Belső hivatkozások és horgonyszövegeik: Íme a Google álláspontja

Belső hivatkozások horgonyszövegei: belső linkek a Google álláspontja szerint

Mi a Google álláspontja a belső hivatkozások horgonyszövegeiről?

czsofi Szerző:
czsofi

A belső hivatkozásokról köztudott, hogy a Google figyelembe veszi őket a rangsorolásban. De mi a helyzet akkor, ha egy webmester szeretné megváltoztatni egy-egy linkje horgonyszövegét? Milyen hatással van ez a rangsorolásra? Egyáltalán érezhető?
 

Belső hivatkozások horgonyszövegei: belső linkek a Google álláspontja szerint

Szerencsére John Mueller, a Google egyik gyakran megszólaló munkatársa pontosan erre a kérdésre adott választ egy Google webmester hangout során.

 

Az elhangzott kérdés egész pontosan a következő volt:

„Van hátránya annak, hogy megváltoztatjuk a régebbi belső hivatkozások (horgony)szövegét, hogy a felhasználók számára érthetőbbé tegyük őket? Árthat ez a rangsorolásnak?”

 

Mueller válasza:

„Nem. Ez tökéletesen hangzik. Ha azért változtatsz a belső horgonyszövegen, hogy érthetőbbé tedd azokat a felhasználóknak, akkor az általában még a keresőmotoroknak is segít, hogy megértsék azon oldalak kontextusát. Szóval ezt mindenképpen csak ajánlani tudom.
 
[…] ha csak horgonyszöveget írod át valami másra, az tökéletesen rendben van.” – John Mueller, Google, 2018

 

A válasz egyértelműen tükrözi, hogy milyen sokat is fejlődtünk az egyszerű kulcsszóhalmozásos SEO óta. A Google már jó ideje igyekszik egy felhasználó „szemein” keresztül vizsgálni a webhelyeket és weboldalakat, és megpróbálja eldönteni, hogy mi javíthatja vagy ronthatja a felhasználók élményét – ebben az esetben, hogy mennyire érthető a tartalom.

 

Mi köze mindennek a rangsoroláshoz?

Mueller válasza nem tér ki arra, hogy a rangsorolást miként befolyásolja mindez, csak azt említette meg, hogy a beszédesebb horgonyszövegek segítik a keresőmotorok dolgát a tartalom értelmezésében.

 

Régebben valóban számított, hogy milyen horgonyszöveget kapott egy hivatkozás, és a Google ezt figyelembe is vette a rangsorolásnál. Ma már sokkal komplexebb rendszerek működnek a háttérben, és egy horgonyszövegben nem elég szimplán elhelyezni egy kulcsszót a rangsoroláshoz.

 

Tehát míg a SEO szakemberek rangsorolási szempontként tekintenek a horgonyszövegekre, addig a Google – legalábbis Mueller válaszából kiindulva – első sorban a tartalom értelmezésére használja őket. Valószínűleg érdemes tehát a tartalomkészítőknek is ilyen szempontból tekintenie rájuk.

 

A képek használata horgonyokként

John Mueller megjegyezte továbbá, hogy miért nem érdemes képeket használni két oldal közötti hivatkozásokra.

 

„Az egyetlen dolog, amit kikerülnék, az képek használata horgonyszövegek helyett. Tehát ha van egy… látványos betűtípusod amit használni szeretnél az oldalaidon és a hivatkozást szöveges linkről képes linkre alakítod át, és így nincs semmilyen szöveges kapcsolatod a kép és a hivatkozás között, akkor nagyon nehéz megértenünk, hogy mit is akar kifejezni a horgonyszöveg.” – John Mueller, Google, 2018

 

Érdekes módon itt megtörik az „ami jó a felhasználónak, az jó a Google-nak is” elv, hiszen míg a Google nem képes értelmezni, hogy mit ábrázol egy kép (és ezáltal, hogy kapcsolódik-e a mögötte álló hivatkozás tartalmához), egy felhasználó gond nélkül el tud olvasni egy képre írt szöveget. Ennek ellenére továbbra sem érdemes képeket használni horgonyszövegek helyett a biztonság kedvéért.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok