E-kereskedelmi jelentés a Google-től: a legaktívabb felület, amelyről konverziókat szerezhetsz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Aktívabb az e-kereskedelem a Google-on, mint a Facebookon és az Instagramon

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A legfontosabb kérdés egy hatékony online marketing stratégia kialakításakor, hogy melyik eszköz hozhatja a legjobb konverziós arányt.

Persze az ilyen kérdésekre mindig csak általános válaszaink vannak, itt is ezt fogjuk elemezni. Ahhoz, hogy a Te webáruházad honnan mennyi konverzióra számíthat egy rendkívül összetett kérdés, amelyet marketing stratégia készítése szolgáltatásunk keretein belül határozzuk meg! Ha szeretnéd felpörgetni eladásaid, nincs más dolgod mint felvenni velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy elkészíthessük a saját, személyre szabott stratégiád.

 

Az egyedi eseteken felül azonban rengeteg számadattal tudjuk – mi is, és más is – alátámasztani azt, hogy az egyik legjobb konverziót hozó eszköz még mindig a Google. Nézzünk egy jelentést erről 2019 végéről! 

 

Az Oribi nevű analitikai cég egy 2019 végén végzett kutatása szerint a Google nagyobb e-kereskedelmi forgalmat szolgál ki (és több eladást is bonyolít le), mint a Facebook és az Instagram. Ez feltehetően annak köszönhető, hogy a keresőóriást gyakrabban használják olyan felhasználók, akiknek konkrét vásárlási szándékuk van.

 

Ezt támasztják alá a konverziós arányok is: a Google fizetett keresőhirdetései 2,7%-os arányt érnek el, a közvetlen forgalom 2,5%-on áll, az organikus keresés pedig 2,1%-on. Ezekkel szemben a Facebook konverziós aránya 1,5%, míg az Instagrammé csupán 0,8%.

 

Habár a webáruházak forgalmuk nagy részét közvetlen kommunikáción keresztül (pl. email és alkalmazások) szerzik, a Google is komoly forrást jelent számukra. Míg a közvetlen csatornák az internetes forgalom 49%-át teszik ki, addig a Google fizetett hirdetései 21%-ot, a Facebook 14%-ot, az organikus Google keresések 9,6%-ot, az Instagram pedig csupán 1,5%-ot képvisel.

 

A tanulmányból továbbá kiderült, hogy az olcsóbb termékekből még így is többet sikerül eladni a Facebookon és az Instagramon. A 100 dollár (nagyjából 30 ezer forint) alatti termékek konverziós aránya 2,6% a közösségi platformokon, míg a 100 dollárnál drágább termékeknél ez az arány mindössze 0,4%.

 

Mit jelent mindez?

A Google több vásárlói aktivitást szolgál ki, mint a Facebook vagy az Instagram, ami egyértelműen mutatja, hogy az emberek egészen máshogyan használják ezeket a platformokat. Ez nem meglepő, elvégre teljesen más jellegű platformokról is beszélünk. Míg a vevők konkrét vásárlási szándékukat fejezik ki Google kereséseikkel, addig a Facebookon, az Instagramon és más közösségi hálózatokon sokkal passzívabban, inkább hirtelen felindulásból történnek a kisebb értékű vásárlások.

 

Ez azt jelenti, hogy mind a közösségi platformokon, mind a Google-on más és más stratégiákat kell alkalmazni: míg Google-on a fizetett hirdetésekre SEO-val megtámogatott közvetlen értékesítésre érdemes összpontosítani, addig a közösségi médián sokkal inkább a brandinggé és a márkaismertségé kell legyen a főszerep.

 

Az online kereskedők remek eredményeket érhetnek el a közvetlen kommunikáció terén emailezéssel és mobilalkalmazásokkal, tehát ezek a csatornák is az e-kereskedelmi stratégiák fontos részét képezhetik – állítja az Oribi tanulmánya. A kereskedőknek többek között koncentrálniuk kell, hogy minél több önkéntes feliratkozót gyűjtsenek adatbázisukba, akiknek aztán hasznos üzeneteket küldhetnek (ügyelve a spam elkerülésére). Így tehát habár a Google kezdi kiiktatni a harmadik felek által elhelyezett sütiket a Chrome böngészőkben, az első felektől származó adatok egyre értékesebbekké válnak majd a mobilmarketingesek számára.

 

A Google és a Facebook (és az ahhoz tartozó Instagram) az elmúlt években szüntelenül igyekeztek bővíteni e-kereskedelmi rendszereiket, hogy felvegyék a küzdelmet az Amazon ellen. Az amerikai cégóriás már egy folyamatosan növekvő hirdetési rendszert is kialakított, és sokan már közvetlenül az Amazonon kezdik keresgélni a termékeket, amiket szeretnének megvásárolni.

 

Mindeközben a Google is igyekszik új funkciókat bevezetni (például hogy a vásárlók különféle online üzletekből láthatnak találatokat, amikor rákeresnek azokra), hogy megszilárdíthassa pozícióját az e-kereskedelem mezőnyében. Az Instagramon is egyre terjednek a „megvásárolható bejegyzések” is, amelyeken keresztül a felhasználók közvetlenül vehetik meg a feltüntetett termékeket anélkül hogy el kellene hagyniuk az alkalmazást.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!