Felhasználói vélemények, vevői vélemények marketing stratégiádban - Íme a legjobb figyelőeszközök, amikkel hatékonyan ellenőrizheted márkád hírnevét!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legjobb online eszközök közösségi jelenléted kezelésére

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi médián való jelenlét egy cég vagy vállalkozás online tevékenységeinek egyik legfontosabb részévé vált az elmúlt évek során. Ahogy az emberek egyre több idejüket töltik a közösségi média felületeken, úgy egyre inkább itt nyilvánítják ki véleményeiket a különböző márkákról, termékekről, szolgáltatásokról, és – ami talán a legfontosabb tényező – igényeikről is.

Egy kisebb, helyi vállalkozás, és egy nemzetközi cég tulajdonosaként is tisztában kell lenned azokkal a kommunikációs elemekkel, említésekkel és megjegyzésekkel, amelyek márkádról szólnak. Ezek nyomonkövetésével megtudhatod, hogy mi tetszik ügyfeleidnek termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban, vagy hogy mit
kifogásolnak márkádban (amiért esetleg másokat választanak helyetted).

 

Mindezen információkra alapozhatod következő termékdesignjaidat, marketingkampányaidat, szolgáltatásaidat, és számos egyéb olyan dolgot is, amik befolyásolják ügyfeleid márkádról alkotott véleményét.

 

De hogyan juthatsz hozzá ezekhez az információkhoz? Hogyan szűrheted ki az internet kivehetetlen hangzavarából azokat a beszélgetéseket, amik számodra relevánsak? Ebben segítenek az úgynevezett közösségi figyelő alkalmazások. Ezek más és más árkategóriákban és funkciókkal elérhetők, így biztosan találsz majd közöttük olyat, ami megfelel az igényeidnek.

 

Google Alerts 

Az Alerts csupán egy a számos ingyenes Google alkalmazás közül, amit minden cégtulajdonosnak (és marketingesnek) ismernie kellene. A Google Alerts (vagy Google Értesítő) szolgáltatáson belül megadhatsz akár ezer kifejezést, amikről a Google automatikusan, rendszeresen emailt küld majd fiókodba napi, heti, vagy más, tetszőleges gyakorisággal.

 

Az Alerts azonban meglehetősen korlátozott funkcionalitást kínál, ami nem meglepő, elvégre egy ingyenes szolgáltatásról van szó. Ráadásul csak azokat a tartalmakat figyeli, amiket a Google már valamikor indexelt – ez azt jelenti, hogy rengeteg közösségi médiás említés (még a nyilvánosak is) hiányzik majd a jelentésből.

 

BuzzSumo

A BuzzSumo egy közismert, sokak által használt, meglehetősen kedvező árú közösségi figyelőeszköz, ami rengeteg funkciót kínál a felhasználók számára. A legolcsóbb csomag havi 79 dollárba kerül, ami összesen ötezer említést enged megtekinteni, és még figyelmeztetéseket is beállíthatsz azokra az esetekre, amikor valaki említést tesz márkádról, versenytársaidról, vagy más, tetszőleges kifejezésekről (pl. termékeidről).

 

Mention

Ha költségvetésed valamivel szerényebb, és nincs szükséged annyi említésre, mint amennyit például a BuzzSumo kínál, akkor a Mention is remek választás. A Solo csomag havi 29 dollártól indul, és 3 000 említést, illetve 2 beállítható figyelmeztetést kínál. Ahogy a neve is utal rá, a Solo csomag első sorban azoknak a felhasználóknak ideális, akik egymaguk szeretnének foglalkozni a megfigyeléssel. A drágább csomagok több funkciót, említést, figyelmeztetést, és felhasználót is kínálnak.

 

A komolyabb csomagok már olyan funkciókat is tartalmaznak, mint például a véleményanalízis, ami lényegében azt méri, hogy az emberek mennyire pozitív vagy negatív véleménnyel emlegetik márkádat.

 

HootSuite

A HootSuite az egyik legátfogóbb közösségi menedzsment-eszköz. Habár elsődleges szerepe a különböző platformokra való bejegyzések időzítése, olyan analitikai és adatábrázolási funkciók is igényelhetők hozzá, amik a legtöbbek ielvárásait kielégítik majd, ha a közösségi figyelésről van szó.

 

Az alapfunkciók ingyenesek, de a legfontosabbakért természetesen már fizetni kell. A legolcsóbb egyfős csomag havi 19 dollárba, a háromfős Team verzió pedig 99 dollárba kerül, de olyan eszközöket adnak az ember kezébe, aminél tényleg nehéz komplexebb csomagot találni ilyen árkategóriában.

 

Nuvi

Ha mindez még mindig nem elég, és még többre van szükséged, akkor érdemes megismerkedni a Nuvival. A Nuvit első sorban az különbözteti meg a fent említett (és szintén nagyon népszerű) eszközöktől, hogy egyedi és rendkívül részletes adatvizualizációs lehetőségeket kínál a felhasználóknak.

 

Míg a legtöbb eszköz csak számok és diagramok formájában jeleníti meg az adatokat, a Nuvi sokkal vizuálisabb módon igyekszik felvázolni ezeket az átláthatóság érdekében. Természetesen itt is megtudhatod, hogy az emberek miként vélekednek cégedről, márkádról az interneten, hogy mennyire hatékonyak közösségi médiás igyekezeteid, és így tovább. A Nuvi nem kínál csomagokat, mert minden ügyfelüknek egyedi árajánlatot kell kérniük a cég webhelyén keresztül.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!