Közösségi kampányok éttermeknek: 10 tipp a hatékékony hirdetéskezeléshez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 tipp a hatékony közösségi kampányokhoz éttermek számára

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az élet kezd visszatérni az éttermekbe, és így a tulajdonosok is kénytelenek újra elgondolkodni azon, hogy milyen módszerekkel tűnhetnek ki vendégeik számára a versenymezőnyből. Az éttermi marketing egyik leghasznosabb eszköze manapság a közösségi média, hiszen számos platform kínál jobbnál jobb marketingeszközöket az új és meglévő vendégek elérésére.

Az alábbi útmutató ezekhez az eszközökhöz kínál néhány általános jótanácsot. A közösségi platformok valóban számos lehetőséget biztosítanak a marketingesek számára, és ez a rengeteg opció már-már túl sok lehet, ha valaki nincs otthon a közösségi média marketing világában. Segítünk tehát eligazodni, de ha szeretnéd, le is vesszük ezt a terhet a válladról. Ehhez IDE kattintva kérheted ajánlatunkat! 

 

Kínálj kuponokat

A közösségi platformokon nem csak képeket oszthatsz meg éttermedről és fogásaidról (habár ezek is remek marketingtaktikák). Ezeket a platformokat akár arra is felhasználhatod, hogy közvetlenül webhelyedre, vagy éttermedbe invitáld vendégeidet – csak némi ösztönzésre lesz szükségük. Itt lépnek a színre a kuponok.


Ez a koncepció bizonyára nem újdonság számodra. Ha úgy érzed, hogy kezdesz lemaradni a többi rendelési platform mögött, akkor néhány kuponnal biztosíthatod, hogy a pénz végül a te zsebedben landoljon. Sokan a legolcsóbb ajánlatokat keresik, és nem az érdekli őket, hogy közvetlenül egy étteremből, vagy egy harmadik féltől rendelnek, csak az ár legyen kedvező.

 

Használj videókat

Minden bejegyzésedhez érdemes csatolnod legalább egy jó minőségű képet, de néha igazán feltölthetsz egy-egy videót is posztjaidhoz. A videók sokkal népszerűbb tartalmak, mint a képek, és több aktivitást is váltanak ki a felhasználókból, ami a platformok algoritmusainak is megtetszik majd (így működik például a Facebook és az Instagram is).


Ha nem tudod, hogy milyen videókat posztolj, próbáld eleinte kreatív módon ábrázolni fogásaidat, bemutatni éttermed legszebb részeit, vagy készíts rövid interjúkat az alkalmazottakkal. Egy-egy rendezvényről is készíthetsz rövid felvételeket, amiket utána összevághatsz, hogy megmutasd az embereknek, milyen élményekre van lehetőség éttermedben (persze csak ha nem privát az esemény).


A lényeg, hogy hasznos, értékes, vagy legalább érdekes tartalmakat kínálj követőidnek.

 

Biztasd vendégeidet, hogy népszerűsítsék éttermedet

Ne félj arra kérni elégedett vendégeidet, hogy másoknak is ajánlják szolgáltatásaidat. A Facebookon például a márkák egyre nehezebben érvényesülhetnek organikus (nem fizetett) módszerekkel, de a hűséges vendégek a szájhagyomány erejével temérdek új ügyfelet szerezhetnek számodra. Bátran kérd meg tehát követőidet releváns bejegyzéseidben, hogy osszák meg azokat ismerőseikkel is!

 

Hozd ki a legtöbbet a pillanatokból

Ez nem csupán egy remek életmódi tipp, hanem egy értékes közösségi marketingtaktika is éttermek számára. A legjobb márkák mindig tudják, hogy hogyan hasznosítsák az aktualitásokat saját javukra. Legyen szó valamilyen nemzeti vagy akár külföldi eredetű ünnepről, rendhagyó eseményről, vagy új trendről, sződd ezeket bele marketingedbe, hogy relevánsabb üzenetekkel szólíthasd meg közönségedet, és több aktivitásra tehess szert.

 

Rendezz versenyeket

A sikeres márkák már hosszú évek óta használják a versenyek erejét közösségi médiás kampányaikban, méghozzá nem hiába. Legyen szó ingyenes étkezésekről, kedvezményes ajánlatokról, vagy akár néhány koncertjegyről, az emberek szívesen feltöltenek egy éttermedben készült képet, vagy meg megosztják egy bejegyzésedet nevezés gyanánt. A versenybejegyzések temérdek aktivitásra ösztönzik majd követőidet!

 

Vezesd be követőidet a kulisszák mögé

Mindenki szeretné tudni, hogy mi zajlik kedvenc éttermük falai között. Az emberek kíváncsi természetűek, és kifejezetten élvezik, ha olyasmiket láthatnak, ami csak ritkán tárul a szemeink elé. Ilyen például egy étterem konyhája is. Néhány kép, vagy videó megosztásával egyrészt betekintést nyújthatsz követőidnek a színfalak mögé másrészt bizonyíthatod nekik, hogy kedvenc fogásaik tiszta, biztonságos és profi körülmények készülnek el.

 

Oszd meg vendégeid képeit

Vendégeid képei rendkívül hatékony marketingeszközök lehetnek éttermed számára, hiszen teljesen hitelesen ábrázolják az általad kínált fogásokat és élményeket is. Szóval hogy szerezhetsz minél több ilyen anyagot? Keress rá márkás hashtagedre az adott platformon, és nézd meg, hogy milyen képeket töltöttek fel nyilvánosan vendégeid, amik éttermedben, vagy az általad készített fogásokról készültek. Ezeket aztán megoszthatod saját oldaladon, megjelölve persze az eredeti szerzőt.


Ez egyrészt azt mutatja követőidnek, hogy odafigyelsz rájuk, másrészt a kép eredeti készítőjének is jól esik majd, hogy pont az ő alkotására esett a választás (talán épp ő lesz márkád új nagykövete).

 

Foglalkozz ügyfeleiddel

A közösségi médiás platformok első sorban nem a marketingre jöttek létre, hanem a kommunikációra. Ez a kommunikáció pedig akkor igazán hiteles, ha kétirányú. Ne csak megosztogass bejegyzéseket profiljaidon, hanem figyelj oda, reagálj és válaszolj azokra a hozzászólásokra is, amiket ezek alá írnak az emberek.


Ez fokozottan vonatkozik a negatív visszajelzésekre is, hiszen bizonyítanod kell az embereknek, hogy odafigyelsz problémáikra, és szíveden viseled éttermi élményeiket, ha hozzád térnek be fogyasztani. Úgy reagálj tehát a negatív véleményekre, hogy válaszaid professzionális képet fessenek márkádról!

 


Töltsd fel kínálatodat

Új fogással bővült az étlapod? Értesítsd róla követőidet! Visszatért vendégeid kedvenc szezonális itala a kínálatba? Szólj nekik, hogy ne maradjanak le róla! Az emberek többsége pont az ilyen izgalmas újdonságok miatt kezdi el követni az éttermek közösségi profiljait – az elsők között szeretnének értesülni róluk.


Az új ételek, italok hírei mindig remek közösségi tartalmak lehetnek, amiket leglelkesebb követőid szorgosan osztogatnak is majd meg ismerőseikkel. Ezzel egyrészt új vendégeket szerezhetsz magadnak, másrészt az a platform algoritmusa is felfigyel majd az aktivitásra.


Ne felejtsd el jó minőségű, csábító képekkel is kiegészíteni ezeket a bejelentéseket!
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!