Miért kattintanak az emberek a hirdetésekre? Ismerd meg a felmérés eredményei alapján a trendeket!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért kattintanak az emberek a hirdetésekre? Ismerd meg a felmérés eredményei alapján a trendeket!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Sok felmérés csak azt hivatott kideríteni, hogy az emberek rákattintanak-e a hirdetésekre, vagy sem – a legtöbb felhasználó ugyanis – mint kiderült – nem tudja megkülönböztetni egymástól az organikus és a hirdetett találatokat.

 

A Clutch ezzel szemben azt szerette volna kideríteni, hogy mi veszi rá azokat a felhasználókat a kattintásra, akik tudják, hogy egy hirdetésre készülnek rákattintani. A kutatásokra specializálódott vállalat A Google, a Bing, az Amazon, és a YouTube felhasználói között végzett felméréséből érdekes dolgok derültek ki…
 

A kattintás oka

A felmérésben 506 olyan felhasználó vett részt, akik elmondásuk szerint rákattintottak egy fizetett hirdetésre az elmúlt hónap során. 4-ből 3 megkérdezett állította, hogy a hirdetések segítségével egyszerűbben rátalálhatnak arra az információra, amit keresnek. Az első számú ok, ami kattintásra ösztönözte a résztvevőket az volt, hogy a hirdetések megválaszolták egy kérdésüket.

 

Ez logikus, de egyértelműen arra enged következtetni, hogy azok a hirdetések lehetnek a legsikeresebbek, amelyek kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez. Ha például valaki arra keres rá, hogy „akciós tornacipők Gödöllőn”, az értelemszerűen nem a legújabb cipőmodellek összehasonlítására kíváncsi – egyértelmű, hogy a felhasználó az „akciós/leáraztott” és a „Gödöllő” szavakat szeretné látni a hirdetés szövegében.

 

Sokakat buzdít kattintásra az is, ha a hirdetésben egy ismerős márka nevét fedezik fel. A megkérdezettek 26%- állította, hogy elsődleges okból azért kattintottak rá egy hirdetésre a YouTube-on vagy az Amazonon, mert egy ismerős márkát pillantottak meg benne. Nem szabad tehát alábecsülni a márkaépítés értékét.

 


Ez a 4 leggyakoribb ok, amiért (a felmérés szerint) a felhasználók a hirdetésekre kattintanak:
1.    A hirdetés megválaszolja a keresőbe beírt kérdést: 33%
2.    A hirdetés egy, a felhasználó számára ismerős márkát említ meg: 26%
3.    A hirdetés a többi keresési eredmény felett jelenik meg: 20%
4.    A hirdetésnek egy meggyőző címe, leírása, vagy képe van: 19%

 

További érdekességek a felmérésből

A megkérdezettek 49%-a állította, hogy szöveges hirdetésekre szoktak kattintani, 31%-uk vásárlási hirdetésekre, míg csupán 16%-uk videós hirdetésekre.

 

A válaszadók 77%-a állítja magáról, hogy képesek felismerni a fizetett keresőhirdetéseket a találatok között (habár ez talán jobban vonatkozik a Google szöveges hirdetéseire, mint más platformok reklámjaira). Ezen kívül sokkal valószínűbb, hogy rákattintanak egy hirdetésre a Google-on, mint a többi platformon, amikről a felmérés kérdezett:
•    Google: 63%
•    Amazon: 15%
•    YouTube: 9%
•    Bing: 6%

 

Érdemes észben tartani, hogy ezek a számok nem feltétlenül tükrözik az egyes platformok valós várható átkattintási arányait, csupán a népszerűségüket a megkérdezettek között.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!