A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.
Azok, akiknek orvosi segítségre van szükségük általában minél kevesebbet szeretnének utazni ezért, az ő figyelmüket pedig helyi egészségügyi keresőoptimalizálással hívhatod fel praxisodra.
Azzal, hogy helyi egészségügyi SEO-t alkalmazol webhelyeden:
- Láthatóbbá teheted praxisodat a Google és más keresőmotorok kiemelt (helyi) találatai között.
- Pozitív első benyomást tehetsz lehetséges pácienseidre egy jól kidolgozott webhellyel, ami további interakciókra ösztönzi őket.
- Javíthatod a webhelyedre érkező látogatók felhasználói élményét (gyorsabb működés, átlátható navigáció stb.)
Szóval mi kell a hatékony helyi egészségügyi keresőoptimalizáláshoz? Íme a legfontosabb feladatok!
1. Készítsd el és tartsd naprakészen helyi profiljaidat
Mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy ideális pácienseid minél könnyebben rátalálhassanak praxisodra az interneten. Ehhez készítsd el praxisod profilját minden fontosabb egészségügyi webhelyen, ahol lehetőséged adódik erre. Külön említést érdemel a Google Cégprofil is, amelyre regisztrálva lehetőséged nyílik megjeleni a Google helyi találatai között, illetve a Google Térképen is.
Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni összes ilyen online profilodat, és meggyőződni arról, hogy mindenütt a legfrissebb információk szerepeljenek. Ügyelj rá tovább, hogy az összes ilyen profilon pontosan ugyan úgy tüntesd fel praxisod nevét, címét és telefonszámát is, mert a Google többek között ezek alapján ellenőrzi hitelességedet.
2. Optimalizáld Google Cégprofil adatlapodat
Google Cégprofil adatlapod olyan fontos szerepet játszik helyi egészségügyi keresőoptimalizálásodban, hogy külön említést érdemel listánkon.
Egy ilyen adatlap nélkül nem jelenhetsz meg a Google helyi találatai között, és általában ezek a találatok kapják a legtöbb figyelmet a közelben kereső felhasználóktól.
Ehhez azonban nem elég szimplán létrehoznod ezt az adatlapot – ki is kell töltened azt az összes releváns információval, és ügyelned kell rá, hogy ezek mindig naprakészen szerepeljenek rajta.
Add meg többek között elsődleges kategóriádat, és minden releváns másodlagos kategóriát is. Tölts fel továbbá földrajzi jelöléssel ellátott képeket rendelődről, illetve ossz meg rövid bejegyzéseket is az adatlapon, amelyekben fontos híreket és tudnivalókat közölhetsz az érdeklődőkkel.
Ne felejts el továbbá releváns kulcsszavakat használni a bemutatkozó szövegben, illetve az adatlapra írt bejegyzésekben, hogy a Google minél több keresésre megjeleníthesse adatlapodat.
3. Foglalkozz az online hírnévkezeléssel
A páciensek visszajelzései a helyi egészségügyi SEO fontos részét képezik, így muszáj foglalkoznod velük. Hogy miért? Mert lehetséges pácienseid túlnyomó többsége a korábbi ügyfelek rólad alkotott véleményeit is ellenőrzik, mielőtt eldöntenék, hogy felkeresnek-e problémáikkal, vagy sem.
Értelemszerűen, minél több pozitív véleményt sikerül összegyűjtened az erre megfelelő platformokon, annál meggyőzőbbek lesznek majd online profiljaid. Ehhez némi önálló munkára is szükséged lesz, ami azt jelenti, hogy külön kérned kell pácienseidtől, hogy osszák meg véleményüket az erre alkalmas platformokon. Sok elégedett páciensnek csupán egy kevés biztatásra van szüksége ehhez, míg az elégedetlen páciensek előszeretettel hallatják majd hangjukat az interneten (ha kéred, ha nem).
Fontos, hogy minden visszajelzésre hamar válaszolj, különös tekintettel a negatívokra. Az elégedetlen pácienseknek megfogalmazott válaszokban ügyelj rá, hogy ne fedd fel az illető személyes egészségügyi információit, és kínálj neki lehetőséget arra, hogy privát csatornán folytassátok a probléma megvitatását.
Légy mindig higgadt és professzionális, hogy a véleményeket később olvasgató érdeklődők is lássák, hogy lelkiismeretesen törődsz pácienseid problémáival.
4. Optimalizáld webhelyedet is
A helyi egészségügyi SEO segítségével praxisod webhelyére irányíthatod az érdeklődőket, mielőtt rendelődbe invitálnád őket. Lehetséges ügyfeleid nagy része azonban végleg távozik majd webhelyedről, ha nem kínálsz rajta kiváló felhasználói élményt számukra.
A pozitív felhasználói élmény biztosítása érdekében:
- Győződj meg róla, hogy webhelyeden a legfrissebb alapadatok (név, cím, telefonszám) és egyéb fontos információk szerepeljenek.
- Alkalmazd márkád elemeit webhelyed oldalain.
- Helyezz el CTA gombokat több helyen is.
- Egyszerűsítsd a navigációt a felhasználók számára, hogy minél gyorsabban rátalálhassanak a legfontosabb oldalakra.
- Használj reszponzív designt, hogy webhelyed mobilkészülékeken is tökéletesen működjön.
- Használj képeket és videókat, ahol ezek indokoltak és értékesebbé teszik az oldal tartalmát.
5. Készíts oktató jellegű tartalmakat helyi pácienseidnek
Különféle értékes tartalmak megosztásával nem csupán helyi egészségügyi SEO-dat erősítheted meg, hanem szaktekintélyedet is megszilárdíthatod helyi pácienseid körében. Ehhez természetesen olyan eredeti, kulcsszókkal optimalizált tartalmakat kell készítened, amelyek helyi pácienseid jó hasznát veszik majd.
Íme néhány ötlet ehhez:
- Blogbejegyzés egy szezonális betegség elleni védekezésről és a tünetek enyhítéséről.
- Bejelentés egy olyan eseményről, amelyen részt veszel, vagy amihez valamilyen téren hozzájárulsz rendelőd nevében.
- Egy új csapattagodat bemutató cikk.
- Egy új technológiát vagy kezelési módszert elmagyarázó és bemutató videó vagy cikk.
- Tippek az egészséges életmódhoz.
6. Szerezz visszahivatkozásokat és kapcsold össze saját tartalmaidat
Ha helyi egészségügyi SEO-ról van szó, akkor a jó minőségű linkek webhelyeden belül és azon kívül is sokat segíthetnek az előkelő pozíciók megszerzésében. Nem csak az számít, hogy más, releváns webhelyek hivatkozzanak tartalmaidra – saját tartalmaid között is ki kell alakítanod egy olyan linkszerkezetet, ami kapcsolódó témájú oldalaidat köti össze egymással.
Íme néhány hasznos tanács a sikeres linképítéshez:
- Néhány releváns, minőségi visszahivatkozás többet ér, mint a nagy mennyiségű gyenge linkek.
- Szerezz külső linkeket arra az oldalra is, amelyre Google Cégprofil adatlapod hivatkozik.
- Hivatkozz fontosabb oldalaidról a kapcsolódó témájú, friss tartalmaidra, hogy ezek az új tartalmak is részesülhessenek a releváns linktekintélyből.
- Használj releváns kulcsszavakat a külső és belső hivatkozások horgonyszövegében.
- Próbálj minél több helyi forrástól visszahivatkozásokat szerezni, ügyelve persze a relevanciára is.