Miért kattintanak az emberek a hirdetésekre? Ismerd meg a felmérés eredményei alapján a trendeket!

Fizetett hirdetések: ezért kattintanak rá a felhasználók!

Miért kattintanak az emberek a hirdetésekre? Ismerd meg a felmérés eredményei alapján a trendeket!

Sok felmérés csak azt hivatott kideríteni, hogy az emberek rákattintanak-e a hirdetésekre, vagy sem – a legtöbb felhasználó ugyanis – mint kiderült – nem tudja megkülönböztetni egymástól az organikus és a hirdetett találatokat.

 

A Clutch ezzel szemben azt szerette volna kideríteni, hogy mi veszi rá azokat a felhasználókat a kattintásra, akik tudják, hogy egy hirdetésre készülnek rákattintani. A kutatásokra specializálódott vállalat A Google, a Bing, az Amazon, és a YouTube felhasználói között végzett felméréséből érdekes dolgok derültek ki…
 

Fizetett hirdetések: ezért kattintanak rá a felhasználók!

A kattintás oka

A felmérésben 506 olyan felhasználó vett részt, akik elmondásuk szerint rákattintottak egy fizetett hirdetésre az elmúlt hónap során. 4-ből 3 megkérdezett állította, hogy a hirdetések segítségével egyszerűbben rátalálhatnak arra az információra, amit keresnek. Az első számú ok, ami kattintásra ösztönözte a résztvevőket az volt, hogy a hirdetések megválaszolták egy kérdésüket.

 

Ez logikus, de egyértelműen arra enged következtetni, hogy azok a hirdetések lehetnek a legsikeresebbek, amelyek kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez. Ha például valaki arra keres rá, hogy „akciós tornacipők Gödöllőn”, az értelemszerűen nem a legújabb cipőmodellek összehasonlítására kíváncsi – egyértelmű, hogy a felhasználó az „akciós/leáraztott” és a „Gödöllő” szavakat szeretné látni a hirdetés szövegében.

 

Sokakat buzdít kattintásra az is, ha a hirdetésben egy ismerős márka nevét fedezik fel. A megkérdezettek 26%- állította, hogy elsődleges okból azért kattintottak rá egy hirdetésre a YouTube-on vagy az Amazonon, mert egy ismerős márkát pillantottak meg benne. Nem szabad tehát alábecsülni a márkaépítés értékét.

 


Ez a 4 leggyakoribb ok, amiért (a felmérés szerint) a felhasználók a hirdetésekre kattintanak:
1.    A hirdetés megválaszolja a keresőbe beírt kérdést: 33%
2.    A hirdetés egy, a felhasználó számára ismerős márkát említ meg: 26%
3.    A hirdetés a többi keresési eredmény felett jelenik meg: 20%
4.    A hirdetésnek egy meggyőző címe, leírása, vagy képe van: 19%

 

További érdekességek a felmérésből

A megkérdezettek 49%-a állította, hogy szöveges hirdetésekre szoktak kattintani, 31%-uk vásárlási hirdetésekre, míg csupán 16%-uk videós hirdetésekre.

 

A válaszadók 77%-a állítja magáról, hogy képesek felismerni a fizetett keresőhirdetéseket a találatok között (habár ez talán jobban vonatkozik a Google szöveges hirdetéseire, mint más platformok reklámjaira). Ezen kívül sokkal valószínűbb, hogy rákattintanak egy hirdetésre a Google-on, mint a többi platformon, amikről a felmérés kérdezett:
•    Google: 63%
•    Amazon: 15%
•    YouTube: 9%
•    Bing: 6%

 

Érdemes észben tartani, hogy ezek a számok nem feltétlenül tükrözik az egyes platformok valós várható átkattintási arányait, csupán a népszerűségüket a megkérdezettek között.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok