Ezért érdemes idejében belevágni a karácsonyi kampányokba

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért érdemes idejében belevágni a karácsonyi kampányokba

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Október közepén elég korainak tűnik a karácsonyra még csak gondolni is. De nem egy marketingesnek. (A különböző hipermarketekről pedig nem is beszélve). A marketingesek zöme tehát már gőzerővel készül a karácsonyi és újévi ünnepekre, és vannak, ahol már be is indultak az ezekhez kapcsolódó reklámkampányok, sőt aki keresőoptimalizálással próbál ráerősíteni az eladásokra már bőven ezzel a témával kel és fekszik. Néhol ezen már a nyár végén elkezdenek gondolkodni. De mégis miért van az, hogy alig telik le egy ünnep, és már a következőre kell készülni? Miért jelennek már meg hetekkel, hónapokkal előre a karácsonyi reklámok és díszítések? Miért őrülnek meg ennyire a marketingesek már akkor, amikor a gyerekek visszatérnek az iskolapadba a nyári szünetről?

 

 

Nos, valójában több oka is van annak, amiért a „marketingszezon” ennyivel megelőzi az ünnepeket (és itt nem feltétlenül csak a karácsonyra kell gondolni, hiszen ott van még a húsvét, vagy Amerikában a Halloween, stb.) A következőkben három fő indokot ismertetünk:

 

1. A cégek szeretnek előnyt szerezni a versenytársakkal szemben


Az ünnepek alatt a piac drasztikusan túltelített. Ilyenkor szinte minden márka egy ünnepi kampány kellős közepén jár majd. Ebben az elképesztő versenyben csak az érvényesülhet, aki mindenkinél előbb tűnik ki a tömegből, mert aki nem elég gyors, az elveszik az ünnepeket körüldongó médiazajban.

Aki elsőként, vagy közel elsőként áll elő ünnepi marketingkampányával, az sokkal mélyebbre belevésheti márkaképét a célközönségébe, mint a később érkezők – függetlenül attól, hogy a látszólag túl korai kampány idegesíti-e az embereket, vagy sem. A termék, szolgáltatás, és márkanév beleég az emberek tudatába, és ez a márkák célja.

Éppen úgy, ahogy az ember már a tél végén elülteti házon belül a magvakat, hogy a növények tavasszal már fiatal palántaként kerülhessenek ki a kertbe. A kulcsszó tehát az előny.

 

2. Az emberek látszólag egyre korábban állnak neki az ünnepi bevásárlásnak


A vásárlók igyekeznek minél előbb letudni az ünnepi bevásárlást, hiszen sokaknak ez már inkább kényszeres szenvedés, mint egy élvezetes tevékenység. Egy másik jó indok, hogy az ünnepek közeledtével egyre több mindenre kell odafigyelni az ember magánéletében és gyakran a munkahelyen is. Éppen elég stresszes ez az időszak, és az emberek nem szeretnének még azon is aggódni, hogy sikerül-e időben ajándékot találniuk szeretteiknek.

A marketingesek többek között ezeket a korai költekezőket is igyekeznek megcélozni kampányaikkal.

 

3. Jó, ha van idő a B tervre


Nem minden kampány talál be úgy, ahogyan azt a marketingesek eltervezik. Még legjobbnak tűnő kezdeményezések is napok alatt kudarcba fulladhatnak – ezt minden cég tapasztalta már. Elképzelhető, hogy éppen a karácsonyi kampány lesz az, ami nem úgy sül el, mint ahogy azt várták, és ilyenkor a legrosszabb dolog, amit egy cég tehet, hogy leállítja az ünnepi marketinget, és csendben ül tovább, hiszen az emberek figyelmét ilyenkor könnyedén elragadhatja egy rivális vállalat.

Ha korán kezded a marketinget, és elbuksz vele, akkor lesz időd leporolni magad, és implementálni a B tervet, hogy minél kevesebb üzlettől ess el.

Elképzelhető persze, hogy kampányod komoly sikerrel jár – ilyenkor nincs feltétlenül szükség B tervre, de a vészhelyzetre félretett ötletet ettől függetlenül is próbára teheted, hátha sikerül egy másik közönséget is elérned vele!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!