Kedvezményt adni vagy nem adni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Kedvezményt adni vagy nem adni?

Marketing Professzorok

szerző:
Marketing Professzorok

Nagyon régi kérdés, hogy vajon jó stratégia a kedvezményes értékesítést választani. Ez egy játék, aminek vannak győztesei és vesztesei is. Vajon rontja-e egy márka imázsát az, ha olcsóbban lehet hozzájutni a termékeihez egy olyan világban ahol egyre többen fizetnek egyre többet pusztán a márkanévért? Vajon vásárlókat vesztünk azzal, ha folyamatosan teljes áron kívánjuk értékesíteni a termékeinket? Vajon növeli a márkánk preztizs értékét az, ha folyamatosan magasan tartjuk az árát?

A recesszió véget ér, a gazdaság a világválságot kiherveni látszik és ez a fogyasztási szokásokon is érezhető. A válság idején folyamatos akciókkal, kuponokkal igyekeztek a kereskedők megnyerni a fogyasztókat, aminek az lett az eredménye, hogy hozzászoktak a kedvezményes árakhoz. Egy része a vásárlóknak a mai napig a kedvezményeket keresi és nem hajlandó a teljes árat kifizetni. 

 

A legnagyobb márkák azt a stratégiát követik, hogy a  különböző termékcsaládokat hoznak létre a márkán belül és azokat különböző értékesítési csatornákon különböző demográfiai célcsoportoknak kínálják. Ebbe a stratégiába beleférhet az akció is , de az is, ha a magasabb árkategóriájú termékeket folyamatosan magas áron adják el. 


A vásárlói kultúra észrevehetően megváltozott az elmúlt évtizedben. A gazdasági válságot mindenki próbálta túlélni, ezért a fogyasztók egy része meglehetősen árérzékeny lett. Sok vállalkozás és vállalat kedvezményeket kínált azért, hogy a fogyasztókat vásárlásra bírja. A fogyasztók hozzá szoktak a nagy árkedvezményekre és sokan csak olyankor vásárolnak, amikor a legkedvezőbb áron jutnak hozzá a termékekhez. 

 

Miért adunk kedvezményt?

Számos stratégiai oka lehet annak, amiért kedvezményt adnak a vállalatok.  A pangás időszakában az akciózás új vásárlókat vonzhat be, akik eddig nem ismerték a terméket, de a kedvezmények hatására érdekeltek lesznek a vásárlásban.  Ha új ügyfelekkel, vásárlókkal sikerült megismertetni a szolgáltatásunkat vagy termékünket és visszatérő vásárlóvá válnak, akkor mindenképpen jó  döntés időszakosan kedvezményekkel csábítani. 

 

Miért ne adjunk kedvezményt?

Ha egyből kedvezménnyel indítasz, akkor a vásárló joggal hiheti azt, hogy nem bízol termékedben annyira, hogy azt fix áron el tudod adni.  Amint csökkented az árat az ügyfél elvárja, hogy a jövőben is annyiért jusson hozzá a termékekhez mint amikor kedvezményesen jutott hozzá. 

 

Mit tegyünk tehát?

Láthatjuk, hogy a diszkonátálás inkább rontja az üzletet és hosszú távon több fejtörést okoz mint amennyire megérné. De mégis mivel tudjuk akkor az értékesítést felpörgetni? 4 értékesítési tippel próbálkozhatunk :

1 Határozzuk meg az értéket
Helyezzük az előtérbe a termék USP-jét. Hangsúlyozzuk az előnyöket, milyen hozzáadott értékkel bír, miért jobb mint a versenytársak termékei stb.

 
2 Határozzuk meg a termék célközönségét
A marketing és az értékesítés számára fontos tudni, hogy ki a célcsoport. Ha ezt pontosan sikerül meghatározni és a felmerülő igényüket ki is tudjuk elégíteni megfelelő termékünkkel, akkor nem kell árkedvezményt adnunk.


3 Bízz a termékedben
Ha ismered annak tulajdonságait, előnyeit és bízol annak minőségében, akkor magabiztosan tudod eladni. Szintén kedvezmények nélkül. 


4 Bizonyíts
Beszámolók, esettanulmányok, videók bizonyíthatják a terméked előnyeit és minőségét. Az emberek hisznek a számokban, bizonyíts tehát nekik számokkal. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!