Útmutató: Így hozz létre hatékony Instagram-stories hirdetést

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 tipp a hatékony Instagram Stories-hirdetésekhez (útmutatóval)

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az Instagram a világ egyik legnagyobb közösségi platformja, a történetekben elhelyezett hirdetések pedig naponta több száz millió felhasználót érnek el. A legnézettebb történetek egyharmada cégek műve, és 10-ből 6 felhasználó az Instagramon fedez fel új termékeket.

Nem kérdés tehát, hogy nagyon is megéri az Instagram történeteivel foglalkozni, azonban egyáltalán nem mindegy hogy milyen irányból is közelíted meg őket. Csak azért, mert feldobsz egy-két Stories-hirdetést (történethirdetést) még nem garantálja majd, hogy a nézőkből előbb-utóbb ügyfelek is váljanak.

A következőkben nem csak azt mutatjuk meg, hogy hogyan készíts Instagram Stories-hirdetéseket, hanem azt is, hogy hogyan tedd őket igazán hatékonnyá és sikeressé!

 

Mik azok az Instagram Stories-hirdetések?

A Stories-hirdetések (azaz történethirdetések) az Instagram történeteiben megjelenő hirdetések. Úgy kell elképzelni őket, mint egy reklámszünetet az általad követett felhasználók történetei között. Egy Stories-hirdetés ugyan olyan függőleges, egész képernyőt elfoglaló történet, mint egy sima story, csak éppen annyi különbséggel, hogy egy márka fizetett érte, hogy megjelenjen a felhasználóknak. Akárcsak egy sima történet, egy Stories-hirdetés vagy egy kép, vagy egy legfeljebb 120 másodperces videó lehet.

Amikor Stories-hirdetést készítesz, az Instagram (egész pontosan a Facebook) hét különböző célt kínál ezekhez:

  • Elérések: Hogy minél többen lássák a hirdetésedet
  • Videómegtekintések: Hogy minél többen megnézzék a videódat
  • Forgalom: Hogy minél több látogató érkezzen webhelyedre, vagy Facebook oldaladra
  • Konverziók: Hogy minél többször teljesüljön egy bizonyos konverziós cél (pl. feliratkozások, szobafoglalások, stb.)
  • Alkalmazástelepítések: Hogy minél többen telepítsék mobilalkalmazásodat
  • Érdeklődőkeresés: Ez megnyit egy érdeklődőszerző űrlapot, ami automatikusan kitöltődik a felhasználó adataival

Fontos, hogy amikor a Facebbook Hirdetéskezelőjében az első lépéskor kiválasztod a kampány célját, akkor a fent felsorolt 7 közül válassz egyet, mert csak így állíthatod be később, hogy az Instagramon is (vagy csak ott) megjelenjen a kampányod.

 

Hogyan készíthetsz Instagram Stories-hirdetéseket

1. Tájékozódj a Stories-hirdetésekre vonatkozó követelményekről

Mindenekelőtt nézz utána, hogy a Facebook milyen követelményeket szabott ki az Instagram Stories-hirdetésekre. Ezeket részletesen itt találod – a legfontosabb újítás a régebben megszokott rendhez képest, hogy az Instagram most már számos képarányt támogat (egész pontosan 1:91-től 4:5-ig).

 

2. Kösd össze Instagram fiókodat Facebook fiókoddal

Hogy hirdetéseket készíthess az Instagramra, először professzionális jellegűvé kell alakítanod (https://help.instagram.com/502981923235522) fiókodat, majd össze kell kötnöd azt Facebook oldaladdal.

  1. Nyisd meg a profilodat, és koppints a háromvonalas ikonra a jobb felső sarokban.
  2. Koppints a Beállítások pontra.
  3. Koppints a Fiók pontra.
  4. Koppints a Váltás professzionális fiókra pontra.
  5. Koppints a Vállalkozás pontra.

Itt kapcsolhatod össze továbbá fiókodat Facebook oldaladdal. Egy professzionális Instagram fiókhoz egyszerre csak egy Facebook oldal kapcsolható. Ha minden kész, akkor elérhetővé válnak az Instagramos elhelyezések a Facebook Hirdetéskezelőjében.

 

3. Készítsd el a Stories-hirdetést a Facebook Hirdetéskezelőjében

A Facebook Hirdetéskezelője egy rendkívül fejlett, robosztus eszköz első sorban Facebook és Instagram hirdetések elkészítéséhez és kezeléséhez.

Először is nyisd meg a Hirdetéskezelőt, majd kattints a zöld Létrehozás gombra. Ekkor megjelenik a gyors létrehozás párbeszédpanel, de erősen ajánlott a jobb felső sarokban átváltani a vezetett létrehozásra – szóval válaszd ezt az opciót.

Ekkor egy másik oldal jelenik meg, ahol először is ki kell választanod kampányod célját. Itt érdemes megjegyezni, hogy a Hirdetéskezelő nem árulja el, hogy mely célok választhatók egy Instagram Stories-kampány létrehozásához, ugyanis a hirdetések elhelyezése egy későbbi lépés lesz majd. Fentebb már felsoroltuk, hogy mely célok válaszhatók Stories-hirdetésekhez, szóval válassz azok közül! Ne felejts el nevet adni a kampányodnak még ezen az oldalon, majd folytasd a folyamatot.

Ha most először használod a Hirdetéskezelőt, akkor a rendszer megkér majd, hogy állíts be egy új hirdetési fiókot. Ehhez meg kell adnod a fiók országát, a pénznemét, és az időzónáját, de ezeket valószínűleg automatikusan a megfelelőre állítja majd a Hirdetéskezelő.

A következő feladat a hirdetéssorozat elkészítése. Itt állíthatod be a sorozat nevét, a precíz célzást, illetve az elhelyezéseket és a költségkeretet is.

Az Elhelyezések részben válaszd az Elhelyezések módosítása opciót, majd a Történetek részben az Instagram Storiest, ha még nincs bejelölve (hogy máshol szeretnéd-e elhelyezni hirdetéseidet, az tőled függ).

Ha mindez kész, akkor jöhet a konkrét hirdetés elkészítése a következő oldalon. Először is nevezd el a hirdetést, majd válaszd ki, hogy galéria, képes, vagy videóhirdetést szeretnél készíteni. Add meg a hirdetés szükséges jellemzőit, és tartsd szemmel az előnézetet a képernyő jobb oldalán.

Ha kész a hirdetés is, akkor ellenőrizd még egyszer a megadott adatokat és jellemzőket, majd nyomj rá a Megerősítés gombra. A Facebook nemsokára ellenőrzi a hirdetést, és ha elfogadja, akkor már aktiválódik is.

 

9 tipp a hatékony Instagram Stories-hirdetések létrehozásához

Természetesen ennél mélyebben kell majd beleásnod magad a kampányok, hirdetéssorozatok, és hirdetések beállításába, hogy igazán hatékony reklámokat alkothass. Erre szükséged is lesz, elvégre elképesztő mennyiségű történet kerül fel napi szinten az Instagramra, és egy közönséges Stories-hirdetéssel nehéz lesz kitűnni a tömegből.

Íme néhány tipp, amivel növelheted az esélyeidet!

 

1. Keltsd fel az emberek figyelmét videós Stories-hirdetésekkel

A közösségi médiás hirdetésekre fokozottan igaz, hogy az első benyomás mindennél fontosabb. Ha szeretnél valakire jó első benyomást tenni, akkor fontos, hogy felkeltsd és meg is tartsd az adott személy figyelmét – ehhez videós tartalmakat érdemes használni.

A videós hirdetések több időt (legfeljebb 120 másodpercet) kínálnak arra, hogy átadd üzenetedet célközönségednek (ezzel szemben egy kép alapértelmezettként csak 5 másodpercig jelenik meg, és messze nem olyan beszédes, mint egy videó).

Persze nem sokan hajlandók 120 másodpercig nézegetni egy reklámot, ezért a legtöbb esetben nem is érdemes ennyi tartalommal készülni. Próbáld üzenetedet az első 10-15 másodpercben átadni (ennyi volt korábban az Instagram videós Stories-hirdetések időkorlátja).

 

2. Használj galériákat több aktivitásért

A galériahirdetések több „kártyát” tartalmaznak, amelyek képek vagy videók is lehetnek (akár egyszerre is). Ezekkel több terméket is bemutathatsz egyszerre, vagy szélesebb kontextusba helyezhetsz egy kiemelt terméket. Számos nagyobb márka előszeretettel használja őket arra, hogy a hirdetéseken tartsa nézői figyelmét.

 

3. Alakíts ki egy egységes stílust

Egy márka hangjának, vagy stílusának megalkotása már önmagában külön művészeti ágazat, de ha sikerült rátalálnod sajátodra, akkor fontos, hogy Stories-hirdetéseid hangulatát is ez diktálja. Ez nem csak számodra könnyíti meg a hirdetések elkészítését, hanem márkád rajongói is azonnal felismerik majd őket, amikor találkoznak velük történeteik között.

 

4. Használd ki a függőleges teret

Az Instagram Stories-hirdetések – akárcsak az összes „sima” történet a platformon – függőleges orientációban mutatnak a legjobban. Használd ki ezt a nyújtott elrendezést, és alkoss valami kreatívat, ami jól is mutat ebben a formátumban.

 

5. Fogd rövidre

Mint említettük, általában nem érdemes mind a 120 másodpercnyi terjedelmet kihasználni a videós hirdetéseknél. Továbbá, akár videós, akár képes hirdetést készítesz, ügyelj rá, hogy a vizuális elemeké legyen a főszerep, és a feliratok csak kiegészítsék a fő üzenetet, amelyet a vizuális elemek átadnak.

A szövegek legyenek rövidek, és lényegre törőek, épp elég információval, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését. Fogalmazz egyszerűen, de érthetően. A legtöbb hirdetésen nincs szükség 10 szónál többre, és sok esetben még annyira sem.

 

6. Tedd láthatóvá a logódat

Hirdetésedben mindig látható kell legyen valahol márkád logója. Helyezd el azt (a márka jelmondatával együtt, ha van) videód első néhány másodpercében, vagy képes hirdetéseid egy jól látható helyén. Lehetőleg úgy helyezd el a hirdetés középső vagy alsó részére, hogy elvonja a felhasználók figyelmét a hirdetést jelző szponzorüzenetről, ami a történet tetején jelenik meg.

Persze ne ess túlzásokba se, és ne méretezd túl nagyra a logót, mert a felhasználóknak rögtön feltűnik majd, hogy egy reklámot látnak, és már mennek is tovább.

 

7. Ne csináld túl tökéletesre

Az Instagram már jó ideje tele van hirdetésekkel, és az emberek többsége azonnal kiszúr egy olyan történetet, ami azt kiabálja magáról, hogy „reklám vagyok”.

A történetekre általánosságban jellemző, hogy nem olyan tökéletes minőségűek, mint egy igazi reklám. A „pillanatkép” vagy „gyorsan felvett videó” jellegű történetek sokkal hitelesebbek, organikusabbak, és emlékezetesebbek is lehetnek. Persze nem az igénytelenségre kell törekedni, és fontos, hogy a márka személyisége is jelen legyen a hirdetésekben.

A lényeg tehát, hogy Stories-hirdetéseidet készítsd el inkább a valódi történetekhez hasonlóan, mint reklámokként.

 

8. Mindig legyen egy CTA-d

Stories-hirdetéseidben CTA-t, vagyis felhívást is használhatsz, hogy rávedd egy adott lépésre célközönséged tagjait. Az Instagram többféle CTA opciót is kínál – (további információkért húzz felfelé, vásárolj most, stb.)

Az Instagram által biztosított CTA-k márkás gombok, amik nem vonják túlságosan magukra a figyelmüket, ezért ideálisak arra, hogy egy kívánt műveletre vezesd rá velük a felhasználókat.

9. Használj valamilyen zenés aláfestést

Egy néma Instagram hirdetés egy elvesztegetett lehetőség. Sok felhasználó nem némítva nézi a történeteit, és az ilyen felhasználók figyelmét még könnyebben megragadhatod, ha valami zenét, vagy alámondott szöveget is elhelyezel Stories-hirdetésedben. Persze ügyelj rá, hogy a hirdetések némítva is tökéletesen érthetők maradjanak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!