A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A helyi egészségügyi SEO alapjai

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.
 

Azok, akiknek orvosi segítségre van szükségük általában minél kevesebbet szeretnének utazni ezért, az ő figyelmüket pedig helyi egészségügyi keresőoptimalizálással hívhatod fel praxisodra.
Azzal, hogy helyi egészségügyi SEO-t alkalmazol webhelyeden:

  • Láthatóbbá teheted praxisodat a Google és más keresőmotorok kiemelt (helyi) találatai között.
  • Pozitív első benyomást tehetsz lehetséges pácienseidre egy jól kidolgozott webhellyel, ami további interakciókra ösztönzi őket.
  • Javíthatod a webhelyedre érkező látogatók felhasználói élményét (gyorsabb működés, átlátható navigáció stb.)

Szóval mi kell a hatékony helyi egészségügyi keresőoptimalizáláshoz? Íme a legfontosabb feladatok!

 

1. Készítsd el és tartsd naprakészen helyi profiljaidat

Mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy ideális pácienseid minél könnyebben rátalálhassanak praxisodra az interneten. Ehhez készítsd el praxisod profilját minden fontosabb egészségügyi webhelyen, ahol lehetőséged adódik erre. Külön említést érdemel a Google Cégprofil is, amelyre regisztrálva lehetőséged nyílik megjeleni a Google helyi találatai között, illetve a Google Térképen is.

Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni összes ilyen online profilodat, és meggyőződni arról, hogy mindenütt a legfrissebb információk szerepeljenek. Ügyelj rá tovább, hogy az összes ilyen profilon pontosan ugyan úgy tüntesd fel praxisod nevét, címét és telefonszámát is, mert a Google többek között ezek alapján ellenőrzi hitelességedet.

 

2. Optimalizáld Google Cégprofil adatlapodat

Google Cégprofil adatlapod olyan fontos szerepet játszik helyi egészségügyi keresőoptimalizálásodban, hogy külön említést érdemel listánkon.
Egy ilyen adatlap nélkül nem jelenhetsz meg a Google helyi találatai között, és általában ezek a találatok kapják a legtöbb figyelmet a közelben kereső felhasználóktól.
Ehhez azonban nem elég szimplán létrehoznod ezt az adatlapot – ki is kell töltened azt az összes releváns információval, és ügyelned kell rá, hogy ezek mindig naprakészen szerepeljenek rajta.

Add meg többek között elsődleges kategóriádat, és minden releváns másodlagos kategóriát is. Tölts fel továbbá földrajzi jelöléssel ellátott képeket rendelődről, illetve ossz meg rövid bejegyzéseket is az adatlapon, amelyekben fontos híreket és tudnivalókat közölhetsz az érdeklődőkkel.

Ne felejts el továbbá releváns kulcsszavakat használni a bemutatkozó szövegben, illetve az adatlapra írt bejegyzésekben, hogy a Google minél több keresésre megjeleníthesse adatlapodat.

 

3. Foglalkozz az online hírnévkezeléssel

A páciensek visszajelzései a helyi egészségügyi SEO fontos részét képezik, így muszáj foglalkoznod velük. Hogy miért? Mert lehetséges pácienseid túlnyomó többsége a korábbi ügyfelek rólad alkotott véleményeit is ellenőrzik, mielőtt eldöntenék, hogy felkeresnek-e problémáikkal, vagy sem.

Értelemszerűen, minél több pozitív véleményt sikerül összegyűjtened az erre megfelelő platformokon, annál meggyőzőbbek lesznek majd online profiljaid. Ehhez némi önálló munkára is szükséged lesz, ami azt jelenti, hogy külön kérned kell pácienseidtől, hogy osszák meg véleményüket az erre alkalmas platformokon. Sok elégedett páciensnek csupán egy kevés biztatásra van szüksége ehhez, míg az elégedetlen páciensek előszeretettel hallatják majd hangjukat az interneten (ha kéred, ha nem).

Fontos, hogy minden visszajelzésre hamar válaszolj, különös tekintettel a negatívokra. Az elégedetlen pácienseknek megfogalmazott válaszokban ügyelj rá, hogy ne fedd fel az illető személyes egészségügyi információit, és kínálj neki lehetőséget arra, hogy privát csatornán folytassátok a probléma megvitatását.
Légy mindig higgadt és professzionális, hogy a véleményeket később olvasgató érdeklődők is lássák, hogy lelkiismeretesen törődsz pácienseid problémáival.

 

4. Optimalizáld webhelyedet is

A helyi egészségügyi SEO segítségével praxisod webhelyére irányíthatod az érdeklődőket, mielőtt rendelődbe invitálnád őket. Lehetséges ügyfeleid nagy része azonban végleg távozik majd webhelyedről, ha nem kínálsz rajta kiváló felhasználói élményt számukra.
A pozitív felhasználói élmény biztosítása érdekében:

  • Győződj meg róla, hogy webhelyeden a legfrissebb alapadatok (név, cím, telefonszám) és egyéb fontos információk szerepeljenek.
  • Alkalmazd márkád elemeit webhelyed oldalain.
  • Helyezz el CTA gombokat több helyen is.
  • Egyszerűsítsd a navigációt a felhasználók számára, hogy minél gyorsabban rátalálhassanak a legfontosabb oldalakra.
  • Használj reszponzív designt, hogy webhelyed mobilkészülékeken is tökéletesen működjön.
  • Használj képeket és videókat, ahol ezek indokoltak és értékesebbé teszik az oldal tartalmát.

 

5. Készíts oktató jellegű tartalmakat helyi pácienseidnek

Különféle értékes tartalmak megosztásával nem csupán helyi egészségügyi SEO-dat erősítheted meg, hanem szaktekintélyedet is megszilárdíthatod helyi pácienseid körében. Ehhez természetesen olyan eredeti, kulcsszókkal optimalizált tartalmakat kell készítened, amelyek helyi pácienseid jó hasznát veszik majd.
Íme néhány ötlet ehhez:

  • Blogbejegyzés egy szezonális betegség elleni védekezésről és a tünetek enyhítéséről.
  • Bejelentés egy olyan eseményről, amelyen részt veszel, vagy amihez valamilyen téren hozzájárulsz rendelőd nevében.
  • Egy új csapattagodat bemutató cikk.
  • Egy új technológiát vagy kezelési módszert elmagyarázó és bemutató videó vagy cikk.
  • Tippek az egészséges életmódhoz.

 

6. Szerezz visszahivatkozásokat és kapcsold össze saját tartalmaidat

Ha helyi egészségügyi SEO-ról van szó, akkor a jó minőségű linkek webhelyeden belül és azon kívül is sokat segíthetnek az előkelő pozíciók megszerzésében. Nem csak az számít, hogy más, releváns webhelyek hivatkozzanak tartalmaidra – saját tartalmaid között is ki kell alakítanod egy olyan linkszerkezetet, ami kapcsolódó témájú oldalaidat köti össze egymással.
Íme néhány hasznos tanács a sikeres linképítéshez:

  • Néhány releváns, minőségi visszahivatkozás többet ér, mint a nagy mennyiségű gyenge linkek.
  • Szerezz külső linkeket arra az oldalra is, amelyre Google Cégprofil adatlapod hivatkozik.
  • Hivatkozz fontosabb oldalaidról a kapcsolódó témájú, friss tartalmaidra, hogy ezek az új tartalmak is részesülhessenek a releváns linktekintélyből.
  • Használj releváns kulcsszavakat a külső és belső hivatkozások horgonyszövegében.
  • Próbálj minél több helyi forrástól visszahivatkozásokat szerezni, ügyelve persze a relevanciára is.
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!