Ezért érdemes idejében belevágni a karácsonyi kampányokba

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért érdemes idejében belevágni a karácsonyi kampányokba

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Október közepén elég korainak tűnik a karácsonyra még csak gondolni is. De nem egy marketingesnek. (A különböző hipermarketekről pedig nem is beszélve). A marketingesek zöme tehát már gőzerővel készül a karácsonyi és újévi ünnepekre, és vannak, ahol már be is indultak az ezekhez kapcsolódó reklámkampányok, sőt aki keresőoptimalizálással próbál ráerősíteni az eladásokra már bőven ezzel a témával kel és fekszik. Néhol ezen már a nyár végén elkezdenek gondolkodni. De mégis miért van az, hogy alig telik le egy ünnep, és már a következőre kell készülni? Miért jelennek már meg hetekkel, hónapokkal előre a karácsonyi reklámok és díszítések? Miért őrülnek meg ennyire a marketingesek már akkor, amikor a gyerekek visszatérnek az iskolapadba a nyári szünetről?

 

 

Nos, valójában több oka is van annak, amiért a „marketingszezon” ennyivel megelőzi az ünnepeket (és itt nem feltétlenül csak a karácsonyra kell gondolni, hiszen ott van még a húsvét, vagy Amerikában a Halloween, stb.) A következőkben három fő indokot ismertetünk:

 

1. A cégek szeretnek előnyt szerezni a versenytársakkal szemben


Az ünnepek alatt a piac drasztikusan túltelített. Ilyenkor szinte minden márka egy ünnepi kampány kellős közepén jár majd. Ebben az elképesztő versenyben csak az érvényesülhet, aki mindenkinél előbb tűnik ki a tömegből, mert aki nem elég gyors, az elveszik az ünnepeket körüldongó médiazajban.

Aki elsőként, vagy közel elsőként áll elő ünnepi marketingkampányával, az sokkal mélyebbre belevésheti márkaképét a célközönségébe, mint a később érkezők – függetlenül attól, hogy a látszólag túl korai kampány idegesíti-e az embereket, vagy sem. A termék, szolgáltatás, és márkanév beleég az emberek tudatába, és ez a márkák célja.

Éppen úgy, ahogy az ember már a tél végén elülteti házon belül a magvakat, hogy a növények tavasszal már fiatal palántaként kerülhessenek ki a kertbe. A kulcsszó tehát az előny.

 

2. Az emberek látszólag egyre korábban állnak neki az ünnepi bevásárlásnak


A vásárlók igyekeznek minél előbb letudni az ünnepi bevásárlást, hiszen sokaknak ez már inkább kényszeres szenvedés, mint egy élvezetes tevékenység. Egy másik jó indok, hogy az ünnepek közeledtével egyre több mindenre kell odafigyelni az ember magánéletében és gyakran a munkahelyen is. Éppen elég stresszes ez az időszak, és az emberek nem szeretnének még azon is aggódni, hogy sikerül-e időben ajándékot találniuk szeretteiknek.

A marketingesek többek között ezeket a korai költekezőket is igyekeznek megcélozni kampányaikkal.

 

3. Jó, ha van idő a B tervre


Nem minden kampány talál be úgy, ahogyan azt a marketingesek eltervezik. Még legjobbnak tűnő kezdeményezések is napok alatt kudarcba fulladhatnak – ezt minden cég tapasztalta már. Elképzelhető, hogy éppen a karácsonyi kampány lesz az, ami nem úgy sül el, mint ahogy azt várták, és ilyenkor a legrosszabb dolog, amit egy cég tehet, hogy leállítja az ünnepi marketinget, és csendben ül tovább, hiszen az emberek figyelmét ilyenkor könnyedén elragadhatja egy rivális vállalat.

Ha korán kezded a marketinget, és elbuksz vele, akkor lesz időd leporolni magad, és implementálni a B tervet, hogy minél kevesebb üzlettől ess el.

Elképzelhető persze, hogy kampányod komoly sikerrel jár – ilyenkor nincs feltétlenül szükség B tervre, de a vészhelyzetre félretett ötletet ettől függetlenül is próbára teheted, hátha sikerül egy másik közönséget is elérned vele!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!