Hogyan légy jelen kisvállalkozásoddal a közösségi médiában eredményesen? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 közösségi média tipp kisvállalkozásoknak

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az senkinek nem újdonság 2019-ben, hogy létfontosságú jelen lenni a közösségi médián, azonban a legtöbb kis- (és nagy-) vállalkozás általában csak idáig jut el. Ha viszont részesedni szeretnél abból a több millió (vagy, ha nemzetközi vizekre eveznél, milliárd) felhasználó figyelméből, akkor nem elég csak „ott lenni”.

A következőkben néhány kezdő tippet osztunk meg (nem csak kisvállalkozásoknak), amelyek segítenek majd sikerre vinni márkád nevét a közösségi médián!
 

1. Használd márkád színeit


Márkád arculatának fontos részét képezik a rá jellemző színek, különösen azok, amelyeket a logódban és webhelyeden használsz. Minden bizonnyal reklámjaidban, hírleveleidben, és offline marketingeszközeidben is megjelennek ezek, így a közösségi médiás jelenlétednek sem kellene elütnie ezektől.

 

Habár sok közösségi platform erősen korlátozza a vizuális elemek testreszabását, a profilkép, és a (sok helyen elérhető) borítókép megfelelő beállításával azonnal tudathatod a felhasználókkal, hogy melyik márkával van dolguk. Tedd közösségi profiljaidat annyira „webhelyszerűvé” színeiddel, amennyire csak lehetséges.

 

 

2. Érdemeld ki a felhasználók bizalmát


Manapság, amikor gyakorlatilag bárki létrehozhat magának egy vállalkozást, egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Azonban ha van valami, ami elkülöníti a sikeres márkákat a hétköznapiaktól, akkor az a felhasználók (vagyis meglévő/leendő ügyfelek) beléjük vetett bizalma.

 

Amikor egy felhasználó először rátalál céged egyik közösségi adatlapjára, akkor valószínűleg nem sokat tud róla, és nem is bízik meg benne – ez természetes. A feladatod tehát az, hogy bemutasd cégedet, márkádat az ilyen felhasználóknak, hogy ezzel kiérdemeld megelőlegezett bizalmukat.

 

Ha van valami, ami sokat segíthet ebben a közösségi médián, akkor az az értékelések/vélemények szekció, ahol a korábbi ügyfelek értékelhetik cégedet, márkádat, kínálatodat. A Facebookon van ilyen funkció, de ha webhelyeden összegyűjtesz egy csokrot a legjobb értékeléseidből, akkor bármelyik közösségi platformról hivatkozhatsz rá.

 

 

3. Használj képeket és videókat


Azok a bejegyzések, amelyek valamilyen vizuális elemet (értsd: képet vagy videót) tartalmaznak, sokkal több aktivitást (hozzászólások, reakciók, megosztások) váltanak ki a felhasználókból, mint a sima, szöveges posztok.

 

Ahogy az okostelefonok egyre kényelmesebb kép- és videógrögzítést tesznek lehetővé, és a közösségi platformok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a videós tartalmakra, a vizuális médiával dúsított tartalmak egyre inkább kiszorítják az egyszerű, szöveges bejegyzéseket.

 

 

4. Kapcsold össze a profilt webhelyeddel


Azzal, hogy összekapcsolod közösségi profiljaidat webhelyeddel, csak további lehetőségeket kínálsz a felhasználóknak, hogy felvegyék veled a kapcsolatot. Fontos, hogy közösségi adatlapjaid hivatkozásai szerepeljenek webhelyeden egy jól látható helyen, lehetőleg minden oldalon, de minimum a „Kapcsolat” részlegben.

 

A felhasználók előszeretettel keresik fel a cégeket a közösségi médián, hogy kérdéseket tegyenek fel, vagy tovább ismerkedjenek a céggel, és a közösségi profilok elhelyezésével egy zökkenőmentessé, gyorsabbá, kényelmesebbé teheted számukra ezt a folyamatot.

 

 

5. Ismerkedj meg közönségeddel


Ha nem ma kezdted a marketinget, akkor tisztában vagy vele, hogy minden marketingtevékenység a közönség megismerésével kezdődik. Tudnod kell, hogy kikkel van dolgod, és hogy mire van szükségük. Szerencsére nagyon sok közösségi platform kínál statisztikai adatokat a közönségről, amiket érdemes megvizsgálni, hogy többet is megtudj róluk.

 

Egy másik lehetőség konkrét kérdéseket feltenni, és/vagy szavazásokat indítani a közösségi platformokon, amiken jelen vagy, hogy a felhasználók maguk mondhassák el azt, amire kíváncsi vagy.

 

 

6. Ösztönözd cselekvésre az embereket


Ahogy az internet mindenki zsebébe belekerült, az emberek elkezdtek egyre kevesebb figyelmet fordítani a dolgokra. Ha csak egyetlen pillanatra is elveszíted egy lehetséges érdeklődő figyelmét, akkor úszott egy ügyfél.

 

A cél az, hogy a sürgősség érzetét keltsd fel bennük, hogy azonnal cselekedni akarjanak. Így sokkal nagyobb eséllyel tehetsz szert új ügyfelekre. Például meghirdethetsz korlátozott készletű, vagy időtartamú ajánlatokat – az „Amíg a készlet tart” szöveg benned is felkeltette már ezt a sürgősségi érzést párszor, nem igaz? Mindezekkel azt kommunikálod az embereknek, hogy ha nem lépnek most, akkor később már… nos, késő lesz!

 

 

7. Nem minden közösségi hálózat egyenlő


A közösségi hálózatok között rengeteg a különbség – a Twitter, a Facebook és az Instagram mind más jellegű közönséget foglalkoztatnak, és más elven is működnek. Ebből következik, hogy ha egy csatorna beválik egy bizonyos cégnek, akkor egyáltalán nem biztos, hogy neked is sikered lehet rajta.

 

Ha például 18-25 éves fiatal férfiakat szeretnél megcélozni, akkor nem sok keresnivalód van a Pinteresten. A lényeg, hogy tanulmányozd át a különböző platformok közönségét és azt, amit kínálnak, és ne vesztegesd az időd (és pénzed) azokra a hálózatokra, amikből nem tudsz hasznot húzni.

 

 

8. Légy aktív


Még ha csak 1-2 közösségi adatlapot is kezel az ember, akkor is könnyedén meg lehet feledkezni arról, hogy rendszeresen posztolni kellene rájuk. Ez azonban súlyos hiba, mert egy inaktív, vagy elvétve posztoló közösségi fiók nem kap túl sok nyilvánosságot az algoritmustól, így egyre kevesebb embert ér majd el az a néhány bejegyzés is, amit néha eszedbe jut kirakni.

 

Sok platform kínál beépített időzítő rendszert, aminek segítségével előre megadhatod, hogy egy-egy bejegyzésed percre pontosan mikor kerüljön ki egy választott napon. Ezzel biztosíthatod, hogy közösségi profilod akkor is „aktív” maradjon, amikor te nem érsz rá ezzel foglalkozni. Nem árt kialakítani egy szerkesztői naptárat, és egy posztolási ütemtervet, ami segít rendszerezni a dolgokat. Ez egy platform esetén sokat segíthet, több platform kezelésekor pedig létszükségletű.

 

 

9. Hanyagold az önreklámot


A közösségi média így is tele van reklámokkal – ha csak ezeket gyarapítod bejegyzéseiddel, akkor nem sokan lesznek kíváncsiak rájuk. Igyekezz minél változatosabb, hasznosabb, értékesebb tartalmakat kínálni a felhasználóknak, hogy legyen miért visszajárniuk profilodra, és rákattintaniuk bejegyzéseidre.

 

Ossz meg informatív cikkeket, útmutatókat, tégy fel kérdéseket, posztolj képeket, videókat – a lényeg, hogy az esetek többségében (durván 80%-ban) valami értéket kínálj, és csak elvétve (20%) foglalkozz saját magad reklámozásával.
 

 

Amennyiben Te sem tudod, hogyan lendíthetnéd fel kisvállalkozásod, akkor kérd online marketing konzultációs szolgáltatásunkat, amelyben személyre szabott tanácsadást nyújtunk! 

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!