7 taktika a Google Shopping hirdetésekhez, amikkel fellendítheted webáruházad forgalmát

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 profi Google Shopping taktika, amikkel fellendítheted webáruházad forgalmát

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Shopping egy újabb csatornát kínál a kereskedők számára, amin keresztül eljuttathatják kínálatukat célközönségükhöz. A platform hirdetéseire az Egyesült Államokban már most nagyobb összegeket fordítanak, mint a keresési hirdetésekre, és nálunk is egyre inkább ez a tendencia.

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni ebből a Google Shoppingból, akkor a következő hét tipp neked szól!

1. Célozz szándék szerint

A Google Shopping rendszerében a márkás keresések másmilyen eredményeket hoznak, mint a nem márkások. A legjobb teljesítmény érdekében ajánlott külön kampányokat létrehozni az olyan felhasználók megcélzására, akik tudják, hogy milyen márkát keresnek és azokéra, akik nem. A kizáró kulcsszavak használatával tovább szűkítheted hirdetéseid célzását. Ne felejts el nagyobb ajánlatokat tenni a jól teljesítő hirdetésekre, hogy még több lehetséges ügyfelet vonzz be velük.

 

2. Ügyelj a versenyképes árképzésre

A versenyképes árak a Google Shoppingban is segíthetnek előnyt szerezni versenytársaiddal szemben. A kedvező árú termékek lényegesen több kattintást, megjelenítést és konverziót eredményeznek, mint a drágább alternatívák.

 

3. Alaposan teszteld ajánlattételeidet

A Google Shopping rendszerében az ajánlattételek sokkal képlékenyebbek, mint a Keresőhirdetések esetében, ezért fokozottan ügyelj rá, hogy alaposan leteszteld őket a komolyabb használat előtt.

 

4. Használj kulcsszavakat a termékek megnevezésében

A termékek neve a legfontosabb elem, ha a termék táblázatok optimalizálásáról van szó. Helyezd el legfontosabb (releváns) kulcsszavaidat a termékek nevében, hogy több azok keresésre jelenhessenek meg.

 

5. Szegmentálj termékazonosító szerint

A különböző termékek más és más haszonkulccsal rendelkeznek majd, ezért ha a legjobb teljesítményre vágysz, akkor mindegyik termékre külön ajánlattételt kell adnod. Ehhez táblázatodat termékazonosítók (ID) szerint kell szegmentálnod.

 

6. Szegmentálj órák szerint

Google Shopping hirdetéseid teljesítménye jelentősen eltérnek majd a hét napjai és a nap különböző órái között. A legjobb teljesítmény érdekében érdemes ajánlattételi szkriptet alkalmaznod, ami napi 24 alkalommal módosítja az ajánlattétel értékét a szerint, hogy mikor számíthatsz jobb teljesítményre (nagyobb ajánlatok) vagy gyengébbre (kisebb ajánlatok).

 

7. Használj keresési hirdetésekhez használt remarketinglistákat Shopping kampányaidhoz

Mint azzal bizonyára tisztában vagy, sokkal egyszerűbb konverzióra bírni az olyan felhasználókat, akik korábban már megfordultak webáruházadban, vagy egyéb mód jelezték, hogy érdeklődnek kínálatod iránt. Érdemes tehát keresési hirdetésekhez használ remarketing listákat (RLSA-kat) használni az ajánlattétel növelésére, hogy Google Shopping hirdetéseid többször jelenhessenek meg.

 

Összegzés

A Google Shopping kampányok összeállítása és optimalizálása nem egyszerű feladat. Minden a szegmentálással kezdődik – azzal, hogy azonosítójuk (ID) szerint osztod szét termékeidet, mindegyik keresőkifejezéseit és rájuk tett ajánlatokat is egyenként módosíthatod. Továbbá érdemes külön kampányokat létrehozni a márkás és nem márkás keresések megcélzására is, elkerülve ezzel a hirdetési költségkeret pazarlását.

 

A Google nagy figyelmet fordít az árképzésre is, különös tekintettel a versenyképes árképzésre más hirdetőkkel szemben. Ha termékeid túl drágák, a konverziók száma drasztikusan csökkenhet.

 

A Google Shopping kampányok ajánlattételei továbbá nagyon érzékenyek a Google keresési hirdetéseihez képest, és már egy néhány forintos módosítás is jelentős hatással lehet bevételedre (pozitívval vagy negatívval is).


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!