Alapok Facebook hirdetéshez avagy hogyan legyen Facebook hirdetésed eredményes?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 1. rész: Mi kell egy jó Facebook hirdetéshez minimálisan?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Facebook hirdetési rendszere bár még mindig az egyik legfontosabb marketing eszköz – de ezzel együtt egyre nehezebbé is ávlik az érvényesülés. Ha még csak most kezdesz ismerkedni a hirdetésekkel, ezekre a feltételekre mindenképp ügyelj mielőtt elindítanád első kampányod!

A Facebook azon kevés helyek egyike az interneten, ahol tényleg mindenféle ember megfordult korosztálytól, nemtől, társadalmi státusztól és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül. A platform népszerűségéről senkit nem kell meggyőznünk – 2018 második negyedévében több mint 2,2 milliárd aktív havi felhasználót szolgált ki (statista.com). Az ember azt hinné, hogy a Facebook egy csodálatos felület azon márkák számára, amelyek online láthatóságuk fellendítése érdekében szeretnék elérni e népes bázis nagy részét. Sajnos azonban ezt könnyebb megálmodni, mint kivitelezni…

 

A Facebookon egy jó ideje már nem elég csak jó bejegyzéseket megosztani – a platform üzemeltetői egyre drasztikusabban csökkentik a Facebook oldalak organikus (ingyenes) eléréseit, arra kényszerítve ezzel a márkákat, hogy fizetett hirdetésekkel maradjanak láthatóak célközönségük szemei előtt.

 

Nem elég azonban csak összedobni egy hirdetést és pénzt kiadni rá – ha nem elég meggyőző, nem ösztönzi eléggé a célközönséget, akkor a többség egész egyszerűen csak túlgörget rajta, amikor szembetalálkozik vele hírfolyamában. A hirdetéskészítés művészet, a Facebook pedig rengeteg szerszámot és anyagot biztosít hozzá, hogy valami igazán lenyűgözőt alkoss.

 

Ha tehát azt szeretnéd, hogy a Facebookon is versenyben maradhass, akkor célzott, minőségi hirdetésekre lesz szükséged. Cikkünk ezek elkészítésében igyekszik segíteni. A következőkben megnézünk néhány alapvető tudnivalót a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban (bevált módszerek, hirdetéstípusok, stb.), majd részletesen megvizsgálunk néhány példát is sikeres, hatékony hirdetésekre.

 


Mi kell egy jó Facebook hirdetéshez?

A jó Facebook hirdetés vizuálisan kiemelkedik a többi közül!

A vizuális tartalmakat a Facebook algoritmusa, és a felhasználók is jobban szeretik. A képekkel kiegészített tartalmak könnyebben megragadják az emberek figyelmét, és általában jóval több megosztást is kapnak. Ez persze a hirdetések tartalmaira is igaz – mindegy, hogy miről szól a hirdetés, a képnek kapcsolódnia kell ahhoz, és fel kell keltenie az emberek érdeklődését. A hirdetéskezelőben számos hirdetéstípust tudsz létrehozni, amiket érdemes is variálnod, akár A/B teszteléssel megfigyelned, hogy a Te célközönséged számára melyik a legjobb!

 

Végül is minden a célzáson múlik…

A célzás az online hirdetések (ideértve a Facebookot is) egyik leghasznosabb jellegzetessége. Mivel a hirdetésre pénzt adsz ki, így kritikus fontosságú, hogy csak olyan felhasználók számára jeleníttesd meg, akik érdeklődnének is iránta, különben csak kidobott pénz az egész.

 

Fontos szempont a relevancia, a Facebook pedig minden hirdetésedhez hozzárendel egy relevancia pontszámot a kép és a szöveg alapján, illetve hogy mennyire releváns a céloldal a megcélzott felhasználóknak. Minél nagyobb a relevancia pontszám, annál kedvezőbben bánik a Facebook a hirdetésekkel.

 

Tartalmazzon egy meggyőző értékajánlatot!

Az értékajánlat azt fogalmazza meg az olvasónak, hogy miért is érné meg rákattintania az adott hirdetésre. Miben különbözik terméked a többi hasonló terméktől? Az olvasó mely problémájára kínálhat megoldást? Miért lenne érdemes ellátogatnia webhelyedre az olvasónak?

Persze csak olyan értékajánlatot kínálj, amit aztán be is tudsz tartani, és amit az emberek hihetőnek vélnek majd.

 

Legyen benne egy egyértelmű cselekvésre való felhívás

Ha van egy mutatós és izgalmas hirdetésed, akkor még mindig meg kell mondanod az olvasónak, hogy mit kell tennie, ha többet szeretne megtudni a kínált dologról, vagy ha esetleg meg szeretné vásárolni azt, fel szeretne iratkozni, stb. Szükséged lesz egy egyértelmű felhívásra. „Vásároljon most”, „Tekintse meg akciós ajánlatunkat” és így tovább. A lényeg, hogy – hasonlóképpen az előbb tárgyalt szempontokhoz – a felhívás is arra ösztönözze az embereket, hogy kattintsanak a hirdetésre.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!