Mikor mit kellene posztolnom Facebookon?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Posztolj okosan Facebookra: Mutatjuk hogy mikor mit kell közzé tenned

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A Facebook oldalak kezelői rengeteg időt töltenek azzal, hogy kitalálják, mit posztoljanak az oldalukra. Ez ugyanis a legjobb módja annak, hogy (újra) kapcsolatba kerülj a követőiddel a hírfolyamon keresztül.

Ma azt nézzük meg, hogy

 

  • Milyen különböző típusú posztokat tehetsz közé az oldaladon
  • Melyiknek milyen előnye van
  • Milyen céllal kellene elkészítened ezeket a bejegyzéseket


Ezt kellene posztolnod a Facebookra, hogy több kedvelést és megosztást kapj


Alapvetően négy különböző tartalomtípust különböztetünk meg, amiket készíthetsz:

 

  • Csak szöveges
  • Linket tartalmazó
  • Képes tartalom    
  • Videós tartalom


Nézzük meg kicsit mélyebben az egyes típusokat, hogy milyen céllal kellene őket készítened és melyiktől mit várhatsz.


Csak szöveges posztok


Ez a legalapabb és régen lefedte a posztok többségét, mivel könnyen és gyorsan elkészíthetők, manapság azonban már ritkábban alkalmazzuk, mivel a Facebook és a felhasználók sem díjazzák annyira, mint egykor.


Célja: Hogy választ kapj a követőidtől


A csak szöveges posztok fő célja, hogy az emberek hozzászóljanak és véleményt nyilvánítsanak. A legjobb módszer, hogy rövid kérdéseket teszel fel, amire rövid választ vársz. Ilyen esetekben az ajánlott karakterszám 80-120 között van, az ettől hosszabb már csökkenti az esélyét, hogy válaszolni fognak, főleg, mivel sokan mobilon böngésznek.


Elvárt eredmény: Növekvő aktivitás és edgerank


Ha sokan reagálnak a posztodra, akkor előrébb kerül a hírfolyamban, aminek eredményeképp még nagyobb lesz végül az aktivitás. Még egyszer, itt a csak szöveges, linket nem tartalmazó bejegyzésekről beszélünk, ebben az esetben tehát csak a szavaiddal, ötleteiddel fogod meg a rajongóidat.


Linket tartalmazó posztok


Ebben az esetben bemásolsz egy linket, a Facebook pedig generál mellé egy képet, címet és leírást.


Célja: Hogy forgalmat hozzon a weboldaladra


Az elsődleges cél, hogy az emberek rákattintsanak és meglátogassák az oldaladat. Ilyenkor a szövegnek rövidnek kell lennie, ami érdeklődést vált ki, felhívja a figyelmet, így ösztönözve az embereket, hogy elolvassák azt a tartalmat, amit linkeltél. Itt óvatosnak kell lenni, mert ha túl sok információt írsz le, már nem lesz oka a felhasználónak a kattintásra, mert már ott helyben megtud mindent, amit akar. Az emberek nagyon jól szűrik a tartalmakat az interneten és ez különösen igaz akkor, amikor a hírfolyamukat böngészik. Ellenállhatatlan okot kell nekik adnod arra, hogy abbahagyják a görgetést és rákattintsanak a linkedre, máskülönben tovább lapoznak.


Elvárt eredmények: Forgalom, forgalom, forgalom


Itt a legkisebb az aktivitás, mivel elhagyják a Facebookot, majd amikor visszatérnek és újra látják a posztodat (már ha egyáltalán látják) kisebb az esélye, hogy megjegyzést fűznek hozzá, vagy kedvelni fogják, főleg, ha már a másik oldalon megtették ezt. Ha lehetőség van az oldaladon Facebookos kommentet írni, az viszont nagyon jó, mert így az ismerőseik is látják, ami valószínűleg még nagyobb látogatottságot eredményez. Persze, itt is szerezhetsz kedveléseket, kommentet és megosztást, de ennek a fajta posztnak alapvetően nem ez a célja. Hogy nagyobb legyen az aktivitás, írhatsz ilyesmit:

 

  • 5 tipp, ami segít fogyni. Nekem a második a kedvencem, melyik a tiéd?
  • 5 tipp, ami segít fogyni. Kattints, ha szeretnél 3 kilótól megszabadulni még ebben a hónapban!
  • 5 tipp, ami segít fogyni. Mennyit szeretnél leadni ebben az évben?


A legjobb, ha próbálsz már azelőtt aktivitást kiváltani, hogy rákattintanának a linkre. De tartsd észben, ha valaki túl sok időt tölt a válasszal, lehet, hogy elfelejt átkattintani – ami az eredeti célja volt a posztodnak.


Képek


Ezek a tartalmak egyre népszerűbbek, amihez nagyban hozzájárult a Pinterest és az Instagram is, de a valódi ok, hogy egyszerűen felhívják a figyelmet.


Célja: Aktivitás és megosztás


A legfőbb cél aktivitás kiváltása, vagyis azt szeretnéd, hogy a követőid kedveljék, megosszák a képet az ismerőseikkel és hozzászóljanak. Csakúgy, mint a szöveges tartalmak esetében, a cél, hogy az emberek beszélgessenek a képed alatt, ezzel előrébb kerülj a hírfolyamban és sokkal több ember számára válj láthatóvá.


Elvárt eredmény: Like, komment, megosztás


Minél figyelemfelkeltőbb a kép, annál valószínűbb, hogy nagyobb aktivitást vált ki. Ha unalmas, vagy olyan, amit az emberek már százszor láttak, kisebb a valószínűsége, hogy eléri a célját. A leírásban egy kapcsolódó linket is elhelyezhetsz, ami nagyobb forgalmat generálhat, de a képekkel az elsődleges cél aktivitás kiváltása a kép alatt.


Videós tartalmak


Egyre gyakrabban tűnnek fel ezek a posztok a Facebookon és jó okkal. Az egyes felületek nagyobb előnyben részesítik ezeket a tartalmakat, vagyis több emberhez jutnak el, ezt felismerve pedig egyre több oldal tesz közé ilyet. Igen, kétségtelenül több munka egy videó előállítása, mint egy sima képé, vagy szöveges poszté például, de a befektetett munka megtérül.


Célja: aktivitás


Ha feltöltesz egy videót az oldaladra, a célja aktivitás elérése a poszt alatt legyen, ne pedig az, hogy csak megnézzék, vagy általa linkre kattintsanak. A videó legyen informatív, és figyelemfelhívó, ellenállhatatlan.


Elvárt eredmények: növekvő edgerank


Ha a megfelelő fajtájú videót posztolod a célcsoportod számára, akkor jó eséllyel hoz majd sok kedvelést, hozzászólást és nem utolsó sorban megosztást.


És most?


Amit most kellene tenned, hogy megtervezed, milyen típusú posztokat kell közzé tenned és mikor (az időzítés is nagyon fontos). Ha nincs egy pontos kép a fejedben, hogy mikor milyen típusú tartalmat osztasz meg és azzal mi a célod, akkor nem lesz meg az az eredmény, amit várnál. Ne csak véletlenszerűen tegyél közé dolgokat, legyen terved és kövesd azt! Nincs egy olyan varázsterv, ami minden oldal esetében működik, ezt neked kell kitapasztalnod, hogy mi az, ami nálad a leginkább beválik, termékedhez és célcsoportodhoz igazítva.


Most már tudod, hogy melyik posztnak milyen eredményt kellene hoznia, így könnyebben felállíthatsz egy tervet, ami nálad működik és segít elérni a célodat!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!