Online marketing tippek - Online marketing helyi, mikro- és kisvállalkozásoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Online marketing tippek mikro- és kisvállalkozásoknak

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

A helyi, mikro- és kisvállalkozások gyakran nem is mernek belegondolni, hogy milyen költségekkel, vagy erőforrás- és időigénnyel járna az önálló online marketing kommunikáció beindítása és fenntartása. Sokan azonban jobban rettegnek ettől a területtől, mint amennyire valójában kellene...

 

A online marketing számos előnnyel rendelkezik a hagyományos, „offline” módszerekkel szemben, és valójában sokkal hatékonyabban és gazdaságosabban is végezhető annál. Az alábbi tippekkel bemutatjuk, hogy az online marketing nem feltétlenül bonyolult, és közel sem a legköltségesebb eszköz...

Jó weboldal = kevesebb fejfájás

Webhelyed lényegében céged online képviselője, így elengedhetetlen, hogy azt a minőséget tükrözze, amelyet márkáddal is kínálsz ügyfeleidnek. Fontos továbbá, hogy szerepeljen rajta minden lényeges információ, amelyet leendő és meglévő ügyfeleidnek tudniuk érdemes cégedről, szolgáltatásaidról és termékeidről. Mindez azt a célt szolgálja, hogy az érdeklődők egy tudatos, informált döntést hozhassanak, amikor téged, vagyis márkádat választják.

 

Egy weboldalt számtalan módon el lehet készíteni, ráadásul pontosan úgy, hogy megfeleljen a fent emlegetett elvárásoknak. A jó hír az, hogy nem is feltétlenül kell értened ehhez, hiszen akár profi webfejlesztők segítségét is kérheted hozzá.

 

Egy dolgot nem szabad elfelejteni: ha valamire érdemes költeni, az bizony egy keresőoptimalizált, a Google és a felhasználók elvárásainak is megfelelő weboldal. A modern dizájn és a keresőoptimalizált honlap nem összeegyeztethetetlenek… 

 

A webhely felépítése

Elengedhetetlen, hogy a termékek, szolgáltatások, illetve ezek kategóriái is külön aloldalakat kapjanak. Nem árt egy GYIK aloldalt is létrehozni, ahol válaszokat adhatsz a legfontosabb kérdésekre, amiket az ügyfelek tesznek fel cégednek. Ráadásul napjainkban a Google is nagyra értékeli azokat a honlapokat, amik a felhasználók felmerülő kérdéseire adnak választ.

 

Marketing kommunikációdat a referenciáid feltüntetése is fellendítheti, de természetesen nem szabad megfeledkezned egy kapcsolati oldalról, illetve a tartalommarketing alapján képező blog modulról sem.

 

A webhely tartalma

Ha a weboldal szerkezetileg elkészült, akkor ideje feltölteni azt tartalommal. Nem mindegy persze, hogy milyen képi és szöveges tartalmakat használsz. Ha valamivel, akkor az egyedi, figyelemfelkeltő, kreatív tartalmakkal tényleg kitűnhetsz versenytársaid közül.

 

Érdemes saját képeket használod. A stock fotók nagyszerű alternatívát kínálnak, de ha célod a személyesség, akkor fordíts egy kis időt az egyedi képek és videók elkészítésére.

 

A webhely optimalizálása

Elengedhetetlen, hogy webhelyed minden eszközön, képernyőméreten és böngészőben tökéletesen megjelenjen. Ezt hívják reszponzív designnak. Az emberek nagy része ma már okostelefonról tekinti meg a különböző webes tartalmakat, és ha nem biztosítasz számukra kiváló felhasználói élményt, akkor bizony máshol keresik majd azt, amit eleinte nálad szerettek volna megtalálni. Ráadásul minél többen hagyják ott webhelyedet emiatt, annál lejjebb csúszik majd az a keresési találatok között, míg végül szinte teljesen „eltűnik” a célközönséged látóteréből.

 

A webhely technikai optimalizálása a sebességre és használhatóságra egy komplex feladat, amit érdemes egy tapasztalt és naprakész webfejlesztőre bízni.

 

A vélemények (és értékelések) elképesztő hatalma

Az ügyfelek által írt vélemények és értékelések hihetetlenül fontosak márkád online (és offline) hírneve számára. A pozitív és a negatív vélemények (és hogy hogyan kezeled őket) képesek felvirágoztatni cégedet vagy vállalkozásodat, de könnyedén romokba is dönthetik azt.

 

A negatív (és pozitív) véleményekre adott válaszokat nem csak a véleményezők, hanem a véleményeket böngésző, döntés előtt álló lehetséges ügyfelek is megnézik majd. Biztos lehetsz benne, hogy mindenkiben több bizalmat kelt, ha látják, hogy aktívan teszel azért, hogy jobb ügyfélélményt biztosíts az embereknek.

 

A közösségi média pótolhatatlan szerepe

Bármekkora méretű helyi vállalkozásról, vagy nemzetközi cégről legyen szó, a közösségi média minden vállalat számára elengedhetetlen digitális marketingeszköz. Ezek a platformok sokkal közvetlenebb csatornákat biztosítanak a márkák és a fogyasztók közötti kommunikációra, ezért érdemes aktívan jelen lenni a legnépszerűbbeken (amiken célközönséged is jelen van).

 

A Facebook, a LinkedIn és a Twitter például ezek közé tartoznak, mégis annyira eltérőek egymástól, hogy nem minden cégnek lesz szüksége az összes használatára (legalább is nem első körben).

 

Ha kiválasztottad legideálisabb közösségi hálózataidat, akkor regisztráld rájuk cégedet, hogy elkezdhesd hasznosítani mindazon lehetőségeket, amiket kínálnak célközönséged elérésére. A közösségi platformokon megosztott releváns, hasznos, érdekes, értékes tartalmak aktivitásra (kommentek, reakciók, megosztások) ösztönzik követőidet, amelynek köszönhetően még több felhasználó ismerheti meg cégedet, vállalkozásodat.

 

Úgy tűnik, hogy a közösségi aktivitás egyre fontosabb keresőoptimalizálási szemponttá is válik, így ez csupán még egy ok, amiért érdemes foglalkozni ezekkel a platformokkal.

 

Töltsd ki a profilokat céged pontos kapcsolati információival és adataival, hogy az érdeklődők ott ismerkedhessenek meg neveddel, ahol a legkényelmesebb számukra (legyen az a Twitter, a LinkedIn, a Facebook, a Pinterest, vagy bármi más).

 

Az e-mail marketing még mindig működik

Habár sokan azt hinnék, hogy az azonnali üzenetküldés korában az e-mailek már kezdenek kimenni a divatból, valójában még mindig az egyik leggazdaságosabb és legeredményesebb marketing csatornát jelentik.

 

Segítségével kiemelheted a legkedvezőbb ajánlatokat, értesítheted ügyfeleidet a legfontosabb újdonságokról, az elmúlt hét blogbejegyzéseiről, tájékoztathatod őket a közelgő eseményekről és más tudnivalókról is. A lényeg, hogy mindezt csak a felhasználók beleegyezésével tedd. Ehhez nem kell mást tenned, mint feliratkoztatni őket hírleveledre.

 

Fontos, hogy ne bombázd túl sok információval és tartalommal egyszerre címzettjeidet. A nagyobb tartalmakat rövid összefoglalókra érdemes osztani és ezekből kiküldeni egy csokornyit az érdeklődőknek, mellékelve persze azokat a hivatkozásokat is, amiket követve eljuthatnak a teljes hírhez. Ha már a hivatkozásokra való kattintásokról van szó – ne felejts el meggyőző felhívásokat is elhelyezni e-mailjeidben, amik arra ösztönzik az embereket, hogy kattintsanak egy bizonyos mellékelt linkre, eljutva ezzel például egy termék külön oldalára, hogy megkezdhessék a rendelést.

 

Az e-mail marketingre továbbá vonatkozik az „a kevesebb több” elv – jobb néha egy-egy értékesebb üzenetet kiküldeni, mint rendszeresen teleszemetelni a feliratkozók postaládáját. Ez általában csak tiltásokhoz és leiratkozásokhoz vezet majd.


A dolgok tartalommarketing része

A tartalommarketinget sokkal hosszadalmasabban is ki lehetne fejteni – akárcsak a többi fent említett pontot – de mindenképpen említést érdemel, hiszen egy online marketing stratégia szerves részét képezi.

 

A tartalommarketinget nem egyszerű felfuttatni egy kisebb, vagy helyi vállalkozás számára, mert időigényes feladat és gyakran csak jóval később látszódnak az eredményei. Ez sokakat idő előtt demotivál, és felhagynak vele, pedig valójában nagyon is hatékony módszerről van szó.

 

A tartalommarketing segít például szakértői, vagy „gondolatvezetői” pozícióba elhelyezni téged, vagy márkádat az interneten. Minél aktívabb vagy a tartalommarketingeddel, annál több helyen ismerik meg majd nevedet az érdeklődő internetes közösségek.

 

A marketing ezen ágazata továbbá segít organikus (ingyenesen bevonzott) forgalmat terelni webhelyedre, de számos fizetett hirdetési lehetőség közül is válogathatsz, ha úgy érzed, hogy ezeket is megérné alkalmazni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!