Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Linképítés organikusan? Ha ilyen tartalmakat készítesz, vinni fogják - és maguktól épül majd linkmátrixod!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Minden valamire való online marketinges tisztában van a linképítés, vagy más néven linkmarketing szerepével a keresőoptimalizálásban. A Google már időtlen idők óta használja ezt az off-site jelet a webhelyek és weboldalak tekintélyének és relevanciájának, tehát összességében minőségének meghatározására, ami fontos szempont a rangsorolásban – ám a keresőóriás is egyre szigoróbban veszi ennek szabályozását. Ma már a tudatos linképítés nem a katalógusok bújásából áll! Van azonban néhány tartalomtípus, amelyet előszeretettel visznek el más blogok, weboldalak – ezekkel (jó esetben) organikus linket generálva oldaladra. Nézzük, hogy milyen tartalmak ezek!

Az alábbiakban kitérünk a legnépszerűbb tartalomtípusokra, amelyeket gyakran linkelnek más weboldalak, és megvizsgáljuk, hogy mik az előnyeik és a hátrányaik!

 

Az interaktív tartalmak és linképítés: a leghatékonyabban terjedő tartalmak az interneten

Az interaktív tartalmak már rég óta a legnépszerűbb tartalomtípusok vagy formátumok közé tartoznak, hiszen többet kínálnak, mint bármilyen statikus kép, vagy grafika. Interaktívnak számít minden olyan tartalom, amivel a felhasználók csinálhatnak valamit az egyszerű nézegetésen és megosztáson kívül – lehet ez egy online teszt, kérdőív, vagy akár egy mértékegység-átváltó eszköz is – persze ez csupán néhány példa.

 

Az interaktív tartalmak előnyei

Az interaktív elemek többféle szemszögből is rálátást biztosítanak egy adott témára, és így rengeteg információt tartalmazhatnak viszonylag kis helyigénnyel a webhelyen. Továbbá lehetőséget adnak a felhasználóknak, hogy a tartalom azon részeivel foglalkozhassanak, amik igazán érdeklik őket.

 

Sokoldalúságuknak köszönhetően az interaktív tartalmakkal egyszerre több csoportot vagy személyt is megcélozhatsz, mert akár úgy is felépítheted őket, hogy mindenki számára tartalmazzanak valamilyen érdekességet.

 

Egy kreatív designer segítségével nagyon hatékony interaktív tartalmakat készíthetsz, amelyek rengeteg hivatkozást vonzanak majd be – a lényeg, hogy hasznosak és/vagy szórakoztatók legyenek, tehát értéket képviseljenek felhasználóid számára.

 

Az interaktív tartalmak hátrányai

Az interaktív tartalmak elkészítéséhez általában szükség van egy olyan designerre, aki otthon van a dolgok technikai területén is. Ez nem csak a költségeket, de a projekt kivitelezésének időigényét is növeli, különösen ha csak ezért kell keresned valakit erre a feladatra. Ráadásul minél összetettem a tartalom, annál intenzívebb folyamatos karbantartást is igényel majd jóval az után is, hogy elkészült.

 

Az ilyen jellegű tartalmaknak minden lehetséges eszközön megfelelően kell működniük. Mivel nem minden tartalom készíthető el reszponzív formában, ezért megeshet, hogy külön el kell készíteni többféle eszközre is. Ez szintén költséges és időigényes feladat lehet.

 

Az interaktív tartalmak és a linképítés

Az interaktív tartalmakat nehezebb beágyazni más webhelyekbe, mint például egy képet vagy videót, ezért meglehet, hogy a tartalom mellé sajátos beágyazó kódot is kell készíteni, hogy megfelelően jelenjenek meg másoknál is.

Az ilyen tartalmakat könnyű túlkomplikálni, ami egy idő után zavaróvá válhat a felhasználók számára, ezzel pedig hivatkozásokat veszíthetsz. Igyekezz egy jó egyensúlyt találni a hasznosság és az összetettség között.

 

A statikus tartalmak a linképítésben – az egyszerűen elkészíthető, mégis hatékony tartalom

A statikus tartalom általában valamilyen kép – a legnépszerűbb pedig ezek közül (a fényképek mellett) az infografika. Az infografikákat már rég óta használják előszeretettel az online marketingesek a visszahivatkozások begyűjtésére.

 

Ebből következően az internet igencsak telítetté vált az ilyen jellegű tartalmakkal, és habár ma már teljesen hétköznapiaknak számítanak, ha hasznosak és igényes designjuk van, akkor valóban sikeresek lehetnek. Tedd fel tehát magadnak a kérdést, hogy vajon egy adott tartalom jól mutatna-e infografikként.

 

A statikus tartalmak előnyei

A statikus tartalmakhoz – az interaktívakkal szemben – nincs szükség külön fejlesztőre, viszont egy jó designert mindenképpen érdemes keresni hozzájuk. Ezen kívül nincs probléma a beágyazással és megosztással, hiszen egyszerű képeket (legyen az fénykép, vagy valamilyen digitális grafika) bármelyik platform képes kezelni.


A statikus tartalmak hátrányai

A statikus tartalmak legnagyobb hátránya, hogy nem dinamikusak/reszponzívak. Ez néhány évvel ezelőtt még nem volt kifejezett probléma, de ahogy az okostelefonok átvették az elsődleges böngészőeszközök szerepét, így manapság már ezt is figyelembe kell venni tartalomkészítés közben. Ez azt jelenti, hogy gyakran szükséged lehet egy különálló mobilos verzió elkészítésére is.

 

A grafikák másik hátránya, hogy néha nehéz átadni velük azt az alapüzenetet, amit kommunikálni hivatottak. Ezen kívül első ránézésre érdekesek kell, hogy legyenek, különben az emberek egyszerűen csak továbbgörgetik őket. Ilyen tekintetben az interaktív tartalmak sokkal hatékonyabbak.

 

A statikus tartalmak és a linképítés

Ahogy azt már említettük, egy statikus grafika beágyazása egy webhelyen egyáltalán nem kihívás, és megoldható egy egyszerű kóddal vagy sima feltöltéssel is.

 

A Google képkeresője segítségével megnézheted, hogy mely más webhelyeken helyezték el képeidet vagy grafikáidat, ami további linképítési lehetőségeket jelenthet. Általában elég csak egy emailben megkérni az adott webmestert vagy cikkszerzőt, hogy helyezzen el egy hivatkozást a kép mellé.

 

A GIF képek szerepe a linképítésben – videó-szerű élmény, annál egyszerűbben

A GIF egy különleges formátum, ami technikailag közelebb áll a képekhez, azonban sokkal inkább hasonlít egy videóhoz, tehát valahol a kettő közé helyezhetnénk. A GIF animációk népszerűsége sokat nőtt az elmúlt évek során, köszönhetően többek között például a különböző chat alkalmazásoknak is.

 

A GIF képek előnyei

A GIF képek hasonló élményt nyújthatnak a videókhoz, a lejátszáshoz szükséges erőforrások és a letöltéshez szükséges sávszélesség nélkül. A GIF képeknek nincs hangjuk, ami hátrány a videókkal szemben, de ez is segít, hogy kisebb legyen a méretük.

 

Sokban hasonlítanak a ténylegesen statikus képekre, például abban, hogy rengeteg platform támogatja, és mind feltölteni, mind beágyazni egyszerű őket.

 

A GIF képek automatikusan lejátszódnak a webhelyen, így anélkül képesek átadni az üzenetüket, hogy a felhasználó rájuk kellene, hogy kattintson. Mivel hangjuk nincs, így a felhasználót nem zavarják majd a hirtelen hangok.


A GIF képek hátrányai

A GIF-ek szintén nem reszponzívak, ráadásul méretezni is nehezebb lehet őket, mint a statikus képeket. Ha mindenképpen szükséged van több verzióra, akkor bizonyos esetekben kénytelen leszel külön elkészíteni őket.

 

Nem minden ügyfél támogatja majd, hogy GIF képekre fordítsd a költségvetésüket, ezért jó, ha ilyen esetekre félreteszel magadnak néhány releváns példát, amik szemléltetik, hogy milyen mutatósak is tudnak lenni ezek a tartalmak.

 

A GIF képek és a linképítés

A GIF-ek majdnem annyira hatékonyak lehetnek a linképítésben, mint az interaktív tartalmak, mégis jóval kevesebb erőforrásra van szükség az elkészítésükhöz. Ez több időt (és pénzt) hagy a kreatív tervezésre és az igényes kivitelezésre.

 

Hosszú tartalmak a linképítésben: csak, ha valóban értékes!

A hosszú, terjedelmes tartalmakban nem igazán van mit designolni vizuális értelemben, azonban éppen olyan hatékony „linkmágnesek” lehetnek, mint bármelyik kép, vagy animáció. Egy jól megírt, hasznos, vagy éppen érdekes tartalom nem csak releváns hivatkozásokat, hanem rengeteg érdeklődő forgalmat is szerezhet webhelyednek.

 

A hosszú tartalmak előnyei

A hosszú tartalmak meglehetősen időtállóak tudnak lenni, és nem kell, hogy mindenkit lenyűgözzenek ahhoz, hogy sikeresek legyenek. Egy igényesen elkészített tartalom az idők során egyre több visszahivatkozást szerezhet a webhelynek, növelve azzal hitelességét és tekintélyét is.

 

Egy hosszabb tartalomban több témakörre is kitérhetsz, és vizuális elemekkel is illusztrálhatod a szöveget. Minden vizuális elem egy-egy lehetőség további hivatkozások megszerzésére a fent leírtaknak köszönhetően.

 

Nem utolsó sorban a hosszabb tartalmakból mind az olvasók, mind a Google számára láthatóvá válik, hogy egy szakértőtől származnak.

 

A hosszú tartalmak hátrányai

A hosszú tartalmakat általában nem fogják felkapni az online magazinok, és egyéb kiadványok, ezért ezektől ritkán számíthatsz majd visszahivatkozásokra. Ez hosszú távon nem probléma, de érdemes megbeszélni az ügyféllel, hogy ne várjon egyik napról a másikra ugrásszerű eredményeket az ilyen tartalmaktól.

 

Kevesen veszik rá magukat, hogy végigolvassanak egy terjedelmesebb cikket vagy esszét. Érdemes ezért képekkel megtörni a szöveg monotonitását, illetve bekezdésekre és alfejezetekre osztani a szövegtömböket az „emészthetőség” érdekében.

 

A hosszú tartalmakat nem igazán lehet ugyan úgy beágyazni, vagy megosztani, mint egy képet, vagy interaktív elemet. Ez általában egy munkaigényes feladat amivel nem sokan foglalkoznak szívesen.

 

A hosszú tartalmak és a linképítés

A hosszú tartalmak rengeteg hivatkozást generálhatnak, de ez általában sok időt vesz igénybe, és nem egyik napról a másikra történik. Egy terjedelmes cikk képtelen olyan iramban terjedni az interneten, mint egy látványos infografika, ezért linképítési szempontból hosszútávú befektetésnek számít.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

lapos URL struktúra
2021-04-15

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

Hasznos Instagram tippek orvosoknak a páciensszerzésért
2021-04-13

Instagram marketing orvosoknak – 11 tipp a maximális aktivitásért

Több, mint egymilliárd aktív havi felhasználójával nem kérdés, hogy az Instagram az orvosi marketing egyik legfontosabb eszköze. A Facebook képmegosztó platformja egy kiváló felületet kínál arra, hogy orvosként felvedd és aktívan tartsd a kapcsolatot pácienseiddel megosztásaidon, történeteiden és hozzászólásaidon keresztül. Mai cikkünkben az orvosi Instagram marketingről lesz szó!

Több páciensvéleményre van szükséged? Így szerezd meg!
2021-04-06

Így szerezhetsz több véleményt pácienseidtől

Az internetnek köszönhetően egyre több egészségügyi fogyasztó tekinti meg a korábbi páciensek véleményeit, amikor egészségügyi szolgáltatót keres magának. A túlnyomó többség nagyon fontosnak tartja a korábbi ügyfelek véleményeit, és ezeket tekinti meg első körben, amikor egy jó orvost szeretne találni. Sokan már azért is hajlandók lemondani egy lehetséges szakorvosról, mert rossz dolgokat olvasnak róla az interneten. A páciensek véleményei ma minden korábbinál fontosabbak, hiszen az emberek szabadon nyilvánosságra hozhatják ezeket az interneten, és gyakran ezen múlik egy orvos pozitív, vagy épp negatív hírneve. Egy orvosnak, vagy egészségügyi marketingesnek tehát arra kell törekednie, hogy minél több pozitív véleményt szerezzen...

Google algoritmusfrissítések
2021-04-01

Minden idők legnagyobb Google algoritmusfrissítései

A Google többször is említette már, hogy naponta akár több alkalommal is frissíti algoritmusát, ami éves szinten több száz, akár több ezer kisebb-nagyobb változtatást jelent. Persze ezek túlnyomó többségét szinte észre sem vesszük a hétköznapokban, azonban a keresőóriás időnként olyan újításokat vezet be, amelyek alapjaiban megváltoztatják a keresőfunkció működését és a SEO menetét.

Egészségügyi közösségi média marketing tippek
2021-03-30

Közösségi média marketing tippek egészségügyi központoknak

A 2020-as évben kirobbant koronavírus járványnak köszönhetően az egészségügy kiemelt témává vált az emberek életében. Erre a területre mindig is óriási verseny volt jellemző, azonban ahogy az elmúlt esztendő során számos egészségügyi központ kényszerült az internetre költözni, a mezőny csak tovább sűrűsödött. A kérdés tehát az, hogy hogyan szerezhet egy egészségügyi központ még több ügyfelet magának az online környezetben. A választ pedig: közösségi média marketinggel.

Popup ablakok használata a Google szemszögéből
2021-03-25

A Google szerint nem jár büntetés az átmeneti felugró ablakokért

A felugró ablakok az érdeklődők megkaparintásának gyakori, és sokak szerint túlhasznált eszközei. A kéretlenül felbukkanó elemek sokat ronthatnak a felhasználói élményen, így nem csoda, hogy a Google is büntetést szabhat ki miattuk. De mi a helyzet azokkal a felugró ablakokkal, amik csak átmenetileg jelennek meg a felhasználók előtt?

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!