Így tartsd meg a türelmetlen olvasók figyelmét webhelyeden és blogodon

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így tartsd meg a türelmetlen olvasók figyelmét webhelyeden és blogodon

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

A Microsoft előállt egy friss tanulmány eredményeivel, amely az emberek figyelmét és koncentrációs képességét kutatta. Az eredmények szerint az átlag figyelem időtartama a 2000-ben mért 12 másodperces átlaghoz képest 4 másodpercet csökkent.

Átlagosan tehát képtelenek vagyunk 10 másodpercig odafigyelni valamire az interneten. De miért? Ennyire eluntuk volna azt a rengeteg tartalmat, ami ma rendelkezésünkre áll a világhálón? Nos, az unalom minden bizonnyal szerepet játszik ebben a drasztikus csökkenésben, de nem csak unottabbak lettünk, hanem türelmetlenebbek is.

Mint kiderült, sokan csak a cikk főcímét olvassák el végig, az „olvasók” 80%-a pedig az első mondatnál sem jut tovább. Akik még ennél is kitartóbbak, azok közül is csak 50% olvassa végig az egész tartalmat.

Ez a hozzáállás azonban nagyon súlyos akadály a tartalomkészítők és marketingesek számára, amit megfelelő stratégia nélkül nehéz lesz megkerülni. Következő tippjeink ebben nyújtanak segítséget – ha azt szeretnéd, hogy webhelyed vagy blogod látogatói ne csak néhány másodpercet szánjanak tartalmaidra, akkor olvass tovább!

 

Figyelj oda a főcímre


A főcímek célja, hogy felkeltsék az olvasók figyelmét, és egyben rövid leírást adjanak arról, hogy miről is szól a tartalom. Fontos, hogy némi misztikumot kelts címeidben, de óvakodj a klikkcsali jellegű megfogalmazástól – ne ígérj olyat, amit a tartalom nem tart be.

 

Törekedj rövidebb, lényegre törő bevezetőkre


Ha a bevezető nem tartja meg olvasóid érdeklődését, akkor nem várhatod el, hogy eljussanak a tartalom velejéig. Használd azt a néhány bekezdést, hogy bizonyítsd, mennyire értékes, érdekes tartalommal is készültél nekik, és hogy miért érdemes elolvasniuk azt.

Tegyél fel kérdéseket


Azzal, hogy kérdéseket teszel fel olvasóidnak, egyrészt még több szellemi aktivitásra buzdítod elméjüket (ezzel is mélyebben berántva őket a tartalom lényegébe és mondanivalójába), másrészt pedig arra ösztönzöd őket, hogy tovább olvassanak a válaszért.

 

Helyezz el idézeteket és statisztikákat tartalmaidban


Az olyan tartalmak, amelyeket statisztikai eredmények és szakértőktől idézett vélemények is megerősítenek sokkal hitelesebbek és értékesebbek, mint azok, amelyekben csak saját nézeteid és megjegyzéseid jelennek meg.

 

Készíts „könnyedén emészthető” tartalmakat


A hosszabb tartalmakat próbáld minél több rövid, tömör bekezdésre osztani, hogy az olvasóknak legyen egy lélegzetvételnyi idejük a különböző gondolatok olvasgatása között.  Nem árt, ha az igazán testes tartalmakat alcímekre is lebontod, hogy ezzel is átláthatóbbá tedd azokat.

Gondolj csak bele: meglehet, hogy egy felhasználó először csak egy alcím tartalmára kíváncsi, de miután elolvassa azt, a cikk többi része is érdekelni kezdi. Ha azonban a cikk nincs megfelelően felosztva, akkor a felhasználó jó eséllyel el sem kezdi majd olvasni azt.

 

Csak hiteles forrásokból szerzett képeket használj, és figyelj oda a felirataikra!


A képek feliratai rendkívül sok felelősséggel bírnak, hiszen teljesen megváltoztathatják, hogy az olvasók miként értelmezik a képek tartalmát. A nem megfelelően használt feliratok félrevezethetik az olvasókat, akik teljesen más dolgokat látnak így majd bele a képbe, mint ami eredetileg a szándékod lenne. Ezen kívül mindig ügyelj rá, hogy csak a tartalomhoz kapcsolódó képeket használj.

 

Használj hivatkozásokat, de ne vidd túlzásba őket


A kifelé mutató hivatkozások segítenek hitelesebbé tenni tartalmaidat az olvasók szemében, de ügyelj rá, hogy ne linkelgess túl gyakran más webhelyekre, hiszen akkor csak több olyan pontot adsz az olvasóknak, amelyeknél átugorhatnak egy másik tartalomra ahelyett, hogy tovább olvasnák a tiédet.

 

Legyen egyedi stílusod


Egy márka vagy tartalom akkor tűnhet ki igazán a médiazajból, ha egyedi, sajátos stílusban és hangnemmel kommunikál közönségével. Ez lehet professzionális, vagy akár humoros is, és persze az sem mindegy, hogy B2B vagy B2C jellegű kommunikációról van szó.


Készíts mobilbarát tartalmakat


A mobilbarát, vagy reszponzív kialakítás 2018-ban már nem előny, hanem alapvető elvárás. A minden eszközön olvashatóan megjelenő tartalmak sokkal jobb felhasználói élményt biztosítanak, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a mobilról böngészők (akik hivatalosan is többen vannak, mint az asztali számítógépekről netezők) figyelmét is megtarthasd.

 

Legyen egy egyértelmű CTA-d


Minden tartalom egy bizonyos céllal jön létre. A marketing világában ez a cél általában valamilyen konverzió megvalósítása, legyen szó feliratkozásról, vásárlásról, vagy bármilyen más felhasználói műveletről. Fontos, hogy tartalmad egyértelműen közölje, hogy mire szeretné rávenni az olvasót, de persze nem olyan erőltetetten, hogy egyértelmű reklámnak, vagy „tukmálásnak” tűnjön.

 

Mesélj el egy történetet


A történetek elmesélése, vagyis a „storytelling” az egyik leghatékonyabb módszer az olvasók érdeklődésének megtartására. A történetek gyakran hatnak az emberek érzelmeire, így az olvasók egy sokkal közvetlenebb kapcsolatban érezhetik magukat velük. Minél személyesebb egy történet, annál többen olvassák majd végig azt.

A legérdekesebb tartalmak néha több kérdést vetnek fel, mint amennyit megválaszolnak


Ha a tartalom főcíme felvet egy kérdést, és azt sugallja, hogy az olvasók választ is kaphatnak rá, akkor tartsd be ezt az ígéretet, különben a későbbiekben kevesebben térnek majd vissza webhelyedre vagy blogodra, hogy több tartalmat olvassanak tőled.

Bizonyos tartalmak persze felvethetnek további kérdéseket, amelyekre nem feltétlenül kell vagy tudsz választ adni. Ezzel nincs semmi baj, sőt, sok olvasó valószínűleg még a tartalom végigolvasása után is elgondolkodik majd a fejtegetett témán, ami segít, hogy webhelyed vagy blogod megmaradjon emlékezetükben.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!