Kulcsszóegyezések a Google Ads rendszerében: ezekre az újdonságokra ügyelj!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A kulcsszóegyezési típusok szerepe a Google Ads frissítése után

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Nemrégiben beszámoltunk róla, hogy a Google új frissítést jelentett be, ami a pontos kulcsszóegyezést érinti a Google Ads szolgáltatáson belül. A frissítés célja kibővíteni a pontos egyezésű kulcsszavak egyezési tulajdonságait.

Nem ez az első alkalom, hogy a Google hozzányúl a pontos egyezésű kulcsszavakhoz – 2014 óta például a rendszer már elfogadta rájuk az egyes és többes számú változatokat, illetve a kifejezés elgépelt változatait is, 2017-től pedig a szavak sorrendjét is rugalmasabban kezeli az Ads.

Nem ez az első alkalom, hogy a Google hozzányúl a pontos egyezésű kulcsszavakhoz – 2014 óta például a rendszer már elfogadta rájuk az egyes és többes számú változatokat, illetve a kifejezés elgépelt változatait is, 2017-től pedig a szavak sorrendjét is rugalmasabban kezeli az Ads. Szóval miről is szól pontosan az új frissítés? A Google azt állítja, hogy gépi tanulás algoritmusának köszönhetően a rendszer képes sokkal pontosabban értelmezni és besorolni a lekérdezések szándékát (tehát, hogy mit szeretne elérni a felhasználó a keresésével). Ez azt jelenti, hogy ha a Google algoritmusa úgy véli, hogy egy lekérdezés szándéka ugyanaz, mint amit a pontos egyezésű kulcsszó jelöl, akkor a hirdetés megjelenhet a felhasználónak akkor is, ha egyébként a lekérdezés nem felelt meg a pontos egyezésű kulcsszó kritériumainak. Röviden: a pontos egyezésű kulcsszavak már nem annyira szigorúak és pontosak, mint amilyenek korábban voltak. Ez persze érzékenyen érinti azokat a hirdetőket, akik első sorban a pontos egyezésű kulcsszavakra támaszkodtak hirdetéseikben. A következőkben átvesszük, hogy mi is a szerepe a pontos egyezésű kulcsszavaknak az új rendszerben, és hogy hogyan kapcsolódnak ezek más, hasonló célú egyezési típusokhoz. Az új pontos egyezésű kulcsszavak A pontos egyezésű kulcsszavak sokáig a legszigorúbb típust alkották, hiszen a pontos célzású hirdetések csak akkor jelentek meg, ha a felhasználó pontosan a megadott kulcsszavakra keresett rá. Az új frissítés azonban kibővítette azon lekérdezések listáját, amelyekre az ilyen pontos célzású hirdetések megjelenhetnek. Ahogy azt már fentebb említettük, minden a felhasználó szándékától függ – ha a Google úgy véli, hogy egy hirdetés a megadott pontos egyezésű kulcsszavai alapján ugyan azt a szándékot szolgálja ki, ami a kereső szándéka is, akkor jó eséllyel megjelenik majd rá, még ha nem is egyezik pontosan a kritérium és a lekérdezés szövege. E logika alapján, ha a felhasználó arra keres rá, hogy „légkodni”, de a hirdetés „légkondicionáló” kulcsszóra van pontos egyezéssel becélozva, akkor a hirdetés ugyan úgy megjelenhet, hiszen mindkét kifejezés ugyan azt jelenti, és hasonló szándékra utalnak. A pontos egyezés persze továbbra sem engedi, hogy a hirdetés megjelenjen olyan szavakra, amelyek sehogyan nem kapcsolódnak a megadott kulcsszóhoz. Azt azonban nem tudjuk, hogy a Google mennyire kezeli lazán a „hasonló szándék” fogalmát, és hogy az algoritmus mennyiben tér majd el az eredetileg megadott kulcsszavaktól. Kifejezésegyezés Mivel a pontos egyezési típus egy ideje már elfogadja az eltérő szósorrendeket is, így sokan joggal kérdőjelezhetik meg, hogy továbbra is ez-e a legszigorúbb egyezési forma, hiszen a kifejezésegyezés esetén a szavak továbbra is az eredeti sorrendjükben kell, hogy megjelenjenek a lekérdezésben. Mi több, a kifejezésegyezésben nem kerülhetnek új szavak a megadottak közé. Az egyes és többes szám, illetve az elírások hasonlóképpen elfogadottak, de a szavak sorrendje nem változhat, és nem kerülhetnek közéjük új szavak. De eléjük és mögéjük már igen – ez azt jelenti, hogy a kifejezésegyezés habár bizonyos tekintetben szigorúbb, mint a pontos, még így is több lekérdezéshez párosíthatja a Google Ads, mint a pontosakat. Általánosegyezés-módosító Habár nem egy egyezési típusról van szó, érdemes említést tenni róla ebben a kontextustban. Az általánosegyezés-módosító lényege, hogy ha egy általános egyezésű kulcsszó bármelyik szava elé egy plusz (+) jelet írunk, akkor a hirdetés csak akkor jelenik majd meg a lekérdezésre, ha az tartalmazza azt a pontos szót. Az általánosegyezés-módosító is hasonlóan működik, mint a pontos egyezés, olyan értelembe, hogy nem muszáj, hogy karakterre pontosan egyezzen a megadott kulcsszó a lekérdezésben szereplővel, hanem elég, ha csak a szándékuk egyezik. Melyik a „legszigorúbb” egyezési típus? Összegezzük tehát a fent említett egyezési típusokat: Pontos egyezés Nem szerepelhetnek plusz szavak a lekérdezésben, hacsak nem kapcsolódnak szorosan a megadottakhoz. A szavak sorrendje változhat, szerepelhetnek benne a szó eltérő változatai (elírások, többes szám, stb.) Kifejezésegyezés A szavak sorrendje nem változhat, de maguk a szavak eltérhetnek valamennyire a megadottaktól. Plusz szavak szerepelhetnek a megadott kulcsszó előtt és után, illetve használhatók a szavak különböző változatai is (többes szám, elírások, stb.) Általánosegyezés-módosító A + jellel megjelölt szavak csak a hasonlósági szabályok szerint különbözhetnek a megadottaktól. Bárhol szerepelhetnek a lekérdezésben plusz szavak, illetve lehetnek elírások, használható többes szám, stb. Egyedült az általános egyezést hagytuk ki, de az egyértelműen nem tartozik a szigorúbb típusok közé. A fentiek alapján tehát nehéz eldönteni, hogy mely egyezési típus is a „legszigorúbb”. Lényegében a hirdető (és a hirdetés) célja határozza majd meg, hogy melyiket érdemes alkalmazni az adott esetben.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!