Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google a keresésekben is megjeleníti majd a kapcsolódó tudósításokat

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google 2021 márciusában bejelentette, hogy a Google Hírekben található „Minden kapcsolódó tudósítás” funkció a Google Keresőben is megjelenik majd, hogy a felhasználók több nézőpontból is rálátást kapjanak a hírekre.

Az összes kapcsolódó tudósítás funkció eredete

A Google 2018-ban mutatta be a Hírek felületén az „Összes kapcsolódó tudósítás” funkciót, aminek a célja az volt, hogy a felhasználók minél több forrásból értesülhessenek egy hírről, és így ne csak egy szemszögből vizsgálhassák azokat. A Google szerint ez egy „360 fokos rálátást” kínál a hírekre és a különböző témákra.


Az összes kapcsolódó tudósítás nem személyre szabott, mint a keresési találatok és Discover hírfolyam, hanem minden felhasználó számára ugyan úgy jelenik meg, ugyan azokból a forrásokból és ugyan azokkal a hírekkel.

 

Az összes kapcsolódó tudósítás a Google Keresőben

A Google március eleje óta az Egyesült Államokban, angol nyelv használatakor a Kereső találatai között is megjeleníti az összes kapcsolódó tudósítást:


„Amikor egy aktuális témáról keresel információt, egy cikkekből álló galéria jelenik meg a keresőtalálatok felett, amiben a releváns hírek láthatók. Mostantól ha nagyobb, aktuális hírtörténetekre keresel rá, átkoppinthatsz az „összes kapcsolódó tudósításra” a galéria végére érve, vagy a „További hírek…” kiválasztásával a galéria alatt.”

 

BERT

A Google korábban elárulta, hogy a kapcsolódó tudósítások összeválogatásához a BERT algoritmust használja, ami segít a hírekben közölt tények azonosításában.

 

Korábbi funkciók

A Google már 2009-ben is kínált egy hasonló funkciót a Google Hírek olvasói számára, azonban ez még csak szimplán több információt kínált az adott hírről.


A 2021-es újítással a Google elmondása szerint „egy új technológiát mutat be, ami képes észlelni a hosszabb, akár több napig tartó híreseményeket, mint például a Super Bowlt, vagy a heteken, hónapokon át tartó eseményeket, mint amilyen a COVID-19 járvány is. Ezeket aztán „az összes kapcsolódó tudósítás” oldalra gyűjtjük össze, hogy segítsünk az embereknek rátalálni a legfontosabb hírekre és további tartalmakra, mint például a magyarázatokra és helyi tudósításokra, amelyek segíthetnek az összetettebb hírtörténetek értelmezésében.”

 

Miért fontos mindez?

Az összes kapcsolódó tudósítás funkció akár többféleképpen is kiemelheti tartalmaidat, nem csak a Google Hírek, hanem a Kereső felületén is. Na persze, még egyáltalán nem tudni, hogy mindez mikor válik elérhetővé a magyar felhasználók számára is, a hazai hírekkel együtt, de minden bizonnyal csak idő kérdése!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Ezért van praxisodnak szüksége egészségügyi marketing ügynökségre
2021-05-18

10 ok, amiért praxisodnak egészségügyi marketing ügynökségre van szüksége

A marketing egy külön tudományág, amibe sok orvosnak beletörik a foga. A probléma abból ered, hogy a marketing összetett világa már-már túl sok opciót kínál az egészségügyi szakembereknek, amelyekkel elérhetik célközönségüket, pácienseiket. A különböző marketingmódszerek, és –eszközök kiismerése, elsajátítása és rendszeres alkalmazása rendkívül időigényes feladat, főleg olyasvalakinek, aki korábban sosem foglalkozott ezzel.

Facebook Business suite
2021-05-13

Facebook Business Manager – Útmutató az első lépésekhez

A Facebook 2012-ben vásárolta fel az Instagramot, és azóta minden online marketinges vágya az volt, hogy bárcsak egyszerűbben kezelhetnék egyszerre cégük Facebook és Instagram üzleti profilját is. Némi keresztpromócióra már jó ideje lehetőséget kínált a két platform, de integrációjuk mindig hagyott bőven kívánnivalót maga után.

Fogorvos marketing: Hírnévkezelés digitálisan
2021-05-11

Digitális hírnévkezelés fogorvosoknak

Sokakat többnyire negatív gyerekkori emlékek kötik a fogorvosokhoz, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, hogy kihez is forduljunk fogproblémáinkkal. Egy fogorvos munkája nem csak az ember egészségét, hanem pénzügyi helyzetét is befolyásolja, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, kit engedünk belenyúlni a szánkba.

felhasználói tartalmak
2021-04-29

8 tipp a felhasználói tartalmak összegyűjtéséhez

Ha már egy ideje foglalkozol az online marketinggel, bizonyára te is hallottál már az úgynevezett felhasználói tartalmakról. Ezek azok a tartalmak, amelyek általában márkád követői, ügyfelei, vagy partnerei közreműködésével készülnek.

A Facebook algoritmusa: Hogyan működik?
2021-04-27

Hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)?

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, így bizonyára nem lep meg senkit, hogy egy rendkívül fejlett és összetett algoritmussal rendelkezik, ami arról dönt, hogy kik milyen bejegyzéseket láthatnak a platformon. Ez az algoritmus persze egy hétpecsétes titok, azonban az évek során innen-onnan összeollózott információk alapján tehetünk néhány jól informált feltételezést arról, hogy pontosan hogyan is működik ez a rendszer. Na persze, még ha valaki be is magolná a Facebook algoritmusát, 1-2 hét múlva már új dolgokat kellene tanulnia, hiszen egy folyamatosan fejlődő, változó dologról van szó. Szóval hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)? Lássunk néhány hasznos tudnivalót!

lapos URL struktúra
2021-04-15

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!