És Te, hogyan kommunikálsz ügyfeleiddel? Milyen csatornákon érnek el, és milyen csatornákon szólítod meg őket? A személyes kommunikáció rendkívül hatékony, ezért hoztunk is 4 taktikát erre!
Ahhoz, hogy bármit értékesíteni tudj mindenekelőtt valahogy kapcsolatot kell teremtened lehetséges ügyfeleiddel, hogy megragadhasd a figyelmüket és felkelthesd az érdeklődésüket. Mindez persze csak egy stabil kapcsolatteremtési stratégiával lehetséges, és habár nem garantálja az értékesítéseket, megfelelő alapot biztosít számukra.
Persze az összes marketing csatorna és eszköz kihasználása nem kis feladat, és pontosan tudjuk mennyi mindenre kell figyelned amúgy is. Ha szeretnéd, ezt a terhet levesszük a válladról! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát!
Mivel még viszonylag az év elején járunk, érdemes lenne most kiértékelned aktuális kapcsolatteremtési stratégiádat és bővíteni azt az alábbi taktikákkal:
Automatizált kapcsolatteremtés
Bizonyára tisztában vagy vele, hogy az email marketing minden idők egyik leghatékonyabb kapcsolatteremtési módszere, amelyet még ma is a legjobbak között tartanak számon. 10-ből 8 cég használja elsődleges kommunikációs eszközként, ami nem is igazán meglepő, elvégre egy olyan marketingmódszerről van szó, ami akár 40-szeres megtérülési arányt is képes biztosítani, ha megfelelően csinálják.
Természetesen amennyire hatékony, annyira időigényes feladat is minden ügyfélnek egyenként üzeneteket küldeni, valahányszor elvégeznek egy műveletet, legyen az regisztráció, vásárlás, vagy bármilyen más lépés.
Szerencsére manapság temérdek email automatizáló eszköz alkalmazható, amelyek segítségével akár egyetlen fő is képes egy több tízezres feliratkozói lista kezelésére. Az ilyen eszközök lehetővé teszik, hogy különböző szempontok szerint szegmentáld listádat, és ezek alapján személyre szabott(abb) üzeneteket küldhess leendő és meglévő ügyfeleidnek egyaránt.
Ez különösen azért fontos, mert már egy második email küldésével kétszer annyi válaszra számíthatsz, mintha csak egyetlen egy üzenetet küldtél volna el egy adott címzettnek.
Készíts személyre szabott emaileket
Az előbb említett szegmentálás fő célja, hogy feliratkozóid különböző csoportjainak más és más jellegű emaileket küldhess. Nincs sok értelme ugyan azzal az üzenettel megcélozni egy friss feliratkozót, mint amit egy többszörös visszatérő vásárlónak küldenél ki. A személyre (vagy legalább is ügyfélcsoportra) szabott üzenetek sokkal hatékonyabbak lehetnek, tehát sablonokat kell alkotnod számukra.
Először is szükséged lesz néhány, hangzatos kapcsolatteremtésre kiélezett tárgyra. Egy jó tárgy eszes, felkelti a címzett érdeklődését és a sürgősség érzetét kelti. Mindezek mellett természetesen személyre szabott, legalább is csoportos értelemben. Ha a címzett úgy érzi, hogy a tárgy alapján az üzenet közvetlenül neki szól, sokkal valószínűbb, hogy megnyitja majd azt.
Ehhez például beállíthatod, hogy a tárgyban megjelenjen a címzett regisztrált neve is, ha rendelkezel ezzel az információval. Ezen kívül egy kifejezetten az ő demográfiai csoportjának szóló ajánlatot is megemlíthetsz benne.
Az email lezárása éppen olyan fontos, mint ahogy indítasz. Az email vége lesz a legutolsó dolog, amit a címzett elolvas (remélhetőleg), ezért fontos, hogy hatásos legyen, és további lépésekre ösztönözze a célszemélyt.
Itt is érdemes megjeleníteni a címzett nevét, és elhelyezni egy határozott felhívást, ami közli az olvasóval, hogy mi legyen a következő lépése. Próbálj úgy fogalmazni, hogy a címzett kötelességének érezze, hogy reagáljon valamit, persze anélkül, hogy tolakodó vagy követelőző lennél.
Az emailek továbbá manapság messze nem olyan hivatalosak, mint régebben, és célközönségedtől függően nyugodtan használhatsz akár hangulatjeleket is mondanivalód kifejezésére, és hogy összességében személyesebbé, kevésbé gépiessé varázsold emailjeidet.
Küldj igazán személyes üzeneteket
A mai digitális világban több kommunikációs lehetőségünk adódik, mint valaha, aminek köszönhetően sokan meg is feledkeznek a kapcsolatteremtés hagyományos módszereiről. Némelyikük pedig meglehetősen hatékony lehet, és főleg manapság érheti kellemes meglepetésként a célszemélyeket, hiszen mindenki arra számít, hogy telefonon vagy emailben keresik majd meg.
Valahányszor egy meglévő ügyfél születésnapja (vagy más fontos évfordulója) közeleg, állíts össze egy jelképes ajándékcsomagot, amely mellé egy kézzel írott levelet is mellékelj. Még néhány márkás terméket is csomagolhatsz (tollak, bögre, stb.) amiket biztosan minden nap használnak majd és ismerőseikkel is megoszthatnak.
Persze ezt érdemes csak legértékesebb meglévő ügyfeleidre tartogatnod, hiszen különben hamar kifogynál az ingyen szétosztogatható termékekből. Ha valamivel, akkor ezzel garantáltan megerősítheted majd a márkád és a köztük fennálló kapcsolatot.
Alkalmazd a közösségi médiát
Visszatérve a digitális világba, a közösségi média szintén a legjobb kapcsolatteremtő eszközök közé tartozik. Azonban a különféle platformokra sokkal többként kell tekinteni, mint szimpla üzenetküldő csatornákra, amiken eddig ismeretlen embereket is könnyedén elérhetsz.
A közösségi média rengeteg lehetőséget kínál arra, hogy megerősítsd márkaismertségedet és értékes kapcsolatokat alakíts ki az erre hajlandó felhasználókkal.
Először is alakíts ki néhány ügyfélperszónát ideális ügyfeleid alapján, akikkel szeretnéd felvenni a kapcsolatot. Ez után oszd szét közönségedet különféle demográfiai adatok és egyéb jellemzők szerint – kor, nem, lakhely, munkahelyi pozíció, érdeklődési körök, stb.
Ha ez is kész, döntsd el, hogy kikkel lenne érdemes leghamarabb felvenni a kapcsolatot és láss hozzá. Kezdd el kedvelgetni a bejegyzéseiket, hozzászólásokat írni rájuk és összességében egyre többet foglalkozni velük.
A közösségi médián továbbá rengeteget megtudhatsz lehetséges ügyfeleid szükségleteiről, hiányairól és vágyairól. Ezen információk birtokában személyre szabott módszerekkel veheted fel velük a kapcsolatot. Persze ügyelj rá, hogy ne küldj túl személyes üzeneteket számukra, mert könnyedén megrettentheti őket, hogy milyen sokat tudsz róluk valójában!