E-kereskedelmi jelentés a Google-től: a legaktívabb felület, amelyről konverziókat szerezhetsz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Aktívabb az e-kereskedelem a Google-on, mint a Facebookon és az Instagramon

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A legfontosabb kérdés egy hatékony online marketing stratégia kialakításakor, hogy melyik eszköz hozhatja a legjobb konverziós arányt.

Persze az ilyen kérdésekre mindig csak általános válaszaink vannak, itt is ezt fogjuk elemezni. Ahhoz, hogy a Te webáruházad honnan mennyi konverzióra számíthat egy rendkívül összetett kérdés, amelyet marketing stratégia készítése szolgáltatásunk keretein belül határozzuk meg! Ha szeretnéd felpörgetni eladásaid, nincs más dolgod mint felvenni velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy elkészíthessük a saját, személyre szabott stratégiád.

 

Az egyedi eseteken felül azonban rengeteg számadattal tudjuk – mi is, és más is – alátámasztani azt, hogy az egyik legjobb konverziót hozó eszköz még mindig a Google. Nézzünk egy jelentést erről 2019 végéről! 

 

Az Oribi nevű analitikai cég egy 2019 végén végzett kutatása szerint a Google nagyobb e-kereskedelmi forgalmat szolgál ki (és több eladást is bonyolít le), mint a Facebook és az Instagram. Ez feltehetően annak köszönhető, hogy a keresőóriást gyakrabban használják olyan felhasználók, akiknek konkrét vásárlási szándékuk van.

 

Ezt támasztják alá a konverziós arányok is: a Google fizetett keresőhirdetései 2,7%-os arányt érnek el, a közvetlen forgalom 2,5%-on áll, az organikus keresés pedig 2,1%-on. Ezekkel szemben a Facebook konverziós aránya 1,5%, míg az Instagrammé csupán 0,8%.

 

Habár a webáruházak forgalmuk nagy részét közvetlen kommunikáción keresztül (pl. email és alkalmazások) szerzik, a Google is komoly forrást jelent számukra. Míg a közvetlen csatornák az internetes forgalom 49%-át teszik ki, addig a Google fizetett hirdetései 21%-ot, a Facebook 14%-ot, az organikus Google keresések 9,6%-ot, az Instagram pedig csupán 1,5%-ot képvisel.

 

A tanulmányból továbbá kiderült, hogy az olcsóbb termékekből még így is többet sikerül eladni a Facebookon és az Instagramon. A 100 dollár (nagyjából 30 ezer forint) alatti termékek konverziós aránya 2,6% a közösségi platformokon, míg a 100 dollárnál drágább termékeknél ez az arány mindössze 0,4%.

 

Mit jelent mindez?

A Google több vásárlói aktivitást szolgál ki, mint a Facebook vagy az Instagram, ami egyértelműen mutatja, hogy az emberek egészen máshogyan használják ezeket a platformokat. Ez nem meglepő, elvégre teljesen más jellegű platformokról is beszélünk. Míg a vevők konkrét vásárlási szándékukat fejezik ki Google kereséseikkel, addig a Facebookon, az Instagramon és más közösségi hálózatokon sokkal passzívabban, inkább hirtelen felindulásból történnek a kisebb értékű vásárlások.

 

Ez azt jelenti, hogy mind a közösségi platformokon, mind a Google-on más és más stratégiákat kell alkalmazni: míg Google-on a fizetett hirdetésekre SEO-val megtámogatott közvetlen értékesítésre érdemes összpontosítani, addig a közösségi médián sokkal inkább a brandinggé és a márkaismertségé kell legyen a főszerep.

 

Az online kereskedők remek eredményeket érhetnek el a közvetlen kommunikáció terén emailezéssel és mobilalkalmazásokkal, tehát ezek a csatornák is az e-kereskedelmi stratégiák fontos részét képezhetik – állítja az Oribi tanulmánya. A kereskedőknek többek között koncentrálniuk kell, hogy minél több önkéntes feliratkozót gyűjtsenek adatbázisukba, akiknek aztán hasznos üzeneteket küldhetnek (ügyelve a spam elkerülésére). Így tehát habár a Google kezdi kiiktatni a harmadik felek által elhelyezett sütiket a Chrome böngészőkben, az első felektől származó adatok egyre értékesebbekké válnak majd a mobilmarketingesek számára.

 

A Google és a Facebook (és az ahhoz tartozó Instagram) az elmúlt években szüntelenül igyekeztek bővíteni e-kereskedelmi rendszereiket, hogy felvegyék a küzdelmet az Amazon ellen. Az amerikai cégóriás már egy folyamatosan növekvő hirdetési rendszert is kialakított, és sokan már közvetlenül az Amazonon kezdik keresgélni a termékeket, amiket szeretnének megvásárolni.

 

Mindeközben a Google is igyekszik új funkciókat bevezetni (például hogy a vásárlók különféle online üzletekből láthatnak találatokat, amikor rákeresnek azokra), hogy megszilárdíthassa pozícióját az e-kereskedelem mezőnyében. Az Instagramon is egyre terjednek a „megvásárolható bejegyzések” is, amelyeken keresztül a felhasználók közvetlenül vehetik meg a feltüntetett termékeket anélkül hogy el kellene hagyniuk az alkalmazást.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!