Interaktív tartalmak a vásárlóid figyelemfelkeltésére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

3 interaktív tartalomtípus, amikkel felgyorsíthatod a vásárlók utazását

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A digitális marketingesek két jelentős kihívással néznek szembe a tartalommarketing terén: egyrészt valahogyan ki kell emelkedniük a digitálisan elérhető tartalmak egyre dagadó halmazából, másrészt pedig meg kell ragadniuk és tartaniuk a lehetséges ügyfelek figyelmét is, ami manapság egyre rövidebb és múlékonyabb. Az interaktív tartalmak mindkét problémára megoldást nyújthatnak.

A statikus tartalmakkal ellentétben az interaktív tartalmak aktív részvételre invitálják a felhasználókat, akik ezért cserébe valósidejű, releváns információkat kaphatnak, méghozzá érdekes, szórakoztató, emlékezetes prezentációban. Mindez fokozott aktivitást, több felhasználói adatot, és erősebb márkahűséget jelent a cégek számára.

Az interaktív tartalmak hatékonyságát több kutatási eredmény is alátámasztja – itt vannak például ezek a meggyőző statisztikák:

  • A felhasználók 81%-a szerint az interaktív tartalmak könnyebben ragadják meg a figyelmüket, mint a statikusok
  • Az Instagramon lebonyolított versenyek 70%-kal gyorsabban növelik egy szervezet követőinek számát, mint bármely más módszer
  • A kérdőíveket átlagosan 1900-szor osztják meg.

 

A következőkben három interaktív tartalomtípust sorolunk fel, amelyek az ügyfelek utazásának három szakaszára (felfedezés, megfontolás, döntés) alkalmazhatók.

 

1. Felfedezési fázis: Gamifikáció

Mielőtt a lehetséges ügyfelek egyáltalán megkezdenék a vásárlói utazást, először is egy nagyon jó okra van szükségük, hogy egyáltalán foglalkozzanak egy márka tartalmaival. Az embereket természetüknél fogva vonzza a versengés, és mindenki szeret nyertesnek lenni. Ezt a pszichológiai sajátosságot használja ki a gamifikáció („játékosítás”) a lehetséges ügyfelek, érdeklődők bevonzására.

A gamifikáció lényege, hogy a játékokban használt elemeket használod fel nem játékos környezetekben. A gamifikáció célja ezekkel az elemekkel, hogy különféle műveletekre ösztönözze a felhasználókat.

A gamifikáció még a B2B marketingben is alkalmazható, és olyan ötletekkel vonható össze, mint egy innovatív koncepció beküldése, visszajelzés megfogalmazása egy termékről, vagy részvétel különféle fényképes vagy videós versenyeken. A gamifikáció gyakori elemei a pontrendszerek, a jelvények (vagy kitüntetések), a toplisták, a teljesítménygrafikonok, a mély történetek, avatárok és csapatok.

 

A gamifikáció, mint marketinges technika előnyei

  • A játékok szórakoztatóak, és a megfelelően kitalált és kivitelezett játéklehetőségek már csak emiatt is vonzzák majd az embereket.

  • A gamifikáció emellett aktivitásra ösztönzi az ügyfeleket, csökkentve ezzel az olyan eseteket, amikor a felhasználó csak továbbgörget anélkül, hogy jobban utánanézne a márkának.
  • Erősíti a márkaismertséget is, hiszen minél többen lépnek kapcsolatba így egy márkával, az annál több lehetséges ügyfelet szerez magának, ráadásul az emberek szívesen megosztják a „játékokat” ismerőseikkel, hogy versenghessenek velük.

Tippek a gamifikáció hatékony implementálásához

  • Kínálj olyan jutalmakat, amikért az emberek szívesen versenybe szállnának. Ez lehet például egy pontrendszer is, ahol a pontokat ajándékokra, pl. egy ingyenes auditra válthatják be.
  • Ügyelj a versenyek és egyéb játékok brandingjére – ezzel egyszerre erősíted meg a résztvevők márkába fektetett bizalmát és hűségét.
  • Válassz egy olyan nevezési mechanizmust, ami aktivitást követel meg az nevezni vágyóktól, de nem túl komplikált (például egy megosztás, egy kedvelés, hozzászólás, vagy valamilyen tartalom elkészítése és posztolása márkás hashtaggel).

 

2. Megfontolási fázis: Kalkulátorok

Mielőtt lehetséges ügyfeleid az utazás következő szakaszába léphetnének, tudniuk kell, hogy egy cégbe megéri-e időt, és később pénzt fektetni. A kalkulátorok, vagyis számológépek kiválóak erre a célra. Ezek az eszközök számtalan érték kiszámítására beprogramozhatók, például egy befektetés várható megtérülési arányára (ROI), vagy egy azonnali árajánlat megelőlegezésére.

Egy ROI kalkulátor különösen hasznos lehet, hiszen áttetszőséget kínál az érdeklődő, lehetséges ügyfelek számára, akik arra kíváncsiak, hogy mennyire érné meg az adott céggel üzletelniük.



A kalkulátorok használatának előnyei a marketingben

  • A számológépek azonnali eredményeket, és ezzel élményeket kínálnak a felhasználóknak, ráadásul olyan információkat biztosítanak nekik, amelyek alapján megfontoltabb döntéseket hozhatnak a későbbiekben.
  • Egy megbízható kalkulátor áttetszőséget biztosít, ami az ügyfelek bizalmának egyik alapfeltétele.
  • A számológépek örökzöld tartalmaknak számítanak, hiszen évekkel később is ugyan annyi értéket kínálhatnak, mint az első nap, amikor elérhetővé váltak. Persze jellegüktől függően elképzelhető, hogy a számítási algoritmust, vagy a szükséges paramétereket időnként frissíteni kell bennük.

Tippek a kalkulátorok hatékony használatához

  • Az ideális ügyfelek számára tervezd őket, biztosítva ezzel, hogy egy hasznos eszközt kínálj nekik üzleti, vagy akár személyes céljaik eléréséhez.
  • Fontos, hogy az ilyen számológépek használata egyszerű és intuitív legyen.
  • Kínálj két verziót is az eredményekből: az egyik egy ingyenes, tömör jelentés, a másik pedig egy részletesebb legyen, amit a kapcsolati információkért (pl. egy email cím) cserébe kaphassanak meg.

 

3. Döntési fázis: Interaktív e-könyvek

A lehetséges ügyfelek már közel járnak a konverzióhoz, de ahhoz, hogy biztosak lehessenek döntésükben, mélyebbre kell ásniuk magukat egy márka kínálatában. Az interaktív e-könyvek lehetőséget kínálnak az ilyen „majdnem ügyfelek” számára, hogy részletesebben megismerkedhessenek a márkával, illetve azokkal az előnyökkel, amiket termékei és szolgáltatásai kínálnak. Emellett számos kérdésükre választ kaphatnak, ami tovább erősíti a márkába vetett bizalmukat.

A megfelelően kidolgozott interaktív e-könyvek nem csak írott szavakkal, hanem illusztratív képekkel és hanganyagokkal is fokozzák a tartalomfogyasztás élményét. Minden olyan információt, ami megjelenhet hagyományos e-könyv, jelentés, vagy egyéb írásos formában, egy sokkal érdekesebb, aktivitásra ösztönző interaktív e-könyvként is elkészíthető. Az interaktív e-könyvek továbbá videókra, podcastekre, és más online fellelhető kiegészítő anyagokra mutató hivatkozásokat is tartalmazhatnak.

Az interaktív e-könyvek használatának előnyei a marketingben

  • Az interaktív e-könyvek több érzékszerve is hatnak egyszerre. Az alapvető képeken és szövegen kívül az interaktív e-könyvekben elhelyezett hivatkozások további videós és egyéb jellegű anyagokhoz biztosítanak hozzáférést.
  • A több formában közölt információk könnyebben rögzülnek az olvasókban.
  • Ahogy a látogatók egyre több információt szereznek egy márka kínálatáról, és egyre több kérdésükre kapnak választ, úgy egyre többen is konvertálnak majd a márkánál.

Tippek a hatékony e-könyvek elkészítéséhez

  • Fontos, hogy a könyv egy magával ragadó történetet meséljen el – ez elengedhetetlen szempont az olyan márkák számára, amelyek szűkösen célzott közönségeket szeretnének elérni.
  • Törekedj a relevanciára – ha azt szeretnéd, hogy az interaktív tartalomélmény párhuzamban álljon a vásárlók utazásával, és konverziókra ösztönözze őket, akkor biztosítsd, hogy a tartalmak tényleg ideális ügyfeleidnek szóljanak.
  • Az interaktív e-könyvnek célja kell, hogy legyen, aminek passzolnia kell a cég átfogó marketingcéljaival – ez lehet például a webhelyforgalom fellendítése, leadgenerálás, több értékesítés lebonyolítás, vagy egy nagyobb közösségi követőbázis felépítése.
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!