Instagram marketing célzási lehetőségek: így érheted el a megfelelő közönséget

Instagram marketing célzási lehetőségek: így érheted el a megfelelő közönséget

Instagram hirdetés: célzási lehetőségek, amikkel valóban elérheted a közönséged

Novák Anna Szerző:
Novák Anna
Az Instagram jelenleg a világ harmadik legnagyobb közösségi média platformja, csupán a Facebook és a YouTube előzi meg. Több mint 2 milliárd havi aktív felhasználójával szinte biztos, hogy a célközönséged is itt van. Ennél is jobb hír, hogy az Instagram marketing során többféle célzási lehetőség áll rendelkezésedre, így pontosan akkor és ott jelenhetsz meg, ahol a legnagyobb hatást éred el. Ez az útmutató bemutatja az Instagram hirdetések célzási lehetőségeit, négy fő kategóriára bontva, hogy könnyebben eligazodj a rendszerben.

 
Instagram marketing célzási lehetőségek: így érheted el a megfelelő közönséget

Instagram marketing kizárólag Instagramon futó hirdetésekkel


Az első lépés, hogy elkülönítsd az Instagramot a Meta többi felületétől. Mivel az Instagram a Meta tulajdonában van, a hirdetéseid alapértelmezetten Facebookon is megjelennek. Ha csak Instagramon szeretnél hirdetni, ezt külön kell beállítanod a kampány létrehozásakor. A Hirdetéssorozat szerkesztése menüpontban az Elhelyezések szekciónál kapcsold ki az Advantage+ elhelyezések beállítást, majd válaszd a manuális elhelyezést.

Ezután egyszerűen eltávolíthatod a pipákat minden más platformról, így a hirdetéseid kizárólag az Instagram feedben, Stories-ban, Reels videók között, az Explore fülön és a keresési találatokban jelennek meg. Ez különösen hasznos lehet akkor, ha a márkád vizuális fókuszú, és a közönséged elsősorban az Instagramon aktív.

Instagram marketing célzása egyéni közönségek alapján


A hirdetési beállításoknál a célzási lehetőségek között először az Audience (Közönség) beállításokat találod. Az Advantage+ közönség opció alapértelmezés szerint be van kapcsolva, ezt először kapcsold ki a „Switch to original audience options” gombbal. Ekkor hozzáférsz az egyéni közönségek létrehozásához.

Az egyéni közönségek olyan felhasználókból állnak, akik már valamilyen módon kapcsolatba kerültek a márkáddal. Például:
 
  • Látogatást tettek a weboldaladon
  • Interakcióba léptek az Instagram fiókoddal (posztmegtekintés, like, üzenetküldés)
  • Megnézték valamelyik hirdetésedet
  • Részt vettek eseményen
  • Vásároltak nálad

Instagram esetén célozhatsz azokra, akik megnéztek egy adott videót, kedvelték vagy mentették a posztjaidat, vagy DM-et küldtek. Ezek a közönségek ideálisak remarketingre, azaz újra megszólíthatod azokat, akik már ismerik a márkád.
 

Instagram marketing célzása hasonmás közönségek segítségével


A hasonmás közönség (lookalike audience) egy különösen hatékony eszköz, ha új érdeklődőket szeretnél elérni. A Meta algoritmusai elemzik az általad megadott forrásközönséget (pl. weboldallátogatók, követők, vásárlók), és keresnek olyan új felhasználókat, akik hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek.

A hasonmás közönség létrehozásakor először ki kell választanod egy meglévő egyéni közönséget. Ezután beállíthatod, hogy melyik országban szeretnéd célozni az új felhasználókat, majd meghatározhatod a közönség méretét is: minél kisebb a százalék (pl. 1%), annál jobban hasonlítanak az új emberek az eredeti forrásra. Egy 1%-os lookalike lista az Egyesült Államokban például kb. 2,8 millió embert jelent.

Ez a módszer különösen jól működik, ha már rendelkezel jól teljesítő közönséggel, és azt szeretnéd „klónozni” a skálázás érdekében.

Instagram marketing manuális célzással


A manuális célzás lehetővé teszi, hogy teljes kontroll alatt tartsd, kikhez szólnak a hirdetéseid. A Meta Ads Manager különböző szűrőket kínál, amelyekkel nagyon pontos közönséget hozhatsz létre:
 
  • Hely szerint: ország, város, régió, irányítószám vagy pontos cím alapján
  • Kor és nem szerint: 13–65+ éves korosztályig bármilyen kombinációban
  • Részletes demográfiai adatok alapján: családi állapot, iskolai végzettség, foglalkozás, szülői státusz
  • Érdeklődési körök szerint: zene, fotózás, utazás, gasztronómia, divat stb.
  • Viselkedés szerint: gyakori vásárlók, utazók, céget alapítók, szülők, különleges események közeledte (pl. évforduló)

Ez a típusú célzás akkor ideális, ha pontosan tudod, kik alkotják a célcsoportod, és precízen szeretnél célozni.
 

Instagram marketing az Advantage+ közönség használatával


Az Advantage+ Audience az instagram marketing legújabb célzási technológiája, amely a Meta gépi tanulására épül. Kétféle módon használható:
 

Teljesen automatizáltan:


Ebben az esetben nem állítasz be semmilyen célzást – a Meta algoritmusai döntik el, kiknek jelenjen meg a hirdetésed. Ez akkor működik jól, ha már sok konverziós adatod van (minimum heti 30–50).
 

Hirdető által irányítottan:


Megadhatsz kiinduló célzási adatokat (pl. érdeklődési kör, hely, életkor), amely alapján a Meta elindítja a célzást, majd bővíti azt hasonló felhasználókkal. Ez a megoldás különösen hatékony, ha szeretnél egyensúlyt találni a kontroll és az automatizáció között.

 

Gyakran ismételt kérdések

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!