Hogy kell megírni egy jó címet a tartalomhoz?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért olyan fontos a jó cím - és hogy írd meg?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Ha sikeres akarsz lenni a digitális világban, tudnod kell, hogy nem csak a jól megírt, és értékes tartalom számít, arra is figyelni kell, hogy SEO optimalizált taktikákat használj a jó kulcsszavaktól kezdve a megfelelő linkcseréig. Meg kell találni az érzékeny egyensúlyt a remek tartalom és a szuper SEO között. Minden tartalomnak megvan a saját speciális célja, ami segít jobb helyet elérni a Google-ban, ez pedig nagyobb organikus forgalmat hoz a weboldalunkra, értéket képvisel a lehetséges vásárlóknak, fogyasztóknak, akik lehet, hogy nem konvertálnak azonnal, de megbízható forrásként tekintenek ránk és a márkánkra egy adott kérdésben, témakörben. De nem feledkezhetünk meg azokról a kulcsszavakról, amik a jó, SEO optimalizált tartalmunk felett vannak – vagyis a címről. Ha egy nagyszerű tartalomnak rossz a címe, akkor tényleg olyan remek az a tartalom?

Nagyon fontosak voltak a tartalmak címei már azelőtt is, hogy megjelent volna a SEO, Google, vagy egyáltalán létezett volna számítógép.  A címlapon szereplő főcímek versenye már az 1800-as években elkezdődött az újságok között és annak érdekében, hogy megragadják az olvasó figyelmét igen nagy betűket használtak. Azóta viszont ezen a téren is hatalmas fejlődés volt, habár a figyelem iránti verseny csak még intenzívebbé vált, a technológia pedig átalakította az információ fogyasztás módját, ennek szellemében pedig új taktikákat kell alkalmazni a címek terén, hiszen megszámlálhatatlan tartalom, beszélgetés és vita szivárog be a digitális hírfolyamunkba minden egyes nap. Ne is gondoljunk másra, elég, ha egyszerűen annyit mondunk, hogy clickbait. Azonban más tekintetben a címek ugyanolyanok maradtak az idő múlásával és fejlődéssel is – a módszer, hogy NAGY SZAVAKAT HASZNÁLUNK AZ EMBEREK FIGYELMÉNEK ELNYERÉSÉRE sokáig működött és még fog is.


Milyen jellemzői vannak egy jó címnek?


Nincs egyetlen olyan világmegváltó dolog, ami minden címre érvényesíthető lenne. A cím minősége nagyban függ attól, hogy milyen kontextusban használják. Másszóval miről szól a tartalom, milyen céllal íródott és hol lesz közzé téve. A legjobb módszer, ha a címekre gondolsz, ha nem azt kérdezed, hogy jó-e, hanem hogy hatásos-e. Eléri a kívánt célját?

 

Azonban általános szabályok és irányelvek, amik a címírásra vonatkoznak a tartalomtól függetlenül is vannak, ezekről lesz szó a következőkben.


Informál – Az első és legfontosabb, hogy pontos és tömör magyarázatot ad a tartalomról.


Csalogat – Meg kell ragadnia az emberek figyelmét és arra bíztatnia őket, hogy olvassanak tovább, vagy legalábbis átkattintsanak. Kiemelkedően fontos a mai túlzsúfolt digitális világban, azonban vigyázz, nehogy átlépd a clickbait határvonalat.


Rövid – Nem a cím az a hely, ahol mindent el kell mondanod. Legyen rövid és velős. Nyomtatásban vannak nyilvánvaló fizikai határok, ami matt a szerkesztőknek takarékoskodniuk kell a szavak számával, de ugyanez vonatkozik a digitális tartalomra is, mert senki sem akar elolvasni egy olyan címet, ami egy posztra hasonlít inkább.


Szórakoztat – Ha meg tudod nevettetni az olvasót, akkor nagyon jó úton jársz ahhoz, hogy felkeltsd az érdeklődését, úgyhogy hol máshol tennéd ezt meg, ha nem a tartalmad legelején? Egy cím tökéletes lehetőséget ad arra, hogy megmutasd a kreativitásodat és humorodat. Jöhetnek a szójátékok és bár a pletykalapok néha már túlzásba is esnek ilyen téren, az évek alatt azért találkozhattunk néhány zseniális címmel is.


Legyen egyszerű – Ne zavard össze az olvasóidat szövevényes nyelvezettel, vagy mondatstruktúrával. Legyen világos és kreatív, amilyet a tartalom megkövetel, de vigyázz, hogy a kreativitás ne menjen a kárára.


Célozd meg az olvasókat – Csakúgy, mint a tartalom esetében, a jó cím kulcsa, hogy ismerd az olvasóidat. Tudnod kell kik ők, milyen nyelvet használnak, milyen hangvétel a megfelelő, milyen az ízlésük, a humorérzékük és mik a vágyaik. Lényegében azt, hogy mire kattannak rá (vagy át). Be kell férkőznöd az agyukba és olyan címmel előállnod, ami vonzza őket.


Milyen hatással van a SEO a címekre?


Ha olyan címet akarunk írni, ami a keresőmotorokra van optimalizálva a fenti szabályok ugyanúgy érvényesek, azonban van még néhány dolog, amit észben kell tartanunk ahhoz, hogy SEO szempontból is megfeleljen. A cím minősége akár 500%-kal is befolyásolhatja az olvasottságot, ezért nagyon fontos jól megírni.


Tartalmazzon kulcsszavakat – Ebben nincs semmi meglepő. Attól függően, hogy mire akarsz megjelenni találatként, azoknak a kulcsszavaknak a címedben is meg kell jelenniük.


Legyél pontos – Szintén nagyon fontos dolog. A Google elvárja, hogy a cím és/vagy az oldal neve, címei egy leíró, segítő összefoglalása legyen a tartalomnak. Ha nem az, akkor a Google nem fog megjutalmazni elsődleges helyekkel a találatokban.


Használj számokat – A számok bizonyítottan hatásosan növelik a kattintások arányát. Pontosan tudja az olvasó, hogy mit várhat a tartalomtól. Emiatt ahol csak lehet, használj számot a címben, lehetőleg a legelején számjegyekkel leírva például „10 módszer, hogy te legyél a legjobb szövegíró” ahelyett, hogy „Tíz módszer, hogy te legyél a legjobb szövegíró”.


CTA (cselekvésre való felhívás) – Használj erős, érzelmi és sürgető nyelvezetet (például Próbáld ki ezt… vagy Miért kellene ezt tenned…), ez egy bevált módszer, hogy növeld az átkattintási arányt és ezzel együtt javítsd a keresőben a pozíciódat.


Kerüld a clickbait (kattintásvadász) címeket – Ne ígérj túl nagyot, vagy teljesíts alul a címedhez képest. Ha csak azért csábítod az olvasóidat, hogy utána csalódjanak és nőjön a visszafordulási arány (amikor a felhasználók úgy hagyják el az oldaladat, hogy nem néznek meg másikat), az azt jelzi a Google-nak, hogy a tartalmad nem tartalmaz értékes, megbízható információkat.


Legyen rövid – A tömörség nagyon is kifizetődik és ez különösen igaz, ha a SEO-ról van szó. Egy SEO-barát cím optimális hosszúsága 50-60 karakter, avagy 6-8 szó – tipikusan, amit a Google title tagben megjelenít. Az ilyen hosszúságú címek 21%-kal nagyobb átkattintási arányt kapnak átlagosan.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!