Márka története: a márkaépítés fontosságáról

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A márka történetének szerepe a marketingben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A marketing modern formájában a történetekre épül. Szólhatnak ezek a történetek az ügyfélszolgálatról, az árakról, vagy bemutathatják akár egy adott márka emberibb oldalát is – az elmúlt évek marketingtrendjei kétségtelenül a storytellingre helyezték a hangsúlyt. A kampányok sikerei gyakran azon múlnak, hogy egy márka milyen hatásosan képes előadni egy-egy történetet.

 

Bár az online marketinget éppen mérhetősége miatt kedveljük annyira, a brandépítésre ez kevésbé igaz – mégsem hanyagolhatjuk el annak jelentőségét. A kettőt együtt, stratégiában kezelni nem könnyű feladat, és ha úgy érzed, segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

A következőkben egész konkrétan a márka történetéről lesz szó – hogy mi az, miért van szükség rá. Kezdjük is!

 

Mi az a márkatörténet, és miért van szükség rá a marketingben?

A storytelling, azaz a történetek előadása segít emberibbé tenni márkádat, ezért fontos, hogy marketingstratégiád egyik alappillérét képezze. Egyesek szerint még a márka logójánál is fontosabb szerepe van, és ezzel a kijelentéssel nehéz is lenne vitába szállni.

 

Egy marketingstratégiában többféle történet is létezhet, azonban márkád története az, ami olyan személyiséget és hátteret kínál cégednek, amivel célközönséged képes azonosulni. Egy igazán jó márkatörténet egy művészi hátteret mutat ügyfeleidnek, amikor azok termékeid megvásárlását fontolgatják. Egy igazán jó márkatörténet megalkotásával és népszerűsítésével hosszútávon megkedveltetheted márkádat ideális ügyfeleiddel.

 

Marketingesként fontos észben tartanod, hogy márkád körül idővel kialakul majd egy narratíva, függetlenül attól, hogy Te elősegíted-e ezt, vagy sem. Márkád története pozitív és negatív is lehet, és ez a kép, ami az emberekben kialakul róla, évekig megmaradhat bennük.

 

Azzal, hogy termékeidnek és szolgáltatásaidnak identitást adsz, és összegyűjtöd, megosztod a releváns történeteket, igazán emlékezetessé teheted a márkaélményt célközönséged számára. Ügyfeleid persze csak akkor alakíthatnak ki személyes kapcsolatot márkáddal, ha történeteid hitelesek, kreatívak és inspirálók.

 

Na de mit jelent mindez konkrétan? Lássuk részletesebben is az említett pontokat…

 

Mitől lesz igazán jó egy márka története?

Egy márka története nem muszáj, hogy konkrétumokra épüljön. A legjobb márkatörténetek jellemzői a következők:
•    Motiváló hatásuk van mind a cégen belül, mind azon kívül
•    Bemutatják, hogy márkád milyen elvek mellett áll ki
•    Célközönséged könnyedén tud azonosulni velük
•    Felépítésük bevezetésből, krízisből és megoldásból áll
•    Segítenek cégednek azonosítani az ideális ügyfelet

 

Fontos továbbá távol tartani különféle marketingelemeket a márka történetétől. Ezek azok a dolgok, amik nem illenek bele, és csak tönkretehetik ezeket a történeteket:
•    Hogy hány éve működik a cég
•    A belső értékesítési célok
•    Reklámszövegek
•    Termékelhelyezések
•    Árak
•    Érték-összehasonlítások
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!