Google tudósítás: új funkció jöhet a Google keresésbe is

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google a keresésekben is megjeleníti majd a kapcsolódó tudósításokat

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google 2021 márciusában bejelentette, hogy a Google Hírekben található „Minden kapcsolódó tudósítás” funkció a Google Keresőben is megjelenik majd, hogy a felhasználók több nézőpontból is rálátást kapjanak a hírekre.

Az összes kapcsolódó tudósítás funkció eredete

A Google 2018-ban mutatta be a Hírek felületén az „Összes kapcsolódó tudósítás” funkciót, aminek a célja az volt, hogy a felhasználók minél több forrásból értesülhessenek egy hírről, és így ne csak egy szemszögből vizsgálhassák azokat. A Google szerint ez egy „360 fokos rálátást” kínál a hírekre és a különböző témákra.


Az összes kapcsolódó tudósítás nem személyre szabott, mint a keresési találatok és Discover hírfolyam, hanem minden felhasználó számára ugyan úgy jelenik meg, ugyan azokból a forrásokból és ugyan azokkal a hírekkel.

 

Az összes kapcsolódó tudósítás a Google Keresőben

A Google március eleje óta az Egyesült Államokban, angol nyelv használatakor a Kereső találatai között is megjeleníti az összes kapcsolódó tudósítást:


„Amikor egy aktuális témáról keresel információt, egy cikkekből álló galéria jelenik meg a keresőtalálatok felett, amiben a releváns hírek láthatók. Mostantól ha nagyobb, aktuális hírtörténetekre keresel rá, átkoppinthatsz az „összes kapcsolódó tudósításra” a galéria végére érve, vagy a „További hírek…” kiválasztásával a galéria alatt.”

 

BERT

A Google korábban elárulta, hogy a kapcsolódó tudósítások összeválogatásához a BERT algoritmust használja, ami segít a hírekben közölt tények azonosításában.

 

Korábbi funkciók

A Google már 2009-ben is kínált egy hasonló funkciót a Google Hírek olvasói számára, azonban ez még csak szimplán több információt kínált az adott hírről.


A 2021-es újítással a Google elmondása szerint „egy új technológiát mutat be, ami képes észlelni a hosszabb, akár több napig tartó híreseményeket, mint például a Super Bowlt, vagy a heteken, hónapokon át tartó eseményeket, mint amilyen a COVID-19 járvány is. Ezeket aztán „az összes kapcsolódó tudósítás” oldalra gyűjtjük össze, hogy segítsünk az embereknek rátalálni a legfontosabb hírekre és további tartalmakra, mint például a magyarázatokra és helyi tudósításokra, amelyek segíthetnek az összetettebb hírtörténetek értelmezésében.”

 

Miért fontos mindez?

Az összes kapcsolódó tudósítás funkció akár többféleképpen is kiemelheti tartalmaidat, nem csak a Google Hírek, hanem a Kereső felületén is. Na persze, még egyáltalán nem tudni, hogy mindez mikor válik elérhetővé a magyar felhasználók számára is, a hazai hírekkel együtt, de minden bizonnyal csak idő kérdése!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!