7 taktika a Google Shopping hirdetésekhez, amikkel fellendítheted webáruházad forgalmát

7 tipp a Google Shopping hirdetésekhez

7 profi Google Shopping taktika, amikkel fellendítheted webáruházad forgalmát

A Google Shopping egy újabb csatornát kínál a kereskedők számára, amin keresztül eljuttathatják kínálatukat célközönségükhöz. A platform hirdetéseire az Egyesült Államokban már most nagyobb összegeket fordítanak, mint a keresési hirdetésekre, és nálunk is egyre inkább ez a tendencia.

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni ebből a Google Shoppingból, akkor a következő hét tipp neked szól!

7 tipp a Google Shopping hirdetésekhez

1. Célozz szándék szerint

A Google Shopping rendszerében a márkás keresések másmilyen eredményeket hoznak, mint a nem márkások. A legjobb teljesítmény érdekében ajánlott külön kampányokat létrehozni az olyan felhasználók megcélzására, akik tudják, hogy milyen márkát keresnek és azokéra, akik nem. A kizáró kulcsszavak használatával tovább szűkítheted hirdetéseid célzását. Ne felejts el nagyobb ajánlatokat tenni a jól teljesítő hirdetésekre, hogy még több lehetséges ügyfelet vonzz be velük.

 

2. Ügyelj a versenyképes árképzésre

A versenyképes árak a Google Shoppingban is segíthetnek előnyt szerezni versenytársaiddal szemben. A kedvező árú termékek lényegesen több kattintást, megjelenítést és konverziót eredményeznek, mint a drágább alternatívák.

 

3. Alaposan teszteld ajánlattételeidet

A Google Shopping rendszerében az ajánlattételek sokkal képlékenyebbek, mint a Keresőhirdetések esetében, ezért fokozottan ügyelj rá, hogy alaposan leteszteld őket a komolyabb használat előtt.

 

4. Használj kulcsszavakat a termékek megnevezésében

A termékek neve a legfontosabb elem, ha a termék táblázatok optimalizálásáról van szó. Helyezd el legfontosabb (releváns) kulcsszavaidat a termékek nevében, hogy több azok keresésre jelenhessenek meg.

 

5. Szegmentálj termékazonosító szerint

A különböző termékek más és más haszonkulccsal rendelkeznek majd, ezért ha a legjobb teljesítményre vágysz, akkor mindegyik termékre külön ajánlattételt kell adnod. Ehhez táblázatodat termékazonosítók (ID) szerint kell szegmentálnod.

 

6. Szegmentálj órák szerint

Google Shopping hirdetéseid teljesítménye jelentősen eltérnek majd a hét napjai és a nap különböző órái között. A legjobb teljesítmény érdekében érdemes ajánlattételi szkriptet alkalmaznod, ami napi 24 alkalommal módosítja az ajánlattétel értékét a szerint, hogy mikor számíthatsz jobb teljesítményre (nagyobb ajánlatok) vagy gyengébbre (kisebb ajánlatok).

 

7. Használj keresési hirdetésekhez használt remarketinglistákat Shopping kampányaidhoz

Mint azzal bizonyára tisztában vagy, sokkal egyszerűbb konverzióra bírni az olyan felhasználókat, akik korábban már megfordultak webáruházadban, vagy egyéb mód jelezték, hogy érdeklődnek kínálatod iránt. Érdemes tehát keresési hirdetésekhez használ remarketing listákat (RLSA-kat) használni az ajánlattétel növelésére, hogy Google Shopping hirdetéseid többször jelenhessenek meg.

 

Összegzés

A Google Shopping kampányok összeállítása és optimalizálása nem egyszerű feladat. Minden a szegmentálással kezdődik – azzal, hogy azonosítójuk (ID) szerint osztod szét termékeidet, mindegyik keresőkifejezéseit és rájuk tett ajánlatokat is egyenként módosíthatod. Továbbá érdemes külön kampányokat létrehozni a márkás és nem márkás keresések megcélzására is, elkerülve ezzel a hirdetési költségkeret pazarlását.

 

A Google nagy figyelmet fordít az árképzésre is, különös tekintettel a versenyképes árképzésre más hirdetőkkel szemben. Ha termékeid túl drágák, a konverziók száma drasztikusan csökkenhet.

 

A Google Shopping kampányok ajánlattételei továbbá nagyon érzékenyek a Google keresési hirdetéseihez képest, és már egy néhány forintos módosítás is jelentős hatással lehet bevételedre (pozitívval vagy negatívval is).

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok