Közösségi kampányok éttermeknek: 10 tipp a hatékékony hirdetéskezeléshez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 tipp a hatékony közösségi kampányokhoz éttermek számára

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az élet kezd visszatérni az éttermekbe, és így a tulajdonosok is kénytelenek újra elgondolkodni azon, hogy milyen módszerekkel tűnhetnek ki vendégeik számára a versenymezőnyből. Az éttermi marketing egyik leghasznosabb eszköze manapság a közösségi média, hiszen számos platform kínál jobbnál jobb marketingeszközöket az új és meglévő vendégek elérésére.

Az alábbi útmutató ezekhez az eszközökhöz kínál néhány általános jótanácsot. A közösségi platformok valóban számos lehetőséget biztosítanak a marketingesek számára, és ez a rengeteg opció már-már túl sok lehet, ha valaki nincs otthon a közösségi média marketing világában. Segítünk tehát eligazodni, de ha szeretnéd, le is vesszük ezt a terhet a válladról. Ehhez IDE kattintva kérheted ajánlatunkat! 

 

Kínálj kuponokat

A közösségi platformokon nem csak képeket oszthatsz meg éttermedről és fogásaidról (habár ezek is remek marketingtaktikák). Ezeket a platformokat akár arra is felhasználhatod, hogy közvetlenül webhelyedre, vagy éttermedbe invitáld vendégeidet – csak némi ösztönzésre lesz szükségük. Itt lépnek a színre a kuponok.


Ez a koncepció bizonyára nem újdonság számodra. Ha úgy érzed, hogy kezdesz lemaradni a többi rendelési platform mögött, akkor néhány kuponnal biztosíthatod, hogy a pénz végül a te zsebedben landoljon. Sokan a legolcsóbb ajánlatokat keresik, és nem az érdekli őket, hogy közvetlenül egy étteremből, vagy egy harmadik féltől rendelnek, csak az ár legyen kedvező.

 

Használj videókat

Minden bejegyzésedhez érdemes csatolnod legalább egy jó minőségű képet, de néha igazán feltölthetsz egy-egy videót is posztjaidhoz. A videók sokkal népszerűbb tartalmak, mint a képek, és több aktivitást is váltanak ki a felhasználókból, ami a platformok algoritmusainak is megtetszik majd (így működik például a Facebook és az Instagram is).


Ha nem tudod, hogy milyen videókat posztolj, próbáld eleinte kreatív módon ábrázolni fogásaidat, bemutatni éttermed legszebb részeit, vagy készíts rövid interjúkat az alkalmazottakkal. Egy-egy rendezvényről is készíthetsz rövid felvételeket, amiket utána összevághatsz, hogy megmutasd az embereknek, milyen élményekre van lehetőség éttermedben (persze csak ha nem privát az esemény).


A lényeg, hogy hasznos, értékes, vagy legalább érdekes tartalmakat kínálj követőidnek.

 

Biztasd vendégeidet, hogy népszerűsítsék éttermedet

Ne félj arra kérni elégedett vendégeidet, hogy másoknak is ajánlják szolgáltatásaidat. A Facebookon például a márkák egyre nehezebben érvényesülhetnek organikus (nem fizetett) módszerekkel, de a hűséges vendégek a szájhagyomány erejével temérdek új ügyfelet szerezhetnek számodra. Bátran kérd meg tehát követőidet releváns bejegyzéseidben, hogy osszák meg azokat ismerőseikkel is!

 

Hozd ki a legtöbbet a pillanatokból

Ez nem csupán egy remek életmódi tipp, hanem egy értékes közösségi marketingtaktika is éttermek számára. A legjobb márkák mindig tudják, hogy hogyan hasznosítsák az aktualitásokat saját javukra. Legyen szó valamilyen nemzeti vagy akár külföldi eredetű ünnepről, rendhagyó eseményről, vagy új trendről, sződd ezeket bele marketingedbe, hogy relevánsabb üzenetekkel szólíthasd meg közönségedet, és több aktivitásra tehess szert.

 

Rendezz versenyeket

A sikeres márkák már hosszú évek óta használják a versenyek erejét közösségi médiás kampányaikban, méghozzá nem hiába. Legyen szó ingyenes étkezésekről, kedvezményes ajánlatokról, vagy akár néhány koncertjegyről, az emberek szívesen feltöltenek egy éttermedben készült képet, vagy meg megosztják egy bejegyzésedet nevezés gyanánt. A versenybejegyzések temérdek aktivitásra ösztönzik majd követőidet!

 

Vezesd be követőidet a kulisszák mögé

Mindenki szeretné tudni, hogy mi zajlik kedvenc éttermük falai között. Az emberek kíváncsi természetűek, és kifejezetten élvezik, ha olyasmiket láthatnak, ami csak ritkán tárul a szemeink elé. Ilyen például egy étterem konyhája is. Néhány kép, vagy videó megosztásával egyrészt betekintést nyújthatsz követőidnek a színfalak mögé másrészt bizonyíthatod nekik, hogy kedvenc fogásaik tiszta, biztonságos és profi körülmények készülnek el.

 

Oszd meg vendégeid képeit

Vendégeid képei rendkívül hatékony marketingeszközök lehetnek éttermed számára, hiszen teljesen hitelesen ábrázolják az általad kínált fogásokat és élményeket is. Szóval hogy szerezhetsz minél több ilyen anyagot? Keress rá márkás hashtagedre az adott platformon, és nézd meg, hogy milyen képeket töltöttek fel nyilvánosan vendégeid, amik éttermedben, vagy az általad készített fogásokról készültek. Ezeket aztán megoszthatod saját oldaladon, megjelölve persze az eredeti szerzőt.


Ez egyrészt azt mutatja követőidnek, hogy odafigyelsz rájuk, másrészt a kép eredeti készítőjének is jól esik majd, hogy pont az ő alkotására esett a választás (talán épp ő lesz márkád új nagykövete).

 

Foglalkozz ügyfeleiddel

A közösségi médiás platformok első sorban nem a marketingre jöttek létre, hanem a kommunikációra. Ez a kommunikáció pedig akkor igazán hiteles, ha kétirányú. Ne csak megosztogass bejegyzéseket profiljaidon, hanem figyelj oda, reagálj és válaszolj azokra a hozzászólásokra is, amiket ezek alá írnak az emberek.


Ez fokozottan vonatkozik a negatív visszajelzésekre is, hiszen bizonyítanod kell az embereknek, hogy odafigyelsz problémáikra, és szíveden viseled éttermi élményeiket, ha hozzád térnek be fogyasztani. Úgy reagálj tehát a negatív véleményekre, hogy válaszaid professzionális képet fessenek márkádról!

 


Töltsd fel kínálatodat

Új fogással bővült az étlapod? Értesítsd róla követőidet! Visszatért vendégeid kedvenc szezonális itala a kínálatba? Szólj nekik, hogy ne maradjanak le róla! Az emberek többsége pont az ilyen izgalmas újdonságok miatt kezdi el követni az éttermek közösségi profiljait – az elsők között szeretnének értesülni róluk.


Az új ételek, italok hírei mindig remek közösségi tartalmak lehetnek, amiket leglelkesebb követőid szorgosan osztogatnak is majd meg ismerőseikkel. Ezzel egyrészt új vendégeket szerezhetsz magadnak, másrészt az a platform algoritmusa is felfigyel majd az aktivitásra.


Ne felejtsd el jó minőségű, csábító képekkel is kiegészíteni ezeket a bejelentéseket!
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!