Az élet kezd visszatérni az éttermekbe, és így a tulajdonosok is kénytelenek újra elgondolkodni azon, hogy milyen módszerekkel tűnhetnek ki vendégeik számára a versenymezőnyből. Az éttermi marketing egyik leghasznosabb eszköze manapság a közösségi média, hiszen számos platform kínál jobbnál jobb marketingeszközöket az új és meglévő vendégek elérésére.
Az alábbi útmutató ezekhez az eszközökhöz kínál néhány általános jótanácsot. A közösségi platformok valóban számos lehetőséget biztosítanak a marketingesek számára, és ez a rengeteg opció már-már túl sok lehet, ha valaki nincs otthon a közösségi média marketing világában. Segítünk tehát eligazodni, de ha szeretnéd, le is vesszük ezt a terhet a válladról. Ehhez IDE kattintva kérheted ajánlatunkat!
Kínálj kuponokat
A közösségi platformokon nem csak képeket oszthatsz meg éttermedről és fogásaidról (habár ezek is remek marketingtaktikák). Ezeket a platformokat akár arra is felhasználhatod, hogy közvetlenül webhelyedre, vagy éttermedbe invitáld vendégeidet – csak némi ösztönzésre lesz szükségük. Itt lépnek a színre a kuponok.
Ez a koncepció bizonyára nem újdonság számodra. Ha úgy érzed, hogy kezdesz lemaradni a többi rendelési platform mögött, akkor néhány kuponnal biztosíthatod, hogy a pénz végül a te zsebedben landoljon. Sokan a legolcsóbb ajánlatokat keresik, és nem az érdekli őket, hogy közvetlenül egy étteremből, vagy egy harmadik féltől rendelnek, csak az ár legyen kedvező.
Használj videókat
Minden bejegyzésedhez érdemes csatolnod legalább egy jó minőségű képet, de néha igazán feltölthetsz egy-egy videót is posztjaidhoz. A videók sokkal népszerűbb tartalmak, mint a képek, és több aktivitást is váltanak ki a felhasználókból, ami a platformok algoritmusainak is megtetszik majd (így működik például a Facebook és az Instagram is).
Ha nem tudod, hogy milyen videókat posztolj, próbáld eleinte kreatív módon ábrázolni fogásaidat, bemutatni éttermed legszebb részeit, vagy készíts rövid interjúkat az alkalmazottakkal. Egy-egy rendezvényről is készíthetsz rövid felvételeket, amiket utána összevághatsz, hogy megmutasd az embereknek, milyen élményekre van lehetőség éttermedben (persze csak ha nem privát az esemény).
A lényeg, hogy hasznos, értékes, vagy legalább érdekes tartalmakat kínálj követőidnek.
Biztasd vendégeidet, hogy népszerűsítsék éttermedet
Ne félj arra kérni elégedett vendégeidet, hogy másoknak is ajánlják szolgáltatásaidat. A Facebookon például a márkák egyre nehezebben érvényesülhetnek organikus (nem fizetett) módszerekkel, de a hűséges vendégek a szájhagyomány erejével temérdek új ügyfelet szerezhetnek számodra. Bátran kérd meg tehát követőidet releváns bejegyzéseidben, hogy osszák meg azokat ismerőseikkel is!
Hozd ki a legtöbbet a pillanatokból
Ez nem csupán egy remek életmódi tipp, hanem egy értékes közösségi marketingtaktika is éttermek számára. A legjobb márkák mindig tudják, hogy hogyan hasznosítsák az aktualitásokat saját javukra. Legyen szó valamilyen nemzeti vagy akár külföldi eredetű ünnepről, rendhagyó eseményről, vagy új trendről, sződd ezeket bele marketingedbe, hogy relevánsabb üzenetekkel szólíthasd meg közönségedet, és több aktivitásra tehess szert.
Rendezz versenyeket
A sikeres márkák már hosszú évek óta használják a versenyek erejét közösségi médiás kampányaikban, méghozzá nem hiába. Legyen szó ingyenes étkezésekről, kedvezményes ajánlatokról, vagy akár néhány koncertjegyről, az emberek szívesen feltöltenek egy éttermedben készült képet, vagy meg megosztják egy bejegyzésedet nevezés gyanánt. A versenybejegyzések temérdek aktivitásra ösztönzik majd követőidet!
Vezesd be követőidet a kulisszák mögé
Mindenki szeretné tudni, hogy mi zajlik kedvenc éttermük falai között. Az emberek kíváncsi természetűek, és kifejezetten élvezik, ha olyasmiket láthatnak, ami csak ritkán tárul a szemeink elé. Ilyen például egy étterem konyhája is. Néhány kép, vagy videó megosztásával egyrészt betekintést nyújthatsz követőidnek a színfalak mögé másrészt bizonyíthatod nekik, hogy kedvenc fogásaik tiszta, biztonságos és profi körülmények készülnek el.
Oszd meg vendégeid képeit
Vendégeid képei rendkívül hatékony marketingeszközök lehetnek éttermed számára, hiszen teljesen hitelesen ábrázolják az általad kínált fogásokat és élményeket is. Szóval hogy szerezhetsz minél több ilyen anyagot? Keress rá márkás hashtagedre az adott platformon, és nézd meg, hogy milyen képeket töltöttek fel nyilvánosan vendégeid, amik éttermedben, vagy az általad készített fogásokról készültek. Ezeket aztán megoszthatod saját oldaladon, megjelölve persze az eredeti szerzőt.
Ez egyrészt azt mutatja követőidnek, hogy odafigyelsz rájuk, másrészt a kép eredeti készítőjének is jól esik majd, hogy pont az ő alkotására esett a választás (talán épp ő lesz márkád új nagykövete).
Foglalkozz ügyfeleiddel
A közösségi médiás platformok első sorban nem a marketingre jöttek létre, hanem a kommunikációra. Ez a kommunikáció pedig akkor igazán hiteles, ha kétirányú. Ne csak megosztogass bejegyzéseket profiljaidon, hanem figyelj oda, reagálj és válaszolj azokra a hozzászólásokra is, amiket ezek alá írnak az emberek.
Ez fokozottan vonatkozik a negatív visszajelzésekre is, hiszen bizonyítanod kell az embereknek, hogy odafigyelsz problémáikra, és szíveden viseled éttermi élményeiket, ha hozzád térnek be fogyasztani. Úgy reagálj tehát a negatív véleményekre, hogy válaszaid professzionális képet fessenek márkádról!
Töltsd fel kínálatodat
Új fogással bővült az étlapod? Értesítsd róla követőidet! Visszatért vendégeid kedvenc szezonális itala a kínálatba? Szólj nekik, hogy ne maradjanak le róla! Az emberek többsége pont az ilyen izgalmas újdonságok miatt kezdi el követni az éttermek közösségi profiljait – az elsők között szeretnének értesülni róluk.
Az új ételek, italok hírei mindig remek közösségi tartalmak lehetnek, amiket leglelkesebb követőid szorgosan osztogatnak is majd meg ismerőseikkel. Ezzel egyrészt új vendégeket szerezhetsz magadnak, másrészt az a platform algoritmusa is felfigyel majd az aktivitásra.
Ne felejtsd el jó minőségű, csábító képekkel is kiegészíteni ezeket a bejelentéseket!