A remarketing a Google Ads egyik leghasznosabb funkciója, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy reklámjaikat kifejezetten olyan felhasználóknak jelenítsék csak meg, akik korábban már érdeklődésüket mutatták az adott márka irányába (például azzal, hogy ellátogattak a webhelyre, megtekintettek egy videót, vagy letöltöttek egy dokumentumot).
A remarketing listák számos szempont alapján állíthatók össze, hiszen a Google analitikai eszközei a felhasználók minden apró mozzanatát képesek figyelni. A kérdés persze az, hogy milyen listákat (azaz közönségeket) érdemes létrehozni, amelyeket aztán megcélozhatsz hirdetéseiddel.
Konkrét választ erre sajnos nem adhatunk, hiszen minden cégnek más és más közönségek megcélzásából származna haszna, ráadásul két cég számára mást jelent az „érdeklődés” fogalma (ami összetettebb lehet egy egyszerű oldalmegtekintésnél). Azonban tudunk adni jó néhány tippet arra, hogy milyen szempontok alapján lehet érdemes összeállítani ezeket a listákat – biztosak vagyunk benne, hogy te is találsz majd köztük néhány igazán hasznosat!
Remarketing listák megtekintett oldalak alapján
A legtöbben manapság oldalmegtekintések alapján állítják össze remarketing listáikat. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhasd ki ebből a szegmentálási módszerből, tisztában kell lenned webhelyed oldalainak értékével, és azzal, hogy a felhasználók milyen szándékkal érkeznek ezekre az oldalakra.
Például ha valaki meglátogat négy oldalt webhelyeden, amelyek között ott van az árlista is, akkor az nagyobb valószínűséggel szándékozik vásárolni, mint egy olyan látogató, aki csak megérkezik a kezdőlapra, és már távozik is a webhelyről. Teljesen más kategóriába tartoznak azok is, akik a munkalehetőségek oldalt tekintik meg webhelyeden – őket valószínűleg megéri kizárni a remarketingből (persze hacsak nem éppen a munkalehetőségeket szeretnéd reklámozni).
Íme néhány lista, amelyeket különféle oldalak megtekintése alapján hozhatsz létre mind bevonó, mind kizáró szabályokhoz:
- Kezdőlap
- Árak oldal
- Köszönjük (a feliratkozást, a vásárlást, stb.) oldalak
- Munkalehetőségek oldal
- Funkciók oldal
- Kategóriaoldalak
- Termékoldalak
- Véleményoldalak
- Visszatérítési információk oldal
- Blog
- GY.I.K.
- Kapcsolat oldal
- Üzletkereső oldal
- Adatvédelmi nyilatkozat
- Jogi nyilatkozat
- Támogatás
- Rólunk oldal
- Tervek oldal
- Céges kultúra oldal
- Anyagforrások
- Portfólió
- Esettanulmányok
- Források
- Termék/céges brosúra
- Időpontfoglaló oldal
- Partnercégek
Remarketing listák webhelyaktivitás alapján
Egy szimpla oldalmegtekintés még egyáltalán nem garantálja, hogy egy látogató konkrétan érdeklődik is-e kínálatod iránt. Az aktivitás jó indikátora lehet az érdeklődésnek, hiszen azok a felhasználók, akik bizonyos műveleteket is elvégeznek a webhelyen, jó eséllyel sokkal komolyabban is érdeklődnek.
Gondolkodj el rajta, hogy milyen műveleteket végezhet el egy felhasználó, amelyek nem viszik át egy másik oldalra böngészés közben. Ne aggódj, ha nem találsz ilyet, mert nem minden webhelyen akadnak, vagy elsőre nem egyértelműek.
Ezeket a listákat valamivel nehezebb beállítani, mint az oldalmegtekintéseket, de sokkal precízebb célzást is tesznek lehetővé – ezekhez egyéni eseményeket kell beállítanod a csatornák között és a Google Címkekezelőben. Ha hajlandó vagy némi időt szánni az ilyen listák definiálására, akkor „kigyűjtheted” azokat a felhasználókat, akik:
- Kattintással indítottak hívást
- Megtekintettek egy videót
- Használtak egy eszközt (pl. valamilyen kalkulátort)
- Egy bizonyos mélységig görgettek le az oldalon
- Egy bizonyos időtartamot töltöttek a webhelyen
- Egy bizonyos mennyiségű oldat tekintettek meg a látogatás során
- Belelapoztak a képgalériába
- Megnyitottak egy Lightboxot vagy iFrame-et
- Letöltöttek egy dokumentumot
- Rákattintottak egy kimenő hivatkozásra
- Kitöltöttek egy űrlapot
- Megtekintettek egy oldalelemet
- Írtak a chatbe
- Kinyitották a rejtett szövegeket
- Oldalhibákkal találkoztak
Remarketing listák közösségi aktivitás alapján
Természetesen az, hogy valaki nem látogat el webhelyedre még nem jelenti azt, hogy nem is érdeklődik márkád iránt. Sokan például a közösségi médián néznek utána egy márkának, ezért is fontos, hogy jelen légy azokon a platformokon, ahol célközönséged előszeretettel tartózkodik.
Számos platform lehetővé teszi a közönségek egyedi célzását különféle aktivitások, műveletek alapján, amiket általában külön kezelnek a webhelyes közönségektől. Íme néhány példa ezekre:
- Facebook oldal kedvelések
- Facebook bejegyzés kedvelések
- Elmentett Facebook bejegyzések
- Elküldött Facebook üzenetek
- CTA-ra kattintások a Facebookon
- Érdeklődő űrlap megnyitása
- Érdeklődő űrlap beküldése
- Adott %-ban megnézett videó
- Végignézett videó
- Meglátogatott Instagram fiók
- Instagram bejegyzéssel való aktivitás
- Elküldött Instagram üzenetek
- Elmentett Instagram bejegyzések
- Pin kattintások
- Pin hozzászólások
- Elmentett pinek
- Bezárt pinek
- Eseményekre való reagálás
- Eseményekkel történő aktivitás
- Azonnali élményekkel történő aktivitás
- Azonnali élményekben elhelyezett hivatkozásokra kattintások
Remarketing listák feltöltött ügyféllisták alapján
Ezeket a listákat a legegyszerűbb összeállítani. Nem kell mást tenned, mint a felhasználók adataira (név, email cím, telefonszám, stb.), amiket egy fájlban összegyűjtve feltölthetsz egy platformra, ahol a rendszer megkeresi azokat a felhasználókat, akikre ezek az adatok érvényesek, és elkészíti belőlük a listát.
Íme néhány ötlet, amelyek hasznos szegmentálási szempontok lehetnek:
- Összes ügyfél
- Jó minőségű érdeklődők
- Rossz minőségű érdeklődők
- Egy alkalommal vásárlók
- Kettő vagy több alkalommal vásárlók
- Magasan megtérülő vásárlások
- Alacsonyan megtérülő vásárlások
- Nagyvállalati ügyfelek
- Kisvállalkozási ügyfelek
- Szegmentálás munkahelyi pozíció szerint
- Ajándékvásárlók
- Saját maguknak vásárlók
- Szülők
- Döntéshozók
- Vásárlást befolyásolók
- Havi előfizetők
- Éves előfizetők
- Hírlevélre feliratkozók
- Megszakított előfizetések/feliratkozások
- Terméket visszaküldők
- Terméket cserélők
- Egy márkától vásárlók
- Márkák közötti vásárlók
- Kuponkód használók
- Akiken keresztül új ügyfelek ismerték meg a márkát
Remarketing listák időkorlátok alapján
Fontos szempont még a célközönségek érvényességének időtartama. Minden hirdetési platformnak megvannak a maga korlátai arra, hogy meddig hirdethetsz újra egy sütin keresztül egy felhasználónak. A google ads esetében ez legfeljebb 540 napot jelent (másfél év), míg a legtöbb egyéb platformon 180 nap (tehát fél év) a limit.
Természetesen nagyon ritka, hogy valakinek egy, vagy fél évig kelljen remarketingelni, és egyébként sem jó ötlet, hiszen az emberek többsége egy idő után garantáltan ráun majd a hirdetésekre.
Ehelyett inkább készíts „időtöltécsereket” célközönségeid számára. Gondolkodj el rajta, hogy mennyire értékes valaki az első 7 napban, aztán a következő 7 napban, majd az azt követő 14 napban, és így tovább. Hogyan különböznek ezek a kategóriák teljesítmény terén, és milyen értékesek számodra? Mikortól mondhatod azt, hogy nem éri meg többet foglalkozni egy érdeklődővel?
Készítsd el a neked legmegfelelőbb listákat az előző felsorolásokból, de oszd szét őket még részletesebben a sütikkel, hogy másképpen remarketingelhess valakinek, aki tegnap járt webhelyeden, és valakinek, aki 3 hete.