Felhasználói vélemények, vevői vélemények marketing stratégiádban - Íme a legjobb figyelőeszközök, amikkel hatékonyan ellenőrizheted márkád hírnevét!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legjobb online eszközök közösségi jelenléted kezelésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A közösségi médián való jelenlét egy cég vagy vállalkozás online tevékenységeinek egyik legfontosabb részévé vált az elmúlt évek során. Ahogy az emberek egyre több idejüket töltik a közösségi média felületeken, úgy egyre inkább itt nyilvánítják ki véleményeiket a különböző márkákról, termékekről, szolgáltatásokról, és – ami talán a legfontosabb tényező – igényeikről is.

Egy kisebb, helyi vállalkozás, és egy nemzetközi cég tulajdonosaként is tisztában kell lenned azokkal a kommunikációs elemekkel, említésekkel és megjegyzésekkel, amelyek márkádról szólnak. Ezek nyomonkövetésével megtudhatod, hogy mi tetszik ügyfeleidnek termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban, vagy hogy mit
kifogásolnak márkádban (amiért esetleg másokat választanak helyetted).

 

Mindezen információkra alapozhatod következő termékdesignjaidat, marketingkampányaidat, szolgáltatásaidat, és számos egyéb olyan dolgot is, amik befolyásolják ügyfeleid márkádról alkotott véleményét.

 

De hogyan juthatsz hozzá ezekhez az információkhoz? Hogyan szűrheted ki az internet kivehetetlen hangzavarából azokat a beszélgetéseket, amik számodra relevánsak? Ebben segítenek az úgynevezett közösségi figyelő alkalmazások. Ezek más és más árkategóriákban és funkciókkal elérhetők, így biztosan találsz majd közöttük olyat, ami megfelel az igényeidnek.

 

Google Alerts 

Az Alerts csupán egy a számos ingyenes Google alkalmazás közül, amit minden cégtulajdonosnak (és marketingesnek) ismernie kellene. A Google Alerts (vagy Google Értesítő) szolgáltatáson belül megadhatsz akár ezer kifejezést, amikről a Google automatikusan, rendszeresen emailt küld majd fiókodba napi, heti, vagy más, tetszőleges gyakorisággal.

 

Az Alerts azonban meglehetősen korlátozott funkcionalitást kínál, ami nem meglepő, elvégre egy ingyenes szolgáltatásról van szó. Ráadásul csak azokat a tartalmakat figyeli, amiket a Google már valamikor indexelt – ez azt jelenti, hogy rengeteg közösségi médiás említés (még a nyilvánosak is) hiányzik majd a jelentésből.

 

BuzzSumo

A BuzzSumo egy közismert, sokak által használt, meglehetősen kedvező árú közösségi figyelőeszköz, ami rengeteg funkciót kínál a felhasználók számára. A legolcsóbb csomag havi 79 dollárba kerül, ami összesen ötezer említést enged megtekinteni, és még figyelmeztetéseket is beállíthatsz azokra az esetekre, amikor valaki említést tesz márkádról, versenytársaidról, vagy más, tetszőleges kifejezésekről (pl. termékeidről).

 

Mention

Ha költségvetésed valamivel szerényebb, és nincs szükséged annyi említésre, mint amennyit például a BuzzSumo kínál, akkor a Mention is remek választás. A Solo csomag havi 29 dollártól indul, és 3 000 említést, illetve 2 beállítható figyelmeztetést kínál. Ahogy a neve is utal rá, a Solo csomag első sorban azoknak a felhasználóknak ideális, akik egymaguk szeretnének foglalkozni a megfigyeléssel. A drágább csomagok több funkciót, említést, figyelmeztetést, és felhasználót is kínálnak.

 

A komolyabb csomagok már olyan funkciókat is tartalmaznak, mint például a véleményanalízis, ami lényegében azt méri, hogy az emberek mennyire pozitív vagy negatív véleménnyel emlegetik márkádat.

 

HootSuite

A HootSuite az egyik legátfogóbb közösségi menedzsment-eszköz. Habár elsődleges szerepe a különböző platformokra való bejegyzések időzítése, olyan analitikai és adatábrázolási funkciók is igényelhetők hozzá, amik a legtöbbek ielvárásait kielégítik majd, ha a közösségi figyelésről van szó.

 

Az alapfunkciók ingyenesek, de a legfontosabbakért természetesen már fizetni kell. A legolcsóbb egyfős csomag havi 19 dollárba, a háromfős Team verzió pedig 99 dollárba kerül, de olyan eszközöket adnak az ember kezébe, aminél tényleg nehéz komplexebb csomagot találni ilyen árkategóriában.

 

Nuvi

Ha mindez még mindig nem elég, és még többre van szükséged, akkor érdemes megismerkedni a Nuvival. A Nuvit első sorban az különbözteti meg a fent említett (és szintén nagyon népszerű) eszközöktől, hogy egyedi és rendkívül részletes adatvizualizációs lehetőségeket kínál a felhasználóknak.

 

Míg a legtöbb eszköz csak számok és diagramok formájában jeleníti meg az adatokat, a Nuvi sokkal vizuálisabb módon igyekszik felvázolni ezeket az átláthatóság érdekében. Természetesen itt is megtudhatod, hogy az emberek miként vélekednek cégedről, márkádról az interneten, hogy mennyire hatékonyak közösségi médiás igyekezeteid, és így tovább. A Nuvi nem kínál csomagokat, mert minden ügyfelüknek egyedi árajánlatot kell kérniük a cég webhelyén keresztül.



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!