E-kereskedelmi jelentés a Google-től: a legaktívabb felület, amelyről konverziókat szerezhetsz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Aktívabb az e-kereskedelem a Google-on, mint a Facebookon és az Instagramon

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A legfontosabb kérdés egy hatékony online marketing stratégia kialakításakor, hogy melyik eszköz hozhatja a legjobb konverziós arányt.

Persze az ilyen kérdésekre mindig csak általános válaszaink vannak, itt is ezt fogjuk elemezni. Ahhoz, hogy a Te webáruházad honnan mennyi konverzióra számíthat egy rendkívül összetett kérdés, amelyet marketing stratégia készítése szolgáltatásunk keretein belül határozzuk meg! Ha szeretnéd felpörgetni eladásaid, nincs más dolgod mint felvenni velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy elkészíthessük a saját, személyre szabott stratégiád.

 

Az egyedi eseteken felül azonban rengeteg számadattal tudjuk – mi is, és más is – alátámasztani azt, hogy az egyik legjobb konverziót hozó eszköz még mindig a Google. Nézzünk egy jelentést erről 2019 végéről! 

 

Az Oribi nevű analitikai cég egy 2019 végén végzett kutatása szerint a Google nagyobb e-kereskedelmi forgalmat szolgál ki (és több eladást is bonyolít le), mint a Facebook és az Instagram. Ez feltehetően annak köszönhető, hogy a keresőóriást gyakrabban használják olyan felhasználók, akiknek konkrét vásárlási szándékuk van.

 

Ezt támasztják alá a konverziós arányok is: a Google fizetett keresőhirdetései 2,7%-os arányt érnek el, a közvetlen forgalom 2,5%-on áll, az organikus keresés pedig 2,1%-on. Ezekkel szemben a Facebook konverziós aránya 1,5%, míg az Instagrammé csupán 0,8%.

 

Habár a webáruházak forgalmuk nagy részét közvetlen kommunikáción keresztül (pl. email és alkalmazások) szerzik, a Google is komoly forrást jelent számukra. Míg a közvetlen csatornák az internetes forgalom 49%-át teszik ki, addig a Google fizetett hirdetései 21%-ot, a Facebook 14%-ot, az organikus Google keresések 9,6%-ot, az Instagram pedig csupán 1,5%-ot képvisel.

 

A tanulmányból továbbá kiderült, hogy az olcsóbb termékekből még így is többet sikerül eladni a Facebookon és az Instagramon. A 100 dollár (nagyjából 30 ezer forint) alatti termékek konverziós aránya 2,6% a közösségi platformokon, míg a 100 dollárnál drágább termékeknél ez az arány mindössze 0,4%.

 

Mit jelent mindez?

A Google több vásárlói aktivitást szolgál ki, mint a Facebook vagy az Instagram, ami egyértelműen mutatja, hogy az emberek egészen máshogyan használják ezeket a platformokat. Ez nem meglepő, elvégre teljesen más jellegű platformokról is beszélünk. Míg a vevők konkrét vásárlási szándékukat fejezik ki Google kereséseikkel, addig a Facebookon, az Instagramon és más közösségi hálózatokon sokkal passzívabban, inkább hirtelen felindulásból történnek a kisebb értékű vásárlások.

 

Ez azt jelenti, hogy mind a közösségi platformokon, mind a Google-on más és más stratégiákat kell alkalmazni: míg Google-on a fizetett hirdetésekre SEO-val megtámogatott közvetlen értékesítésre érdemes összpontosítani, addig a közösségi médián sokkal inkább a brandinggé és a márkaismertségé kell legyen a főszerep.

 

Az online kereskedők remek eredményeket érhetnek el a közvetlen kommunikáció terén emailezéssel és mobilalkalmazásokkal, tehát ezek a csatornák is az e-kereskedelmi stratégiák fontos részét képezhetik – állítja az Oribi tanulmánya. A kereskedőknek többek között koncentrálniuk kell, hogy minél több önkéntes feliratkozót gyűjtsenek adatbázisukba, akiknek aztán hasznos üzeneteket küldhetnek (ügyelve a spam elkerülésére). Így tehát habár a Google kezdi kiiktatni a harmadik felek által elhelyezett sütiket a Chrome böngészőkben, az első felektől származó adatok egyre értékesebbekké válnak majd a mobilmarketingesek számára.

 

A Google és a Facebook (és az ahhoz tartozó Instagram) az elmúlt években szüntelenül igyekeztek bővíteni e-kereskedelmi rendszereiket, hogy felvegyék a küzdelmet az Amazon ellen. Az amerikai cégóriás már egy folyamatosan növekvő hirdetési rendszert is kialakított, és sokan már közvetlenül az Amazonon kezdik keresgélni a termékeket, amiket szeretnének megvásárolni.

 

Mindeközben a Google is igyekszik új funkciókat bevezetni (például hogy a vásárlók különféle online üzletekből láthatnak találatokat, amikor rákeresnek azokra), hogy megszilárdíthassa pozícióját az e-kereskedelem mezőnyében. Az Instagramon is egyre terjednek a „megvásárolható bejegyzések” is, amelyeken keresztül a felhasználók közvetlenül vehetik meg a feltüntetett termékeket anélkül hogy el kellene hagyniuk az alkalmazást.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!