SEO: a lapos URL struktúra tényleg segít, vagy felesleges?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

Az URL-címben használt perjelek száma egyáltalán nem azt jelzi a Google számára, hogy egy-egy oldal mennyire fontos, így azt sem befolyásolja, hogy megjelenik majd-e a találatok között, vagy sem.

 


Mindez a március 26-i Google Search Central SEO hangout beszélgetés során derült ki, amelyben egy webhelytulajdonos az URL szerkezetekről kérdezte Muellert. A kérdező Mueller véleményére volt kíváncsi a rövid, illetve a hosszabb, a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ek kapcsán. Lássuk a választ.

 

John Mueller véleménye a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ekről

A kérdésből kiderül, hogy a webhelytulajdonos tudja, hogy nem rossz dolog megmutatni a felhasználóknak, hogy éppen hol tartózkodnak a webhelyen. Ezzel Mueller is egyet ért: „Igen, teljesen” – erősíti meg a gondolatmenetet.


Azonban Mueller azt is elmagyarázta, hogy az URL szerkezetét a webmester úgy alakítja ki, ahogy szeretné:
„Szóval lényegében a webhelyeden lévő URL-szerkezetet olyasmi, amit úgy használsz, ahogy csak akarsz. A Google nem számolja a perjeleket az URL-ben, és állapítja meg, hogy „Óh, ez vagy öt szint mélyen van, szóval nem adunk neki olyan nagy láthatóságot a keresőben.””

 

Nem muszáj tehát „lapos” URL szerkezetet használni, azaz nem kell minden oldalnak olyan URL-t adni, hogy úgy nézzen ki, hogy rögtön a főoldalról nyílik. Még akkor sem, ha több alkönyvtár mélyen helyezkedik el a webhelyen.


Na persze, minél kevesebb kattintásba telik eljutnia egy felhasználónak egy tartalomhoz a főoldalról, a Google annál fontosabbnak tartja majd azt az oldalt. Azonban ezt nem lehet manipulálni az URL szerkezet laposításával.


„Nincs szükséged ilyen mesterségesen laposított könyvtárszerkezetre. Tehát ilyen szemszögből, ha olyan könyvtárszerkezeted van, amit a felhasználók felismernek, és tudod, hogy néha az emberek még be is gépelik az URL-t, vagy kimásolják és beillesztik az URL részeit, akkor szerintem ez teljesen rendben van. Nem kell elrejtened azt az URL szerkezetet a felhasználók elől az URL-ek átírásával, vagy hasonlókkal.”

 

A Google a tartalmak azonosítására használja az URL-eket, nem pedig a webhelyszerkezet értelmezésére.
Tehát teljes mértékben a webhely tulajdonosának döntése, hogy lapos URL szerkezetet használ-e, vagy olyat, ami a mélységet is megmutatja. Bármelyiket is választja, ez nem árt, vagy használ a webhelynek.


„Az URL-eket a tartalmak azonosítójaként kezeljük. Nem az URL alapján próbáljuk meg értelmezni a webhely szerkezetét. Szóval lényegében azt javasoljuk, hogy úgy állítsd be az URL-t, ahogy jónak látod. Egyáltalán nem muszáj mesterségesen megváltoztatni megjelenését.”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!