Hogyan légy jelen kisvállalkozásoddal a közösségi médiában eredményesen? Mutatjuk!

Kisvállalkozások közösségi média tippjei

9 közösségi média tipp kisvállalkozásoknak

Az senkinek nem újdonság 2019-ben, hogy létfontosságú jelen lenni a közösségi médián, azonban a legtöbb kis- (és nagy-) vállalkozás általában csak idáig jut el. Ha viszont részesedni szeretnél abból a több millió (vagy, ha nemzetközi vizekre eveznél, milliárd) felhasználó figyelméből, akkor nem elég csak „ott lenni”.

A következőkben néhány kezdő tippet osztunk meg (nem csak kisvállalkozásoknak), amelyek segítenek majd sikerre vinni márkád nevét a közösségi médián!
 

Kisvállalkozások közösségi média tippjei

1. Használd márkád színeit


Márkád arculatának fontos részét képezik a rá jellemző színek, különösen azok, amelyeket a logódban és webhelyeden használsz. Minden bizonnyal reklámjaidban, hírleveleidben, és offline marketingeszközeidben is megjelennek ezek, így a közösségi médiás jelenlétednek sem kellene elütnie ezektől.

 

Habár sok közösségi platform erősen korlátozza a vizuális elemek testreszabását, a profilkép, és a (sok helyen elérhető) borítókép megfelelő beállításával azonnal tudathatod a felhasználókkal, hogy melyik márkával van dolguk. Tedd közösségi profiljaidat annyira „webhelyszerűvé” színeiddel, amennyire csak lehetséges.

 

 

2. Érdemeld ki a felhasználók bizalmát


Manapság, amikor gyakorlatilag bárki létrehozhat magának egy vállalkozást, egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Azonban ha van valami, ami elkülöníti a sikeres márkákat a hétköznapiaktól, akkor az a felhasználók (vagyis meglévő/leendő ügyfelek) beléjük vetett bizalma.

 

Amikor egy felhasználó először rátalál céged egyik közösségi adatlapjára, akkor valószínűleg nem sokat tud róla, és nem is bízik meg benne – ez természetes. A feladatod tehát az, hogy bemutasd cégedet, márkádat az ilyen felhasználóknak, hogy ezzel kiérdemeld megelőlegezett bizalmukat.

 

Ha van valami, ami sokat segíthet ebben a közösségi médián, akkor az az értékelések/vélemények szekció, ahol a korábbi ügyfelek értékelhetik cégedet, márkádat, kínálatodat. A Facebookon van ilyen funkció, de ha webhelyeden összegyűjtesz egy csokrot a legjobb értékeléseidből, akkor bármelyik közösségi platformról hivatkozhatsz rá.

 

 

3. Használj képeket és videókat


Azok a bejegyzések, amelyek valamilyen vizuális elemet (értsd: képet vagy videót) tartalmaznak, sokkal több aktivitást (hozzászólások, reakciók, megosztások) váltanak ki a felhasználókból, mint a sima, szöveges posztok.

 

Ahogy az okostelefonok egyre kényelmesebb kép- és videógrögzítést tesznek lehetővé, és a közösségi platformok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a videós tartalmakra, a vizuális médiával dúsított tartalmak egyre inkább kiszorítják az egyszerű, szöveges bejegyzéseket.

 

 

4. Kapcsold össze a profilt webhelyeddel


Azzal, hogy összekapcsolod közösségi profiljaidat webhelyeddel, csak további lehetőségeket kínálsz a felhasználóknak, hogy felvegyék veled a kapcsolatot. Fontos, hogy közösségi adatlapjaid hivatkozásai szerepeljenek webhelyeden egy jól látható helyen, lehetőleg minden oldalon, de minimum a „Kapcsolat” részlegben.

 

A felhasználók előszeretettel keresik fel a cégeket a közösségi médián, hogy kérdéseket tegyenek fel, vagy tovább ismerkedjenek a céggel, és a közösségi profilok elhelyezésével egy zökkenőmentessé, gyorsabbá, kényelmesebbé teheted számukra ezt a folyamatot.

 

 

5. Ismerkedj meg közönségeddel


Ha nem ma kezdted a marketinget, akkor tisztában vagy vele, hogy minden marketingtevékenység a közönség megismerésével kezdődik. Tudnod kell, hogy kikkel van dolgod, és hogy mire van szükségük. Szerencsére nagyon sok közösségi platform kínál statisztikai adatokat a közönségről, amiket érdemes megvizsgálni, hogy többet is megtudj róluk.

 

Egy másik lehetőség konkrét kérdéseket feltenni, és/vagy szavazásokat indítani a közösségi platformokon, amiken jelen vagy, hogy a felhasználók maguk mondhassák el azt, amire kíváncsi vagy.

 

 

6. Ösztönözd cselekvésre az embereket


Ahogy az internet mindenki zsebébe belekerült, az emberek elkezdtek egyre kevesebb figyelmet fordítani a dolgokra. Ha csak egyetlen pillanatra is elveszíted egy lehetséges érdeklődő figyelmét, akkor úszott egy ügyfél.

 

A cél az, hogy a sürgősség érzetét keltsd fel bennük, hogy azonnal cselekedni akarjanak. Így sokkal nagyobb eséllyel tehetsz szert új ügyfelekre. Például meghirdethetsz korlátozott készletű, vagy időtartamú ajánlatokat – az „Amíg a készlet tart” szöveg benned is felkeltette már ezt a sürgősségi érzést párszor, nem igaz? Mindezekkel azt kommunikálod az embereknek, hogy ha nem lépnek most, akkor később már… nos, késő lesz!

 

 

7. Nem minden közösségi hálózat egyenlő


A közösségi hálózatok között rengeteg a különbség – a Twitter, a Facebook és az Instagram mind más jellegű közönséget foglalkoztatnak, és más elven is működnek. Ebből következik, hogy ha egy csatorna beválik egy bizonyos cégnek, akkor egyáltalán nem biztos, hogy neked is sikered lehet rajta.

 

Ha például 18-25 éves fiatal férfiakat szeretnél megcélozni, akkor nem sok keresnivalód van a Pinteresten. A lényeg, hogy tanulmányozd át a különböző platformok közönségét és azt, amit kínálnak, és ne vesztegesd az időd (és pénzed) azokra a hálózatokra, amikből nem tudsz hasznot húzni.

 

 

8. Légy aktív


Még ha csak 1-2 közösségi adatlapot is kezel az ember, akkor is könnyedén meg lehet feledkezni arról, hogy rendszeresen posztolni kellene rájuk. Ez azonban súlyos hiba, mert egy inaktív, vagy elvétve posztoló közösségi fiók nem kap túl sok nyilvánosságot az algoritmustól, így egyre kevesebb embert ér majd el az a néhány bejegyzés is, amit néha eszedbe jut kirakni.

 

Sok platform kínál beépített időzítő rendszert, aminek segítségével előre megadhatod, hogy egy-egy bejegyzésed percre pontosan mikor kerüljön ki egy választott napon. Ezzel biztosíthatod, hogy közösségi profilod akkor is „aktív” maradjon, amikor te nem érsz rá ezzel foglalkozni. Nem árt kialakítani egy szerkesztői naptárat, és egy posztolási ütemtervet, ami segít rendszerezni a dolgokat. Ez egy platform esetén sokat segíthet, több platform kezelésekor pedig létszükségletű.

 

 

9. Hanyagold az önreklámot


A közösségi média így is tele van reklámokkal – ha csak ezeket gyarapítod bejegyzéseiddel, akkor nem sokan lesznek kíváncsiak rájuk. Igyekezz minél változatosabb, hasznosabb, értékesebb tartalmakat kínálni a felhasználóknak, hogy legyen miért visszajárniuk profilodra, és rákattintaniuk bejegyzéseidre.

 

Ossz meg informatív cikkeket, útmutatókat, tégy fel kérdéseket, posztolj képeket, videókat – a lényeg, hogy az esetek többségében (durván 80%-ban) valami értéket kínálj, és csak elvétve (20%) foglalkozz saját magad reklámozásával.
 

 

Amennyiben Te sem tudod, hogyan lendíthetnéd fel kisvállalkozásod, akkor kérd online marketing konzultációs szolgáltatásunkat, amelyben személyre szabott tanácsadást nyújtunk! 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok