Kulcsszóegyezések a Google Ads rendszerében: ezekre az újdonságokra ügyelj!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A kulcsszóegyezési típusok szerepe a Google Ads frissítése után

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Nemrégiben beszámoltunk róla, hogy a Google új frissítést jelentett be, ami a pontos kulcsszóegyezést érinti a Google Ads szolgáltatáson belül. A frissítés célja kibővíteni a pontos egyezésű kulcsszavak egyezési tulajdonságait.

Nem ez az első alkalom, hogy a Google hozzányúl a pontos egyezésű kulcsszavakhoz – 2014 óta például a rendszer már elfogadta rájuk az egyes és többes számú változatokat, illetve a kifejezés elgépelt változatait is, 2017-től pedig a szavak sorrendjét is rugalmasabban kezeli az Ads.

Nem ez az első alkalom, hogy a Google hozzányúl a pontos egyezésű kulcsszavakhoz – 2014 óta például a rendszer már elfogadta rájuk az egyes és többes számú változatokat, illetve a kifejezés elgépelt változatait is, 2017-től pedig a szavak sorrendjét is rugalmasabban kezeli az Ads. Szóval miről is szól pontosan az új frissítés? A Google azt állítja, hogy gépi tanulás algoritmusának köszönhetően a rendszer képes sokkal pontosabban értelmezni és besorolni a lekérdezések szándékát (tehát, hogy mit szeretne elérni a felhasználó a keresésével). Ez azt jelenti, hogy ha a Google algoritmusa úgy véli, hogy egy lekérdezés szándéka ugyanaz, mint amit a pontos egyezésű kulcsszó jelöl, akkor a hirdetés megjelenhet a felhasználónak akkor is, ha egyébként a lekérdezés nem felelt meg a pontos egyezésű kulcsszó kritériumainak. Röviden: a pontos egyezésű kulcsszavak már nem annyira szigorúak és pontosak, mint amilyenek korábban voltak. Ez persze érzékenyen érinti azokat a hirdetőket, akik első sorban a pontos egyezésű kulcsszavakra támaszkodtak hirdetéseikben. A következőkben átvesszük, hogy mi is a szerepe a pontos egyezésű kulcsszavaknak az új rendszerben, és hogy hogyan kapcsolódnak ezek más, hasonló célú egyezési típusokhoz. Az új pontos egyezésű kulcsszavak A pontos egyezésű kulcsszavak sokáig a legszigorúbb típust alkották, hiszen a pontos célzású hirdetések csak akkor jelentek meg, ha a felhasználó pontosan a megadott kulcsszavakra keresett rá. Az új frissítés azonban kibővítette azon lekérdezések listáját, amelyekre az ilyen pontos célzású hirdetések megjelenhetnek. Ahogy azt már fentebb említettük, minden a felhasználó szándékától függ – ha a Google úgy véli, hogy egy hirdetés a megadott pontos egyezésű kulcsszavai alapján ugyan azt a szándékot szolgálja ki, ami a kereső szándéka is, akkor jó eséllyel megjelenik majd rá, még ha nem is egyezik pontosan a kritérium és a lekérdezés szövege. E logika alapján, ha a felhasználó arra keres rá, hogy „légkodni”, de a hirdetés „légkondicionáló” kulcsszóra van pontos egyezéssel becélozva, akkor a hirdetés ugyan úgy megjelenhet, hiszen mindkét kifejezés ugyan azt jelenti, és hasonló szándékra utalnak. A pontos egyezés persze továbbra sem engedi, hogy a hirdetés megjelenjen olyan szavakra, amelyek sehogyan nem kapcsolódnak a megadott kulcsszóhoz. Azt azonban nem tudjuk, hogy a Google mennyire kezeli lazán a „hasonló szándék” fogalmát, és hogy az algoritmus mennyiben tér majd el az eredetileg megadott kulcsszavaktól. Kifejezésegyezés Mivel a pontos egyezési típus egy ideje már elfogadja az eltérő szósorrendeket is, így sokan joggal kérdőjelezhetik meg, hogy továbbra is ez-e a legszigorúbb egyezési forma, hiszen a kifejezésegyezés esetén a szavak továbbra is az eredeti sorrendjükben kell, hogy megjelenjenek a lekérdezésben. Mi több, a kifejezésegyezésben nem kerülhetnek új szavak a megadottak közé. Az egyes és többes szám, illetve az elírások hasonlóképpen elfogadottak, de a szavak sorrendje nem változhat, és nem kerülhetnek közéjük új szavak. De eléjük és mögéjük már igen – ez azt jelenti, hogy a kifejezésegyezés habár bizonyos tekintetben szigorúbb, mint a pontos, még így is több lekérdezéshez párosíthatja a Google Ads, mint a pontosakat. Általánosegyezés-módosító Habár nem egy egyezési típusról van szó, érdemes említést tenni róla ebben a kontextustban. Az általánosegyezés-módosító lényege, hogy ha egy általános egyezésű kulcsszó bármelyik szava elé egy plusz (+) jelet írunk, akkor a hirdetés csak akkor jelenik majd meg a lekérdezésre, ha az tartalmazza azt a pontos szót. Az általánosegyezés-módosító is hasonlóan működik, mint a pontos egyezés, olyan értelembe, hogy nem muszáj, hogy karakterre pontosan egyezzen a megadott kulcsszó a lekérdezésben szereplővel, hanem elég, ha csak a szándékuk egyezik. Melyik a „legszigorúbb” egyezési típus? Összegezzük tehát a fent említett egyezési típusokat: Pontos egyezés Nem szerepelhetnek plusz szavak a lekérdezésben, hacsak nem kapcsolódnak szorosan a megadottakhoz. A szavak sorrendje változhat, szerepelhetnek benne a szó eltérő változatai (elírások, többes szám, stb.) Kifejezésegyezés A szavak sorrendje nem változhat, de maguk a szavak eltérhetnek valamennyire a megadottaktól. Plusz szavak szerepelhetnek a megadott kulcsszó előtt és után, illetve használhatók a szavak különböző változatai is (többes szám, elírások, stb.) Általánosegyezés-módosító A + jellel megjelölt szavak csak a hasonlósági szabályok szerint különbözhetnek a megadottaktól. Bárhol szerepelhetnek a lekérdezésben plusz szavak, illetve lehetnek elírások, használható többes szám, stb. Egyedült az általános egyezést hagytuk ki, de az egyértelműen nem tartozik a szigorúbb típusok közé. A fentiek alapján tehát nehéz eldönteni, hogy mely egyezési típus is a „legszigorúbb”. Lényegében a hirdető (és a hirdetés) célja határozza majd meg, hogy melyiket érdemes alkalmazni az adott esetben.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!