Instagram frissítések: ezeket érdemes ismerned!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezek voltak a legfontosabb Instagram frissítések 2019 augusztusában

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az Instagram fejlesztői éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy különféle újításokkal őrizzék meg platformjuk relevanciáját. Ezen újítások egy része a felhasználókat, míg mások a márkákat és influencereket érinti közvetlenül.

Habár jelenleg csak egyetlen nagyobb újításról tudunk beszámolni augusztus kapcsán, több olyan hír is érkezett, ami közvetlenül befolyásolja a marketingesek munkáját a platformon. 

 

Lássuk, hogy mi a helyzet az Instagram háza táján!

 

Tartalom feltöltése asztali számítógépről az Instagramra és az IGTV-re

Az Instagram mindig is egy ízig-vérig telefonos alkalmazás volt, ami csak nagyon korlátozott funkcionalitást kínált asztali számítógépeken (és laptopokon). A tartalmak feltöltése, illetve időzítése mindig is mobilról kellett hogy történjen, kivéve ha az ember valamilyen harmadik féltől származó szolgáltatást használt fiókja kezeléséhez (de még ezekhez is szükség volt némi mobilos beavatkozásra).

 

Ez azonban most gyökeresen megváltozott, ugyanis az Instagramra és az IGTV-re mostantól a Facebook Creator Studiójából is lehet tartalmakat feltölteni. Ehhez először is össze kell kapcsolnod egymással Instagram fiókodat és Facebook oldaladat, onnantól kezdve pedig tartalmaidat nem csak elkészítheted ezen a CS felületén, hanem fel is tölteheted, illetve időzítheted is azokat az eszköz segítségével az Instagramra, vagy az IGTV-re. Ehhez felhasználhatsz képeket és videókat meglévő könyvtáradból, vagy teljesen újakat is feltölthetsz.

 

A publikációs funkciókon kívül a Creator Studióból már az Instagram privát üzenetek is elérhetők , ami sokkal egyszerűbbé teszi a márkák és influencerek számára a követőkkel történő kommunikációt.

 

Mivel a mobileszközök kis méretük és kialakításuk miatt messze nem képesek akkora produktivitást biztosítani, mint egy gyors számítógép, rengeteg vizuális felhasználói felülettel, ez a lépés jelentősen megkönnyíti majd azok munkáját, akik eddig mobileszközön voltak kénytelenek Instagram fiókjukat kezelni.

 

Átalakul az Instagram brandingje

Mindenki tudja, hogy az Instagram és a WhatsApp a Facebook tulajdonai, azonban úgy tűnik, hogy a közösségi szupercég mindenkinek szeretné az eszébe vésni ezt a tényt. Az Instagram bejelentkező képernyőjének alján ennek köszönhetően az „Instagram from Facebook” (tehát „Instagram a Facebooktól”) felirat látható, ami egy enyhe rebranding eredménye a cég részéről.

 

A Facebook is megerősítette a hírt, miszerint szeretnék egyértelművé tenni a felhasználók számára, hogy a termékeik a Facebook család tagjai.

 

Jó eséllyel a Facebookot érintő átlátszósági bonyodalmak, illetve az üzenetküldő paltformok közelgő egyesítése miatt volt szükség erre a lépésre.

 

Egy ideje tudjuk már, hogy a Facebook minden platformja chat funkcióit készül átalakítani, hogy ezek egyszer majd összekötve működhessenek. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók képesek lesznek Messenger, Instagram Direct, és WhatsApp üzeneteiket is elolvasni mindhárom alkalmazásban. Ez kétségtelenül megkönnyíti majd az együttműködő márkák és influencerek dolgát, de az már kérdéses, hogy a felhasználók hogyan fogják fogadni.

 

Az Instagram temérdek mém fiókot törölt, majd partnerprogramot indított

Az Instagram még nyár közepén rengeteg mémekkel foglalkozó fiókot tisztított le a platformról – egyeseket felfüggesztettek, míg más fiókok törlésre kerültek a razzia során. Néhány fiók több százezer, vagy több millió követővel rendelkeztek, a bejegyzéseikben reklámfelületeket áruló tulajdonosaik pedig komoly bevételforrástól estek el.

 

A fióktulajdonosok és követőik nyilvános felháborodását követően az Instagram elkezdett egy partnerkapcsolati menedzsert alkalmazott, akinek a célja csupán az ilyen mém fiókok kezelése, illetve a digitális kiadókkal való együttműködés.

 

Az Instagram eredetileg azzal indokolta a razziát, hogy a fiókok sértették a platform felhasználási feltételeit. Ezzel minden bizonnyal arra utalnak  hogy a fiókok lényegében egymástól lopkodták a tartalmakat ahelyett, hogy saját maguk készítették volna el őket.

 

Ez egy tanulságos történet mindazoknak, akik azt hiszik, hogy a többmilliós követőbázis mentesíti őket a platform szabályai alól.

 

Az Instagram szerint growth hackerek állnak a történetek ál-nézettsége mögött

Az elmúlt hónapok során több felhasználó és márka is örömmel tapasztalta, hogy történeteik nézettsége jelentősen megugrott különféle idegen felhasználóknak köszönhetően. Az boldogság azonban csak addig tartott, amíg ki nem derült, hogy felkapott nézettség mögött javarészt álprofilok illetve orosz felhasználói fiókok álltak.

 

Az Instagram egy közleményben elmondta, hogy a történetek hirtelen megugrott megtekintései mögött growth hackerek állnak, illetve megerősítette, hogy a nézettségek valóban álfelhasználóktól érkeztek. Ezeket könnyű kiszúrni az alapján, hogy valójában nem követik fiókodat, és minimális, vagy semmilyen aktivitás nem látható a saját profiljukon. A growth hackerek gyakran fizetnek le felhasználókat azért, hogy aktivitást (kommentek, megosztások, reakciók) termeljenek egy ügyfelüknek.

 

Az Instagram továbbá megerősítette, hogy dolgoznak az ál-nézettség és az azért felelős growth hackerek visszaszorításáért. Hozzátették továbbá, hogy a következő hónapokban olyan funkciókat mutatnak majd be, amelyek segítenek csökkenteni az aktivitást, de erről még nem tudunk többet.


 

Az Instagram egyik hirdetési partnere nyomon követte a felhasználók tartózkodási helyeit és történeteit

Ez cikkünk problémásabb története, különösen az adatbiztonsági botrányok fényében.

 

A Facebook és az Instagram egyik bizalmas marketingpartneréről, a Hyp3rről kiderült, hogy titokban több millió felhasználó adatait (többek között a tartózkodási helyeiket és történeteik tartalmát) gyűjtötte be és használta fel, megszegve ezzel mindkét közösségi platform szabályzatát. A megfigyelés több éven keresztül tartott, a Hyp3r célja pedig az volt, hogy a begyűjtött adatok alapján részletes személyes profilokat állítson össze.

 

Az Instagram azóta azonnali abbahagyásra szólította fel a céget és kidobta azt a platformról. Viszont furcsa, hogy évekbe tellett rájönniük, hogy valami nincs rendben. A Hyp3r a Facebook marketingpartnere volt, és a cég mindig is nagyon nyitottan vállalta, hogy részletes személyes profilokat készített az adatokból. Az Instagram elismerte a problémákat és azt mondta, hogy változtatásokat vezettek be a platformon, hogy a jövőben még egy ilyen eset ne történhessen meg (habár azt nem árulták el, hogy mi változott ennek érdekében).

 

A Hyp3r csak nyilvánosan elérhető információkat gyűjtött be, de ez nem változtat a tényen, hogy megszegték a platform szabályzatát.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!