Landing oldal létrehozása hatékonyan a több konverzió érdekében

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mitől lesz hatékony egy landing oldal?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A digitális marketing világában soha nem látott verseny folyik az ügyfelek figyelméért. Azonban a figyelemfelkeltés még csupán fél siker, hiszen valahogy meg is kell győzni arról az embereket, hogy a te termékeidet válasszák a versenytársak kínálata helyett.

 

Itt lépnek színre a landing oldalak, amelyek sok cég számára az online marketing nélkülözhetetlen eszközeivé váltak. A landing oldalak lényegében lehetővé teszik az ügyfeleknek, hogy jobban megismerkedhessenek egy termékkel (vagy szolgáltatással), mielőtt meghoznák döntésüket. Ez a meggyőzés általában a termék előnyeinek és értékeinek kiemelésével történik, amelyet a landig oldalon kommunikálunk.

Persze egy landing oldalnak rengeteg olyan része van, ami könnyedén sikerre, vagy éppen kudarcba vezetheti marketingtörekvéseidet. Csak azok a landing oldalak szállhatnak versenybe a fogyasztók kegyeiért, amelyek letisztult, zökkenőmentes, egyértelmű és kényelmes felhasználói élményt nyújtanak az oldal látogatóinak. Ha ezen szempontok bármelyike is hiányos, akkor a landing oldal nem más, mint egy pénz- és időigényes oldalprojekt, aminek semmi haszna nincs.

 

A cél tehát a landing oldalra mutató reklámok által felkeltett figyelem megtartása, a termék iránti vágy felkeltése, és a látogatók rávezetése a vásárlásra.

 

Habár nincs két egyforma belőlük, van néhány alapvető tulajdonság, amelyekkel minden hatékony, jól konvertáló landing oldal rendelkezik. Az alábbiakban ezeket tárgyaljuk ki!

Minden terméknek/szolgáltatásnak saját landing oldala van

A landing oldalak minden esetben egyetlen termékről (vagy szolgáltatásról) kell, hogy szóljanak. Egy landing oldalon kivétel nélkül minden elem (szöveg, kép, animáció, stb.) egyetlen egy célt szolgál: hogy a látogatókból vásárlót varázsoljon, és azt a bizonyos terméket/szolgáltatást eladja. 

 

Ha egy landing oldalon több mindenről is szó esik, az kételyeket ébreszthet a felhasználóban, mi több, a keresőoptimalizálásban is fontos szerepe van annak, hogy a tartalom milyen fő elemekre épül! Éppen ezért azt javasoljuk, hogy bár munkaigényes, de minden egyes terméknek, termékváltozatnak, szolgáltatásnak vagy szolgáltatás típusnak külön landing oldalt készíts, amely egy bizonyos kulcsszó köré épül!

 

Egy hatásos főcím elengedhetetlen a jó landing oldal esetében is

Sokak szerint egy hangzatos főcím a landing oldalak legfontosabb eleme – ennek pedig jó oka van. A főcím általában az első dolog, amit a látogatók meglátnak, amikor az oldalra érkeznek (főleg, hogy ideális esetben ez a főcím ugyan az, mint ami a reklámbanneren vagy linken is olvasható).

 

Ez tehát az első benyomás – a feladata pedig biztosítani, hogy ne legyen egyben az utolsó is. A főcímnek tisztán, érthetően és mellébeszélés nélkül kell kommunikálnia, hogy mit is kínál az adott termék (vagy szolgáltatás), amiről az oldal szól. Ha egy landing oldal visszafordulási aránya túl magas, a munkamenetek időtartama pedig nagyon rövid, akkor könnyen lehet, hogy a főcímmel van a probléma.

 

Kiegészítő jellegű képek – mert a vizualitás a landing page-ek esetében is fontos

A landing oldalon szereplő képek kritikus fontosságú szerepet játszanak az oldal céljának (értékesítés) elérésében. Bizonyára egyértelmű, hogy minden képnek kapcsolódnia kell az oldal témájához. Igyekezz eredeti, látványos képeket használni, de ügyelj rá, hogy ezek ne rabolják el a főszerepet magától a terméktől.

 

Ha az oldal egy terméket próbál eladni, akkor érdemes elhelyezni rajta legalább egy nagyméretű képet, amely a terméket használat közben ábrázolja. Amennyiben a termék jellege engedi, helyezz el néhány előtte-utána összehasonlítást.

 

Szolgáltatások esetén asszociatív recepciót ajánlott alkalmazni. Más szóval: a képeknek olyan asszociációkat kell felidézniük, amik arra utalnak, hogy milyen előnyei származhatnak az ügyfeleknek abból, ha ezt a szolgáltatást választják.

 

Egy külön szakasz az előnyöknek, feltűnő helyen

Egy jól kidolgozott, kiemelt „Előnyök” szakasz segít röviden és érthetően rávilágítani minden fontos előnyre, amelyet a termék vagy szolgáltatás kínál az ügyfeleknek. Egy ilyen szakasz nem más, mint néhány rövid bekezdés (alcímekkel) a termékről vagy szolgáltatásról. Igyekezz rövidre, de tartalmasra fogni őket – a vásárló nem regényeket olvasni jött az oldalra, de szeretne tájékozódni arról, amit kínálsz neki.


Egy saját szakasz a véleményeknek

Az emberek többsége jobban bízik korábbi ügyfelek véleményében, mint abban, amit egy cég állít saját kínálatáról. Egyszerűen biztonságérzetet ad a vásárlásban az, ha láthatjuk, hogy mások is elégedettek voltak az adott termékkel, és ez nagyon fontos szerepet játszik a döntéshozatalban. Érdekes módon még az ingyenes ajánlatok esetén is segíthetnek az ilyen vélemények és értékelések.

 

Egy jó landing oldalon három ilyen vélemény elhelyezése az ideális taktika. Minden idézett véleményhez, vagy véleményrészlethez tartoznia kell egy megjelölt forrásnak (cég vagy magánszemély), lehetőleg képpel. A véleményeket megjelenítheted beágyazott közösségi médiás bejegyzések, vagy akár videók formájában is.

 

Cselekményre való buzdítás, avagy a CTA-k

Mint azt már korábban említettük, egy landing oldal összes elemének össze kell játszania, ha egy jó konverziós arány a célod vele. Ez azt jelenti, hogy még ha minden más tökéletes is, egy rossz CTA romba boríthatja az egészet.

 

A hangzatos, mutatós CTA gombok ráadásul önmagukban még nem elegendők, hiszen nem mindegy, hogy az oldalon hol helyezkednek el. A legtöbb esetben a hajtás fölé (az oldal legfelső része, ami akkor jelenik meg, amikor a látogató az oldalra érkezik) érdemes tenni egyet belőle, hogy a látogatónak ne kelljen egészen az oldal legaljára görgetnie csak ahhoz, hogy megtehesse a következő lépést.

 

Persze a CTA nem csak az oldal legtetején és legalján szerepelhet, de ezen a két helyen érdemes mindenképpen elhelyezni – ezeken kívül több helyre is beszúrhatod az oldal fő tartalmán belül.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!