Optimalizálás mobilra: az okostelefonok térhódításával errre duplán kell ügyelned!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért kellene duplán optimalizálniuk a marketingeseknek mobilra

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az 2019-ben senkinek nem újdonság, hogy a mobilhasználat fokozatosan nő és nő. Azonban egyben ez az az év is, amelyben az okostelefonozással töltött idő túllépett a TV-re fordított órák számát. Bizony, többet nézegetjük a közösségi médiát, a különböző videókat és webhelyeket mobiljainkon, mint amennyi időt a TV előtt ücsörgünk. Sokan tudták, hogy előbb-utóbb eljön ez a pillanat, de a márkák innentől kezdve nem hagyhatják figyelmen kívül az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb marketingtrendjét.

A statisztikák szerint az emberek 3 órát és 43 percet töltenek okostelefonjuk nézegetésével napi szinten. Vannak, akik épp utazás közben teszik ezt, takarékos módra kapcsolva, sötétített képernyővel, míg mások egy meetingen, néma üzemmódban pillantanak rá a legújabb tartalmakra – egy modern marketinges pedig tisztában van vele, hogy közönségét már nem televíziók képernyője, hanem egy tenyérnyi, gyakran néma és olykor sötétített kijelzőjű készülék előtt érheti el.

 

Sokan éppen ezért igyekeznek minden tekintetben mobil-első gondolkodásmódra váltani, és biztosítani, hogy tartalmaik mobileszközökön is tökéletesen szerepeljenek. A marketingesek továbbá tudják, hogy a közösségi médiára megosztott tartalmaknak egyedieknek kell lenniük minden platformon. Akárhová is kerülnek ki azonban ezek a mobilra készült tartalmak, fontos, hogy könnyen emészthetők, érdekesek, és ösztönző jellegűek legyenek, mindezt úgy, hogy illeszkedjenek az adott platformhoz.

 

A legrafináltabb marketingesek azonban egy ennél is alaposabb módszert alkalmaznak: duplán optimalizálják tartalmaikat mobilra! Hogy hogyan? A következőkben erről lesz szó.

 

Szeretnéd, ha weboldalad valós forgalmat, egyre növekvő konverziókat produkálna? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva! 

 

Közösségi tartalomkészítőket alkalmaznak

A naprakész marketingesek jól tudják, hogy vannak olyan emberek, akik konkrétan belenőttek a közösségi médiás tartalmakba. Ezeket a közösségi tartalomkészítőket „influencerekként” is ismerheted – ők azok, akik pontosan tudják, hogy mivel lehet megállítani egy hírfolyamát végiggörgető felhasználó hüvelykujját. Ezt aktív követőtáboruk is bizonyítja, akik fokozott figyelmet fordítanak azokra a tartalmakra, amit kedvenc influencereik megosztanak.

 

A fényképek mindig is népszerűek voltak a közösségi médián, azonban az influencerek képesek voltak különféle trendeket kialakítani bizonyos stílusok és témák köré. Ilyen például a napjainkban egyre terjedő #tetrischallenge, ami a lényegében #flatlay továbbgondolt változata. Az ilyen jellegű képek például tökéletesek az Instagram letisztult, négyzethálós profiljaihoz.

 

A marketingesek könnyedén hasznosíthatják ezeket a jelenségeket a közösségi influencerek befolyásán keresztül, hogy saját márkaanyagokat készítsenek maguknak. Ez a következő pont alapja is egyben:
 

Figyelemfelkeltő marketinganyagok

Megannyi agyontesztelt kreatív elem létezik, amiket bátran hozzá lehet adni egy képhez, vagy videóhoz, hogy jobban teljesítsen a közösségi médián.

 

Ott vannak például az Instagram történetek, az elmúlt évek egyik legsikeresebb marketingtrendje. Habár az emberek gyorsabban „fogyasztják” a történeteket, mint bármilyen más mobiltartalmat, bizonyos trükkökkel rá lehet venni őket, hogy valamivel tovább maradjanak, és közelebbről is megvizsgálják ezeket az átmeneti tartalmakat.

 

A gyorsra szerkesztett videók, amelyek már az első képkockával megragadják a nézők figyelmét jó példák erre. A Facebook azt javasolja, hogy egy hirdetés legyen olyan rövid, amennyire csak lehet, és olyan hosszú, amilyennek lenni kell. A gyorsra fogott hirdetések nem csak figyelemfelkeltők, hanem figyelmesek is az időhiányos felhasználók igényeit tekintve. A cél tehát az, hogy üzeneteidet gyorsan de érthetően kommunikáld irányukba.

 

Még a statikus képeket is mozgalmasabbá teheted néhány animált elem hozzáadásával. Az egyik megoldás erre a már emlegetett #flatlay képek esetén, hogy egy termék begördül a kép széléről a helyére, majd visszagurul.

 

Hangot hozzáadni sem rossz ötlet anyagaidhoz. Tény persze, hogy sok felhasználó szándékosan némán tekinti meg a különböző tartalmakat, de fel kell készülnöd azokra is, akik nem. Minél több érzékre hat egy reklám, annál nehezebb figyelmen kívül hagyni, és annál emlékezetesebb is lesz. A Facebook szerint a zenével, vagy másféle hanggal rendelkező történetek 80%-ka jobb eredményeket értek el a konverziós tölcsér alján, mint a néma hirdetések.

 

Az Instagram továbbá számtalan funkcióval igyekszik konverziókat ösztönözni. A hirdetések konverziós arányát CTA-k elhelyezésével vagy „felhúzásra” buzdító üzenetekkel fokozhatod, de ott vannak még a vásárlást elősegítő címkék is, amelyek különösen a hirtelen felindulásból eredő vásárlási vágynak igyekeznek eleget tenni. Ezek mind egyszerűbbé teszik a vásárláshoz vezető utat, így többen érnek majd a végére anélkül, hogy akadályba ütköznének és feladnák.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!