Alapok Facebook hirdetéshez avagy hogyan legyen Facebook hirdetésed eredményes?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 1. rész: Mi kell egy jó Facebook hirdetéshez minimálisan?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Facebook hirdetési rendszere bár még mindig az egyik legfontosabb marketing eszköz – de ezzel együtt egyre nehezebbé is ávlik az érvényesülés. Ha még csak most kezdesz ismerkedni a hirdetésekkel, ezekre a feltételekre mindenképp ügyelj mielőtt elindítanád első kampányod!

A Facebook azon kevés helyek egyike az interneten, ahol tényleg mindenféle ember megfordult korosztálytól, nemtől, társadalmi státusztól és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül. A platform népszerűségéről senkit nem kell meggyőznünk – 2018 második negyedévében több mint 2,2 milliárd aktív havi felhasználót szolgált ki (statista.com). Az ember azt hinné, hogy a Facebook egy csodálatos felület azon márkák számára, amelyek online láthatóságuk fellendítése érdekében szeretnék elérni e népes bázis nagy részét. Sajnos azonban ezt könnyebb megálmodni, mint kivitelezni…

 

A Facebookon egy jó ideje már nem elég csak jó bejegyzéseket megosztani – a platform üzemeltetői egyre drasztikusabban csökkentik a Facebook oldalak organikus (ingyenes) eléréseit, arra kényszerítve ezzel a márkákat, hogy fizetett hirdetésekkel maradjanak láthatóak célközönségük szemei előtt.

 

Nem elég azonban csak összedobni egy hirdetést és pénzt kiadni rá – ha nem elég meggyőző, nem ösztönzi eléggé a célközönséget, akkor a többség egész egyszerűen csak túlgörget rajta, amikor szembetalálkozik vele hírfolyamában. A hirdetéskészítés művészet, a Facebook pedig rengeteg szerszámot és anyagot biztosít hozzá, hogy valami igazán lenyűgözőt alkoss.

 

Ha tehát azt szeretnéd, hogy a Facebookon is versenyben maradhass, akkor célzott, minőségi hirdetésekre lesz szükséged. Cikkünk ezek elkészítésében igyekszik segíteni. A következőkben megnézünk néhány alapvető tudnivalót a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban (bevált módszerek, hirdetéstípusok, stb.), majd részletesen megvizsgálunk néhány példát is sikeres, hatékony hirdetésekre.

 


Mi kell egy jó Facebook hirdetéshez?

A jó Facebook hirdetés vizuálisan kiemelkedik a többi közül!

A vizuális tartalmakat a Facebook algoritmusa, és a felhasználók is jobban szeretik. A képekkel kiegészített tartalmak könnyebben megragadják az emberek figyelmét, és általában jóval több megosztást is kapnak. Ez persze a hirdetések tartalmaira is igaz – mindegy, hogy miről szól a hirdetés, a képnek kapcsolódnia kell ahhoz, és fel kell keltenie az emberek érdeklődését. A hirdetéskezelőben számos hirdetéstípust tudsz létrehozni, amiket érdemes is variálnod, akár A/B teszteléssel megfigyelned, hogy a Te célközönséged számára melyik a legjobb!

 

Végül is minden a célzáson múlik…

A célzás az online hirdetések (ideértve a Facebookot is) egyik leghasznosabb jellegzetessége. Mivel a hirdetésre pénzt adsz ki, így kritikus fontosságú, hogy csak olyan felhasználók számára jeleníttesd meg, akik érdeklődnének is iránta, különben csak kidobott pénz az egész.

 

Fontos szempont a relevancia, a Facebook pedig minden hirdetésedhez hozzárendel egy relevancia pontszámot a kép és a szöveg alapján, illetve hogy mennyire releváns a céloldal a megcélzott felhasználóknak. Minél nagyobb a relevancia pontszám, annál kedvezőbben bánik a Facebook a hirdetésekkel.

 

Tartalmazzon egy meggyőző értékajánlatot!

Az értékajánlat azt fogalmazza meg az olvasónak, hogy miért is érné meg rákattintania az adott hirdetésre. Miben különbözik terméked a többi hasonló terméktől? Az olvasó mely problémájára kínálhat megoldást? Miért lenne érdemes ellátogatnia webhelyedre az olvasónak?

Persze csak olyan értékajánlatot kínálj, amit aztán be is tudsz tartani, és amit az emberek hihetőnek vélnek majd.

 

Legyen benne egy egyértelmű cselekvésre való felhívás

Ha van egy mutatós és izgalmas hirdetésed, akkor még mindig meg kell mondanod az olvasónak, hogy mit kell tennie, ha többet szeretne megtudni a kínált dologról, vagy ha esetleg meg szeretné vásárolni azt, fel szeretne iratkozni, stb. Szükséged lesz egy egyértelmű felhívásra. „Vásároljon most”, „Tekintse meg akciós ajánlatunkat” és így tovább. A lényeg, hogy – hasonlóképpen az előbb tárgyalt szempontokhoz – a felhívás is arra ösztönözze az embereket, hogy kattintsanak a hirdetésre.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!