Online marketing tippek - Online marketing stratégiai tanácsok kezdőknek és haladóknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hasznos tippek kezdő és haladó digitális marketingeseknek

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A legtöbb vásárlási folyamat, legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról, az interneten kezdődik. A statisztikák szerint 10-ből 8-an az internethez fordulnak, valahányszor egy helyi üzletet szeretnének felkeresni. Marketingesként célod az, hogy márkádra minél többen rátaláljanak, méghozzá – ha szeretnéd az emberek 80%-át elérni – lehetőleg az interneten. A digitális világ egy rendkívül változatos környezet, ahol számos különböző technikát és módszert bevethetsz annak érdekében, hogy láthatóbbá tedd márkádat a releváns keresők számára. Minden további szószaporítás nélkül, következzen néhány hasznos tipp, amelyek segítenek majd eligazodni a digitális marketing világában!

Keresőhirdetések

 

1. Ne hagyd figyelmen kívül a legnagyobb keresőmotorok (Google, Yahoo!, Bing) szabályzatait, ha hirdetéskampányokat szeretnél futtatni rajtuk. A szabályok sokban hasonlíthatnak egymáshoz, de a legkisebb eltérések miatt is kellemetlen helyzetbe kerülhetsz – tájékozódj, mielőtt bármibe belekezdenél!

 

2. Ügyelj rá, hogy hirdetésed szövege és a landing oldal URL címe tartalmilag kapcsolódjanak egymáshoz.

 

3. Használj releváns kulcsszavakat hirdetett tartalmaid címsoraiban, és licitálj ezekre a kulcsszavakra, hogy hirdetéseid nagyobb eséllyel jelenhessenek meg rájuk. Lehetőség szerint tartózkodj a pontos egyezés használatától.

 

4. Használj hatásos CTA-kat (cselekvésre való felhívások), és tartsd szemmel teljesítményüket, hogy kiderítsd, mely formátumok a leghatékonyabbak, és melyeket lenne érdemes használni más tartalmaidban is.

 

5. Ha webhelyeden telefonhívás gomb is szerepel (amire rákoppintva a telefonról böngészők azonnal kapcsolatba léphetnek veled), adj meg egy olyan telefonszámot, aminek statisztikáit nyomon követheted. Erről részletesebben itt írtunk

 

6. Ha csak teheted, hirdetéseid szövegéből hagyd ki céged nevét – a hirdetésekhez kapcsolódó URL-ben ennek alapjáraton szerepelnie kellene.

 

7. Kezdd nagybetűvel hirdetéseid címének legfontosabb szavait, de minden esetben kerüld a csupa nagybetűs szavakat.

 

8. Ne feledkezz meg hirdetéseid szövegének megfelelő tagolásáról sem. Hogy miért? Mert így hatásosabbak!

 

9. Soha ne használj olyan védjegyeket hirdetéseidben, amiknek nem te vagy a tulajdonosa. 

 

10. Ne használj olyan rövidítéseket, amiket kevesen ismernek – lehet, hogy egyesek figyelmét felkeltik, de a legtöbben csak értetlenül próbálják majd kibogarászni, hogy mit próbálsz közölni velük hirdetésedben… vagy nem, és egyszerűen tovább görgetnek majd.

 

Webhely tippek
 

1. Ha webhelyed már évek óta nem kapott nagyobb frissítést, akkor itt az ideje. Egy modern, letisztult design manapság már szinte szabvánnyá vált, és nem csak a felhasználóknak kedveskedhetsz vele, de biztosíthatod, hogy webhelyed felépítése megfeleljen a keresőmotorok előírásainak is.

 

2. Ha még nem vetted volna észre, az okostelefonok korát éljük. Ha 2018-ban egy webhelynek nincs mobilos verziója, vagy nem használ mobilbarát, reszponzív designt, akkor súlyos hátrányba kerülhet a többi, felzárkózottabb webhelyjel szemben a keresőtalálatok között.

 

3. Ne feledkezz meg webhelyed meta mezőiről sem. A cím, a meta leírás, a képek alt szövegei és egyéb mezők optimalizálása segíthet láthatóbbá válni a keresőmotorok szemében.

 

4. Indíts blogot webhelyednek. A blogon megosztott tartalmak segítik kiemelni márkádat a marketingüzenetek sötét tengeréből, ami növeli majd tekintélyedet az ügyfelek szemében, ráadásul a keresőoptimalizálásban is sokat segíthet.

 

5. Helyezd el webhelyeden céged elérhetőségeit is, különös tekintettel a fizikai címre és a telefonszámra. Ahol teheted, nem árt néhány helyhez kapcsolódó másodlagos kulcsszót is megcélozni tartalmaidban (például a meta mezőkben).

 

Keresőoptimalizálás

 

1. Mint azt már fentebb említettük, egy blog akkor a leghasznosabb, ha a keresőoptimalizálásban is segít. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha releváns, értékes tartalmakat osztasz meg rajta, méghozzá rendszeresen.

 

2. Helyezz el olyan gombokat webhelyeden, amelyek segítségével a látogatók egyetlen kattintással megoszthatják tartalmaidat kedvenc közösségi hálózataikon.

 

3. Regisztrálj (és tarts karban) egy Google Cégem profilt, hogy céged alapadatai (név, cím, nyitvatartási órák, elérhetőségek, képek, stb.) a keresőtalálatok között a Google Térképén is megjelenhessenek.

 

4. Ugyan a Yelp Magyarországon nem igazán elterjedt, ez a szolgáltatás biztosítja a cégadatokat az Apple Maps számára, így elérésedet ezen felhasználókra is kiterjesztheted, ha létrehozol rajta egy profilt cégednek.

 

5. Ne feledkezz meg a helyi jellegű kulcsszavak használatáról – ilyenek például a megye, a településnév, városrészek és az irányítószám is. Minél több tartalmadban (blogbejegyzések, weboldalak, közösségi médiás profilok, stb.) jelennek meg, annál több esélyed van rá, hogy a keresőmotorok rájuk találnak.

 

6. Ne csak egyszer használd fel blogbejegyzéseidet. Készíts ezek alapján képeket, idézz belőlük, vagy tegyél fel velük kapcsolatban kérdéseket, hogy további aktivitásra ösztönözd követőidet.

 

7. Igyekezz minél több visszahivatkozást szerezni befolyásos webhelyekről, bloggerektől és egyéb influencer (befolyásos) személyektől, hogy javítsd webhelyed tekintélyét a keresőmotorok szemében.

 

8. Próbáld meg elérni, hogy ügyfeleid pozitív értékeléseket és jó véleményeket írjanak cégedről, vagy márkádról a Google Cégem fiókodon.

 

9. A pozitív véleményeket webhelyeden, blogodon és közösségi profiljaidon is kiemelheted, hogy ezzel is fokozd ügyfeleid beléd vetett bizalmát.

 

10. A webhelyedre és blogodra feltöltött képek szintén segíthetnek a SEO-ban. Ha fényképeidet releváns kulcsszavakkal nevezed el, és használod az alt mezőjüket is, akkor javíthatod az esélyét, hogy tartalmaid a képekre kereső felhasználók számára is megjelenjenek.

 

Közösségi média

 

1. Csak jól átgondolt, ellenőrzött közösségi bejegyzéseket és hozzászólásokat tégy közzé. Habár a bejegyzések és kommentárok bármikor törölhetők, ha valami egyszer kijut az internetre, akkor azt utána lehetetlen végleg eltávolítani onnan (főleg hogy egy felhasználónak nincs más dolga, mint egy képernyőmentést készíteni a kérdéses esetről).

 

2. Közösségi médiás marketingedet alkalmazottaid is segíthetik márkád népszerűsítésével.

 

3. Alaposan nézz utána, hogy mit jelentenek a legfelkapottabb hashtahgek, mielőtt elkezdenéd használni őket bejegyzéseidben. Így számos kellemetlen helyzetet spórolhatsz meg magadnak és rajongóidnak is. Ha új, hashtaget szeretnél létrehozni márkádnak vagy egyik kampányodnak, akkor ellenőrizd, hogy használják-e már mások őket valamire.

 

4. Az emberek nagyon nyíltan szeretik kinyilvánítani véleményüket a közösségi platformokon, szóljon az az időjárásról, az éppen zajló meccsről, vagy pont a te márkádról. Ezek a megjegyzések lehetnek pozitívak és negatívak is, és mindenképpen érdemes nyomon követni őket egy közösségi megfigyeli eszköz segítségével, ami értesít, ha valaki említést tesz márkádról valamelyik nyilvános csatornán.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!