Landing oldal létrehozása hatékonyan a több konverzió érdekében

Mitől lesz hatékony egy landing page?

Mitől lesz hatékony egy landing oldal?

niki Szerző:
niki
A digitális marketing világában soha nem látott verseny folyik az ügyfelek figyelméért. Azonban a figyelemfelkeltés még csupán fél siker, hiszen valahogy meg is kell győzni arról az embereket, hogy a te termékeidet válasszák a versenytársak kínálata helyett.
 
Itt lépnek színre a landing oldalak, amelyek sok cég számára az online marketing nélkülözhetetlen eszközeivé váltak. A landing oldalak lényegében lehetővé teszik az ügyfeleknek, hogy jobban megismerkedhessenek egy termékkel (vagy szolgáltatással), mielőtt meghoznák döntésüket. Ez a meggyőzés általában a termék előnyeinek és értékeinek kiemelésével történik, amelyet a landig oldalon kommunikálunk.
Persze egy landing oldalnak rengeteg olyan része van, ami könnyedén sikerre, vagy éppen kudarcba vezetheti marketingtörekvéseidet. Csak azok a landing oldalak szállhatnak versenybe a fogyasztók kegyeiért, amelyek letisztult, zökkenőmentes, egyértelmű és kényelmes felhasználói élményt nyújtanak az oldal látogatóinak. Ha ezen szempontok bármelyike is hiányos, akkor a landing oldal nem más, mint egy pénz- és időigényes oldalprojekt, aminek semmi haszna nincs.   A cél tehát a landing oldalra mutató reklámok által felkeltett figyelem megtartása, a termék iránti vágy felkeltése, és a látogatók rávezetése a vásárlásra.   Habár nincs két egyforma belőlük, van néhány alapvető tulajdonság, amelyekkel minden hatékony, jól konvertáló landing oldal rendelkezik. Az alábbiakban ezeket tárgyaljuk ki!
Mitől lesz hatékony egy landing page?

Minden terméknek/szolgáltatásnak saját landing oldala van

A landing oldalak minden esetben egyetlen termékről (vagy szolgáltatásról) kell, hogy szóljanak. Egy landing oldalon kivétel nélkül minden elem (szöveg, kép, animáció, stb.) egyetlen egy célt szolgál: hogy a látogatókból vásárlót varázsoljon, és azt a bizonyos terméket/szolgáltatást eladja. 
 
Ha egy landing oldalon több mindenről is szó esik, az kételyeket ébreszthet a felhasználóban, mi több, a keresőoptimalizálásban is fontos szerepe van annak, hogy a tartalom milyen fő elemekre épül! Éppen ezért azt javasoljuk, hogy bár munkaigényes, de minden egyes terméknek, termékváltozatnak, szolgáltatásnak vagy szolgáltatás típusnak külön landing oldalt készíts, amely egy bizonyos kulcsszó köré épül!
 

Egy hatásos főcím elengedhetetlen a jó landing oldal esetében is

Sokak szerint egy hangzatos főcím a landing oldalak legfontosabb eleme – ennek pedig jó oka van. A főcím általában az első dolog, amit a látogatók meglátnak, amikor az oldalra érkeznek (főleg, hogy ideális esetben ez a főcím ugyan az, mint ami a reklámbanneren vagy linken is olvasható).
 
Ez tehát az első benyomás – a feladata pedig biztosítani, hogy ne legyen egyben az utolsó is. A főcímnek tisztán, érthetően és mellébeszélés nélkül kell kommunikálnia, hogy mit is kínál az adott termék (vagy szolgáltatás), amiről az oldal szól. Ha egy landing oldal visszafordulási aránya túl magas, a munkamenetek időtartama pedig nagyon rövid, akkor könnyen lehet, hogy a főcímmel van a probléma.
 

Kiegészítő jellegű képek – mert a vizualitás a landing page-ek esetében is fontos

A landing oldalon szereplő képek kritikus fontosságú szerepet játszanak az oldal céljának (értékesítés) elérésében. Bizonyára egyértelmű, hogy minden képnek kapcsolódnia kell az oldal témájához. Igyekezz eredeti, látványos képeket használni, de ügyelj rá, hogy ezek ne rabolják el a főszerepet magától a terméktől.
 
Ha az oldal egy terméket próbál eladni, akkor érdemes elhelyezni rajta legalább egy nagyméretű képet, amely a terméket használat közben ábrázolja. Amennyiben a termék jellege engedi, helyezz el néhány előtte-utána összehasonlítást.
 
Szolgáltatások esetén asszociatív recepciót ajánlott alkalmazni. Más szóval: a képeknek olyan asszociációkat kell felidézniük, amik arra utalnak, hogy milyen előnyei származhatnak az ügyfeleknek abból, ha ezt a szolgáltatást választják.
 

Egy külön szakasz az előnyöknek, feltűnő helyen

Egy jól kidolgozott, kiemelt „Előnyök” szakasz segít röviden és érthetően rávilágítani minden fontos előnyre, amelyet a termék vagy szolgáltatás kínál az ügyfeleknek. Egy ilyen szakasz nem más, mint néhány rövid bekezdés (alcímekkel) a termékről vagy szolgáltatásról. Igyekezz rövidre, de tartalmasra fogni őket – a vásárló nem regényeket olvasni jött az oldalra, de szeretne tájékozódni arról, amit kínálsz neki.


Egy saját szakasz a véleményeknek

Az emberek többsége jobban bízik korábbi ügyfelek véleményében, mint abban, amit egy cég állít saját kínálatáról. Egyszerűen biztonságérzetet ad a vásárlásban az, ha láthatjuk, hogy mások is elégedettek voltak az adott termékkel, és ez nagyon fontos szerepet játszik a döntéshozatalban. Érdekes módon még az ingyenes ajánlatok esetén is segíthetnek az ilyen vélemények és értékelések.
 
Egy jó landing oldalon három ilyen vélemény elhelyezése az ideális taktika. Minden idézett véleményhez, vagy véleményrészlethez tartoznia kell egy megjelölt forrásnak (cég vagy magánszemély), lehetőleg képpel. A véleményeket megjelenítheted beágyazott közösségi médiás bejegyzések, vagy akár videók formájában is.
 

Cselekményre való buzdítás, avagy a CTA-k

Mint azt már korábban említettük, egy landing oldal összes elemének össze kell játszania, ha egy jó konverziós arány a célod vele. Ez azt jelenti, hogy még ha minden más tökéletes is, egy rossz CTA romba boríthatja az egészet.
 
A hangzatos, mutatós CTA gombok ráadásul önmagukban még nem elegendők, hiszen nem mindegy, hogy az oldalon hol helyezkednek el. A legtöbb esetben a hajtás fölé (az oldal legfelső része, ami akkor jelenik meg, amikor a látogató az oldalra érkezik) érdemes tenni egyet belőle, hogy a látogatónak ne kelljen egészen az oldal legaljára görgetnie csak ahhoz, hogy megtehesse a következő lépést.
 
Persze a CTA nem csak az oldal legtetején és legalján szerepelhet, de ezen a két helyen érdemes mindenképpen elhelyezni – ezeken kívül több helyre is beszúrhatod az oldal fő tartalmán belül.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok