Belső hivatkozások és horgonyszövegeik: Íme a Google álláspontja

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi a Google álláspontja a belső hivatkozások horgonyszövegeiről?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A belső hivatkozásokról köztudott, hogy a Google figyelembe veszi őket a rangsorolásban. De mi a helyzet akkor, ha egy webmester szeretné megváltoztatni egy-egy linkje horgonyszövegét? Milyen hatással van ez a rangsorolásra? Egyáltalán érezhető?
 

Szerencsére John Mueller, a Google egyik gyakran megszólaló munkatársa pontosan erre a kérdésre adott választ egy Google webmester hangout során.

 

Az elhangzott kérdés egész pontosan a következő volt:

„Van hátránya annak, hogy megváltoztatjuk a régebbi belső hivatkozások (horgony)szövegét, hogy a felhasználók számára érthetőbbé tegyük őket? Árthat ez a rangsorolásnak?”

 

Mueller válasza:

„Nem. Ez tökéletesen hangzik. Ha azért változtatsz a belső horgonyszövegen, hogy érthetőbbé tedd azokat a felhasználóknak, akkor az általában még a keresőmotoroknak is segít, hogy megértsék azon oldalak kontextusát. Szóval ezt mindenképpen csak ajánlani tudom.
 
[…] ha csak horgonyszöveget írod át valami másra, az tökéletesen rendben van.” – John Mueller, Google, 2018

 

A válasz egyértelműen tükrözi, hogy milyen sokat is fejlődtünk az egyszerű kulcsszóhalmozásos SEO óta. A Google már jó ideje igyekszik egy felhasználó „szemein” keresztül vizsgálni a webhelyeket és weboldalakat, és megpróbálja eldönteni, hogy mi javíthatja vagy ronthatja a felhasználók élményét – ebben az esetben, hogy mennyire érthető a tartalom.

 

Mi köze mindennek a rangsoroláshoz?

Mueller válasza nem tér ki arra, hogy a rangsorolást miként befolyásolja mindez, csak azt említette meg, hogy a beszédesebb horgonyszövegek segítik a keresőmotorok dolgát a tartalom értelmezésében.

 

Régebben valóban számított, hogy milyen horgonyszöveget kapott egy hivatkozás, és a Google ezt figyelembe is vette a rangsorolásnál. Ma már sokkal komplexebb rendszerek működnek a háttérben, és egy horgonyszövegben nem elég szimplán elhelyezni egy kulcsszót a rangsoroláshoz.

 

Tehát míg a SEO szakemberek rangsorolási szempontként tekintenek a horgonyszövegekre, addig a Google – legalábbis Mueller válaszából kiindulva – első sorban a tartalom értelmezésére használja őket. Valószínűleg érdemes tehát a tartalomkészítőknek is ilyen szempontból tekintenie rájuk.

 

A képek használata horgonyokként

John Mueller megjegyezte továbbá, hogy miért nem érdemes képeket használni két oldal közötti hivatkozásokra.

 

„Az egyetlen dolog, amit kikerülnék, az képek használata horgonyszövegek helyett. Tehát ha van egy… látványos betűtípusod amit használni szeretnél az oldalaidon és a hivatkozást szöveges linkről képes linkre alakítod át, és így nincs semmilyen szöveges kapcsolatod a kép és a hivatkozás között, akkor nagyon nehéz megértenünk, hogy mit is akar kifejezni a horgonyszöveg.” – John Mueller, Google, 2018

 

Érdekes módon itt megtörik az „ami jó a felhasználónak, az jó a Google-nak is” elv, hiszen míg a Google nem képes értelmezni, hogy mit ábrázol egy kép (és ezáltal, hogy kapcsolódik-e a mögötte álló hivatkozás tartalmához), egy felhasználó gond nélkül el tud olvasni egy képre írt szöveget. Ennek ellenére továbbra sem érdemes képeket használni horgonyszövegek helyett a biztonság kedvéért.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!