Turizmusmarketing - Online marketing tippek hoteleknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Stabil szállodamarketing taktikák, amiket muszáj kipróbálnod

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy szálloda, vagy üdülőhely marketingjét számos irányból meg lehet közelíteni, és habár minden intézmény egyedi, testreszabott stratégiát követel meg a sikerhez, érdemes azt egy bevált taktikákból és módszerekből álló vázra felépíteni. A következőkben néhány garantáltan hatékony marketingmódszert sorolunk fel, amelyek egyetlen szálloda vagy üdülő arzenáljából sem hiányozhatnak!

Meséld el szállodád történetét

 

Minden szállodának és üdülőnek szüksége van valami egyedire, amivel kiemelkedhet a versenymezőnyből. Kell egy történet, amivel az emberek képesek azonosulni és amit megoszthatnak az ismerőseikkel, barátaikkal.

 

Olyan élményeket kell biztosítanod vendégeidnek, amikről szívesen mesélnek majd másoknak is, és amelyek segítenek abban, hogy szállodádban töltött idejük emlékezetes legyen. Itt nem feltétlenül kell nagy dolgokra gondolni – egy-egy üveg hideg üdítő a frissen átadott szobákban már segíthet a pozitív élmények megalapozásában.

 

Lépj kapcsolatban a helyi és az országos sajtóval

 

A hazai közönség elérése érdekében elengedhetetlen a stabil PR fenntartása. Építs ki jó kapcsolatokat a helyi sajtóval és igyekezz kapcsolatba lépni a nagyobb, országos médiumokkal is.

 

Online utazási ügynökségek

 

Az online utazási ügynökségek a digitális marketing világában a legfontosabb terjesztési csatornáknak számítanak egy szálloda számára. Érdemes alaposan áttanulmányozni őket, mielőtt üzletet kötnél velük, mert árazási modelljeik és egyéb szolgáltatásaik merően eltérhetnek egymástól.

Helyi célállomás-marketing cégek

 

A helyi célállomás-marketing cégek éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy minél több rendezvényre minél több embert csalogathassanak el. Érdemes kapcsolatba lépni az ilyen vállalatokkal és együttműködni velük, hogy minél több üzleti és szabadidős forgalmat biztosíts szállodád számára az egyébként csendes szezonokban.

 

Idegenforgalmi irodák

 

Vedd fel a kapcsolatot a helyi idegenforgalmi irodákkal és érdeklődd meg, hogy nem-e segítenének szállodád népszerűsítésében. Győződj meg róla, hogy szállodád szerepel a webhelyükön és hogy irodájukban is láthatóvá teszik azt a betérő ügyfelek számára. 

 

Ne feledkezz meg webhelyed optimalizálásáról

 

Szállodádnak egy jól optimalizált webhelyre van szüksége. Ha szeretnél tiszta, közvetlen értékesítéseket lebonyolítani, akkor ügyelned kell rá, hogy szállodád webhelye minden releváns keresésre az első találatok között jelenjen meg. A legtöbb szálloda első sorban a mutatós webhelydesignra összpontosít, és habár ez is fontos, egy csinos webhely semmit sem ér, ha az emberek nem képesek rábukkanni – használd ki, hogy mások nem törődnek ezzel és optimalizálj alaposan!

 

Közösségi média és értékelő webhelyek

 

2018 közepén túl remélhetőleg senkit nem kell emlékeztetni arra, hogy az online jelenlét elengedhetetlen a sikeres marketing lebonyolításához. A Facebook, a Twitter, az Instagram és még a YouTube is mind értékes eszközök lehetnek egy digitális marketinges repertoárjában, de egy külön blog vezetése még szabadabb tartalomkészítést tesz lehetővé.

 

Nem szabad megfeledkezni persze az olyan véleményező és értékelő szolgáltatásokról sem, mint a TripAdvisor vagy a Google Cégem – hagyd, hogy elégedett ügyfeleid tovább fokozzák márkád hírnevét és hogy segítsenek még több forgalmat terelni szállodád irányába.

 

Optimalizálj mobilra

 

Szintén senkit sem szabad, hogy meglepjen a tény, hogy 2018-ban igenis létfontosságú a mobilorientált digitális marketing. A kisebb szállodáknak és üdülőknek persze nincs szükségük saját mobilalkalmazás fejlesztésére, de egy mobilbarát, vagy reszponzív design nélkül labdába sem lehet rúgni manapság.

 

A felhasználók nagy része már mobiltelefonjáról éri el az internetet, és ha webhelyed az ő igényeiknek is eleget tesz (értsd: növeli a felhasználói élményt), akkor azt a Google azzal jutalmazza majd, hogy előbb jeleníti meg szállodádat a találatok között, mint azokét, akik nem figyelnek erre.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!