Bemutatjuk milyen okai vannak, hogy nem működik a közösségi média és nem hozza az eredményt

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi lehet az oka, ha a közösségi média nem hozza a kívánt eredményt?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

„A közösségi média nem működik…” Megszámolni sem tudom hányszor hallottam már ezt a mondatot akár egy kávézóban, vagy étteremben ülve is. Találkoztam olyan vállalkozóval, aki elmondta, hogy nem éri meg a közösségi média, és amikor megnéztem a fiókját, azt láttam, hogy a feltöltött képek rosszak voltak, a posztolás következetlen, hogy a szövegekről már ne is beszéljünk. Néhány hónappal később pedig tönkre is ment. De ennek ellentéteként szuper példákat is látni, biztosan te is ismersz olyan oldalakat, amiket nagyon jól vezetnek.

Mi a különbség a két eset között? Leginkább az, hogy vannak olyan alapvető hibák, amit a vállalkozók és üzletek rendszeresen elkövetnek a közösségi média marketingben, ami korlátozza őket abban, hogy egy valóban elkötelezett közösséget építsenek ki. Nézzük, melyek a leggyakoribb hibák!


Nincsenek világos közösségi média célok


Ez az egyik legfőbb ok, ami miatt a márkák elbuknak a közösségi média felületeken. Elmennél egy élelmiszerboltba bevásárlólista, vagy konkrét cél nélkül? Valószínűleg nem. Ha van egy oldalad és csak azért posztolsz, hogy legyen rajta poszt, az kárt tehet a márkádban és többet árthat, mint használhat. Egy konkrét tervvel, stratégiával kellene kezelned ezeket a felületeket úgy, hogy a közösségi média céljaid találkozzanak az üzleti céljaiddal. Minden posztot stratégiailag kell megosztani, még a legegyszerűbb idézeteket, vagy mémeket is, amivel szeretnéd feldobni a követőid napját.  


Nem ismerik a célközönségüket


Ez az egyik legfontosabb dolog, hiszen ha ez a rész nem tiszta, akkor lényegében mindenkihez próbálsz szólni, ami azt jelenti, hogy a semmibe kiabálsz és reméled, hogy valaki meghall. Ha nem tudsz kapcsolatot kialakítani az emberekkel, akkor ne számíts rá, hogy képes leszel nekik bármit is eladni. Tudnod kell ki a célközönséged – mit akarnak, mire van szükségük és hogy jössz te a képbe stb. –, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a közösségi média marketing teljesítményedből.


Nem vagy következetes


A közösségi média algoritmusok új világában – és lényegében mindenhol – a következetesség a kulcs ahhoz, hogy elérd és megfogd a célközönségedet. De tisztázzuk, hogy ez nem feltétlenül jeleneti azt, hogy minden egyes nap posztolnod kell. A következetesség azt jelenti, hogy kitalálsz egy olyan ütemtervet, amit tartani tudsz és ami a legfontosabb, hogy ragaszkodsz is hozzá. Még ha nem is érzed úgy, hogy azonnali eredményeket hoz, a rendszeres posztolás okot ad a követőidnek arra, hogy időnként meglátogassák a profilodat, miközben segít friss, releváns taralommal ellátni azokat, akik felkeresnek, vagy rábukkannak az üzletedre. A kulcs ahhoz, hogy maximalizálni tudd a közösségi megjelenésedet az erős üzenetek és tartalom amellett, hogy mit szeretne a közönséged látni. Posztolj rendszeresen, tartsd jól informáltan a követőidet és idővel egyre nagyobb hitelességed lesz, jobban fognak benned bízni.


A rendszeres posztolás nem csak a márkád értékét erősíti a követőkben, de segít, hogy a közösségi média algoritmusok jó oldalán maradj, így a posztod nagyobb eséllyel indul, hogy valóban feltűnjön a követőid hírfolyamában. Nagyon jó módszer, ha minden hónapban megtervezed a következő hónap tartalmait, ez segít, hogy azok készen álljanak a posztolásra az előtted álló hetekben.


Csak követőket akar szerezni


Vége azoknak az időknek, amikor az egyetlen cél az volt, hogy minél több követőnk legyen. Ha mindenféle konkrét szándék és átgondolás nélkül építed a követőtáborodat – ami az üzletednek is jó –, lehet, hogy jók lesznek a számok és ettől azt hiszed jól csinálod, de ha nem lesz belőlük fizetőképes és fizetésre hajlandó vásárló, nem sokra mész velük.
Ha csak az a célod, hogy növeld a számokat, az tönkre teszi a valódi adatokat – ami az egyik legnagyobb előnye a közösségi média marketingnek. Ha van 1000 követője az oldaladnak, de ebből 900 valójában sosem fog nálad pénzt hagyni, az azt jelenti, hogy az elemzések haszontalanok, ami még nehezebbé teszi, hogy megértsd a célközönséged igényeit, szükségleteit.


Igen, időbe telik kiépíteni egy márka nevét és követőtáborát, de ha olyan emberek követnek, akik tényleg érdekeltek az üzeneteidben, az sokkal értékesebb még akkor is ha kevesebben vannak, mintha csak a számokat kergeted, hogy talán remélhetőleg lenyűgözz valakit, aki az oldaladra téved. A követők számával ügyesen lehet játszadozni és a legtöbb ember ezzel ma már tisztában van. A tartalom és a termék, szolgáltatás minősége, ami sokkal fontosabb, és ami hosszútávon jó eredményeket hoz.


A fő különbség


Itt a lényeg: A különbség azok között az emberek között, akik azt mondják, hogy a közösségi média nem működik és azok között, akik ügyfeleket szereznek, eladásokat csinálnak és folyamatosan fejlesztik a célközönségüket minőségi leadekkel a közösségi média felületeikről, nagyon egyszerű. Van egy olyan stratégiájuk, rendszerük, ami működik. Rájöttek, mit akar látni a célközönségük, ezt pedig rendszeresen meg is adják nekik és folyamatosan elemeznek, megfigyelnek. Lehet, hogy ez rengeteg munkának tűnik, de nem az. A valóságban, ha napi egy óránál többet töltesz a közösségi média felületein, akkor valószínűleg csak az idődet vesztegeted olyan dolgokkal, ami egyáltalán nem hasznos. Határozd meg, mik azok a lényeges, főbb feladatok, amiket minden nap meg kell csinálnod, készíts hozzá egy beosztást és egy tervet a közönséged adatai alapján. Ezután pedig eszerint cselekedj. A fő különbség azoknál, akik a közösségi médiában a sikert látják, a tervezésben rejlik és abban, hogy pontosan tisztában vannak azzal, hogy milyen igényei vannak a célközönségüknek.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!