2020-as közösségi média trendek és stratégia

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Stratégiaalkotás 2020-ra a közösségi médiában

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ha azt mondjuk, hogy az emberek napjuk jókora részét a közösségi média felületein töltik, egyáltalán nem túlzunk. Nem a mai világban. A közösségi média ugyanis egyszerűen beépült az emberek életébe és a napi rutinjába. Valaki annyira függővé vált, hogy az első dolog, amit csinál felkelés után, hogy átnézi a hírfolyamát. Ehhez pedig a cégeknek is igazodnia kell, hiszen joggal remélhetik, hogy ezeken a felületeken elérik célcsoportjukat. Mivel túl sok tartalom van és a verseny nagyon erős, nagyon nehéz lehet kitűnni, hacsak nincs egy világos stratégiád.

Ha tisztában vagy a legújabb trendekkel, az segíthet hatékonyabbá tenni a stratégiádat és kitűnni a tömegből. Bemutatunk öt trendet, amit ismerned és használnod kell 2020-ban és azon túl is.


A kisebb platformok is jól teljesítenek


A Facebook és az Instagram egy ideje már dominál, mivel ezek a legnagyobb és legnépszerűbb felületek, azonban az elmúlt néhány évben jónéhány más platform is nemcsak hogy megjelent, de jelentős növekedésbe kezdett és egyre nagyobb ismertségre tesz szert.


A TikTok például egyike ezeknek, 2016-ban indult és hamar népszerű lett a fiatalok körében. A B2B vállalkozások jobban kedvelik a LinkedIn-t, míg a játékos közösség inkább a Twitch-et használja. Számtalan alternatív felület van, ami egyre nagyobb ismertségre tesz szert és ez 2020-ban is folytatódni fog.


A kereskedelem, kiskereskedelem átalakul


A különböző platformokat, mint az Instagram, Pinterest, Facebook már régóta használják a márkák, hogy eladják termékeiket. A kereskedelem ezen formája új lehetőséget nyit meg a cégek előtt és ez egyre erősebbé válik majd.


Jó úton halad ugyanis afelé, hogy ez a kiskereskedelmi csatorna egyenértékű legyen például a webshopokkal és offline boltokkal. Ez a trend még inkább erősödik és egyre több felület ad erre lehetőséget. Bejegyzéseidben megjelölheted a termékeidet, feltöltheted például a Facebook Marketplace-re, a közösségi háló tehát egyre jelentősebb kiskereskedelmi felületté válik. Ezt pedig a vállalkozásoknak az eladási stratégiájukba is be kell építeniük.


A videós tartalmak dominálnak


Minden másfajta tartalom felett hamarosan ezek fognak leginkább dominálni. Legyen ez egy rövid videó, mint amilyenek népszerűen például a TikTokon is, történetek, vagy egy hosszabb tartalom YouTube-on, a videók kétségtelenül a közösségi média tartalmak jövője. Egy tanulmány szerint 2022-re minden online tartalom 82%-a videó lesz. Ez tisztán mutatja, mennyire fontos, hogy elkezdjük használni.


Ha jelenleg nem készítesz ilyeneket, itt az ideje bevonni a stratégiádba. A közeli jövőben ezek fognak dominálni a felületeken és bárki, aki ezt nem ismeri fel és kezdi el használni, nehéz időkre számíthat… Kezdheted úgy, hogy Történeteket teszel közé, és a hirdetéseidet is ennek szellemében készíted, vagy több ilyen posztot osztasz meg még azokon a felületeken is, ahol ezidáig a szöveges, vagy képes tartalmak domináltak.


Kiterjesztett valóság (AR) nagyobb beépülése


A kiterjesztett valóság lényegében fokozza az érzékelt valóságot úgy, hogy megváltoztatja a dolgok valós kinézetét. A közösségi média felületei érdekes felhasználási módokat találtak ki erre a technológiára. Az Instagram például számos filterként kiterjesztett valóságot használ. Láttad azokat a filtereket, amik sminket adnak az arcodhoz, vagy napszemüveget, nyuszifület? Ez valójában egy kiterjesztett valóság applikáció.


Ez a trend pedig még inkább erősödni fog, és bár a Facebook már sokkal hamarabb elkészítette, csak nemrégiben vált igazán népszerűvé használatuk és biztosan további hasonló technológiával készült funkciókkal és alkalmazásokkal jelentkeznek a felületek majd a jövőben.


Azonban ennyiben nem merül ki a történet, a cégek a jobb vásárlói élmény biztosításának egyik eszközeként is használhatják. A Sephora például, ami egy szépségápolási márka már régóta használja és lehetővé teszi, hogy a vásárlóik kipróbálhassák a sminket, mielőtt megvennék és bár kezdetben mobilalkalmazás volt, nemrégiben már a Facebookon is elérhető, a vevők így a Facebook Messengeren keresztül próbálgathatnak a kiterjesztett valóság filterekkel. Ez segít az embereknek jobb vásárlói döntést hozni, miközben egy igazán egyedi élményt nyújt. A kiterjesztett valóság egyre nagyobb teret hódít majd a közösségi média felületein, erre készülni kell.


Az Influencer Marketing továbbra is tarol


Ez nem egy új trend, de az biztos, hogy marad egy jó ideig. A közösségi médiát nagyban meghatározzák az influencerek, akik hihetetlen összegeket kapnak azért, hogy egyes márkákat promótáljanak. Ezt több nézőpontból is vizsgálhatjuk. Először is láthatjuk, hogy egyre több jelenik meg, másodszor az is világos, hogy a vállalkozások is egyre többet költenek rá.


De még ígyis sokkal olcsóbb egy ilyen befektetés, mint fizetett hirdetéseket, kampányokat futtatni és szintén jó eredményeket hoz. Sőt, az influencerek segíthetnek a változatos, konkrétabb marketing célok elérésében. Ez a legfőbb ok, amiért olyan népszerűvé vált, egyre feltűnőbb és erősebb.


Aki teheti, nem csak 1-2 influencerrel dolgozik együtt, hanem kisebb hírnevű, de profiljához passzoló egész csapattal. Ezen influencerek megfizetése sokkal kevesebbe kerül, a követőik viszont nagyon hűségesek hozzájuk. Egyre több vállalkozás ismeri fel ezt és használja a stratégiájában, hogy egyetlen híresség helyett inkább sok, (még) kevésbé népszerű, ismert emberrel dolgozik együtt.



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!