A Google Vásárlás funkciójában eltörli a közvetítői díjat

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Eltörli a közvetítői díjat a Google a saját platformján vásárolt termékekről

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google nemrég bejelentette, hogy eltörli a Google Vásárlás platformon keresztül vásárolt termékek komissziós díját. Ez lényegében azt jelenti, hogy a kereskedőknek nem kell minden egyes eladásuk után közvetítői díjat fizetniük a platformnak.

A Google Vásárlás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül a Google-on keresztül rendelhessék meg azokat a termékeket, amelyeket a Google felsorol nekik a találati oldalakon. A Google ezért mindig is közvetítői díjat számolt fel a kereskedőknek, mint ahogy azt minden más, online kereskedelmi platform is tette.

 

A keresőóriás azonban (a kereskedők nagy meglepetésére és örömére) bejelentette, hogy végérvényesen eltörli ezt a komissziós díjat azokról a vásárlásokról, amiket a felhasználók közvetlenül a Google rendszerén keresztül bonyolítanak le.

 

A hivatalos bejelentésben a következő olvasható:

„A mai napon egy újabb fontos lépést tettünk annak érdekében, hogy még egyszerűbbé tegyük az értékesítést a viszonteladók számára a Google-on. Azok az eladók, akik a Buy on Google rendelési funkciónkat használják, hamarosan nem kell, hogy komissziós díjat fizessenek nekünk.”

 

A Google Vásárlás is egy a temérdek online rendelési lehetőség közül, azonban nagy előnye, hogy a felhasználóknak nem kell másik webáruházat meglátogatniuk, hogy vásárolhassanak róla. A vásárlás minden lépése (a kereséstől a rendelésig) a Google-on történik, tehát szó szerint nem kell elhagyniuk azt a teljes folyamat során.

 

Az óriási bejelentésnek köszönhetően a Google Vásárlás már nem csak a felhasználóknak kínál kényelmes és gyors vásárlási lehetőséget, hanem a kereskedők számára is egy nagyon gazdaságos értékesítő platformmá vált.

 

A döntés következményei

1. Egyenlő esélyek

A közvetítői díj eltörlésével a Google lényegében a piacra lépés akadályát is megszünteti az olyan márkák számára, amelyek nem engedhették meg maguknak, hogy komissziót fizessenek egy közvetítő platformnak. Ez valamelyest kiegyenlíti a piaci esélyeket, és így több cégnek lesz lehetősége online is értékesíteni termékeit.

 

2. Verseny a PayPal és a Shopify számára

A legnépszerűbb internetes kereskedelmi platformok szolgáltatói általában komoly költségeket számolnak fel szolgáltatásaikért. Mindez a Google bejelentésével megváltozhat, hiszen a kereskedőknek idővel lehetőségük nyílik majd úgy értékesíteniük termékeiket, hogy ezért egy fillért sem kell a platformnak (Google) fizetniük.

 

Ez óriási versenyelőnyt adhat a Google-nak más kereskedelmi szolgáltatókkal szemben. Sok kereskedő jó eséllyel a Google Vásárlás platformra összpontosítja majd erőfeszítéseit, hiszen az itt szerzett bevétel teljes összege a zsebükben marad.

 

Azonban ez nem jelenti azt, hogy a Google versenytársai változtatni kényszerülnek majd üzleti modelljükön, ugyanis a keresőóriás látszólag inkább együttműködni készül ezekkel, mint ellenük. Erre azonban később még visszatérünk.

 

Miért éri meg ez a Google-nak?

A Google mindig is arra törekedett, hogy minél több felhasználót bolondítson bele szolgáltatásaiba. A cég temérdek hasznos, ingyenes online eszközt kínál mind magánszemélyeknek, mind cégeknek, mindezt azért, hogy minél többen maradjanak a Google ökoszisztémájában.

 

Minél többen használják a Google termékeit, a cég annál több adatot tud összegyűjteni róluk, és annál több személyre szabott tartalmat és reklámot tud mutatni nekik… és itt a nagy „hoppá” a kereskedők számára.

 

Amikor egy vásárló a Google-on keresztül rendel meg egy terméket, akkor nem látogat el a márka saját webhelyére. Tény, hogy a kereskedő több pénzt szerez azzal, hogy nem kell kifizetnie egy másik platform komissziós díját, de így nem lesz lehetősége arra, hogy érdeklődőket szerezzen márkájának saját webhelyén, ahol például rávehetné a látogatókat arra, hogy feliratkozzanak hírlevelére.

 

Amikor egy lehetséges vásárló ellátogat egy márka webhelyére, akkor ott nem csak rendeléseket adhat le, hanem hírlevelekre iratkozhat fel, regisztrálhat, tagságot szerezhet magának, és más, kapcsolódó termékeket is találhat, amiket hozzáadhat rendeléséhez. Ezekre mind gondolniuk kell azoknak a kereskedőknek, akik a Google Vásárlásra szeretnék költöztetni üzleti tevékenységeik nagy részét.

 

További változások a Google Vásárlásban

A Google további változásokat is bejelentett Vásárlás szolgáltatását illetően. Íme néhány fontosabb ezek közül:
•    A fizetési opciók között a Shopify és a PayPal is szerepelhet.
•    A Google lehetővé teszi az elterjedtebb termék-adatlapok használatát. Ez lehetővé teszi a legtöbb kereskedő számára, hogy meglévő adatbázisukat is feltölthessék a Google Vásárlásba anélkül, hogy át kelljen alakítaniuk azt.
•    A kereskedők számára egy új opció is elérhetővé válik majd, amellyel beállíthatják, hogy a platform a Google saját adatbázisa alapján töltse ki a termékinformációkat (pl. képek és technikai tulajdonságok).
•    A Google Vásárlás hamarosan egy „kisvállalkozás” szűrővel bővül majd.

 

A bejelentett újítások először az Egyesült Államokban lépnek majd érvénybe, a nemzetközi bevezetés pedig valamikor 2020 végén és 2021 során történik majd.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!