Optimalizálás mobilra: az okostelefonok térhódításával errre duplán kell ügyelned!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért kellene duplán optimalizálniuk a marketingeseknek mobilra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Az 2019-ben senkinek nem újdonság, hogy a mobilhasználat fokozatosan nő és nő. Azonban egyben ez az az év is, amelyben az okostelefonozással töltött idő túllépett a TV-re fordított órák számát. Bizony, többet nézegetjük a közösségi médiát, a különböző videókat és webhelyeket mobiljainkon, mint amennyi időt a TV előtt ücsörgünk. Sokan tudták, hogy előbb-utóbb eljön ez a pillanat, de a márkák innentől kezdve nem hagyhatják figyelmen kívül az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb marketingtrendjét.

A statisztikák szerint az emberek 3 órát és 43 percet töltenek okostelefonjuk nézegetésével napi szinten. Vannak, akik épp utazás közben teszik ezt, takarékos módra kapcsolva, sötétített képernyővel, míg mások egy meetingen, néma üzemmódban pillantanak rá a legújabb tartalmakra – egy modern marketinges pedig tisztában van vele, hogy közönségét már nem televíziók képernyője, hanem egy tenyérnyi, gyakran néma és olykor sötétített kijelzőjű készülék előtt érheti el.

 

Sokan éppen ezért igyekeznek minden tekintetben mobil-első gondolkodásmódra váltani, és biztosítani, hogy tartalmaik mobileszközökön is tökéletesen szerepeljenek. A marketingesek továbbá tudják, hogy a közösségi médiára megosztott tartalmaknak egyedieknek kell lenniük minden platformon. Akárhová is kerülnek ki azonban ezek a mobilra készült tartalmak, fontos, hogy könnyen emészthetők, érdekesek, és ösztönző jellegűek legyenek, mindezt úgy, hogy illeszkedjenek az adott platformhoz.

 

A legrafináltabb marketingesek azonban egy ennél is alaposabb módszert alkalmaznak: duplán optimalizálják tartalmaikat mobilra! Hogy hogyan? A következőkben erről lesz szó.

 

Szeretnéd, ha weboldalad valós forgalmat, egyre növekvő konverziókat produkálna? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva! 

 

Közösségi tartalomkészítőket alkalmaznak

A naprakész marketingesek jól tudják, hogy vannak olyan emberek, akik konkrétan belenőttek a közösségi médiás tartalmakba. Ezeket a közösségi tartalomkészítőket „influencerekként” is ismerheted – ők azok, akik pontosan tudják, hogy mivel lehet megállítani egy hírfolyamát végiggörgető felhasználó hüvelykujját. Ezt aktív követőtáboruk is bizonyítja, akik fokozott figyelmet fordítanak azokra a tartalmakra, amit kedvenc influencereik megosztanak.

 

A fényképek mindig is népszerűek voltak a közösségi médián, azonban az influencerek képesek voltak különféle trendeket kialakítani bizonyos stílusok és témák köré. Ilyen például a napjainkban egyre terjedő #tetrischallenge, ami a lényegében #flatlay továbbgondolt változata. Az ilyen jellegű képek például tökéletesek az Instagram letisztult, négyzethálós profiljaihoz.

 

A marketingesek könnyedén hasznosíthatják ezeket a jelenségeket a közösségi influencerek befolyásán keresztül, hogy saját márkaanyagokat készítsenek maguknak. Ez a következő pont alapja is egyben:
 

Figyelemfelkeltő marketinganyagok

Megannyi agyontesztelt kreatív elem létezik, amiket bátran hozzá lehet adni egy képhez, vagy videóhoz, hogy jobban teljesítsen a közösségi médián.

 

Ott vannak például az Instagram történetek, az elmúlt évek egyik legsikeresebb marketingtrendje. Habár az emberek gyorsabban „fogyasztják” a történeteket, mint bármilyen más mobiltartalmat, bizonyos trükkökkel rá lehet venni őket, hogy valamivel tovább maradjanak, és közelebbről is megvizsgálják ezeket az átmeneti tartalmakat.

 

A gyorsra szerkesztett videók, amelyek már az első képkockával megragadják a nézők figyelmét jó példák erre. A Facebook azt javasolja, hogy egy hirdetés legyen olyan rövid, amennyire csak lehet, és olyan hosszú, amilyennek lenni kell. A gyorsra fogott hirdetések nem csak figyelemfelkeltők, hanem figyelmesek is az időhiányos felhasználók igényeit tekintve. A cél tehát az, hogy üzeneteidet gyorsan de érthetően kommunikáld irányukba.

 

Még a statikus képeket is mozgalmasabbá teheted néhány animált elem hozzáadásával. Az egyik megoldás erre a már emlegetett #flatlay képek esetén, hogy egy termék begördül a kép széléről a helyére, majd visszagurul.

 

Hangot hozzáadni sem rossz ötlet anyagaidhoz. Tény persze, hogy sok felhasználó szándékosan némán tekinti meg a különböző tartalmakat, de fel kell készülnöd azokra is, akik nem. Minél több érzékre hat egy reklám, annál nehezebb figyelmen kívül hagyni, és annál emlékezetesebb is lesz. A Facebook szerint a zenével, vagy másféle hanggal rendelkező történetek 80%-ka jobb eredményeket értek el a konverziós tölcsér alján, mint a néma hirdetések.

 

Az Instagram továbbá számtalan funkcióval igyekszik konverziókat ösztönözni. A hirdetések konverziós arányát CTA-k elhelyezésével vagy „felhúzásra” buzdító üzenetekkel fokozhatod, de ott vannak még a vásárlást elősegítő címkék is, amelyek különösen a hirtelen felindulásból eredő vásárlási vágynak igyekeznek eleget tenni. Ezek mind egyszerűbbé teszik a vásárláshoz vezető utat, így többen érnek majd a végére anélkül, hogy akadályba ütköznének és feladnák.
 

 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!