Hogy kell megírni egy jó címet a tartalomhoz?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért olyan fontos a jó cím - és hogy írd meg?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ha sikeres akarsz lenni a digitális világban, tudnod kell, hogy nem csak a jól megírt, és értékes tartalom számít, arra is figyelni kell, hogy SEO optimalizált taktikákat használj a jó kulcsszavaktól kezdve a megfelelő linkcseréig. Meg kell találni az érzékeny egyensúlyt a remek tartalom és a szuper SEO között. Minden tartalomnak megvan a saját speciális célja, ami segít jobb helyet elérni a Google-ban, ez pedig nagyobb organikus forgalmat hoz a weboldalunkra, értéket képvisel a lehetséges vásárlóknak, fogyasztóknak, akik lehet, hogy nem konvertálnak azonnal, de megbízható forrásként tekintenek ránk és a márkánkra egy adott kérdésben, témakörben. De nem feledkezhetünk meg azokról a kulcsszavakról, amik a jó, SEO optimalizált tartalmunk felett vannak – vagyis a címről. Ha egy nagyszerű tartalomnak rossz a címe, akkor tényleg olyan remek az a tartalom?

Nagyon fontosak voltak a tartalmak címei már azelőtt is, hogy megjelent volna a SEO, Google, vagy egyáltalán létezett volna számítógép.  A címlapon szereplő főcímek versenye már az 1800-as években elkezdődött az újságok között és annak érdekében, hogy megragadják az olvasó figyelmét igen nagy betűket használtak. Azóta viszont ezen a téren is hatalmas fejlődés volt, habár a figyelem iránti verseny csak még intenzívebbé vált, a technológia pedig átalakította az információ fogyasztás módját, ennek szellemében pedig új taktikákat kell alkalmazni a címek terén, hiszen megszámlálhatatlan tartalom, beszélgetés és vita szivárog be a digitális hírfolyamunkba minden egyes nap. Ne is gondoljunk másra, elég, ha egyszerűen annyit mondunk, hogy clickbait. Azonban más tekintetben a címek ugyanolyanok maradtak az idő múlásával és fejlődéssel is – a módszer, hogy NAGY SZAVAKAT HASZNÁLUNK AZ EMBEREK FIGYELMÉNEK ELNYERÉSÉRE sokáig működött és még fog is.


Milyen jellemzői vannak egy jó címnek?


Nincs egyetlen olyan világmegváltó dolog, ami minden címre érvényesíthető lenne. A cím minősége nagyban függ attól, hogy milyen kontextusban használják. Másszóval miről szól a tartalom, milyen céllal íródott és hol lesz közzé téve. A legjobb módszer, ha a címekre gondolsz, ha nem azt kérdezed, hogy jó-e, hanem hogy hatásos-e. Eléri a kívánt célját?

 

Azonban általános szabályok és irányelvek, amik a címírásra vonatkoznak a tartalomtól függetlenül is vannak, ezekről lesz szó a következőkben.


Informál – Az első és legfontosabb, hogy pontos és tömör magyarázatot ad a tartalomról.


Csalogat – Meg kell ragadnia az emberek figyelmét és arra bíztatnia őket, hogy olvassanak tovább, vagy legalábbis átkattintsanak. Kiemelkedően fontos a mai túlzsúfolt digitális világban, azonban vigyázz, nehogy átlépd a clickbait határvonalat.


Rövid – Nem a cím az a hely, ahol mindent el kell mondanod. Legyen rövid és velős. Nyomtatásban vannak nyilvánvaló fizikai határok, ami matt a szerkesztőknek takarékoskodniuk kell a szavak számával, de ugyanez vonatkozik a digitális tartalomra is, mert senki sem akar elolvasni egy olyan címet, ami egy posztra hasonlít inkább.


Szórakoztat – Ha meg tudod nevettetni az olvasót, akkor nagyon jó úton jársz ahhoz, hogy felkeltsd az érdeklődését, úgyhogy hol máshol tennéd ezt meg, ha nem a tartalmad legelején? Egy cím tökéletes lehetőséget ad arra, hogy megmutasd a kreativitásodat és humorodat. Jöhetnek a szójátékok és bár a pletykalapok néha már túlzásba is esnek ilyen téren, az évek alatt azért találkozhattunk néhány zseniális címmel is.


Legyen egyszerű – Ne zavard össze az olvasóidat szövevényes nyelvezettel, vagy mondatstruktúrával. Legyen világos és kreatív, amilyet a tartalom megkövetel, de vigyázz, hogy a kreativitás ne menjen a kárára.


Célozd meg az olvasókat – Csakúgy, mint a tartalom esetében, a jó cím kulcsa, hogy ismerd az olvasóidat. Tudnod kell kik ők, milyen nyelvet használnak, milyen hangvétel a megfelelő, milyen az ízlésük, a humorérzékük és mik a vágyaik. Lényegében azt, hogy mire kattannak rá (vagy át). Be kell férkőznöd az agyukba és olyan címmel előállnod, ami vonzza őket.


Milyen hatással van a SEO a címekre?


Ha olyan címet akarunk írni, ami a keresőmotorokra van optimalizálva a fenti szabályok ugyanúgy érvényesek, azonban van még néhány dolog, amit észben kell tartanunk ahhoz, hogy SEO szempontból is megfeleljen. A cím minősége akár 500%-kal is befolyásolhatja az olvasottságot, ezért nagyon fontos jól megírni.


Tartalmazzon kulcsszavakat – Ebben nincs semmi meglepő. Attól függően, hogy mire akarsz megjelenni találatként, azoknak a kulcsszavaknak a címedben is meg kell jelenniük.


Legyél pontos – Szintén nagyon fontos dolog. A Google elvárja, hogy a cím és/vagy az oldal neve, címei egy leíró, segítő összefoglalása legyen a tartalomnak. Ha nem az, akkor a Google nem fog megjutalmazni elsődleges helyekkel a találatokban.


Használj számokat – A számok bizonyítottan hatásosan növelik a kattintások arányát. Pontosan tudja az olvasó, hogy mit várhat a tartalomtól. Emiatt ahol csak lehet, használj számot a címben, lehetőleg a legelején számjegyekkel leírva például „10 módszer, hogy te legyél a legjobb szövegíró” ahelyett, hogy „Tíz módszer, hogy te legyél a legjobb szövegíró”.


CTA (cselekvésre való felhívás) – Használj erős, érzelmi és sürgető nyelvezetet (például Próbáld ki ezt… vagy Miért kellene ezt tenned…), ez egy bevált módszer, hogy növeld az átkattintási arányt és ezzel együtt javítsd a keresőben a pozíciódat.


Kerüld a clickbait (kattintásvadász) címeket – Ne ígérj túl nagyot, vagy teljesíts alul a címedhez képest. Ha csak azért csábítod az olvasóidat, hogy utána csalódjanak és nőjön a visszafordulási arány (amikor a felhasználók úgy hagyják el az oldaladat, hogy nem néznek meg másikat), az azt jelzi a Google-nak, hogy a tartalmad nem tartalmaz értékes, megbízható információkat.


Legyen rövid – A tömörség nagyon is kifizetődik és ez különösen igaz, ha a SEO-ról van szó. Egy SEO-barát cím optimális hosszúsága 50-60 karakter, avagy 6-8 szó – tipikusan, amit a Google title tagben megjelenít. Az ilyen hosszúságú címek 21%-kal nagyobb átkattintási arányt kapnak átlagosan.



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!