Így tartsd meg a türelmetlen olvasók figyelmét webhelyeden és blogodon

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így tartsd meg a türelmetlen olvasók figyelmét webhelyeden és blogodon

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

A Microsoft előállt egy friss tanulmány eredményeivel, amely az emberek figyelmét és koncentrációs képességét kutatta. Az eredmények szerint az átlag figyelem időtartama a 2000-ben mért 12 másodperces átlaghoz képest 4 másodpercet csökkent.

Átlagosan tehát képtelenek vagyunk 10 másodpercig odafigyelni valamire az interneten. De miért? Ennyire eluntuk volna azt a rengeteg tartalmat, ami ma rendelkezésünkre áll a világhálón? Nos, az unalom minden bizonnyal szerepet játszik ebben a drasztikus csökkenésben, de nem csak unottabbak lettünk, hanem türelmetlenebbek is.

Mint kiderült, sokan csak a cikk főcímét olvassák el végig, az „olvasók” 80%-a pedig az első mondatnál sem jut tovább. Akik még ennél is kitartóbbak, azok közül is csak 50% olvassa végig az egész tartalmat.

Ez a hozzáállás azonban nagyon súlyos akadály a tartalomkészítők és marketingesek számára, amit megfelelő stratégia nélkül nehéz lesz megkerülni. Következő tippjeink ebben nyújtanak segítséget – ha azt szeretnéd, hogy webhelyed vagy blogod látogatói ne csak néhány másodpercet szánjanak tartalmaidra, akkor olvass tovább!

 

Figyelj oda a főcímre


A főcímek célja, hogy felkeltsék az olvasók figyelmét, és egyben rövid leírást adjanak arról, hogy miről is szól a tartalom. Fontos, hogy némi misztikumot kelts címeidben, de óvakodj a klikkcsali jellegű megfogalmazástól – ne ígérj olyat, amit a tartalom nem tart be.

 

Törekedj rövidebb, lényegre törő bevezetőkre


Ha a bevezető nem tartja meg olvasóid érdeklődését, akkor nem várhatod el, hogy eljussanak a tartalom velejéig. Használd azt a néhány bekezdést, hogy bizonyítsd, mennyire értékes, érdekes tartalommal is készültél nekik, és hogy miért érdemes elolvasniuk azt.

Tegyél fel kérdéseket


Azzal, hogy kérdéseket teszel fel olvasóidnak, egyrészt még több szellemi aktivitásra buzdítod elméjüket (ezzel is mélyebben berántva őket a tartalom lényegébe és mondanivalójába), másrészt pedig arra ösztönzöd őket, hogy tovább olvassanak a válaszért.

 

Helyezz el idézeteket és statisztikákat tartalmaidban


Az olyan tartalmak, amelyeket statisztikai eredmények és szakértőktől idézett vélemények is megerősítenek sokkal hitelesebbek és értékesebbek, mint azok, amelyekben csak saját nézeteid és megjegyzéseid jelennek meg.

 

Készíts „könnyedén emészthető” tartalmakat


A hosszabb tartalmakat próbáld minél több rövid, tömör bekezdésre osztani, hogy az olvasóknak legyen egy lélegzetvételnyi idejük a különböző gondolatok olvasgatása között.  Nem árt, ha az igazán testes tartalmakat alcímekre is lebontod, hogy ezzel is átláthatóbbá tedd azokat.

Gondolj csak bele: meglehet, hogy egy felhasználó először csak egy alcím tartalmára kíváncsi, de miután elolvassa azt, a cikk többi része is érdekelni kezdi. Ha azonban a cikk nincs megfelelően felosztva, akkor a felhasználó jó eséllyel el sem kezdi majd olvasni azt.

 

Csak hiteles forrásokból szerzett képeket használj, és figyelj oda a felirataikra!


A képek feliratai rendkívül sok felelősséggel bírnak, hiszen teljesen megváltoztathatják, hogy az olvasók miként értelmezik a képek tartalmát. A nem megfelelően használt feliratok félrevezethetik az olvasókat, akik teljesen más dolgokat látnak így majd bele a képbe, mint ami eredetileg a szándékod lenne. Ezen kívül mindig ügyelj rá, hogy csak a tartalomhoz kapcsolódó képeket használj.

 

Használj hivatkozásokat, de ne vidd túlzásba őket


A kifelé mutató hivatkozások segítenek hitelesebbé tenni tartalmaidat az olvasók szemében, de ügyelj rá, hogy ne linkelgess túl gyakran más webhelyekre, hiszen akkor csak több olyan pontot adsz az olvasóknak, amelyeknél átugorhatnak egy másik tartalomra ahelyett, hogy tovább olvasnák a tiédet.

 

Legyen egyedi stílusod


Egy márka vagy tartalom akkor tűnhet ki igazán a médiazajból, ha egyedi, sajátos stílusban és hangnemmel kommunikál közönségével. Ez lehet professzionális, vagy akár humoros is, és persze az sem mindegy, hogy B2B vagy B2C jellegű kommunikációról van szó.


Készíts mobilbarát tartalmakat


A mobilbarát, vagy reszponzív kialakítás 2018-ban már nem előny, hanem alapvető elvárás. A minden eszközön olvashatóan megjelenő tartalmak sokkal jobb felhasználói élményt biztosítanak, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a mobilról böngészők (akik hivatalosan is többen vannak, mint az asztali számítógépekről netezők) figyelmét is megtarthasd.

 

Legyen egy egyértelmű CTA-d


Minden tartalom egy bizonyos céllal jön létre. A marketing világában ez a cél általában valamilyen konverzió megvalósítása, legyen szó feliratkozásról, vásárlásról, vagy bármilyen más felhasználói műveletről. Fontos, hogy tartalmad egyértelműen közölje, hogy mire szeretné rávenni az olvasót, de persze nem olyan erőltetetten, hogy egyértelmű reklámnak, vagy „tukmálásnak” tűnjön.

 

Mesélj el egy történetet


A történetek elmesélése, vagyis a „storytelling” az egyik leghatékonyabb módszer az olvasók érdeklődésének megtartására. A történetek gyakran hatnak az emberek érzelmeire, így az olvasók egy sokkal közvetlenebb kapcsolatban érezhetik magukat velük. Minél személyesebb egy történet, annál többen olvassák majd végig azt.

A legérdekesebb tartalmak néha több kérdést vetnek fel, mint amennyit megválaszolnak


Ha a tartalom főcíme felvet egy kérdést, és azt sugallja, hogy az olvasók választ is kaphatnak rá, akkor tartsd be ezt az ígéretet, különben a későbbiekben kevesebben térnek majd vissza webhelyedre vagy blogodra, hogy több tartalmat olvassanak tőled.

Bizonyos tartalmak persze felvethetnek további kérdéseket, amelyekre nem feltétlenül kell vagy tudsz választ adni. Ezzel nincs semmi baj, sőt, sok olvasó valószínűleg még a tartalom végigolvasása után is elgondolkodik majd a fejtegetett témán, ami segít, hogy webhelyed vagy blogod megmaradjon emlékezetükben.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!