Facebook hirdetések teljesítménye 2019-ben iparágakra lebontva

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan teljesítettek a különböző iparágak hirdetései a Facebookon 2019-ben?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Durván másfél évtizedes fennállása során a Facebook a világ egyik legnagyobb digitális hirdetésszolgáltatójává vált. A platform több millió hirdetőnek kínál kényelmes, modern felületet, és friss, részletes adatbázist, hogy üzenetüket azokhoz a felhasználókhoz juttathassák el, akik biztosan érdeklődnének utánuk.

A hirdetők lényegében minden legális, és a platform irányelvei által elfogadott iparágat képviselnek a Facebookon, hirdetéseik statisztikái pedig sok érdekes, hasznos információt elárulnak a digitális reklámok teljesítményéről.

A Wordstream saját Facebook Ads Grader programja alapján felmérést indított, amelyben több mint 8 ezer amerikai hirdetőfiók reklámjait vizsgálták meg a platformon (2016 november 1. és 2019 július 31. között). A felmérésben olyan mutatókat vizsgáltak meg, mint az átlagos átkattintási arányok (CTR), kattintások átlagos ára (CPC), átlagos konverziós arányok (CVR), és a műveletek átlagos ára (CPA) – mindezt iparágak szerint.

Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

 

A Facebook hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CTR-e az összes iparág között 0,89%.

A legjobban a házi kedvencek és állatok teljesítettek, ez a kategória ugyanis 1,68%-os CTR-rel büszkélkedhet. Ez közel kétszerese az összesített átlagnak. Tekintve, hogy a Facebook és az Instagram tele van divat- és gasztroinfluencerekkel, nem meglepő, hogy ezek a területek is átlag feletti átkattintási arányt mutatnak (étel & ital: 1,2%, szépség & fitnesz: 1,02%).

A hírértékű hirdetések szintén átlag feletti aktivitásra ösztönözték a felhasználókat a maguk 1,05%-os CTR-ével.

A munkahelyi & oktatási hirdetések már lényegesen gyengébben teljesítenek (0,55%), a lista legalján pedig a tudományos hirdetések állnak a maguk 0,45%-os átkattintási aránnyal. Akik ilyen jellegű hirdetéseket szeretnének futtatni, azok valószínűleg több szerencséjük lesz a LinkedIn profikból álló felhasználóbázisával.

  • Tudomány: 0,45%
  • Munka & oktatás: 0,55%
  • Pénzügy: 0,58%
  • Internet & telekommunikáció: 0,68%
  • Otthon & kert: 0,71%
  • Emberek & társadalom: 0,85%
  • Üzlet & ipar: 0,89%
  • Hobbi & szabadidő: 0,93%
  • Ingatlan: 0,98%
  • Szépség & fitnesz: 1,02%
  • Hírek: 1,05%
  • Étel & ital: 1,20%
  • Házi kedvencek & állatok: 1,68%

 

A Facebook hirdetések átlagos konverziós aránya (CVR) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CVR-e az összes iparág között 9,11%.

Mint az előző résznél láthattuk, nehéz felkelteni a munkakeresők figyelmét a Facebookon, de ha valakinek sikerül, az remek konverziós esélyekre számíthat (12,82%). Jól teljesítenek továbbá a szépségápolással (11,65%), az üzleti és ipari témákkal (10,65%), illetve a tudománnyal (11,04%) foglalkozó hirdetések is.

A tartomány másik végén a hírekkel foglalkozó reklámok kullognak 2,15%-os konverziós aránnyal, habár érdemes megjegyezni, hogy az ilyen reklámokat futtatók gyakran nem konvertálni szeretnének hirdetéseikkel, hanem inkább a népszerűség növelése, vagy valamilyen offline művelet ösztönzése a céljuk.

  • Internet & telekommunikáció: 10,03%
  • Üzlet & ipar: 10,65%
  • Ingatlan: 10,67%
  • Tudomány: 11,04%
  • Szépség & fitnesz: 11,65%
  • Munka & oktatás: 12,82%
  • Hírek: 2,15%
  • Hobbi & szabadidő: 2,91%
  • Házi kedvencek & állatok: 3,27%
  • Étel & ital: 3,98%
  • Emberek & társadalom: 5,62%
  • Otthon & kert: 7,02%
  • Pénzügy: 8,98%

 

A Facebook hirdetések átlagos kattintásonkénti költségei (CPC) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CPC-je az összes iparág között 1,68 dollár (508 Ft)

Hasonlóképpen a Google-hoz, a Facebookon is a pénzügyi hirdetőknek kell a legmagasabb CPC-vel számolniuk 3,89 dollár (1 177 Ft) értékben), habár még így is lényegesen a Google várható árai alatt maradnak. A Facebook átlaghoz képest drágának számít még az internet & telekommunikációs, illetve az üzleti & ipari hirdetések.

Az élelmiszereket (0,42 dollár = 127 HUF), illetve állatokkal kapcsolatos hirdetéseket (0,61 dollár = 184 Ft) futtatók az átlagnál olcsóbban ússzák meg a reklámozást. Érdemes tehát jó CTR-re törekedni, mert a sűrűn kattintott hirdetések költségei alacsonyabbak is.

  • Étel & ital: $0,42 (127 Ft)
  • Házi kedvencek & állatok: $0,61 (184 Ft)
  • Hobbi & szabadidő: $0,68 (205 Ft)
  • Hírek: $1,11 (335 Ft)
  • Tudomány: $1,33 (402 Ft)
  • Ingatlan: $1,81 (547 Ft)
  • Szépség & fitnesz: $1,85 (559 Ft)
  • Emberek & társadalom: $2,01 (608 Ft)
  • Munka & oktatás: $2,11 (638 Ft)
  • Üzlet & ipar: $2,48 (750 Ft)
  • Otthon & kert: $2,78 (841 Ft)
  • Internet & telekommunikáció: $3,07 (928 Ft)
  • Pénzügy: $3,89 (1 177 Ft)

A Facebook hirdetések átlagos műveletenkénti költségei (CPA) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CPA-ja az összes iparág között 19,68 dollár (5 954 Ft)

Az étel & ital témájú hirdetések viszonylag olcsón konvertálnak a maguk 12,91 dolláros (3 902 Ft) árával. Érdemes belegondolni, hogy egy rendszeresen visszatérő ügyfél ennek a sokszorosában térül majd meg.

A hosszabb vásárlási ciklussal rendelkező hirdetők (pl. az otthon & kert, vagy pénzügyi területeken) az átlagnál jóval magasabb CPA-ra számíthatnak. Az olyan hirdetőknek, amelyeknek tovább tart eladniuk kínálatukat, fontos, hogy ne csak egy felületen hirdessék azt, és hogy ezzel minél inkább megszilárdítsák márkájuk nevét leendő ügyfeleik emlékezetében.

  • Tudomány: $12,67 (3 834 Ft)
  • Étel & ital: $12,91 (3 907 Ft)
  • Házi kedvencek & állatok: $15,29 (4 627 Ft)
  • Ingatlan: $16,52 (4 999 Ft)
  • Munka & oktatás: $18,36 (5 556 Ft)
  • Hobbi & szabadidő: $21,99 (6 654 Ft)
  • Üzlet & ipar: $23,8 (7 202 Ft)
  • Internet & telekommunikáció: $29,95 (9 063 Ft)
  • Emberek & társadalom: $33,21 (10 049 Ft)
  • Szépség & fitnesz: $38,33 (11 599 Ft)
  • Pénzügy: $41,28 (12 491 Ft)
  • Otthon & kert: $44,23 (13 384 Ft)
  • Hírek: $56,89 (17 215 Ft)
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!