Márkaépítés a közösségi médiában - Így kommunikálj márkaként a közösségi média felületeken

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így alakíthatod márkaképedet a közösségi médián keresztül

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mi lehet a siker és a kudarc közötti különbség? Az emberek fejében élő kép a márkádról. Ez befolyásolja lehetséged ügyfeleid döntéseit már a kapcsolatfelvétel pillanatától. Ezt a képet pedig ezer meg ezer dolog befolyásolja a céged logójától az alkalmazottak öltözködésén át a termékek csomagolásáig. Vagy éppen a közösségi média marketingedig...

Azt nyilván már tudod, hogy a különféle közösségi platformok bármilyen cég számára lehetőséget nyújtanak a brandépítésben, hogy kezükbe vegyék márkaképük alakulását. Minden csak a kreativitáson múlik! Manapság – szerencsére – nehéz olyan céget találni, ami ne lenne aktív legalább egy közösségi felületen, de ez azt is jelenti, hogy fel kell tudnod venni velük a versenyt, és ez nem csak a felhasználók elérésére vonatkozik. Tippjeinkkel segítünk pozitív hatást kelteni célközönséged tagjaiban, de ne feledd, mindez édeskevés, ha nincs egy jól felismerhető, saját hangod.

 

Gondold meg jól, hogy melyik platformot választod

Manapság számos opció közül válogathatnak azok a márkák, akik szeretnék valamilyen közösségi platformon képviseltetni magukat. Habár erős lehet a kísértés, hogy egyszerre minden nagyobb hálózatra regisztráld cégedet, gondolkodj el rajta, hogy melyek azok a platformok, amiken tényleg megéri aktívan jelen lenni. Egyrészt egy közösségi fiók életben tartása komoly emberi erőforrásokat igényel, másrészt felesleges olyan hálózatokkal foglalkoznod, amelyeken nincs jelen a célközönséged. Ha például a fiatal felnőttekre pályázol akkor a Facebook már rég nem olyan hatékony, mint korábban – ellenben a Snapchat és az Instagram sokkal népszerűbb e korosztály körében. 

 

Használd ki a vizuális márkaépítésben rejlő lehetőségeket

A közösségi média egyik legnagyobb előnye, hogy a legtöbb platformon többféle tartalomtípust (képeket, videót, szöveget, élő közvetítéseket) alkalmazhatsz márkaépítéshez. Ha pedig tartalmaid elég virálisak futótűzként terjedhetnek a közösségi platformokon, és egy-két nap alatt akár az egész országot is elérhetik. Ez természetesen elképesztő márkaépítési előnyt kínálhat céged számára. Érdemes tehát megmozgatni kreativitásod, vagy keresni valakit, aki átvállalja a dolgok alkotói részét.

 

Több ügyfelet, megrendelést, ajánlatkérést szeretnél? Jó lenne lekörözni a konkurenciát, és megerősíteni az online jelenléted? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Legyen saját hangod

Erre már korábban is tettünk utalást. Minden közösségi médiás bejegyzésedben meg kell jelennie márkád hangjának (vagy személyiségének, ha úgy tetszik). Ez azt jelenti, hogy választanod kell egy stílust, ami minden tartalmadat és megnyilvánulásodat átjárja majd, amikor a közösségi médián (és más csatornákon) kommunikálsz ügyfeleiddel, partnereiddel, és követőiddel. Ezzel elérheted, hogy valahányszor valaki meglátja logódat, vagy meghallja márkád szlogenjét, azonnal a te céged jusson eszébe.

 

Persze egy jellegzetes márkahang kidolgozása nem kis feladat, hiszen figyelembe kell venned hozzá céges kultúrádat, illetve célközönséged demográfiai összetételét is. Mindenek előtt győződj meg róla, hogy célközönséged tagjai képes-e azonosulni azzal az üzenettel, amit megpróbálsz kommunikálni feléjük. A statisztikák szerint az őszinteség a legfontosabb jellemző, amit az ügyfelek egy márkától elvárnak a közösségi médián!

 

Teremts kapcsolatot az ügyfeleiddel

Az ügyfelekkel folytatott közvetlen kommunikáció garantáltan megerősíti majd online közösségi jelenlétedet. A folyamatos kommunikáció lehetővé teszi, hogy márkaképedet hatékonyan, mégis kíméletesen prezentáld célközönségednek. Igyekezz minél több hozzászólásra válaszolni, reagálni az emberek aggodalmaikra és problémáira, és próbáld nyomon követni a márkádról megfogalmazott véleményeket a közösségi médián. Nem árt, ha valaki sűrűn rápillant az adott platform privát üzeneteire is, hiszen sok felhasználó így igyekszik felvenni a kapcsolatot márkáddal.

 

Kínálj hasznos tartalmakat

Az, hogy hogyan és milyen tartalmakat kínálsz komoly hatással lehet céged sikereire. Ehhez biztosítanod kell, hogy a közösségi médián megosztott tartalmaid minél hasznosabbak legyenek célközönséged számára. Törekedj az eredeti, hasznos, és friss tartalmak megosztására (habár esetenként egy-egy időtálló, örökzöld tartalmat is újraoszthatsz, ha indokoltnak tartod). Ha kell, kérd egy profi marketingügynökség segítségét, akik átvállalják a tartalomkészítés terhét blogodra és közösségi platformjaidra. A cél, hogy a tartalmak összefüggőek és hasznosak legyenek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!