7 taktika a Google Shopping hirdetésekhez, amikkel fellendítheted webáruházad forgalmát

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 profi Google Shopping taktika, amikkel fellendítheted webáruházad forgalmát

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Shopping egy újabb csatornát kínál a kereskedők számára, amin keresztül eljuttathatják kínálatukat célközönségükhöz. A platform hirdetéseire az Egyesült Államokban már most nagyobb összegeket fordítanak, mint a keresési hirdetésekre, és nálunk is egyre inkább ez a tendencia.

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni ebből a Google Shoppingból, akkor a következő hét tipp neked szól!

1. Célozz szándék szerint

A Google Shopping rendszerében a márkás keresések másmilyen eredményeket hoznak, mint a nem márkások. A legjobb teljesítmény érdekében ajánlott külön kampányokat létrehozni az olyan felhasználók megcélzására, akik tudják, hogy milyen márkát keresnek és azokéra, akik nem. A kizáró kulcsszavak használatával tovább szűkítheted hirdetéseid célzását. Ne felejts el nagyobb ajánlatokat tenni a jól teljesítő hirdetésekre, hogy még több lehetséges ügyfelet vonzz be velük.

 

2. Ügyelj a versenyképes árképzésre

A versenyképes árak a Google Shoppingban is segíthetnek előnyt szerezni versenytársaiddal szemben. A kedvező árú termékek lényegesen több kattintást, megjelenítést és konverziót eredményeznek, mint a drágább alternatívák.

 

3. Alaposan teszteld ajánlattételeidet

A Google Shopping rendszerében az ajánlattételek sokkal képlékenyebbek, mint a Keresőhirdetések esetében, ezért fokozottan ügyelj rá, hogy alaposan leteszteld őket a komolyabb használat előtt.

 

4. Használj kulcsszavakat a termékek megnevezésében

A termékek neve a legfontosabb elem, ha a termék táblázatok optimalizálásáról van szó. Helyezd el legfontosabb (releváns) kulcsszavaidat a termékek nevében, hogy több azok keresésre jelenhessenek meg.

 

5. Szegmentálj termékazonosító szerint

A különböző termékek más és más haszonkulccsal rendelkeznek majd, ezért ha a legjobb teljesítményre vágysz, akkor mindegyik termékre külön ajánlattételt kell adnod. Ehhez táblázatodat termékazonosítók (ID) szerint kell szegmentálnod.

 

6. Szegmentálj órák szerint

Google Shopping hirdetéseid teljesítménye jelentősen eltérnek majd a hét napjai és a nap különböző órái között. A legjobb teljesítmény érdekében érdemes ajánlattételi szkriptet alkalmaznod, ami napi 24 alkalommal módosítja az ajánlattétel értékét a szerint, hogy mikor számíthatsz jobb teljesítményre (nagyobb ajánlatok) vagy gyengébbre (kisebb ajánlatok).

 

7. Használj keresési hirdetésekhez használt remarketinglistákat Shopping kampányaidhoz

Mint azzal bizonyára tisztában vagy, sokkal egyszerűbb konverzióra bírni az olyan felhasználókat, akik korábban már megfordultak webáruházadban, vagy egyéb mód jelezték, hogy érdeklődnek kínálatod iránt. Érdemes tehát keresési hirdetésekhez használ remarketing listákat (RLSA-kat) használni az ajánlattétel növelésére, hogy Google Shopping hirdetéseid többször jelenhessenek meg.

 

Összegzés

A Google Shopping kampányok összeállítása és optimalizálása nem egyszerű feladat. Minden a szegmentálással kezdődik – azzal, hogy azonosítójuk (ID) szerint osztod szét termékeidet, mindegyik keresőkifejezéseit és rájuk tett ajánlatokat is egyenként módosíthatod. Továbbá érdemes külön kampányokat létrehozni a márkás és nem márkás keresések megcélzására is, elkerülve ezzel a hirdetési költségkeret pazarlását.

 

A Google nagy figyelmet fordít az árképzésre is, különös tekintettel a versenyképes árképzésre más hirdetőkkel szemben. Ha termékeid túl drágák, a konverziók száma drasztikusan csökkenhet.

 

A Google Shopping kampányok ajánlattételei továbbá nagyon érzékenyek a Google keresési hirdetéseihez képest, és már egy néhány forintos módosítás is jelentős hatással lehet bevételedre (pozitívval vagy negatívval is).


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!