notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért a Google Cégem? Hogyan leszel vele hatékony? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így optimalizáld Google Cégem fiókod!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A helyi vállalkozások és cégek online marketingjében pótolhatatlan szerepet játszik a Google Cégem szolgáltatás – amelyen egy létrerhozott proifil lehetővé teszi vállalkozásod számára, hogy megjelenjen a helyi keresésekre a Google Térképen elhelyezett találatok között, amelyek ráadásul a hétköznapi, hagyományos találatok felett helyezkednek el a találati oldalakon. Éppen ezért, ma már rendkívül fontos, hogy minden lehetséges eszközt kihasználj ennek optimalizálására!

 

A Google folyamatosan fejleszti a Cégem szolgáltatást, és a javítások mellett időnként új funkciókkal is szolgál a profilkezelők számára, amelyek megkönnyítik mind a cégtulajdonosok, mind a kereső felhasználók dolgát.

 

Google Cégem fiók regisztrálása

Ha még nincs Google Cégem profilod, akkor ITT  regisztrálhatsz egyet – a regisztráció és a profil használata teljesen ingyenes.

 

Itt szeretnénk felhívni a figyelmed arra, hogy számos cég él vissza a Google Cégem fiók létrehozásával. Nem egy alkalommal találkoztunk már vele, hogy leendő ügyfeleinket, ismerőseinket azzal keresi meg egy cég, hogy ők jó pénzért átadják a Google Cégem fiókot jogos tulajdonosának! Természetesen egy ügynökség a munkaóráért fog pénzt kérni a Cégem fiókkal való munkáért – de nem engedd magad átverni: a Google Cégem fiókja vállalkozásodnak a Te jogos tulajdonod, azt igényelheted – és más nem veheti el tőled!

 

De kicsit térjünk ki arra is, hogy hogyan működik a Google Cégem regisztráció. A pontos lépéseken nem megyünk végig, hiszen igen egyértelműen vezeti majd a kezed a Google a regisztráció során. Fontos azonban, hogy a Térképre csak akkor kerülhetsz fel, ha hitelesíted is vállalkozásod. Ezt levelezőpapíron, ritkán telefonon engedi a Google – a Cégem profilon megadott adatokra küldve egy biztonsági kódot. Amennyiben van rá lehetőséged (mert felajánlja) telefonon kérd az ellenőrzést – a levelezőpapír ugyanis Írországból érkezik, és tapasztalataink alapján gyakran elkallódik, nem veszi át senki és így a folyamat akár hónapokig elhúzódhat – míg telefonon pár perc alatt lerendezhető.

 

Nem elég azonban csak regisztrálni egy Google Cégem profilt, és várni, hogy megtörténjen a csoda. A legtöbb cég sajnos ezt teszi, és így lényegében csak elpazarolt az az idő, amit eleinte ráfordítanak. Nagyon is fontos rendszeresen visszanézni rá, frissíteni az aktuális információkkal, illetve kipróbálni az új funkciókat, amiket a Google a későbbiekben hozzáad a szolgáltatáshoz.

 

Lássuk, hogy mire is van szükség egy jól optimalizált Google Cégem profilhoz!

Töltsd ki helyesen az információs mezőket

A Google számos kérdéssel bombáz majd, amikor először elkezded szerkesztgetni profilodat. Erre természetesen szükség van, hiszen az alapvető információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy lehetséges ügyfeleid rád (pontosabban Cégem profilodra) találjanak a Google rendszerében.

 

Ha azonban mégsem töltöd ki ezeket az információs mezőket, akkor valaki más teszi majd meg azt helyetted. Kevesen vannak tisztában vele, de valójában bárki javasolhat változtatásokat egy Google Cégem profilon, és bizonyos értelemben „beleszerkeszthetnek” annak adataiba. Igen, a konkurencia is.

 

A Google cégem profilon a keresőknek megjelenik egy „Módosítási javaslat” hivatkozás az alapvető információk alatt. Erre a hivatkozásra kattintva gyakorlatilag bárki átírhatja Cégem profilod adatait. Ezek a változtatások valójában nem „javaslatok” – konkrét, igazi adatmódosításról van szó, ráadásul a Google még csak nem is értesít róla, hogy valaki belenyúlt profilodba.

 

Ezért is fontos hogy rendszeresen ellenőrizd céged profilját – hogy megnézd, nem-e írta át valaki céged adatait a nyilvánosság előtt.

 

Válaszd ki a vezérlőpultban azt a helyet, aminek a frissítéseit ellenőrizni szeretnéd, majd a bal oldali oszlopban kattints az Információ menüre. Itt a jobb oldalon megjelennek azok a változtatások a „Google frissítései” rész alatt, amelyeket a Google algoritmusa végzett profilodon, vagy amiket egy felhasználó csinált, manuálisan.

 

Ha rákattintasz a frissítésekre, akkor megjelenik egy doboz, amiben áttekintheted a korábbi változtatásokat, és eltávolíthatod vagy átírhatod a helytelen információkat, amiket egy túlbuzgó, vagy rosszindulatú felhasználó adott meg.

 

A Google elvileg küld email értesítéseket ezekről a változtatásokról a fiók kezelőinek, de általában ezek valamiért elmaradnak. Ezért nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy rendszeresen ellenőrizd Google Cégem fiókodat és a megadott jelenlegi adataidat!

 

Ha egy változtatás nem tudsz visszaállítani a megfelelő adatokra, vagy látsz valamit, aminek nincs helye profilodon (de nem tudod eltávolítani onnan), akkor kérj segítséget a Google Cégem fórumon itt: https://www.en.advertisercommunity.com/t5/Google-My-Business/ct-p/GMB.

 

Érdemes továbbá észben tartani, hogy a Google konkrétan arra buzdítja a felhasználókat, hogy válaszoljanak meg bizonyos kérdéseket a kérdéses céggel kapcsolatban. Ez a lehetőség nem minden profil alatt jelenik meg. A kérdések segítenek egy pontosabb képet festeni a cégről a felhasználói visszajelzések alapján.

 

A Google célja ezekkel a nyílt, szabadon szerkeszthető opciókkal a felhasználók kezébe adni a lehetőséget, hogy minél több információt helyezhessenek el a céges profilokon.

Az adatok kitöltése után (és rendszeres ellenőrzésük mellett) a következő lépés a profil optimalizálása.


Google Cégem bejegyzések

A Google Cégem bejegyzésekre kisebb reklámokként, vagy „közösségi médiás” bejegyzésekként tekinthetsz. Ezek a bejegyzések a Google Cégem profilod alján, illetve a Google Térképen való keresgéléskor jelennek meg, ha valaki a céged nevére kattint.

 

A bejegyzések funkció akkor jelenik meg, ha megnyitsz a vezérlőpulton belül egy általad kezelt helyet – ha több ilyen is van, akkor ki kell választanod, hogy melyik helyhez szeretnéd írni a bejegyzést. Miután kiválasztottad a helyet, a bal oldali oszlopban válaszd a Bejegyzéseket.

 

A bejegyzésekhez hozzáadhatsz képeket, CTA-kat, és akár hivatkozásokat is. A bejegyzéstípusokról további információkat itt olvashatsz: https://support.google.com/business/answer/7662907?hl=hu&ref_topic=7343035

 

Ne félj hangulatjeleket is beilleszteni bejegyzésed szövegébe – a Google már ezeket is képes valamilyen szinten indexelni, így ha valaki használja őket keresésében, akkor könnyen lehet, hogy bejegyzésed is megjelenhet számára. Persze ez még mindig nem teljesen támogatott, és nem feltétlenül jelenti, hogy előnybe kerülsz majd a versenytársakkal szemben.

 

A bejegyzések hét napig élnek, vagy a közelgő esemény időpontjáig (ha például eseménybejegyzést készítettél). A régebbi bejegyzések továbbra is megtekinthetők a profilon belül, csak lejjebb kell görgetni hozzájuk, ha az újak lejjebb nyomták őket.

 

A bejegyzések különösen hatékonyak a mobilról böngésző felhasználók figyelmének megragadására is.

 

Fontos megjegyezni, hogy jelenleg a szállodák és hasonló jellegű vendéglátó intézmények nem készíthetnek bejegyzéseket. Hogy a Google mikor változtat ezen, az továbbra is kérdéses.

 

Foglalás gomb létrehozása a Google Cégem fiókban

A foglalás gomb funkció segíthet kiemelkedni a tömegből. Ha olyan jellegű céged van, ahol az ügyfelek előre foglalhatnak valamit (például szobát), és használsz valamilyen beépített beosztáskezelő szoftvert is, akkor ezek kombinációjával lehetővé teheted a böngésző felhasználók számára, hogy közvetlenül a Google Cégem profilon keresztül végezhessék el a foglalást.

Ha a Google valamelyik beosztáskezelő partnerével (https://www.google.com/maps/reserve/partners) dolgozol együtt, akkor ez a funkció automatikusan hozzáadódik profilodhoz.

 

Üzenetküldési lehetőség a Google Cégemben


Szintén kevesen tudják, de a Google Cégem profilra a felhasználók akár üzeneteket is küldhetnek a profil adatlapján keresztül. Ez különösen fontos szempont azoknak a márkáknak, amelyek komoly hangsúlyt fektetnek az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre, és a visszajelzések elemzésére. Biztos lehetsz benne, hogy az effajta aktivitást a felhasználók részéről a Google is figyelemmel követi.

 

A vezérlőpulton az Üzenetküldés fülre kattintva érheted el a funkció beállításait. Megadhatod például azt az automatikus választ, amit a neked üzenő felhasználók kapnak majd.

 

Lehetőséged van továbbá beállítani, hogy szeretnéd-e, hogy a profilon keresztül küldött üzeneteket a rendszer továbbítsa a mobilodra. Ha nem, akkor is értesülhetsz ezekről a Google Allo alkalmazásán keresztül – csak add meg az alkalmazásban azt a telefonszámot, amit a Google Cégem profilodban is használsz, és az üzenetek az alkalmazásba érkeznek majd, nem pedig a telefonod személyes üzenetei (SMS-ek) közé.

 

Az üzenetküldés funkcióról és a Google Allo alkalmazásról bővebben itt olvashatsz: https://support.google.com/business/answer/7177958?hl=hu

 

Ha az Üzenetküldés nem jelenik meg a vezérlőpultodon, akkor ennek az lehet az oka, hogy a funkció még mindig viszonylag új, és a Google-nak több időre lesz szüksége, hogy teljes körben bevezesse.

 

Továbbá csak azok a felhasználók látják az Üzenetküldés gombot a Google Cégem adatlapokon, akik a Chrome böngésző mobilos változatáról keresnek rá a cégekre. Minden bizonnyal ez is változik hamarosan.

 

Kérdések és válaszok a Google Cégem fiókban

A kérdések és válaszok egy meglehetősen beszédes nevű funkció, ami ráadásul igen hasznos is. Az egész lényege, hogy a felhasználók kérdéseket tehetnek fel cégednek a GC profilon keresztül, amiket aztán te (vagy a profilt kezelő személy) megválaszolhat.

 

A kérdések és válaszok funkciót a Google Térkép alkalmazáson keresztül érdemes használni, ugyanis valamiért a Google Cégem mobilalkalmazásban nem jelennek meg ezek.

 

Ellenőrizd rendszeresen a kérdéseket, mert nem biztos, hogy kapsz majd emaileket az újonnan feltettekről (habár ez elvileg már működik, de nem feltétlenül értesít mindenkit a rendszer a profilkezelők közül).

 

Sajnos a kérdéseket is az az átok sújtja, ami a nyilvános adatokat – bárki megválaszolhatja őket. Ez még egy ok, amiért GC profilod rendszeres ellenőrzést igényel majd!

 

Értékelések és vélemények – reputációmenedzsment a Google Cégem fiókban

Sok más online véleményező/értékelő szolgáltatással ellentétben a Google arra ösztönzi a tulajdonosokat, hogy ösztönözzék (persze csak etikus eszközökkel) arra ügyfeleiket, hogy írjanak véleményeket róluk a GC profilon. Ezek a vélemények és értékelések segíthetnek kiemelkedni a tömegből a számtalan konkurens találat között.

 

A vélemények kihatnak a rangsorolásra, az átkattintásokra (és ezzel szintén a rangsorolásra), és bizalmat keltenek a fogyasztóban a márkák iránt. Ha mindezt hozzávesszük ahhoz, hogy az emberek 85%-a annyira bízik az online véleményekben, mint a személyesekben, akkor egyértelművé válik, hogy mennyire fontosak is ezek egy cég életében.

 

A Google szigorú szabályokhoz köti a véleményeket. Például egy cég jelenlegi vagy korábbi alkalmazottai nem írhatnak véleményt az adott cégről. Ezekről bővebben itt (https://support.google.com/contributionpolicy/answer/7400114?hl=hu&ref_topic=7422769) olvashatsz – az imént említett alkalmazotti értékeléseket az „Összeférhetetlenség” pont alatt találod.

 

A Google továbbá igyekszik fellépni azon tulajdonosok ellen, akik szoftveres segítséggel igyekeznek meggátolni azokat a felhasználókat, akik negatív véleményt terveznek írni GC profiljukra – 2018 áprilisa óta ezek használatát is tiltja a szabályzat (https://support.google.com/contributionpolicy/answer/7411351?hl=hu&ref_topic=7422769).

•    Ne beszélje le az ügyfeleket a negatív vélemények írásáról, és ne is tiltsa számukra ezt, továbbá ne kérjen szelektíven pozitív véleményeket tőlük. Hasonlóan szabályellenes pénzzel arra ösztönözni az ügyfeleket, hogy kifejezetten pozitív értékeléseket fogalmazzanak meg.

•    Ne kínáljon és ne fogadjon el pénzt véleményekért cserébe.

 

Mi tehát a korrekt, szabályos eljárás? Amikor egy felhasználó véleményt ír cégedről a GC profilodra – függetlenül attól, hogy pozitív vagy negatív értékelésről van szó – válaszolj rájuk! Ezzel mind az értékelő felhasználónak, mind a profilodat nézegető érdeklődőknek bizonyítod, hogy odafigyelsz ügyfeleid véleményére.


Képek és videók felöltése a Google Cégem fiókban

Az internet mára már egy vizuális világgá vált, ahová naponta képek és videók millióit töltik fel az emberek – és még többet tekintenek meg.

Sokan még ennek ellenére sem mernek belevágni a videózásba, mondván hogy ahhoz komoly felszerelés, stúdió és stáb kell. Ez a digitális marketing talán legnagyobb tévhite – ha egy kicsit a dolgok mögé néz az ember, máris láthatóvá válik, hogy a közösségi platformokra felkerülő felvételek nagy része egy egyszerű okostelefonnal készül, ráadásul egyre több az olyan élő közvetítés, amiket egyenesen ilyen hordozható készülékekre éleztek ki.

 

Képekkel és videókkal sokkal egyszerűbb bemutatni azt, amiről szövegesen oldalakat lehetne írni, és az emberek szívesebben néznek meg egy 20 másodperces felvételt, mint olvasnak el egy szövegblokkot, ami két percet vesz el az életükből.

Képekkel már korábban is ki lehetett egészíteni a Google Cégem profilokat (és ez mindig is elengedhetetlen volt a siker érdekében), de újabban már videókat is fel lehet használni erre a célra.

 

A vezérlőpulton a bal oldali oszlopban válaszd a Fotók menüt, majd az Áttekintés fül alatt nyomj rá a Videók hozzáadása gombra. Ez után kattints a kék + jelre, és innentől már pofonegyszerű az egész.

A videók feldolgozása meglepően hosszú időt vehet igénybe – ne lepődj meg rajta, ha 24 órát is várnod kell, hogy elérhetők legyenek a nyilvánosság számára. A videók ideális hossza durván legalább 30 másodperc. Ennél persze hosszabbakat is feltölthetsz, de az internet türelmetlenné tette az embereket, és sokan nem fognak ennél többet megnézni belőlük.

 

Fontos észben tartani, hogy itt nem nyers marketingvideókra van szükség – akárcsak ahogyan a képek cégedet mutatják be (egy szálloda esetén a szobákat, az épületet, míg egy étteremnél az asztalokat, a fogásokat, stb.), úgy a videóknak is ezt a célt kell szolgálniuk. A Google-nak jogában áll törölni azokat a videókat, amik nem kapcsolódnak a profil témájához.

 

A videók külön is válogathatók az alapján, hogy a tulajdonos, vagy az ügyfelek (A Google nyelvén „vásárlók”) töltötték-e fel őket. A Videó fül alatt egyszerre minden videó megtekinthető.

 

A Google a következő paramétereket írja elő a feltöltött videókra:
•    A videók hossza legfeljebb 30 másodperc legyen
•    A videók fájlmérete legfeljebb 100 MB legyen
•    A videók felbontása legalább 720p (HD) legyen

 

Leírás cégedről a Google Cégem fiókban

A Google Cégem profilhoz egy saját leírás is megadható. Érdekes módon ez a funkció nem mindig volt elérhető, és viszonylag újnak számít.

Természetesen vannak bizonyos szabályok, amiket figyelembe kell venni a leírás kitöltésekor, amelyekről bővebben ezeket (https://support.google.com/business/answer/3039617?hl=hu#description) a hivatkozásokat (https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=hu#description) követve olvashatsz.

 

Fontos megjegyezni, hogy a maximális megengedett 750 karakteres leírásnak csak az első 250 karaktere jelenik majd meg a Tudáspanelben, a többit a Google elrejti, és csak kattintásra jelenik meg. Ezt mindenképpen érdemes figyelembe venni, és a legfontosabb információkat a leírás elejébe belefoglalni.

 

Asztali készülékeken és laptopokon a leírás a GC profil alján, míg mobileszközökön egy külön fül alatt jelenik meg.

 

Szolgáltatások és menük

Ha szolgáltatásokat értékesítesz (szálloda, fodrászüzlet, marketingcég, vagy lényegében bármi más), és többféle szolgáltatást is kínálsz, akkor ezeket egy külön részben felsorolhatod adatlapodon.

 

A Szolgáltatások részleget a Vezérlőpult Információ menüjében találod. Itt a Szolgáltatások részre kattintva új elemeket adhatsz hozzá vagy a meglévőket szerkesztheted. Kialakíthatsz kategóriákat, árakat, illetve rövid leírásokat is hozzáadhatsz a listaelemekhez. Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni az árakat, bővíteni a menüt az újdonságokkal, és eltávolítani azokat a szolgáltatásokat, amik már nem elérhetők üzletedben!



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!