Belső hivatkozások és horgonyszövegeik: Íme a Google álláspontja

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi a Google álláspontja a belső hivatkozások horgonyszövegeiről?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A belső hivatkozásokról köztudott, hogy a Google figyelembe veszi őket a rangsorolásban. De mi a helyzet akkor, ha egy webmester szeretné megváltoztatni egy-egy linkje horgonyszövegét? Milyen hatással van ez a rangsorolásra? Egyáltalán érezhető?
 

Szerencsére John Mueller, a Google egyik gyakran megszólaló munkatársa pontosan erre a kérdésre adott választ egy Google webmester hangout során.

 

Az elhangzott kérdés egész pontosan a következő volt:

„Van hátránya annak, hogy megváltoztatjuk a régebbi belső hivatkozások (horgony)szövegét, hogy a felhasználók számára érthetőbbé tegyük őket? Árthat ez a rangsorolásnak?”

 

Mueller válasza:

„Nem. Ez tökéletesen hangzik. Ha azért változtatsz a belső horgonyszövegen, hogy érthetőbbé tedd azokat a felhasználóknak, akkor az általában még a keresőmotoroknak is segít, hogy megértsék azon oldalak kontextusát. Szóval ezt mindenképpen csak ajánlani tudom.
 
[…] ha csak horgonyszöveget írod át valami másra, az tökéletesen rendben van.” – John Mueller, Google, 2018

 

A válasz egyértelműen tükrözi, hogy milyen sokat is fejlődtünk az egyszerű kulcsszóhalmozásos SEO óta. A Google már jó ideje igyekszik egy felhasználó „szemein” keresztül vizsgálni a webhelyeket és weboldalakat, és megpróbálja eldönteni, hogy mi javíthatja vagy ronthatja a felhasználók élményét – ebben az esetben, hogy mennyire érthető a tartalom.

 

Mi köze mindennek a rangsoroláshoz?

Mueller válasza nem tér ki arra, hogy a rangsorolást miként befolyásolja mindez, csak azt említette meg, hogy a beszédesebb horgonyszövegek segítik a keresőmotorok dolgát a tartalom értelmezésében.

 

Régebben valóban számított, hogy milyen horgonyszöveget kapott egy hivatkozás, és a Google ezt figyelembe is vette a rangsorolásnál. Ma már sokkal komplexebb rendszerek működnek a háttérben, és egy horgonyszövegben nem elég szimplán elhelyezni egy kulcsszót a rangsoroláshoz.

 

Tehát míg a SEO szakemberek rangsorolási szempontként tekintenek a horgonyszövegekre, addig a Google – legalábbis Mueller válaszából kiindulva – első sorban a tartalom értelmezésére használja őket. Valószínűleg érdemes tehát a tartalomkészítőknek is ilyen szempontból tekintenie rájuk.

 

A képek használata horgonyokként

John Mueller megjegyezte továbbá, hogy miért nem érdemes képeket használni két oldal közötti hivatkozásokra.

 

„Az egyetlen dolog, amit kikerülnék, az képek használata horgonyszövegek helyett. Tehát ha van egy… látványos betűtípusod amit használni szeretnél az oldalaidon és a hivatkozást szöveges linkről képes linkre alakítod át, és így nincs semmilyen szöveges kapcsolatod a kép és a hivatkozás között, akkor nagyon nehéz megértenünk, hogy mit is akar kifejezni a horgonyszöveg.” – John Mueller, Google, 2018

 

Érdekes módon itt megtörik az „ami jó a felhasználónak, az jó a Google-nak is” elv, hiszen míg a Google nem képes értelmezni, hogy mit ábrázol egy kép (és ezáltal, hogy kapcsolódik-e a mögötte álló hivatkozás tartalmához), egy felhasználó gond nélkül el tud olvasni egy képre írt szöveget. Ennek ellenére továbbra sem érdemes képeket használni horgonyszövegek helyett a biztonság kedvéért.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!