Google tudósítás: új funkció jöhet a Google keresésbe is

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google a keresésekben is megjeleníti majd a kapcsolódó tudósításokat

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google 2021 márciusában bejelentette, hogy a Google Hírekben található „Minden kapcsolódó tudósítás” funkció a Google Keresőben is megjelenik majd, hogy a felhasználók több nézőpontból is rálátást kapjanak a hírekre.

Az összes kapcsolódó tudósítás funkció eredete

A Google 2018-ban mutatta be a Hírek felületén az „Összes kapcsolódó tudósítás” funkciót, aminek a célja az volt, hogy a felhasználók minél több forrásból értesülhessenek egy hírről, és így ne csak egy szemszögből vizsgálhassák azokat. A Google szerint ez egy „360 fokos rálátást” kínál a hírekre és a különböző témákra.


Az összes kapcsolódó tudósítás nem személyre szabott, mint a keresési találatok és Discover hírfolyam, hanem minden felhasználó számára ugyan úgy jelenik meg, ugyan azokból a forrásokból és ugyan azokkal a hírekkel.

 

Az összes kapcsolódó tudósítás a Google Keresőben

A Google március eleje óta az Egyesült Államokban, angol nyelv használatakor a Kereső találatai között is megjeleníti az összes kapcsolódó tudósítást:


„Amikor egy aktuális témáról keresel információt, egy cikkekből álló galéria jelenik meg a keresőtalálatok felett, amiben a releváns hírek láthatók. Mostantól ha nagyobb, aktuális hírtörténetekre keresel rá, átkoppinthatsz az „összes kapcsolódó tudósításra” a galéria végére érve, vagy a „További hírek…” kiválasztásával a galéria alatt.”

 

BERT

A Google korábban elárulta, hogy a kapcsolódó tudósítások összeválogatásához a BERT algoritmust használja, ami segít a hírekben közölt tények azonosításában.

 

Korábbi funkciók

A Google már 2009-ben is kínált egy hasonló funkciót a Google Hírek olvasói számára, azonban ez még csak szimplán több információt kínált az adott hírről.


A 2021-es újítással a Google elmondása szerint „egy új technológiát mutat be, ami képes észlelni a hosszabb, akár több napig tartó híreseményeket, mint például a Super Bowlt, vagy a heteken, hónapokon át tartó eseményeket, mint amilyen a COVID-19 járvány is. Ezeket aztán „az összes kapcsolódó tudósítás” oldalra gyűjtjük össze, hogy segítsünk az embereknek rátalálni a legfontosabb hírekre és további tartalmakra, mint például a magyarázatokra és helyi tudósításokra, amelyek segíthetnek az összetettebb hírtörténetek értelmezésében.”

 

Miért fontos mindez?

Az összes kapcsolódó tudósítás funkció akár többféleképpen is kiemelheti tartalmaidat, nem csak a Google Hírek, hanem a Kereső felületén is. Na persze, még egyáltalán nem tudni, hogy mindez mikor válik elérhetővé a magyar felhasználók számára is, a hazai hírekkel együtt, de minden bizonnyal csak idő kérdése!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!