SEO: a lapos URL struktúra tényleg segít, vagy felesleges?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

Az URL-címben használt perjelek száma egyáltalán nem azt jelzi a Google számára, hogy egy-egy oldal mennyire fontos, így azt sem befolyásolja, hogy megjelenik majd-e a találatok között, vagy sem.

 


Mindez a március 26-i Google Search Central SEO hangout beszélgetés során derült ki, amelyben egy webhelytulajdonos az URL szerkezetekről kérdezte Muellert. A kérdező Mueller véleményére volt kíváncsi a rövid, illetve a hosszabb, a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ek kapcsán. Lássuk a választ.

 

John Mueller véleménye a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ekről

A kérdésből kiderül, hogy a webhelytulajdonos tudja, hogy nem rossz dolog megmutatni a felhasználóknak, hogy éppen hol tartózkodnak a webhelyen. Ezzel Mueller is egyet ért: „Igen, teljesen” – erősíti meg a gondolatmenetet.


Azonban Mueller azt is elmagyarázta, hogy az URL szerkezetét a webmester úgy alakítja ki, ahogy szeretné:
„Szóval lényegében a webhelyeden lévő URL-szerkezetet olyasmi, amit úgy használsz, ahogy csak akarsz. A Google nem számolja a perjeleket az URL-ben, és állapítja meg, hogy „Óh, ez vagy öt szint mélyen van, szóval nem adunk neki olyan nagy láthatóságot a keresőben.””

 

Nem muszáj tehát „lapos” URL szerkezetet használni, azaz nem kell minden oldalnak olyan URL-t adni, hogy úgy nézzen ki, hogy rögtön a főoldalról nyílik. Még akkor sem, ha több alkönyvtár mélyen helyezkedik el a webhelyen.


Na persze, minél kevesebb kattintásba telik eljutnia egy felhasználónak egy tartalomhoz a főoldalról, a Google annál fontosabbnak tartja majd azt az oldalt. Azonban ezt nem lehet manipulálni az URL szerkezet laposításával.


„Nincs szükséged ilyen mesterségesen laposított könyvtárszerkezetre. Tehát ilyen szemszögből, ha olyan könyvtárszerkezeted van, amit a felhasználók felismernek, és tudod, hogy néha az emberek még be is gépelik az URL-t, vagy kimásolják és beillesztik az URL részeit, akkor szerintem ez teljesen rendben van. Nem kell elrejtened azt az URL szerkezetet a felhasználók elől az URL-ek átírásával, vagy hasonlókkal.”

 

A Google a tartalmak azonosítására használja az URL-eket, nem pedig a webhelyszerkezet értelmezésére.
Tehát teljes mértékben a webhely tulajdonosának döntése, hogy lapos URL szerkezetet használ-e, vagy olyat, ami a mélységet is megmutatja. Bármelyiket is választja, ez nem árt, vagy használ a webhelynek.


„Az URL-eket a tartalmak azonosítójaként kezeljük. Nem az URL alapján próbáljuk meg értelmezni a webhely szerkezetét. Szóval lényegében azt javasoljuk, hogy úgy állítsd be az URL-t, ahogy jónak látod. Egyáltalán nem muszáj mesterségesen megváltoztatni megjelenését.”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!