Facebook hirdetések teljesítménye 2019-ben iparágakra lebontva

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan teljesítettek a különböző iparágak hirdetései a Facebookon 2019-ben?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Durván másfél évtizedes fennállása során a Facebook a világ egyik legnagyobb digitális hirdetésszolgáltatójává vált. A platform több millió hirdetőnek kínál kényelmes, modern felületet, és friss, részletes adatbázist, hogy üzenetüket azokhoz a felhasználókhoz juttathassák el, akik biztosan érdeklődnének utánuk.

A hirdetők lényegében minden legális, és a platform irányelvei által elfogadott iparágat képviselnek a Facebookon, hirdetéseik statisztikái pedig sok érdekes, hasznos információt elárulnak a digitális reklámok teljesítményéről.

A Wordstream saját Facebook Ads Grader programja alapján felmérést indított, amelyben több mint 8 ezer amerikai hirdetőfiók reklámjait vizsgálták meg a platformon (2016 november 1. és 2019 július 31. között). A felmérésben olyan mutatókat vizsgáltak meg, mint az átlagos átkattintási arányok (CTR), kattintások átlagos ára (CPC), átlagos konverziós arányok (CVR), és a műveletek átlagos ára (CPA) – mindezt iparágak szerint.

Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

 

A Facebook hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CTR-e az összes iparág között 0,89%.

A legjobban a házi kedvencek és állatok teljesítettek, ez a kategória ugyanis 1,68%-os CTR-rel büszkélkedhet. Ez közel kétszerese az összesített átlagnak. Tekintve, hogy a Facebook és az Instagram tele van divat- és gasztroinfluencerekkel, nem meglepő, hogy ezek a területek is átlag feletti átkattintási arányt mutatnak (étel & ital: 1,2%, szépség & fitnesz: 1,02%).

A hírértékű hirdetések szintén átlag feletti aktivitásra ösztönözték a felhasználókat a maguk 1,05%-os CTR-ével.

A munkahelyi & oktatási hirdetések már lényegesen gyengébben teljesítenek (0,55%), a lista legalján pedig a tudományos hirdetések állnak a maguk 0,45%-os átkattintási aránnyal. Akik ilyen jellegű hirdetéseket szeretnének futtatni, azok valószínűleg több szerencséjük lesz a LinkedIn profikból álló felhasználóbázisával.

  • Tudomány: 0,45%
  • Munka & oktatás: 0,55%
  • Pénzügy: 0,58%
  • Internet & telekommunikáció: 0,68%
  • Otthon & kert: 0,71%
  • Emberek & társadalom: 0,85%
  • Üzlet & ipar: 0,89%
  • Hobbi & szabadidő: 0,93%
  • Ingatlan: 0,98%
  • Szépség & fitnesz: 1,02%
  • Hírek: 1,05%
  • Étel & ital: 1,20%
  • Házi kedvencek & állatok: 1,68%

 

A Facebook hirdetések átlagos konverziós aránya (CVR) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CVR-e az összes iparág között 9,11%.

Mint az előző résznél láthattuk, nehéz felkelteni a munkakeresők figyelmét a Facebookon, de ha valakinek sikerül, az remek konverziós esélyekre számíthat (12,82%). Jól teljesítenek továbbá a szépségápolással (11,65%), az üzleti és ipari témákkal (10,65%), illetve a tudománnyal (11,04%) foglalkozó hirdetések is.

A tartomány másik végén a hírekkel foglalkozó reklámok kullognak 2,15%-os konverziós aránnyal, habár érdemes megjegyezni, hogy az ilyen reklámokat futtatók gyakran nem konvertálni szeretnének hirdetéseikkel, hanem inkább a népszerűség növelése, vagy valamilyen offline művelet ösztönzése a céljuk.

  • Internet & telekommunikáció: 10,03%
  • Üzlet & ipar: 10,65%
  • Ingatlan: 10,67%
  • Tudomány: 11,04%
  • Szépség & fitnesz: 11,65%
  • Munka & oktatás: 12,82%
  • Hírek: 2,15%
  • Hobbi & szabadidő: 2,91%
  • Házi kedvencek & állatok: 3,27%
  • Étel & ital: 3,98%
  • Emberek & társadalom: 5,62%
  • Otthon & kert: 7,02%
  • Pénzügy: 8,98%

 

A Facebook hirdetések átlagos kattintásonkénti költségei (CPC) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CPC-je az összes iparág között 1,68 dollár (508 Ft)

Hasonlóképpen a Google-hoz, a Facebookon is a pénzügyi hirdetőknek kell a legmagasabb CPC-vel számolniuk 3,89 dollár (1 177 Ft) értékben), habár még így is lényegesen a Google várható árai alatt maradnak. A Facebook átlaghoz képest drágának számít még az internet & telekommunikációs, illetve az üzleti & ipari hirdetések.

Az élelmiszereket (0,42 dollár = 127 HUF), illetve állatokkal kapcsolatos hirdetéseket (0,61 dollár = 184 Ft) futtatók az átlagnál olcsóbban ússzák meg a reklámozást. Érdemes tehát jó CTR-re törekedni, mert a sűrűn kattintott hirdetések költségei alacsonyabbak is.

  • Étel & ital: $0,42 (127 Ft)
  • Házi kedvencek & állatok: $0,61 (184 Ft)
  • Hobbi & szabadidő: $0,68 (205 Ft)
  • Hírek: $1,11 (335 Ft)
  • Tudomány: $1,33 (402 Ft)
  • Ingatlan: $1,81 (547 Ft)
  • Szépség & fitnesz: $1,85 (559 Ft)
  • Emberek & társadalom: $2,01 (608 Ft)
  • Munka & oktatás: $2,11 (638 Ft)
  • Üzlet & ipar: $2,48 (750 Ft)
  • Otthon & kert: $2,78 (841 Ft)
  • Internet & telekommunikáció: $3,07 (928 Ft)
  • Pénzügy: $3,89 (1 177 Ft)

A Facebook hirdetések átlagos műveletenkénti költségei (CPA) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CPA-ja az összes iparág között 19,68 dollár (5 954 Ft)

Az étel & ital témájú hirdetések viszonylag olcsón konvertálnak a maguk 12,91 dolláros (3 902 Ft) árával. Érdemes belegondolni, hogy egy rendszeresen visszatérő ügyfél ennek a sokszorosában térül majd meg.

A hosszabb vásárlási ciklussal rendelkező hirdetők (pl. az otthon & kert, vagy pénzügyi területeken) az átlagnál jóval magasabb CPA-ra számíthatnak. Az olyan hirdetőknek, amelyeknek tovább tart eladniuk kínálatukat, fontos, hogy ne csak egy felületen hirdessék azt, és hogy ezzel minél inkább megszilárdítsák márkájuk nevét leendő ügyfeleik emlékezetében.

  • Tudomány: $12,67 (3 834 Ft)
  • Étel & ital: $12,91 (3 907 Ft)
  • Házi kedvencek & állatok: $15,29 (4 627 Ft)
  • Ingatlan: $16,52 (4 999 Ft)
  • Munka & oktatás: $18,36 (5 556 Ft)
  • Hobbi & szabadidő: $21,99 (6 654 Ft)
  • Üzlet & ipar: $23,8 (7 202 Ft)
  • Internet & telekommunikáció: $29,95 (9 063 Ft)
  • Emberek & társadalom: $33,21 (10 049 Ft)
  • Szépség & fitnesz: $38,33 (11 599 Ft)
  • Pénzügy: $41,28 (12 491 Ft)
  • Otthon & kert: $44,23 (13 384 Ft)
  • Hírek: $56,89 (17 215 Ft)
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!