Optimalizálás mobilra: az okostelefonok térhódításával errre duplán kell ügyelned!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért kellene duplán optimalizálniuk a marketingeseknek mobilra

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az 2019-ben senkinek nem újdonság, hogy a mobilhasználat fokozatosan nő és nő. Azonban egyben ez az az év is, amelyben az okostelefonozással töltött idő túllépett a TV-re fordított órák számát. Bizony, többet nézegetjük a közösségi médiát, a különböző videókat és webhelyeket mobiljainkon, mint amennyi időt a TV előtt ücsörgünk. Sokan tudták, hogy előbb-utóbb eljön ez a pillanat, de a márkák innentől kezdve nem hagyhatják figyelmen kívül az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb marketingtrendjét.

A statisztikák szerint az emberek 3 órát és 43 percet töltenek okostelefonjuk nézegetésével napi szinten. Vannak, akik épp utazás közben teszik ezt, takarékos módra kapcsolva, sötétített képernyővel, míg mások egy meetingen, néma üzemmódban pillantanak rá a legújabb tartalmakra – egy modern marketinges pedig tisztában van vele, hogy közönségét már nem televíziók képernyője, hanem egy tenyérnyi, gyakran néma és olykor sötétített kijelzőjű készülék előtt érheti el.

 

Sokan éppen ezért igyekeznek minden tekintetben mobil-első gondolkodásmódra váltani, és biztosítani, hogy tartalmaik mobileszközökön is tökéletesen szerepeljenek. A marketingesek továbbá tudják, hogy a közösségi médiára megosztott tartalmaknak egyedieknek kell lenniük minden platformon. Akárhová is kerülnek ki azonban ezek a mobilra készült tartalmak, fontos, hogy könnyen emészthetők, érdekesek, és ösztönző jellegűek legyenek, mindezt úgy, hogy illeszkedjenek az adott platformhoz.

 

A legrafináltabb marketingesek azonban egy ennél is alaposabb módszert alkalmaznak: duplán optimalizálják tartalmaikat mobilra! Hogy hogyan? A következőkben erről lesz szó.

 

Szeretnéd, ha weboldalad valós forgalmat, egyre növekvő konverziókat produkálna? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva! 

 

Közösségi tartalomkészítőket alkalmaznak

A naprakész marketingesek jól tudják, hogy vannak olyan emberek, akik konkrétan belenőttek a közösségi médiás tartalmakba. Ezeket a közösségi tartalomkészítőket „influencerekként” is ismerheted – ők azok, akik pontosan tudják, hogy mivel lehet megállítani egy hírfolyamát végiggörgető felhasználó hüvelykujját. Ezt aktív követőtáboruk is bizonyítja, akik fokozott figyelmet fordítanak azokra a tartalmakra, amit kedvenc influencereik megosztanak.

 

A fényképek mindig is népszerűek voltak a közösségi médián, azonban az influencerek képesek voltak különféle trendeket kialakítani bizonyos stílusok és témák köré. Ilyen például a napjainkban egyre terjedő #tetrischallenge, ami a lényegében #flatlay továbbgondolt változata. Az ilyen jellegű képek például tökéletesek az Instagram letisztult, négyzethálós profiljaihoz.

 

A marketingesek könnyedén hasznosíthatják ezeket a jelenségeket a közösségi influencerek befolyásán keresztül, hogy saját márkaanyagokat készítsenek maguknak. Ez a következő pont alapja is egyben:
 

Figyelemfelkeltő marketinganyagok

Megannyi agyontesztelt kreatív elem létezik, amiket bátran hozzá lehet adni egy képhez, vagy videóhoz, hogy jobban teljesítsen a közösségi médián.

 

Ott vannak például az Instagram történetek, az elmúlt évek egyik legsikeresebb marketingtrendje. Habár az emberek gyorsabban „fogyasztják” a történeteket, mint bármilyen más mobiltartalmat, bizonyos trükkökkel rá lehet venni őket, hogy valamivel tovább maradjanak, és közelebbről is megvizsgálják ezeket az átmeneti tartalmakat.

 

A gyorsra szerkesztett videók, amelyek már az első képkockával megragadják a nézők figyelmét jó példák erre. A Facebook azt javasolja, hogy egy hirdetés legyen olyan rövid, amennyire csak lehet, és olyan hosszú, amilyennek lenni kell. A gyorsra fogott hirdetések nem csak figyelemfelkeltők, hanem figyelmesek is az időhiányos felhasználók igényeit tekintve. A cél tehát az, hogy üzeneteidet gyorsan de érthetően kommunikáld irányukba.

 

Még a statikus képeket is mozgalmasabbá teheted néhány animált elem hozzáadásával. Az egyik megoldás erre a már emlegetett #flatlay képek esetén, hogy egy termék begördül a kép széléről a helyére, majd visszagurul.

 

Hangot hozzáadni sem rossz ötlet anyagaidhoz. Tény persze, hogy sok felhasználó szándékosan némán tekinti meg a különböző tartalmakat, de fel kell készülnöd azokra is, akik nem. Minél több érzékre hat egy reklám, annál nehezebb figyelmen kívül hagyni, és annál emlékezetesebb is lesz. A Facebook szerint a zenével, vagy másféle hanggal rendelkező történetek 80%-ka jobb eredményeket értek el a konverziós tölcsér alján, mint a néma hirdetések.

 

Az Instagram továbbá számtalan funkcióval igyekszik konverziókat ösztönözni. A hirdetések konverziós arányát CTA-k elhelyezésével vagy „felhúzásra” buzdító üzenetekkel fokozhatod, de ott vannak még a vásárlást elősegítő címkék is, amelyek különösen a hirtelen felindulásból eredő vásárlási vágynak igyekeznek eleget tenni. Ezek mind egyszerűbbé teszik a vásárláshoz vezető utat, így többen érnek majd a végére anélkül, hogy akadályba ütköznének és feladnák.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!