor ez nehezebb feladattá válik, de ha csak egy-két apróságot is meg tudsz jegyezni pácienseidről, amiket időnként megemlítesz nekik, akkor ezzel könnyedén megszilárdíthatod a beléd vetett bizalmukat.

Ezek az apró gesztusok azt mutatják, hogy nem csak egy pácienst, egy ügyfelet hanem egy valódi emberi lényt látsz bennük, és tényleg szíveden viseled az egészségüket.

Ha kell, fel is jegyezhetsz néhány ilyen apró részletet róluk (természetesen ügyelve a személyes adatok bizalmas kezelésére), hogy feleleveníthesd emlékezetedet, mielőtt betérnének rendelődbe a következő időpontra. Egy egyszerű „Sikerült megjavítani az autót?” vagy „Milyen lett a felújított kert?” sokat jelent majd nekik.

 

5. Biztosítsd webhelyed sebességét

Manapság a legtöbb internetező számára elképzelhetetlen, hogy 2-3 másodpercnél többet várjon egy webhely betöltésére. Ezt nem képletesen kell érteni: minden egyes várakozással töltött másodperc lehetséges páciensekbe kerül majd, ugyanis az emberek – még ha tudat alatt is – nagyon türelmetlenek az interneten, főleg ha az egészségükről van szó (ami érthető is).

Ne feledd, hogy valószínűleg nem te vagy az egyetlen magánorvos, akihez bejelentkezhetnének, és ha túl sokáig váratod őket webhelyeddel, akkor mástól kérnek majd segítséget. Olyan ez, mintha a recepciós nem venné fel a telefont idődben – az a páciens többet biztos nem telefonál majd a rendelődbe.

Webhelyed sebességét többféleképpen is javíthatod, amiről itt olvashatsz egy hasznos útmutatót.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok