A marketing modern formájában a történetekre épül. Szólhatnak ezek a történetek az ügyfélszolgálatról, az árakról, vagy bemutathatják akár egy adott márka emberibb oldalát is – az elmúlt évek marketingtrendjei kétségtelenül a storytellingre helyezték a hangsúlyt. A kampányok sikerei gyakran azon múlnak, hogy egy márka milyen hatásosan képes előadni egy-egy történetet.
Bár az online marketinget éppen mérhetősége miatt kedveljük annyira, a brandépítésre ez kevésbé igaz – mégsem hanyagolhatjuk el annak jelentőségét. A kettőt együtt, stratégiában kezelni nem könnyű feladat, és ha úgy érzed, segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát!
A következőkben egész konkrétan a márka történetéről lesz szó – hogy mi az, miért van szükség rá. Kezdjük is!
Mi az a márkatörténet, és miért van szükség rá a marketingben?
A storytelling, azaz a történetek előadása segít emberibbé tenni márkádat, ezért fontos, hogy marketingstratégiád egyik alappillérét képezze. Egyesek szerint még a márka logójánál is fontosabb szerepe van, és ezzel a kijelentéssel nehéz is lenne vitába szállni.
Egy marketingstratégiában többféle történet is létezhet, azonban márkád története az, ami olyan személyiséget és hátteret kínál cégednek, amivel célközönséged képes azonosulni. Egy igazán jó márkatörténet egy művészi hátteret mutat ügyfeleidnek, amikor azok termékeid megvásárlását fontolgatják. Egy igazán jó márkatörténet megalkotásával és népszerűsítésével hosszútávon megkedveltetheted márkádat ideális ügyfeleiddel.
Marketingesként fontos észben tartanod, hogy márkád körül idővel kialakul majd egy narratíva, függetlenül attól, hogy Te elősegíted-e ezt, vagy sem. Márkád története pozitív és negatív is lehet, és ez a kép, ami az emberekben kialakul róla, évekig megmaradhat bennük.
Azzal, hogy termékeidnek és szolgáltatásaidnak identitást adsz, és összegyűjtöd, megosztod a releváns történeteket, igazán emlékezetessé teheted a márkaélményt célközönséged számára. Ügyfeleid persze csak akkor alakíthatnak ki személyes kapcsolatot márkáddal, ha történeteid hitelesek, kreatívak és inspirálók.
Na de mit jelent mindez konkrétan? Lássuk részletesebben is az említett pontokat…
Mitől lesz igazán jó egy márka története?
Egy márka története nem muszáj, hogy konkrétumokra épüljön. A legjobb márkatörténetek jellemzői a következők:
• Motiváló hatásuk van mind a cégen belül, mind azon kívül
• Bemutatják, hogy márkád milyen elvek mellett áll ki
• Célközönséged könnyedén tud azonosulni velük
• Felépítésük bevezetésből, krízisből és megoldásból áll
• Segítenek cégednek azonosítani az ideális ügyfelet
Fontos továbbá távol tartani különféle marketingelemeket a márka történetétől. Ezek azok a dolgok, amik nem illenek bele, és csak tönkretehetik ezeket a történeteket:
• Hogy hány éve működik a cég
• A belső értékesítési célok
• Reklámszövegek
• Termékelhelyezések
• Árak
• Érték-összehasonlítások