Google cégem: így optimalizáld oldalad 2020-ban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így optimalizáld Google Cégem adatlapodat 7 lépésben 2020-ban

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Cégem még mindig minden vállalkozás számára kötelező elem, ha csak a marketing alapjait nézzük is. De mit érdemes tenni a minél több megjelenés érdekében? Mutatjuk. 

A Google Cégem egy létfontosságú eszköz minden olyan cég számára, amely helyi jellegű szolgáltatásokat kínál, vagy bármilyen fizikai üzlettel rendelkezik. Egy Google Cégem adatlap regisztrációja egyszerű és ingyenes – lényegében nincs jó oka annak, hogy egy cég ne regisztrálja magát erre a hasznos szolgáltatásra. Természetesen a Google Cégem marketing jéghegyednek csupán a csúcsa, és bár valóban kötelező a jelenlét – a látványos sikerekhez nem lesz elég. Ha szeretnéd online jelenléted komplexen, stratégiában kezelve látni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Persze nem elég csak regisztrálni a Google Cégemre – számos fontos adattal kell kitölteni azt és folyamatosan naprakészen tartani az adatlapot, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle.

 

Ha éppen most gondolkodsz azon, hogy elhelyeznéd magad a Google Térképén egy ilyen adatlappal, vagy korábban megtetted már, de nem foglalkoztál nagyon vele a regisztráció után, akkor a következő útmutató neked szól. Lássuk, hogy hogyan optimalizálhatod Google Cégem adatlapodat 7 lépésben!

 

1. Add meg üzleti adataidat

Habár a Google Cégem számos hasznos adatot enged feltüntetni az adatlapodat, vannak bizonyos alapvető információk, amelyek egyetlen valamirevaló cég profiljáról sem hiányozhatnak. Ezek nélkül egy érdeklődő ügyfél nem kaphat majd teljes képet a cégről, hogy magabiztosan felkeresse azt az interneten vagy személyesen.

 

Ilyen adatok a cég neve, telefonszáma, címe, webhelycíme, kategóriája, rövid leírása, nyitva tartási órái, az elfogadott fizetési módok és egyéb mezők, amelyek bizonyos iparágak számára relevánsak lehetnek.

 

Az adatlapon továbbá érdemes odafigyelni a kérdések és válaszok mezőre, illetve képeket feltölteni a cégről és/vagy a termékekről is.

 

Mindezen információk birtokában a Google egy átfogó képet mutat majd az érdeklődőknek, és több releváns keresésre jelenítheti majd meg adatlapodat számukra.

 

2. Írj releváns, friss bejegyzéseket Google Cégem adatlapodra

A bejegyzések egy sokak által figyelmen kívül hagyott funkció, pedig lehetővé teszi, hogy sokkal közvetlenebbül kommunikálhass a felhasználókkal rögtön a Google keresőtalálati oldalán.

 

Bizony, Google Cégem adatlapodra egyszerű, de sokatmondó bejegyzéseket publikálhatsz, amelyek közül mindig a legfrissebbek jelennek majd meg a felhasználóknak. Ezekben bejelenthetsz közelgő eseményeket, céges híreket, aktuális akciókat és bármi egyebet, amit minél több érdeklődővel szeretnél közölni.

 

Meglepően kevesen használják hazánkban a Google Cégem ezen funkcióját, így már azzal is némi előnyt szerezhetsz, ha odafigyelsz rá és rendszeresen írsz ide valami újat.

 

3. Pontosan add meg céged kategóriáját

Céged kategóriáját minél pontosabban kell megadnod, ez alapján dönti el ugyanis a Google, hogy milyen jellegű keresésekre jelenítse meg cégedet akár az oldalsó, részletes Tudáspanelen, akár a helyi csomagban (azaz a térképtalálatok között).

Saját kategóriát nem írhatsz be, de temérdek előre megszabott közül választhatsz, amelyek között biztosan találsz majd cégedre illőt. Ha mégsem, akkor az ehhez legközelebb állót válaszd, mert legalább egyet muszáj lesz! Érdemes néha ellenőrizni, hogy nem-e frissítette a Google a lehetséges kategóriák listáját valamivel, ami jobban illik cégedre, ezt ugyanis bármikor módosíthatod.

 

Mindez azért is fontos, mert bizonyos adatlap-funkciók csak adott kategóriájú cégek számára érhetők el.

 

Céged kategóriáját minél pontosabban kell megadnod, ez alapján dönti el ugyanis a Google, hogy milyen jellegű keresésekre jelenítse meg cégedet akár az oldalsó, részletes Tudáspanelen, akár a helyi csomagban (azaz a térképtalálatok között).

 

Saját kategóriát nem írhatsz be, de temérdek előre megszabott közül választhatsz, amelyek között biztosan találsz majd cégedre illőt. Ha mégsem, akkor az ehhez legközelebb állót válaszd, mert legalább egyet muszáj lesz! Érdemes néha ellenőrizni, hogy nem-e frissítette a Google a lehetséges kategóriák listáját valamivel, ami jobban illik cégedre, ezt ugyanis bármikor módosíthatod.

 

Mindez azért is fontos, mert bizonyos adatlap-funkciók csak adott kategóriájú cégek számára érhetők el.

 


4. Használj jó minőségű képeket

A Google Cégem egyik fő funkciója, hogy képeket is feltölthetsz rá cégedről (amihez a felhasználók is hozzájárulhatnak egy külön felhasználói albumban). A Google statisztikái szerint az emberek 42%-kal többször kérnek útbaigazítást azon cégek címére, amelyek képeket is feltöltenek magukról adatlapjukra. Hasonlóképpen, az ilyen cégek megadott webhelyhivatkozására 35%-kal többen is kattintanak rá.

 

A jó minőségű, nagyfelbontású képek segítenek szemléltetni mindazt, amit céged ügyfeleinek kínál. Attól függően, hogy milyen jellegű cégről van szó, más és más képekre érdemes koncentrálni. Egy étterem például első sorban fogásait és szépen berendezett tereit mutathatja meg, míg egy ékszerüzlet kifejezetten termékeire koncentrál majd.

 

Habár a legtöbb üzlet utcafrontját a Google Térképben is meg lehet tekinteni, nem árt a legelső képek közé mellékelni egy tisztán kivehető képet az üzletről, hogy az érdeklődők rögtön felismerjék, amint odaérnek.

Fontos, hogy odafigyelj a képek technikai jellemzőire is, mert a Google bizonyos korlátokat szabott meg ezekkel kapcsolatban:
•    A képek JPG/JPEG, vagy PNG formátumúak legyenek
•    Egy-egy kép fájlmérete legfeljebb 5 MB legyen
•    Minden kép legalább 720 pixel széles és 720 pixel magas kell legyen
•    A képeket lehetőleg különösebb szerkesztés és módosítások nélkül töltsd fel, hogy minél hitelesebben ábrázolják azt, ami szerepel rajtuk
 

5. Használj helyi telefonszámot

Fontos, hogy a megadott céges telefonszám helyi előhívószámú legyen, hogy a Google számára ezzel is jelezd, hogy az adatlap egy helyi jellegű cégé. Ügyelj rá, hogy ez a telefonszám szerepeljen mindenhol az interneten, ahol jelen van céged – a közösségi fiókokon, webhelyeden és az összes céggyűjtő webhelyen is. Ugyan ez vonatkozik a címre is, karakterről karakterre pontosan!

 

6. Kövesd figyelemmel adatlapod „kérdések és válaszok” területét

Google Cégem adatlapod egyik leghasznosabb funkciója a „kérdések és válaszok”. Ez lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy kérdéseket tegyenek fel cégeddel kapcsolatban, amikre természetesen tőled várnak majd közvetlen választ.

 

Ez a funkció egyrészt hasznos neked, mert megmutatja, hogy mire kíváncsiak az emberek cégedről, vagy hogy mik azok, amikben esetleg bizonytalanok vele kapcsolatban. Másrészt nekik is hasznos, hiszen az új érdeklődők egyre több hasznos megválaszolt kérdést láthatnak majd az adatlapon.

 

Fontos, hogy rendszeresen válaszolgass ezekre a kérdésekre, különben könnyedén kaphatnak szárnyra téves információk cégeddel kapcsolatban, illetve a felhasználók azt érezhetik, hogy magasról teszel rájuk.

 

Érdemes néhány előre feltett kérdést megfogalmazni és válaszolni rájuk, hogy ezzel is segítsd az érdeklődők kutatását. Kérd meg az ügyfélszolgálatos munkatársakat, hogy szedjék össze a leggyakrabban elhangzó kérdéseket, és tedd fel, majd válaszold meg őket adatlapodon.



7. Ügyelj az ügyfelek véleményeire

A Google Cégem egy másik funkciója, hogy a felhasználók véleményt írhatnak a cégekről és és egy 5 csillagos skálán értékelhetik azokat adatlapjukon. Egy nagyobbra értékelt helyi cégnek sokkal több esélye van felkelteni az érdeklődők figyelmét, ami persze több forgalomhoz és erősebb megelőlegezett bizalomhoz is vezet.

 

Fontos, hogy minél többre igyekezz válaszolni ezek közül – a negatívokra kivétel nélkül. Néhány negatív vélemény (persze csak ha higgadtan válaszolsz is rájuk) sokkal hitelesebbé teszi cégedet, hiszen ha mindenki csak 5 csillaggal értékel, az idővel gyanús lesz a legtöbb felhasználónak. Reagálj tehát a véleményekre, különösen a negatívokra, hagy lássák az emberek, hogy szíveden viseled ügyfeleid elégedettségét.

 

Ezekből a visszajelzésekből persze sokat tanulhatsz, hogy idővel még jobb szolgáltatásokat és termékeket kínálhass ügyfeleidnek. 
 

 

 



Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!