Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

Az URL-címben használt perjelek száma egyáltalán nem azt jelzi a Google számára, hogy egy-egy oldal mennyire fontos, így azt sem befolyásolja, hogy megjelenik majd-e a találatok között, vagy sem.

 


Mindez a március 26-i Google Search Central SEO hangout beszélgetés során derült ki, amelyben egy webhelytulajdonos az URL szerkezetekről kérdezte Muellert. A kérdező Mueller véleményére volt kíváncsi a rövid, illetve a hosszabb, a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ek kapcsán. Lássuk a választ.

 

John Mueller véleménye a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ekről

A kérdésből kiderül, hogy a webhelytulajdonos tudja, hogy nem rossz dolog megmutatni a felhasználóknak, hogy éppen hol tartózkodnak a webhelyen. Ezzel Mueller is egyet ért: „Igen, teljesen” – erősíti meg a gondolatmenetet.


Azonban Mueller azt is elmagyarázta, hogy az URL szerkezetét a webmester úgy alakítja ki, ahogy szeretné:
„Szóval lényegében a webhelyeden lévő URL-szerkezetet olyasmi, amit úgy használsz, ahogy csak akarsz. A Google nem számolja a perjeleket az URL-ben, és állapítja meg, hogy „Óh, ez vagy öt szint mélyen van, szóval nem adunk neki olyan nagy láthatóságot a keresőben.””

 

Nem muszáj tehát „lapos” URL szerkezetet használni, azaz nem kell minden oldalnak olyan URL-t adni, hogy úgy nézzen ki, hogy rögtön a főoldalról nyílik. Még akkor sem, ha több alkönyvtár mélyen helyezkedik el a webhelyen.


Na persze, minél kevesebb kattintásba telik eljutnia egy felhasználónak egy tartalomhoz a főoldalról, a Google annál fontosabbnak tartja majd azt az oldalt. Azonban ezt nem lehet manipulálni az URL szerkezet laposításával.


„Nincs szükséged ilyen mesterségesen laposított könyvtárszerkezetre. Tehát ilyen szemszögből, ha olyan könyvtárszerkezeted van, amit a felhasználók felismernek, és tudod, hogy néha az emberek még be is gépelik az URL-t, vagy kimásolják és beillesztik az URL részeit, akkor szerintem ez teljesen rendben van. Nem kell elrejtened azt az URL szerkezetet a felhasználók elől az URL-ek átírásával, vagy hasonlókkal.”

 

A Google a tartalmak azonosítására használja az URL-eket, nem pedig a webhelyszerkezet értelmezésére.
Tehát teljes mértékben a webhely tulajdonosának döntése, hogy lapos URL szerkezetet használ-e, vagy olyat, ami a mélységet is megmutatja. Bármelyiket is választja, ez nem árt, vagy használ a webhelynek.


„Az URL-eket a tartalmak azonosítójaként kezeljük. Nem az URL alapján próbáljuk meg értelmezni a webhely szerkezetét. Szóval lényegében azt javasoljuk, hogy úgy állítsd be az URL-t, ahogy jónak látod. Egyáltalán nem muszáj mesterségesen megváltoztatni megjelenését.”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Ezért van praxisodnak szüksége egészségügyi marketing ügynökségre
2021-05-18

10 ok, amiért praxisodnak egészségügyi marketing ügynökségre van szüksége

A marketing egy külön tudományág, amibe sok orvosnak beletörik a foga. A probléma abból ered, hogy a marketing összetett világa már-már túl sok opciót kínál az egészségügyi szakembereknek, amelyekkel elérhetik célközönségüket, pácienseiket. A különböző marketingmódszerek, és –eszközök kiismerése, elsajátítása és rendszeres alkalmazása rendkívül időigényes feladat, főleg olyasvalakinek, aki korábban sosem foglalkozott ezzel.

Facebook Business suite
2021-05-13

Facebook Business Manager – Útmutató az első lépésekhez

A Facebook 2012-ben vásárolta fel az Instagramot, és azóta minden online marketinges vágya az volt, hogy bárcsak egyszerűbben kezelhetnék egyszerre cégük Facebook és Instagram üzleti profilját is. Némi keresztpromócióra már jó ideje lehetőséget kínált a két platform, de integrációjuk mindig hagyott bőven kívánnivalót maga után.

Fogorvos marketing: Hírnévkezelés digitálisan
2021-05-11

Digitális hírnévkezelés fogorvosoknak

Sokakat többnyire negatív gyerekkori emlékek kötik a fogorvosokhoz, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, hogy kihez is forduljunk fogproblémáinkkal. Egy fogorvos munkája nem csak az ember egészségét, hanem pénzügyi helyzetét is befolyásolja, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, kit engedünk belenyúlni a szánkba.

felhasználói tartalmak
2021-04-29

8 tipp a felhasználói tartalmak összegyűjtéséhez

Ha már egy ideje foglalkozol az online marketinggel, bizonyára te is hallottál már az úgynevezett felhasználói tartalmakról. Ezek azok a tartalmak, amelyek általában márkád követői, ügyfelei, vagy partnerei közreműködésével készülnek.

A Facebook algoritmusa: Hogyan működik?
2021-04-27

Hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)?

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, így bizonyára nem lep meg senkit, hogy egy rendkívül fejlett és összetett algoritmussal rendelkezik, ami arról dönt, hogy kik milyen bejegyzéseket láthatnak a platformon. Ez az algoritmus persze egy hétpecsétes titok, azonban az évek során innen-onnan összeollózott információk alapján tehetünk néhány jól informált feltételezést arról, hogy pontosan hogyan is működik ez a rendszer. Na persze, még ha valaki be is magolná a Facebook algoritmusát, 1-2 hét múlva már új dolgokat kellene tanulnia, hiszen egy folyamatosan fejlődő, változó dologról van szó. Szóval hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)? Lássunk néhány hasznos tudnivalót!

lapos URL struktúra
2021-04-15

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!