A Google Vásárlás funkciójában eltörli a közvetítői díjat

Eltörli a közvetítői díjat a Google a saját platformján vásárolt termékekről

Eltörli a közvetítői díjat a Google a saját platformján vásárolt termékekről

A Google nemrég bejelentette, hogy eltörli a Google Vásárlás platformon keresztül vásárolt termékek komissziós díját. Ez lényegében azt jelenti, hogy a kereskedőknek nem kell minden egyes eladásuk után közvetítői díjat fizetniük a platformnak.

Eltörli a közvetítői díjat a Google a saját platformján vásárolt termékekről

A Google Vásárlás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül a Google-on keresztül rendelhessék meg azokat a termékeket, amelyeket a Google felsorol nekik a találati oldalakon. A Google ezért mindig is közvetítői díjat számolt fel a kereskedőknek, mint ahogy azt minden más, online kereskedelmi platform is tette.

 

A keresőóriás azonban (a kereskedők nagy meglepetésére és örömére) bejelentette, hogy végérvényesen eltörli ezt a komissziós díjat azokról a vásárlásokról, amiket a felhasználók közvetlenül a Google rendszerén keresztül bonyolítanak le.

 

A hivatalos bejelentésben a következő olvasható:

„A mai napon egy újabb fontos lépést tettünk annak érdekében, hogy még egyszerűbbé tegyük az értékesítést a viszonteladók számára a Google-on. Azok az eladók, akik a Buy on Google rendelési funkciónkat használják, hamarosan nem kell, hogy komissziós díjat fizessenek nekünk.”

 

A Google Vásárlás is egy a temérdek online rendelési lehetőség közül, azonban nagy előnye, hogy a felhasználóknak nem kell másik webáruházat meglátogatniuk, hogy vásárolhassanak róla. A vásárlás minden lépése (a kereséstől a rendelésig) a Google-on történik, tehát szó szerint nem kell elhagyniuk azt a teljes folyamat során.

 

Az óriási bejelentésnek köszönhetően a Google Vásárlás már nem csak a felhasználóknak kínál kényelmes és gyors vásárlási lehetőséget, hanem a kereskedők számára is egy nagyon gazdaságos értékesítő platformmá vált.

 

A döntés következményei

1. Egyenlő esélyek

A közvetítői díj eltörlésével a Google lényegében a piacra lépés akadályát is megszünteti az olyan márkák számára, amelyek nem engedhették meg maguknak, hogy komissziót fizessenek egy közvetítő platformnak. Ez valamelyest kiegyenlíti a piaci esélyeket, és így több cégnek lesz lehetősége online is értékesíteni termékeit.

 

2. Verseny a PayPal és a Shopify számára

A legnépszerűbb internetes kereskedelmi platformok szolgáltatói általában komoly költségeket számolnak fel szolgáltatásaikért. Mindez a Google bejelentésével megváltozhat, hiszen a kereskedőknek idővel lehetőségük nyílik majd úgy értékesíteniük termékeiket, hogy ezért egy fillért sem kell a platformnak (Google) fizetniük.

 

Ez óriási versenyelőnyt adhat a Google-nak más kereskedelmi szolgáltatókkal szemben. Sok kereskedő jó eséllyel a Google Vásárlás platformra összpontosítja majd erőfeszítéseit, hiszen az itt szerzett bevétel teljes összege a zsebükben marad.

 

Azonban ez nem jelenti azt, hogy a Google versenytársai változtatni kényszerülnek majd üzleti modelljükön, ugyanis a keresőóriás látszólag inkább együttműködni készül ezekkel, mint ellenük. Erre azonban később még visszatérünk.

 

Miért éri meg ez a Google-nak?

A Google mindig is arra törekedett, hogy minél több felhasználót bolondítson bele szolgáltatásaiba. A cég temérdek hasznos, ingyenes online eszközt kínál mind magánszemélyeknek, mind cégeknek, mindezt azért, hogy minél többen maradjanak a Google ökoszisztémájában.

 

Minél többen használják a Google termékeit, a cég annál több adatot tud összegyűjteni róluk, és annál több személyre szabott tartalmat és reklámot tud mutatni nekik… és itt a nagy „hoppá” a kereskedők számára.

 

Amikor egy vásárló a Google-on keresztül rendel meg egy terméket, akkor nem látogat el a márka saját webhelyére. Tény, hogy a kereskedő több pénzt szerez azzal, hogy nem kell kifizetnie egy másik platform komissziós díját, de így nem lesz lehetősége arra, hogy érdeklődőket szerezzen márkájának saját webhelyén, ahol például rávehetné a látogatókat arra, hogy feliratkozzanak hírlevelére.

 

Amikor egy lehetséges vásárló ellátogat egy márka webhelyére, akkor ott nem csak rendeléseket adhat le, hanem hírlevelekre iratkozhat fel, regisztrálhat, tagságot szerezhet magának, és más, kapcsolódó termékeket is találhat, amiket hozzáadhat rendeléséhez. Ezekre mind gondolniuk kell azoknak a kereskedőknek, akik a Google Vásárlásra szeretnék költöztetni üzleti tevékenységeik nagy részét.

 

További változások a Google Vásárlásban

A Google további változásokat is bejelentett Vásárlás szolgáltatását illetően. Íme néhány fontosabb ezek közül:
•    A fizetési opciók között a Shopify és a PayPal is szerepelhet.
•    A Google lehetővé teszi az elterjedtebb termék-adatlapok használatát. Ez lehetővé teszi a legtöbb kereskedő számára, hogy meglévő adatbázisukat is feltölthessék a Google Vásárlásba anélkül, hogy át kelljen alakítaniuk azt.
•    A kereskedők számára egy új opció is elérhetővé válik majd, amellyel beállíthatják, hogy a platform a Google saját adatbázisa alapján töltse ki a termékinformációkat (pl. képek és technikai tulajdonságok).
•    A Google Vásárlás hamarosan egy „kisvállalkozás” szűrővel bővül majd.

 

A bejelentett újítások először az Egyesült Államokban lépnek majd érvénybe, a nemzetközi bevezetés pedig valamikor 2020 végén és 2021 során történik majd.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok