Útmutató: Így hozz létre hatékony Instagram-stories hirdetést

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 tipp a hatékony Instagram Stories-hirdetésekhez (útmutatóval)

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az Instagram a világ egyik legnagyobb közösségi platformja, a történetekben elhelyezett hirdetések pedig naponta több száz millió felhasználót érnek el. A legnézettebb történetek egyharmada cégek műve, és 10-ből 6 felhasználó az Instagramon fedez fel új termékeket.

Nem kérdés tehát, hogy nagyon is megéri az Instagram történeteivel foglalkozni, azonban egyáltalán nem mindegy hogy milyen irányból is közelíted meg őket. Csak azért, mert feldobsz egy-két Stories-hirdetést (történethirdetést) még nem garantálja majd, hogy a nézőkből előbb-utóbb ügyfelek is váljanak.

A következőkben nem csak azt mutatjuk meg, hogy hogyan készíts Instagram Stories-hirdetéseket, hanem azt is, hogy hogyan tedd őket igazán hatékonnyá és sikeressé!

 

Mik azok az Instagram Stories-hirdetések?

A Stories-hirdetések (azaz történethirdetések) az Instagram történeteiben megjelenő hirdetések. Úgy kell elképzelni őket, mint egy reklámszünetet az általad követett felhasználók történetei között. Egy Stories-hirdetés ugyan olyan függőleges, egész képernyőt elfoglaló történet, mint egy sima story, csak éppen annyi különbséggel, hogy egy márka fizetett érte, hogy megjelenjen a felhasználóknak. Akárcsak egy sima történet, egy Stories-hirdetés vagy egy kép, vagy egy legfeljebb 120 másodperces videó lehet.

Amikor Stories-hirdetést készítesz, az Instagram (egész pontosan a Facebook) hét különböző célt kínál ezekhez:

  • Elérések: Hogy minél többen lássák a hirdetésedet
  • Videómegtekintések: Hogy minél többen megnézzék a videódat
  • Forgalom: Hogy minél több látogató érkezzen webhelyedre, vagy Facebook oldaladra
  • Konverziók: Hogy minél többször teljesüljön egy bizonyos konverziós cél (pl. feliratkozások, szobafoglalások, stb.)
  • Alkalmazástelepítések: Hogy minél többen telepítsék mobilalkalmazásodat
  • Érdeklődőkeresés: Ez megnyit egy érdeklődőszerző űrlapot, ami automatikusan kitöltődik a felhasználó adataival

Fontos, hogy amikor a Facebbook Hirdetéskezelőjében az első lépéskor kiválasztod a kampány célját, akkor a fent felsorolt 7 közül válassz egyet, mert csak így állíthatod be később, hogy az Instagramon is (vagy csak ott) megjelenjen a kampányod.

 

Hogyan készíthetsz Instagram Stories-hirdetéseket

1. Tájékozódj a Stories-hirdetésekre vonatkozó követelményekről

Mindenekelőtt nézz utána, hogy a Facebook milyen követelményeket szabott ki az Instagram Stories-hirdetésekre. Ezeket részletesen itt találod – a legfontosabb újítás a régebben megszokott rendhez képest, hogy az Instagram most már számos képarányt támogat (egész pontosan 1:91-től 4:5-ig).

 

2. Kösd össze Instagram fiókodat Facebook fiókoddal

Hogy hirdetéseket készíthess az Instagramra, először professzionális jellegűvé kell alakítanod (https://help.instagram.com/502981923235522) fiókodat, majd össze kell kötnöd azt Facebook oldaladdal.

  1. Nyisd meg a profilodat, és koppints a háromvonalas ikonra a jobb felső sarokban.
  2. Koppints a Beállítások pontra.
  3. Koppints a Fiók pontra.
  4. Koppints a Váltás professzionális fiókra pontra.
  5. Koppints a Vállalkozás pontra.

Itt kapcsolhatod össze továbbá fiókodat Facebook oldaladdal. Egy professzionális Instagram fiókhoz egyszerre csak egy Facebook oldal kapcsolható. Ha minden kész, akkor elérhetővé válnak az Instagramos elhelyezések a Facebook Hirdetéskezelőjében.

 

3. Készítsd el a Stories-hirdetést a Facebook Hirdetéskezelőjében

A Facebook Hirdetéskezelője egy rendkívül fejlett, robosztus eszköz első sorban Facebook és Instagram hirdetések elkészítéséhez és kezeléséhez.

Először is nyisd meg a Hirdetéskezelőt, majd kattints a zöld Létrehozás gombra. Ekkor megjelenik a gyors létrehozás párbeszédpanel, de erősen ajánlott a jobb felső sarokban átváltani a vezetett létrehozásra – szóval válaszd ezt az opciót.

Ekkor egy másik oldal jelenik meg, ahol először is ki kell választanod kampányod célját. Itt érdemes megjegyezni, hogy a Hirdetéskezelő nem árulja el, hogy mely célok választhatók egy Instagram Stories-kampány létrehozásához, ugyanis a hirdetések elhelyezése egy későbbi lépés lesz majd. Fentebb már felsoroltuk, hogy mely célok válaszhatók Stories-hirdetésekhez, szóval válassz azok közül! Ne felejts el nevet adni a kampányodnak még ezen az oldalon, majd folytasd a folyamatot.

Ha most először használod a Hirdetéskezelőt, akkor a rendszer megkér majd, hogy állíts be egy új hirdetési fiókot. Ehhez meg kell adnod a fiók országát, a pénznemét, és az időzónáját, de ezeket valószínűleg automatikusan a megfelelőre állítja majd a Hirdetéskezelő.

A következő feladat a hirdetéssorozat elkészítése. Itt állíthatod be a sorozat nevét, a precíz célzást, illetve az elhelyezéseket és a költségkeretet is.

Az Elhelyezések részben válaszd az Elhelyezések módosítása opciót, majd a Történetek részben az Instagram Storiest, ha még nincs bejelölve (hogy máshol szeretnéd-e elhelyezni hirdetéseidet, az tőled függ).

Ha mindez kész, akkor jöhet a konkrét hirdetés elkészítése a következő oldalon. Először is nevezd el a hirdetést, majd válaszd ki, hogy galéria, képes, vagy videóhirdetést szeretnél készíteni. Add meg a hirdetés szükséges jellemzőit, és tartsd szemmel az előnézetet a képernyő jobb oldalán.

Ha kész a hirdetés is, akkor ellenőrizd még egyszer a megadott adatokat és jellemzőket, majd nyomj rá a Megerősítés gombra. A Facebook nemsokára ellenőrzi a hirdetést, és ha elfogadja, akkor már aktiválódik is.

 

9 tipp a hatékony Instagram Stories-hirdetések létrehozásához

Természetesen ennél mélyebben kell majd beleásnod magad a kampányok, hirdetéssorozatok, és hirdetések beállításába, hogy igazán hatékony reklámokat alkothass. Erre szükséged is lesz, elvégre elképesztő mennyiségű történet kerül fel napi szinten az Instagramra, és egy közönséges Stories-hirdetéssel nehéz lesz kitűnni a tömegből.

Íme néhány tipp, amivel növelheted az esélyeidet!

 

1. Keltsd fel az emberek figyelmét videós Stories-hirdetésekkel

A közösségi médiás hirdetésekre fokozottan igaz, hogy az első benyomás mindennél fontosabb. Ha szeretnél valakire jó első benyomást tenni, akkor fontos, hogy felkeltsd és meg is tartsd az adott személy figyelmét – ehhez videós tartalmakat érdemes használni.

A videós hirdetések több időt (legfeljebb 120 másodpercet) kínálnak arra, hogy átadd üzenetedet célközönségednek (ezzel szemben egy kép alapértelmezettként csak 5 másodpercig jelenik meg, és messze nem olyan beszédes, mint egy videó).

Persze nem sokan hajlandók 120 másodpercig nézegetni egy reklámot, ezért a legtöbb esetben nem is érdemes ennyi tartalommal készülni. Próbáld üzenetedet az első 10-15 másodpercben átadni (ennyi volt korábban az Instagram videós Stories-hirdetések időkorlátja).

 

2. Használj galériákat több aktivitásért

A galériahirdetések több „kártyát” tartalmaznak, amelyek képek vagy videók is lehetnek (akár egyszerre is). Ezekkel több terméket is bemutathatsz egyszerre, vagy szélesebb kontextusba helyezhetsz egy kiemelt terméket. Számos nagyobb márka előszeretettel használja őket arra, hogy a hirdetéseken tartsa nézői figyelmét.

 

3. Alakíts ki egy egységes stílust

Egy márka hangjának, vagy stílusának megalkotása már önmagában külön művészeti ágazat, de ha sikerült rátalálnod sajátodra, akkor fontos, hogy Stories-hirdetéseid hangulatát is ez diktálja. Ez nem csak számodra könnyíti meg a hirdetések elkészítését, hanem márkád rajongói is azonnal felismerik majd őket, amikor találkoznak velük történeteik között.

 

4. Használd ki a függőleges teret

Az Instagram Stories-hirdetések – akárcsak az összes „sima” történet a platformon – függőleges orientációban mutatnak a legjobban. Használd ki ezt a nyújtott elrendezést, és alkoss valami kreatívat, ami jól is mutat ebben a formátumban.

 

5. Fogd rövidre

Mint említettük, általában nem érdemes mind a 120 másodpercnyi terjedelmet kihasználni a videós hirdetéseknél. Továbbá, akár videós, akár képes hirdetést készítesz, ügyelj rá, hogy a vizuális elemeké legyen a főszerep, és a feliratok csak kiegészítsék a fő üzenetet, amelyet a vizuális elemek átadnak.

A szövegek legyenek rövidek, és lényegre törőek, épp elég információval, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését. Fogalmazz egyszerűen, de érthetően. A legtöbb hirdetésen nincs szükség 10 szónál többre, és sok esetben még annyira sem.

 

6. Tedd láthatóvá a logódat

Hirdetésedben mindig látható kell legyen valahol márkád logója. Helyezd el azt (a márka jelmondatával együtt, ha van) videód első néhány másodpercében, vagy képes hirdetéseid egy jól látható helyén. Lehetőleg úgy helyezd el a hirdetés középső vagy alsó részére, hogy elvonja a felhasználók figyelmét a hirdetést jelző szponzorüzenetről, ami a történet tetején jelenik meg.

Persze ne ess túlzásokba se, és ne méretezd túl nagyra a logót, mert a felhasználóknak rögtön feltűnik majd, hogy egy reklámot látnak, és már mennek is tovább.

 

7. Ne csináld túl tökéletesre

Az Instagram már jó ideje tele van hirdetésekkel, és az emberek többsége azonnal kiszúr egy olyan történetet, ami azt kiabálja magáról, hogy „reklám vagyok”.

A történetekre általánosságban jellemző, hogy nem olyan tökéletes minőségűek, mint egy igazi reklám. A „pillanatkép” vagy „gyorsan felvett videó” jellegű történetek sokkal hitelesebbek, organikusabbak, és emlékezetesebbek is lehetnek. Persze nem az igénytelenségre kell törekedni, és fontos, hogy a márka személyisége is jelen legyen a hirdetésekben.

A lényeg tehát, hogy Stories-hirdetéseidet készítsd el inkább a valódi történetekhez hasonlóan, mint reklámokként.

 

8. Mindig legyen egy CTA-d

Stories-hirdetéseidben CTA-t, vagyis felhívást is használhatsz, hogy rávedd egy adott lépésre célközönséged tagjait. Az Instagram többféle CTA opciót is kínál – (további információkért húzz felfelé, vásárolj most, stb.)

Az Instagram által biztosított CTA-k márkás gombok, amik nem vonják túlságosan magukra a figyelmüket, ezért ideálisak arra, hogy egy kívánt műveletre vezesd rá velük a felhasználókat.

9. Használj valamilyen zenés aláfestést

Egy néma Instagram hirdetés egy elvesztegetett lehetőség. Sok felhasználó nem némítva nézi a történeteit, és az ilyen felhasználók figyelmét még könnyebben megragadhatod, ha valami zenét, vagy alámondott szöveget is elhelyezel Stories-hirdetésedben. Persze ügyelj rá, hogy a hirdetések némítva is tökéletesen érthetők maradjanak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!