Fogászati közösségi média tippek, hogy eredményes legyél

Fogászati közösségi média tippek, hogy eredményes legyél

Közösségi média fogászatoknak – 5 tipp a látványos sikerekért

A hatékony fogászati marketinghez ott kell elérned pácienseidet, ahol a legszívesebben töltik az idejüket, 2022-ben pedig ez a hely a közösségi média. Nem elég azonban csak szimplán létrehozni egy-egy profilt a legnépszerűbb hálózatokon – aktívan is foglalkoznod kell ezekkel ahhoz, hogy sikereket érhess el közösségi jelenléteddel.
Szóval mitől lesz hatékony és hatásos a közösségi média marketing egy fogászat számára? Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány hasznos tippet.
 

Fogászati közösségi média tippek, hogy eredményes legyél

1. Alakíts ki egy professzionális és egységes márkaélményt

A „márka” az, amit szeretnél, hogy pácienseid eszébe jusson, valahányszor meghallják fogászati praxisod nevét. Egy fogászati praxis márkaépítése („branding”) elengedhetetlen, hiszen ez segít majd megkülönböztetned magadat a versenytársaktól. Márkád személyiséget kölcsönöz praxisodnak, és emlékezetesebbé, felidézhetőbbé teszi azt a páciensek számára. Nagyon fontos, hogy márkádat rendszeresen kihelyezd az emberek elé – főleg a közösségi médián – mert többször is találkozniuk kell vele, mielőtt rögzülne a memóriájukban.
Szóval mit tehetsz ennek érdekében közösségi profiljaiddal?

 

Legyen összefüggő branding stratégiád

Alkalmazd mindenhol ugyan azt a profilképet, borítóképet (ha lehetséges) és rövid bemutatkozást. Ügylej arra is, hogy elérhetőségeid mindenütt pontosan egyezzenek egymással.

 

Használj márkás hashtageket

A márkás hashtagek segítenek rátalálni a rólad szóló bejegyzésekre, illetve új közönségeket érhetsz el, ha pácienseid ezekkel a címkékkel jelölik meg tartalmaikat.

 

Készíts saját grafikákat

Ha lehetőséged adódik olyan grafikákat készíteni, amelyeken elhelyezheted márkád színeit és betűtípusát, akkor használd ki. Az Instagramon például egyedi borítóképet állíthatsz be minden összefoglaló történetedhez.

 

Emeld ki márkád színeit

Márkád színeit minden marketinganyagodban, webhelyeden és közösségi profiljaidon is alkalmaznod kell. Ez is segít majd könnyedén felismerni márkádat, ha a felhasználók több csatornán is találkoznak vele.

 

2. Ossz meg eredeti tartalmakat

A közösségi média felhasználóinak nagy része legalább napi egy alkalommal fellátogat kedvenc platformjára. Mivel azonban ilyenkor rengeteg tartalommal találják szembe magukat, valami igazán egyedit kell nyújtanod nekik, hogy kiemelkedhess az óriási zajból.

 

Kutatási eredmények

Ha nemrégiben publikáltál friss kutatási eredményeket, akkor ennek érdekesebb részleteit a közösségi médián is megoszthatod követőiddel.

 

Blogbejegyzések

A blogodon publikált cikkeket a közösségi platformokon is népszerűsítheted. Ezekben a blogbejegyzésekben megválaszolhatod követőid és pácienseid leggyakoribb kérdéseit, bemutathatod kezeléseidet, szolgáltatásaidat, beszámolhatsz a legújabb hírekről, és így tovább.

 

Képek és videók

A képek és videók segítségével bemutathatod munkatársaidat és rendelődet is. Sőt, ha pácienseidtől írásos engedélyt kapsz erre, akkor akár őket is felhasználhatod marketinganyagaidban. Kérd meg őket, hogy üljenek be kamerád elé, és meséljék el, hogy miért elégedettek praxisoddal.

 

Médiacikkek

Ha egy másik publikáció megemlíti praxisodat, akkor ezt is büszkén megoszthatod követőiddel. Még ha a cikk nem is a tiéd, a benne szereplő kép, idézet vagy egyéb referencia a te érdemed. Az ilyen tartalmak bizonyítják szaktekintélyedet az adott területen.

 

3. Foglalkozz közösségeddel

A közösségi média első sorban egy kommunikációs eszköz kell legyen, nem pedig egy hirdetési felület. Az emberek nem azért követnek, hogy önreklámokat lássanak tőled, hanem hogy hasznos tartalmakat ossz meg velük, és hogy kapcsolatba léphessenek veled. Íme néhány hasznos tipp ehhez.

 

Érj el több felhasználót

Amikor követőiddel foglalkozol a közösségi médián, akkor ezzel kibővítheted eléréseidet. De mit értünk „foglalkozás” alatt? Többek között követhetsz releváns profilokat, hozzászólhatsz mások bejegyzéseihez, megjelölheted őket bejegyzéseidben és hozzászólásaidban, és megoszthatod tartalmaikat.

 

Kínálj ügyfélszolgálatot

A fogyasztók közel fele jobban kedveli azokat a márkákat, amelyek válaszolnak a kérdéseikre vagy panaszaikra a közösségi médián. Tégy félre minden nap, vagy legalább hetente néhány alkalommal időt arra, hogy reagálj ezekre a megkeresésekre, akár nyilvánosan (a hozzászólások között) akár privát csatornákon érkeznek.

 

Kezeld a hírnevedet

A pozitív hírnév elengedhetetlen ahhoz, hogy új pácienseket szerezz fogászati praxisod számára a közösségi médián. Több mindent is tehetsz annak érdekében, hogy megerősítsd hírnevedet jelenlegi és lehetséges pácienseid szemében.
Például megköszönheted az embereknek, ha megosztják bejegyzéseiket vagy visszajelzéseket írnak praxisodról. Ügyelj persze rá, hogy a páciensek személyes, egészségügyi adatait soha ne tüntesd fel ezekben a válaszokban.

 

4. Ossz meg élő vagy időkorlátozott tartalmakat

Az emberek nem szeretnek lemaradni a számukra értékes, érdekes dolgokról, ezért hajlamosak aktívabban reagálni, ha megtudják, hogy egy bizonyos ajánlat vagy tartalom csak korlátozott ideig érhető el számukra.
Ilyen tartalmakat és lehetőségeket többféleképpen is kínálhatsz nekik fogászati praxisod közösségi médiás stratégiájában:

 

Készíts Facebook és Instagram történeteket

A történetek sajátos jellemzője, hogy a publikálásuktól kezdődően csak 24 óráig láthatók, utána pedig végleg eltűnnek a felhasználók elől. Ez arra ösztönzi a felhasználókat, hogy legalább naponta egyszer belépjenek kedvenc közösségi platformjaikra, és megtekintsék a legújabb kérészéletű tartalmakat.

 

Indíts Twitter chateket

A Twitter chatek lényegében egy adott téma körül kialakuló beszélgetések. Ezek általában egymástól különálló (vagy válaszokként írt) bejegyzések, amelyeket valamilyen márkás hashtag köt össze. A chat „házigazdája” előre bejelenti, hogy mikortól meddig zajlik majd a beszélgetés, illetve, hogy más platformokon is csatlakozni lehet-e majd hozzá. A házigazda több kérdéssel is készül a témával kapcsolatban, majd az első kérdés kiposztolásával kezdetét veszi a beszélgetés. Akit érdekel, az csatlakozhat.

 

5. Használj szponzorált tartalmakat

A szponzorált tartalmak olyan hirdetések, amelyek sokban hasonlítanak az organikus bejegyzésekre. Ugyan úgy a felhasználók hírfolyamjában jelennek meg, és ugyan interakciókat (hozzászólások, megosztások, kedvelések) tesznek lehetővé.
A szponzorált tartalmak egyre fontosabb szerepet töltenek be a fogászati praxisok közösségi média marketingjében, mert a ténylegesen organikus tartalmak manapság sokkal kevesebb felhasználót érnek el, mint évekkel ezelőtt.
A szponzorált tartalmak segítségével olyan felhasználókat is elérhetsz, akik egyáltalán nem is ismerik praxisodat, de korábbi viselkedésük, keresési előzményeik, preferenciáik vagy demográfiai jellemzőik alapján ideális páciensek lennének számodra. Egyes platformokon (pl. a Facebookon) még úgynevezett hasonmás közönségeket is létrehozhatsz pácienslistád alapján, tehát olyan felhasználókat célozhatsz meg hirdetéseiddel, akik sokban hasonlítanak meglévő pácienseidre.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok