Miért kattintanak az emberek a hirdetésekre? Ismerd meg a felmérés eredményei alapján a trendeket!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért kattintanak az emberek a hirdetésekre? Ismerd meg a felmérés eredményei alapján a trendeket!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Sok felmérés csak azt hivatott kideríteni, hogy az emberek rákattintanak-e a hirdetésekre, vagy sem – a legtöbb felhasználó ugyanis – mint kiderült – nem tudja megkülönböztetni egymástól az organikus és a hirdetett találatokat.

 

A Clutch ezzel szemben azt szerette volna kideríteni, hogy mi veszi rá azokat a felhasználókat a kattintásra, akik tudják, hogy egy hirdetésre készülnek rákattintani. A kutatásokra specializálódott vállalat A Google, a Bing, az Amazon, és a YouTube felhasználói között végzett felméréséből érdekes dolgok derültek ki…
 

A kattintás oka

A felmérésben 506 olyan felhasználó vett részt, akik elmondásuk szerint rákattintottak egy fizetett hirdetésre az elmúlt hónap során. 4-ből 3 megkérdezett állította, hogy a hirdetések segítségével egyszerűbben rátalálhatnak arra az információra, amit keresnek. Az első számú ok, ami kattintásra ösztönözte a résztvevőket az volt, hogy a hirdetések megválaszolták egy kérdésüket.

 

Ez logikus, de egyértelműen arra enged következtetni, hogy azok a hirdetések lehetnek a legsikeresebbek, amelyek kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez. Ha például valaki arra keres rá, hogy „akciós tornacipők Gödöllőn”, az értelemszerűen nem a legújabb cipőmodellek összehasonlítására kíváncsi – egyértelmű, hogy a felhasználó az „akciós/leáraztott” és a „Gödöllő” szavakat szeretné látni a hirdetés szövegében.

 

Sokakat buzdít kattintásra az is, ha a hirdetésben egy ismerős márka nevét fedezik fel. A megkérdezettek 26%- állította, hogy elsődleges okból azért kattintottak rá egy hirdetésre a YouTube-on vagy az Amazonon, mert egy ismerős márkát pillantottak meg benne. Nem szabad tehát alábecsülni a márkaépítés értékét.

 


Ez a 4 leggyakoribb ok, amiért (a felmérés szerint) a felhasználók a hirdetésekre kattintanak:
1.    A hirdetés megválaszolja a keresőbe beírt kérdést: 33%
2.    A hirdetés egy, a felhasználó számára ismerős márkát említ meg: 26%
3.    A hirdetés a többi keresési eredmény felett jelenik meg: 20%
4.    A hirdetésnek egy meggyőző címe, leírása, vagy képe van: 19%

 

További érdekességek a felmérésből

A megkérdezettek 49%-a állította, hogy szöveges hirdetésekre szoktak kattintani, 31%-uk vásárlási hirdetésekre, míg csupán 16%-uk videós hirdetésekre.

 

A válaszadók 77%-a állítja magáról, hogy képesek felismerni a fizetett keresőhirdetéseket a találatok között (habár ez talán jobban vonatkozik a Google szöveges hirdetéseire, mint más platformok reklámjaira). Ezen kívül sokkal valószínűbb, hogy rákattintanak egy hirdetésre a Google-on, mint a többi platformon, amikről a felmérés kérdezett:
•    Google: 63%
•    Amazon: 15%
•    YouTube: 9%
•    Bing: 6%

 

Érdemes észben tartani, hogy ezek a számok nem feltétlenül tükrözik az egyes platformok valós várható átkattintási arányait, csupán a népszerűségüket a megkérdezettek között.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!