Marketing adatok - 9 marketing tanulmány, aminek adataival fellendítheted stratégiádat

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 tanulmányi eredmény a marketing világából, amikkel hatékonyabbá teheted stratégiádat

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A marketing világa rengeteget változott a digitális forradalomnak köszönhetően, és habár az internet segítségével könnyedén értesülhetünk a reklámipar legfontosabb híreiről és trendjeiről, néha pont ez a bőség az, ami átláthatatlanná teszi a dolgokat. Az online csatornák algoritmusának folyamatos változásáról és az újdonságok megjelenéséről nem is beszélve.

 

Szinte napi rendszerességgel jelenik meg egy-egy új tanulmány, ami érdekes, és hasznos információkat közöl a marketing valamelyik területéről. Legyen szó a vásárlók online viselkedéséről, vagy a legújabb feltételezésekről, még a világ legsikeresebb márkái is gyakran alapozzák stratégiáikat ezekre az eredményekre. A következőkben a 9 legjelentősebb tanulmány eredményeit foglaltuk össze, amelyeket te is felhasználhatsz online marketing stratégiád bővítésére vagy aktualizálására.
 

1. 2021-re az internet fogyasztói forgalmának 82%-át a videó teszi majd ki

A Cisco gyakran idézett előrejelzése szerint a videó még a mainál is több figyelmet kap majd az interneten. Számos márka már most komoly összegeket fektet a videómarketingbe, és ezek a befektetések az idő múlásával egyre csak nőhetnek, de megéri… Az online videós szolgáltatások szép lassan kezdik elcsábítani a televíziónézőket. Az Egyesült Államok kábeltévé-ipara 2017-ben durván 410 ezer előfizetőt veszített el, míg a népszerű online videószolgáltató, a Netflix 8,3 millió új feliratkozót szerzett ugyanazon esztendő utolsó negyedében.

 

2. Az influencer marketing egymilliárd dolláros ipar az Instagramon

Az Instagram 2018 nyarán lépte át az egymilliárd felhasználót, és azóta is folyamatosan gyarapszik. Nem meglepő tehát, hogy egyre több márka fordítja marketing költségvetése nagy részét erre a platformra, különös tekintettel az egyre népszerűbb influencer marketingre.

 

Az influencer marketingre 2018-ban durván kétszázszor többen kerestek rá, mint 5 évvel korábban, és ezt az érdeklődést a Mediakix adatai is megerősítik, amelyek szerint az influencer marketing egy egymilliárd dolláros iparággá nőtte ki magát az Instagramon.

 

3. Egy átlagos fogyasztó figyelme durván 8 másodpercig tart

Ezt a megdöbbentő adatot a Time magazin osztotta meg „Rövidebb a figyelmed, mint egy aranyhalé” című cikkében. De mit jelent ez marketinges szemszögből? Nos, egy felhasználó 106%-kal valószínűbb, hogy visszafordul egy mobilos webhelyről, ha az több, mint 6 másodpercig töltődik. Soha nem volt olyan fontos biztosítani a webhelyek mobilos verziójának sebességét, mint manapság.

 

4. A marketing költségvetések 75%-a a digitális marketingre fordítjuk majd

A Salesforce kutatása szerint a marketingesek költségvetésük 75%-át a digitális marketingbe forgatják majd be 2021-re. Ez az arány 2011-ben csupán 62% volt, ami egyértelműen mutatja, hogy milyen sokat is változhat a marketing mindössze egy évtized alatt. A digitális csatornák kezdik kiszorítani a hagyományosakat, és aki nem tartja a lépést, az bizony rövid időn belül lemarad majd.

 

Szeretnéd megerősíteni online kommunikációdat? Úgy érzed, lekörözött a konkurencia, és nem sikerül elég hatékonyan elérned a célközönségedet? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy segíthessünk!

 

5. A Google és a Facebook többet keresnek, mint a hagyományos médiaterjesztők

Az Inc. szerint a Google és a Facebook, és két online hirdetésóriás összesen több mint 117 milliárd dolláros bevétellel büszkélkedik, ami több, mint a világ összes újságának, TV-adójának, és rádióadójának a bevétele – összesen. A közösségi média és a keresőszolgáltatások elterjedésének köszönhetően az emberek sokkal szívesebben fordulnak az internethez, ha értesülni szeretnének a legfrissebb hírekről.


6. A kapcsolódó képekkel ellátott tartalmakat 94%-kal többen nézik

A tartalommarketing egyre több hirdető elsőszámú és legfontosabb eszköze. Az emberek vizuális lények, és ez a képekkel kiegészített tartalmak népszerűségében is megmutatkozik. Ha egy marketinges releváns szeretne maradni, akkor képeket, és egyéb vizuális tartalmakat is be kell vetnie a közönség figyelmének felkeltéséhez.

 

7. A marketingesek 76%-a állítja, hogy a befektetések megtérülésének nyomonkövetése az influencer marketing legnagyobb kihívása

Minél többet fektet egy cég az influencer marketingbe, annál fontosabbá válik a fő teljesítménymutatók (KPI-k) pontos és rendszeres nyomonkövetése. Egy felmérés szerint a marketingesek 76%-a számára a befektetések megtérülésének kiszámítása a legnehezebb feladat a kampányok során, míg a második legnagyobb kihívást a közösségi algoritmusok folyamatos változása jelenti.

 

8. A YouTube-on több az aktivitás, és alacsonyabb a visszafordulási arány, mint a Facebookon és a Twitteren

A Shareaholic egyik tanulmányában azt vizsgálta, hogy mennyire aktívak azok a legnépszerűbb közösségi csatornákról érkező felhasználók a webhelyeken. A YouTube gond nélkül maga alán gyűrte a Twittert, és a Facebookot, illetve minden más közösségi hálózatot is. Azok a felhasználók, akik a YouTube-on megosztott hivatkozásokon (pl. a videón elhelyezett kommentárokon) keresztül látogatják meg a webhelyeket, általában jobban érdeklődnek az adott téma iránt.

 

9. Négyszer több vásárló szívesebben nézne meg egy videót egy termékről, mint hogy elolvasson róla egy cikket

Az Animoto felmérése szerint a vásárlók 80%-a állítja, hogy fontosnak tartják azokat a videókat, amik terméket vagy szolgáltatást használat/működés közben mutatják be. Ugyanez a felmérés kiderítette, hogy négyszer annyian néznek szívesebben videót egy termékről, mint ahányan inkább egy cikket olvasnának el róla.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!