Márka története: a márkaépítés fontosságáról

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A márka történetének szerepe a marketingben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A marketing modern formájában a történetekre épül. Szólhatnak ezek a történetek az ügyfélszolgálatról, az árakról, vagy bemutathatják akár egy adott márka emberibb oldalát is – az elmúlt évek marketingtrendjei kétségtelenül a storytellingre helyezték a hangsúlyt. A kampányok sikerei gyakran azon múlnak, hogy egy márka milyen hatásosan képes előadni egy-egy történetet.

 

Bár az online marketinget éppen mérhetősége miatt kedveljük annyira, a brandépítésre ez kevésbé igaz – mégsem hanyagolhatjuk el annak jelentőségét. A kettőt együtt, stratégiában kezelni nem könnyű feladat, és ha úgy érzed, segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

A következőkben egész konkrétan a márka történetéről lesz szó – hogy mi az, miért van szükség rá. Kezdjük is!

 

Mi az a márkatörténet, és miért van szükség rá a marketingben?

A storytelling, azaz a történetek előadása segít emberibbé tenni márkádat, ezért fontos, hogy marketingstratégiád egyik alappillérét képezze. Egyesek szerint még a márka logójánál is fontosabb szerepe van, és ezzel a kijelentéssel nehéz is lenne vitába szállni.

 

Egy marketingstratégiában többféle történet is létezhet, azonban márkád története az, ami olyan személyiséget és hátteret kínál cégednek, amivel célközönséged képes azonosulni. Egy igazán jó márkatörténet egy művészi hátteret mutat ügyfeleidnek, amikor azok termékeid megvásárlását fontolgatják. Egy igazán jó márkatörténet megalkotásával és népszerűsítésével hosszútávon megkedveltetheted márkádat ideális ügyfeleiddel.

 

Marketingesként fontos észben tartanod, hogy márkád körül idővel kialakul majd egy narratíva, függetlenül attól, hogy Te elősegíted-e ezt, vagy sem. Márkád története pozitív és negatív is lehet, és ez a kép, ami az emberekben kialakul róla, évekig megmaradhat bennük.

 

Azzal, hogy termékeidnek és szolgáltatásaidnak identitást adsz, és összegyűjtöd, megosztod a releváns történeteket, igazán emlékezetessé teheted a márkaélményt célközönséged számára. Ügyfeleid persze csak akkor alakíthatnak ki személyes kapcsolatot márkáddal, ha történeteid hitelesek, kreatívak és inspirálók.

 

Na de mit jelent mindez konkrétan? Lássuk részletesebben is az említett pontokat…

 

Mitől lesz igazán jó egy márka története?

Egy márka története nem muszáj, hogy konkrétumokra épüljön. A legjobb márkatörténetek jellemzői a következők:
•    Motiváló hatásuk van mind a cégen belül, mind azon kívül
•    Bemutatják, hogy márkád milyen elvek mellett áll ki
•    Célközönséged könnyedén tud azonosulni velük
•    Felépítésük bevezetésből, krízisből és megoldásból áll
•    Segítenek cégednek azonosítani az ideális ügyfelet

 

Fontos továbbá távol tartani különféle marketingelemeket a márka történetétől. Ezek azok a dolgok, amik nem illenek bele, és csak tönkretehetik ezeket a történeteket:
•    Hogy hány éve működik a cég
•    A belső értékesítési célok
•    Reklámszövegek
•    Termékelhelyezések
•    Árak
•    Érték-összehasonlítások
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!