Márkaépítés a közösségi médiában - Így kommunikálj márkaként a közösségi média felületeken

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így alakíthatod márkaképedet a közösségi médián keresztül

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mi lehet a siker és a kudarc közötti különbség? Az emberek fejében élő kép a márkádról. Ez befolyásolja lehetséged ügyfeleid döntéseit már a kapcsolatfelvétel pillanatától. Ezt a képet pedig ezer meg ezer dolog befolyásolja a céged logójától az alkalmazottak öltözködésén át a termékek csomagolásáig. Vagy éppen a közösségi média marketingedig...

Azt nyilván már tudod, hogy a különféle közösségi platformok bármilyen cég számára lehetőséget nyújtanak a brandépítésben, hogy kezükbe vegyék márkaképük alakulását. Minden csak a kreativitáson múlik! Manapság – szerencsére – nehéz olyan céget találni, ami ne lenne aktív legalább egy közösségi felületen, de ez azt is jelenti, hogy fel kell tudnod venni velük a versenyt, és ez nem csak a felhasználók elérésére vonatkozik. Tippjeinkkel segítünk pozitív hatást kelteni célközönséged tagjaiban, de ne feledd, mindez édeskevés, ha nincs egy jól felismerhető, saját hangod.

 

Gondold meg jól, hogy melyik platformot választod

Manapság számos opció közül válogathatnak azok a márkák, akik szeretnék valamilyen közösségi platformon képviseltetni magukat. Habár erős lehet a kísértés, hogy egyszerre minden nagyobb hálózatra regisztráld cégedet, gondolkodj el rajta, hogy melyek azok a platformok, amiken tényleg megéri aktívan jelen lenni. Egyrészt egy közösségi fiók életben tartása komoly emberi erőforrásokat igényel, másrészt felesleges olyan hálózatokkal foglalkoznod, amelyeken nincs jelen a célközönséged. Ha például a fiatal felnőttekre pályázol akkor a Facebook már rég nem olyan hatékony, mint korábban – ellenben a Snapchat és az Instagram sokkal népszerűbb e korosztály körében. 

 

Használd ki a vizuális márkaépítésben rejlő lehetőségeket

A közösségi média egyik legnagyobb előnye, hogy a legtöbb platformon többféle tartalomtípust (képeket, videót, szöveget, élő közvetítéseket) alkalmazhatsz márkaépítéshez. Ha pedig tartalmaid elég virálisak futótűzként terjedhetnek a közösségi platformokon, és egy-két nap alatt akár az egész országot is elérhetik. Ez természetesen elképesztő márkaépítési előnyt kínálhat céged számára. Érdemes tehát megmozgatni kreativitásod, vagy keresni valakit, aki átvállalja a dolgok alkotói részét.

 

Több ügyfelet, megrendelést, ajánlatkérést szeretnél? Jó lenne lekörözni a konkurenciát, és megerősíteni az online jelenléted? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Legyen saját hangod

Erre már korábban is tettünk utalást. Minden közösségi médiás bejegyzésedben meg kell jelennie márkád hangjának (vagy személyiségének, ha úgy tetszik). Ez azt jelenti, hogy választanod kell egy stílust, ami minden tartalmadat és megnyilvánulásodat átjárja majd, amikor a közösségi médián (és más csatornákon) kommunikálsz ügyfeleiddel, partnereiddel, és követőiddel. Ezzel elérheted, hogy valahányszor valaki meglátja logódat, vagy meghallja márkád szlogenjét, azonnal a te céged jusson eszébe.

 

Persze egy jellegzetes márkahang kidolgozása nem kis feladat, hiszen figyelembe kell venned hozzá céges kultúrádat, illetve célközönséged demográfiai összetételét is. Mindenek előtt győződj meg róla, hogy célközönséged tagjai képes-e azonosulni azzal az üzenettel, amit megpróbálsz kommunikálni feléjük. A statisztikák szerint az őszinteség a legfontosabb jellemző, amit az ügyfelek egy márkától elvárnak a közösségi médián!

 

Teremts kapcsolatot az ügyfeleiddel

Az ügyfelekkel folytatott közvetlen kommunikáció garantáltan megerősíti majd online közösségi jelenlétedet. A folyamatos kommunikáció lehetővé teszi, hogy márkaképedet hatékonyan, mégis kíméletesen prezentáld célközönségednek. Igyekezz minél több hozzászólásra válaszolni, reagálni az emberek aggodalmaikra és problémáira, és próbáld nyomon követni a márkádról megfogalmazott véleményeket a közösségi médián. Nem árt, ha valaki sűrűn rápillant az adott platform privát üzeneteire is, hiszen sok felhasználó így igyekszik felvenni a kapcsolatot márkáddal.

 

Kínálj hasznos tartalmakat

Az, hogy hogyan és milyen tartalmakat kínálsz komoly hatással lehet céged sikereire. Ehhez biztosítanod kell, hogy a közösségi médián megosztott tartalmaid minél hasznosabbak legyenek célközönséged számára. Törekedj az eredeti, hasznos, és friss tartalmak megosztására (habár esetenként egy-egy időtálló, örökzöld tartalmat is újraoszthatsz, ha indokoltnak tartod). Ha kell, kérd egy profi marketingügynökség segítségét, akik átvállalják a tartalomkészítés terhét blogodra és közösségi platformjaidra. A cél, hogy a tartalmak összefüggőek és hasznosak legyenek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!