Facebook hirdetések teljesítménye 2019-ben iparágakra lebontva

Facebook hirdetési teljesítmények

Hogyan teljesítettek a különböző iparágak hirdetései a Facebookon 2019-ben?

Durván másfél évtizedes fennállása során a Facebook a világ egyik legnagyobb digitális hirdetésszolgáltatójává vált. A platform több millió hirdetőnek kínál kényelmes, modern felületet, és friss, részletes adatbázist, hogy üzenetüket azokhoz a felhasználókhoz juttathassák el, akik biztosan érdeklődnének utánuk.

Facebook hirdetési teljesítmények

A hirdetők lényegében minden legális, és a platform irányelvei által elfogadott iparágat képviselnek a Facebookon, hirdetéseik statisztikái pedig sok érdekes, hasznos információt elárulnak a digitális reklámok teljesítményéről.

A Wordstream saját Facebook Ads Grader programja alapján felmérést indított, amelyben több mint 8 ezer amerikai hirdetőfiók reklámjait vizsgálták meg a platformon (2016 november 1. és 2019 július 31. között). A felmérésben olyan mutatókat vizsgáltak meg, mint az átlagos átkattintási arányok (ctr), kattintások átlagos ára (CPC), átlagos konverziós arányok (CVR), és a műveletek átlagos ára (CPA) – mindezt iparágak szerint.

Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

 

A Facebook hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CTR-e az összes iparág között 0,89%.

A legjobban a házi kedvencek és állatok teljesítettek, ez a kategória ugyanis 1,68%-os CTR-rel büszkélkedhet. Ez közel kétszerese az összesített átlagnak. Tekintve, hogy a Facebook és az Instagram tele van divat- és gasztroinfluencerekkel, nem meglepő, hogy ezek a területek is átlag feletti átkattintási arányt mutatnak (étel & ital: 1,2%, szépség & fitnesz: 1,02%).

A hírértékű hirdetések szintén átlag feletti aktivitásra ösztönözték a felhasználókat a maguk 1,05%-os CTR-ével.

A munkahelyi & oktatási hirdetések már lényegesen gyengébben teljesítenek (0,55%), a lista legalján pedig a tudományos hirdetések állnak a maguk 0,45%-os átkattintási aránnyal. Akik ilyen jellegű hirdetéseket szeretnének futtatni, azok valószínűleg több szerencséjük lesz a LinkedIn profikból álló felhasználóbázisával.

  • Tudomány: 0,45%
  • Munka & oktatás: 0,55%
  • Pénzügy: 0,58%
  • Internet & telekommunikáció: 0,68%
  • Otthon & kert: 0,71%
  • Emberek & társadalom: 0,85%
  • Üzlet & ipar: 0,89%
  • Hobbi & szabadidő: 0,93%
  • Ingatlan: 0,98%
  • Szépség & fitnesz: 1,02%
  • Hírek: 1,05%
  • Étel & ital: 1,20%
  • Házi kedvencek & állatok: 1,68%

 

A Facebook hirdetések átlagos konverziós aránya (CVR) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CVR-e az összes iparág között 9,11%.

Mint az előző résznél láthattuk, nehéz felkelteni a munkakeresők figyelmét a Facebookon, de ha valakinek sikerül, az remek konverziós esélyekre számíthat (12,82%). Jól teljesítenek továbbá a szépségápolással (11,65%), az üzleti és ipari témákkal (10,65%), illetve a tudománnyal (11,04%) foglalkozó hirdetések is.

A tartomány másik végén a hírekkel foglalkozó reklámok kullognak 2,15%-os konverziós aránnyal, habár érdemes megjegyezni, hogy az ilyen reklámokat futtatók gyakran nem konvertálni szeretnének hirdetéseikkel, hanem inkább a népszerűség növelése, vagy valamilyen offline művelet ösztönzése a céljuk.

  • Internet & telekommunikáció: 10,03%
  • Üzlet & ipar: 10,65%
  • Ingatlan: 10,67%
  • Tudomány: 11,04%
  • Szépség & fitnesz: 11,65%
  • Munka & oktatás: 12,82%
  • Hírek: 2,15%
  • Hobbi & szabadidő: 2,91%
  • Házi kedvencek & állatok: 3,27%
  • Étel & ital: 3,98%
  • Emberek & társadalom: 5,62%
  • Otthon & kert: 7,02%
  • Pénzügy: 8,98%

 

A Facebook hirdetések átlagos kattintásonkénti költségei (CPC) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CPC-je az összes iparág között 1,68 dollár (508 Ft)

Hasonlóképpen a Google-hoz, a Facebookon is a pénzügyi hirdetőknek kell a legmagasabb CPC-vel számolniuk 3,89 dollár (1 177 Ft) értékben), habár még így is lényegesen a Google várható árai alatt maradnak. A Facebook átlaghoz képest drágának számít még az internet & telekommunikációs, illetve az üzleti & ipari hirdetések.

Az élelmiszereket (0,42 dollár = 127 HUF), illetve állatokkal kapcsolatos hirdetéseket (0,61 dollár = 184 Ft) futtatók az átlagnál olcsóbban ússzák meg a reklámozást. Érdemes tehát jó CTR-re törekedni, mert a sűrűn kattintott hirdetések költségei alacsonyabbak is.

  • Étel & ital: $0,42 (127 Ft)
  • Házi kedvencek & állatok: $0,61 (184 Ft)
  • Hobbi & szabadidő: $0,68 (205 Ft)
  • Hírek: $1,11 (335 Ft)
  • Tudomány: $1,33 (402 Ft)
  • Ingatlan: $1,81 (547 Ft)
  • Szépség & fitnesz: $1,85 (559 Ft)
  • Emberek & társadalom: $2,01 (608 Ft)
  • Munka & oktatás: $2,11 (638 Ft)
  • Üzlet & ipar: $2,48 (750 Ft)
  • Otthon & kert: $2,78 (841 Ft)
  • Internet & telekommunikáció: $3,07 (928 Ft)
  • Pénzügy: $3,89 (1 177 Ft)

A Facebook hirdetések átlagos műveletenkénti költségei (CPA) iparág szerint

A Facebook hirdetések átlagos CPA-ja az összes iparág között 19,68 dollár (5 954 Ft)

Az étel & ital témájú hirdetések viszonylag olcsón konvertálnak a maguk 12,91 dolláros (3 902 Ft) árával. Érdemes belegondolni, hogy egy rendszeresen visszatérő ügyfél ennek a sokszorosában térül majd meg.

A hosszabb vásárlási ciklussal rendelkező hirdetők (pl. az otthon & kert, vagy pénzügyi területeken) az átlagnál jóval magasabb CPA-ra számíthatnak. Az olyan hirdetőknek, amelyeknek tovább tart eladniuk kínálatukat, fontos, hogy ne csak egy felületen hirdessék azt, és hogy ezzel minél inkább megszilárdítsák márkájuk nevét leendő ügyfeleik emlékezetében.

  • Tudomány: $12,67 (3 834 Ft)
  • Étel & ital: $12,91 (3 907 Ft)
  • Házi kedvencek & állatok: $15,29 (4 627 Ft)
  • Ingatlan: $16,52 (4 999 Ft)
  • Munka & oktatás: $18,36 (5 556 Ft)
  • Hobbi & szabadidő: $21,99 (6 654 Ft)
  • Üzlet & ipar: $23,8 (7 202 Ft)
  • Internet & telekommunikáció: $29,95 (9 063 Ft)
  • Emberek & társadalom: $33,21 (10 049 Ft)
  • Szépség & fitnesz: $38,33 (11 599 Ft)
  • Pénzügy: $41,28 (12 491 Ft)
  • Otthon & kert: $44,23 (13 384 Ft)
  • Hírek: $56,89 (17 215 Ft)
     

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok