Felhasználói vélemények, vevői vélemények marketing stratégiádban - Íme a legjobb figyelőeszközök, amikkel hatékonyan ellenőrizheted márkád hírnevét!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legjobb online eszközök közösségi jelenléted kezelésére

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi médián való jelenlét egy cég vagy vállalkozás online tevékenységeinek egyik legfontosabb részévé vált az elmúlt évek során. Ahogy az emberek egyre több idejüket töltik a közösségi média felületeken, úgy egyre inkább itt nyilvánítják ki véleményeiket a különböző márkákról, termékekről, szolgáltatásokról, és – ami talán a legfontosabb tényező – igényeikről is.

Egy kisebb, helyi vállalkozás, és egy nemzetközi cég tulajdonosaként is tisztában kell lenned azokkal a kommunikációs elemekkel, említésekkel és megjegyzésekkel, amelyek márkádról szólnak. Ezek nyomonkövetésével megtudhatod, hogy mi tetszik ügyfeleidnek termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban, vagy hogy mit
kifogásolnak márkádban (amiért esetleg másokat választanak helyetted).

 

Mindezen információkra alapozhatod következő termékdesignjaidat, marketingkampányaidat, szolgáltatásaidat, és számos egyéb olyan dolgot is, amik befolyásolják ügyfeleid márkádról alkotott véleményét.

 

De hogyan juthatsz hozzá ezekhez az információkhoz? Hogyan szűrheted ki az internet kivehetetlen hangzavarából azokat a beszélgetéseket, amik számodra relevánsak? Ebben segítenek az úgynevezett közösségi figyelő alkalmazások. Ezek más és más árkategóriákban és funkciókkal elérhetők, így biztosan találsz majd közöttük olyat, ami megfelel az igényeidnek.

 

Google Alerts 

Az Alerts csupán egy a számos ingyenes Google alkalmazás közül, amit minden cégtulajdonosnak (és marketingesnek) ismernie kellene. A Google Alerts (vagy Google Értesítő) szolgáltatáson belül megadhatsz akár ezer kifejezést, amikről a Google automatikusan, rendszeresen emailt küld majd fiókodba napi, heti, vagy más, tetszőleges gyakorisággal.

 

Az Alerts azonban meglehetősen korlátozott funkcionalitást kínál, ami nem meglepő, elvégre egy ingyenes szolgáltatásról van szó. Ráadásul csak azokat a tartalmakat figyeli, amiket a Google már valamikor indexelt – ez azt jelenti, hogy rengeteg közösségi médiás említés (még a nyilvánosak is) hiányzik majd a jelentésből.

 

BuzzSumo

A BuzzSumo egy közismert, sokak által használt, meglehetősen kedvező árú közösségi figyelőeszköz, ami rengeteg funkciót kínál a felhasználók számára. A legolcsóbb csomag havi 79 dollárba kerül, ami összesen ötezer említést enged megtekinteni, és még figyelmeztetéseket is beállíthatsz azokra az esetekre, amikor valaki említést tesz márkádról, versenytársaidról, vagy más, tetszőleges kifejezésekről (pl. termékeidről).

 

Mention

Ha költségvetésed valamivel szerényebb, és nincs szükséged annyi említésre, mint amennyit például a BuzzSumo kínál, akkor a Mention is remek választás. A Solo csomag havi 29 dollártól indul, és 3 000 említést, illetve 2 beállítható figyelmeztetést kínál. Ahogy a neve is utal rá, a Solo csomag első sorban azoknak a felhasználóknak ideális, akik egymaguk szeretnének foglalkozni a megfigyeléssel. A drágább csomagok több funkciót, említést, figyelmeztetést, és felhasználót is kínálnak.

 

A komolyabb csomagok már olyan funkciókat is tartalmaznak, mint például a véleményanalízis, ami lényegében azt méri, hogy az emberek mennyire pozitív vagy negatív véleménnyel emlegetik márkádat.

 

HootSuite

A HootSuite az egyik legátfogóbb közösségi menedzsment-eszköz. Habár elsődleges szerepe a különböző platformokra való bejegyzések időzítése, olyan analitikai és adatábrázolási funkciók is igényelhetők hozzá, amik a legtöbbek ielvárásait kielégítik majd, ha a közösségi figyelésről van szó.

 

Az alapfunkciók ingyenesek, de a legfontosabbakért természetesen már fizetni kell. A legolcsóbb egyfős csomag havi 19 dollárba, a háromfős Team verzió pedig 99 dollárba kerül, de olyan eszközöket adnak az ember kezébe, aminél tényleg nehéz komplexebb csomagot találni ilyen árkategóriában.

 

Nuvi

Ha mindez még mindig nem elég, és még többre van szükséged, akkor érdemes megismerkedni a Nuvival. A Nuvit első sorban az különbözteti meg a fent említett (és szintén nagyon népszerű) eszközöktől, hogy egyedi és rendkívül részletes adatvizualizációs lehetőségeket kínál a felhasználóknak.

 

Míg a legtöbb eszköz csak számok és diagramok formájában jeleníti meg az adatokat, a Nuvi sokkal vizuálisabb módon igyekszik felvázolni ezeket az átláthatóság érdekében. Természetesen itt is megtudhatod, hogy az emberek miként vélekednek cégedről, márkádról az interneten, hogy mennyire hatékonyak közösségi médiás igyekezeteid, és így tovább. A Nuvi nem kínál csomagokat, mert minden ügyfelüknek egyedi árajánlatot kell kérniük a cég webhelyén keresztül.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!