SEO: a lapos URL struktúra tényleg segít, vagy felesleges?

lapos URL struktúra

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

lapos URL struktúra

Az URL-címben használt perjelek száma egyáltalán nem azt jelzi a Google számára, hogy egy-egy oldal mennyire fontos, így azt sem befolyásolja, hogy megjelenik majd-e a találatok között, vagy sem.

 


Mindez a március 26-i Google Search Central " target="_blank">SEO hangout beszélgetés során derült ki, amelyben egy webhelytulajdonos az URL szerkezetekről kérdezte Muellert. A kérdező Mueller véleményére volt kíváncsi a rövid, illetve a hosszabb, a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ek kapcsán. Lássuk a választ.

 

John Mueller véleménye a könyvtármélységet is megjelenítő URL-ekről

A kérdésből kiderül, hogy a webhelytulajdonos tudja, hogy nem rossz dolog megmutatni a felhasználóknak, hogy éppen hol tartózkodnak a webhelyen. Ezzel Mueller is egyet ért: „Igen, teljesen” – erősíti meg a gondolatmenetet.


Azonban Mueller azt is elmagyarázta, hogy az URL szerkezetét a webmester úgy alakítja ki, ahogy szeretné:
„Szóval lényegében a webhelyeden lévő URL-szerkezetet olyasmi, amit úgy használsz, ahogy csak akarsz. A Google nem számolja a perjeleket az URL-ben, és állapítja meg, hogy „Óh, ez vagy öt szint mélyen van, szóval nem adunk neki olyan nagy láthatóságot a keresőben.””

 

Nem muszáj tehát „lapos” URL szerkezetet használni, azaz nem kell minden oldalnak olyan URL-t adni, hogy úgy nézzen ki, hogy rögtön a főoldalról nyílik. Még akkor sem, ha több alkönyvtár mélyen helyezkedik el a webhelyen.


Na persze, minél kevesebb kattintásba telik eljutnia egy felhasználónak egy tartalomhoz a főoldalról, a Google annál fontosabbnak tartja majd azt az oldalt. Azonban ezt nem lehet manipulálni az URL szerkezet laposításával.


„Nincs szükséged ilyen mesterségesen laposított könyvtárszerkezetre. Tehát ilyen szemszögből, ha olyan könyvtárszerkezeted van, amit a felhasználók felismernek, és tudod, hogy néha az emberek még be is gépelik az URL-t, vagy kimásolják és beillesztik az URL részeit, akkor szerintem ez teljesen rendben van. Nem kell elrejtened azt az URL szerkezetet a felhasználók elől az URL-ek átírásával, vagy hasonlókkal.”

 

A Google a tartalmak azonosítására használja az URL-eket, nem pedig a webhelyszerkezet értelmezésére.
Tehát teljes mértékben a webhely tulajdonosának döntése, hogy lapos URL szerkezetet használ-e, vagy olyat, ami a mélységet is megmutatja. Bármelyiket is választja, ez nem árt, vagy használ a webhelynek.


„Az URL-eket a tartalmak azonosítójaként kezeljük. Nem az URL alapján próbáljuk meg értelmezni a webhely szerkezetét. Szóval lényegében azt javasoljuk, hogy úgy állítsd be az URL-t, ahogy jónak látod. Egyáltalán nem muszáj mesterségesen megváltoztatni megjelenését.”
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok