Facebook frissítések: Így lesz hatással egészségügyi vállalkozásodra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Frissültek a Facebook egyéni célközönségei – Ezt kell tudniuk az egészségügyi marketingeseknek

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Hogyan készülj fel egészségügyi marketingesként a Facebook hirdetési alapelveinek változásaira? Segítünk, hogy mire kell figyelned és mik a frissítések!

Az elmúlt évek során a Facebook több adatvédelmi botrány középpontjává vált, így némileg meginogott az első számú közösségi platform hírneve. Ennek ellenére a Facebook továbbra is sikert sikerre halmoz a hirdetési bevételek terén, ami jó hír az egészségügyi marketingesek számára.

Egy nemrégiben készült felmérés szerint a Facebook továbbra is a legjobb platform az egészségügyi marketingre, amit az a tény is megerősít, hogy az egészségügyi influencerek 98%-a jelen van rajta. A felmérés válaszadóinak csupán 3%-a vett vissza a Facebook használatából az adatbiztonsági aggályok miatt.

Akármennyire is népszerű azonban az egészségügyi marketingesek között, a rendszeres adatvédelmi panaszok miatt a Facebook kénytelen volt módosítani a hirdetések működését. Egy nemrégiben bemutatott frissítéssel a Facebook csökkentette a hirdetések eléréseit, hogy így próbáljon megfelelni felhasználó elvárásainak. A változtatás egész konkrétan az egyéni célközönségek átlátszóságát érinti.

A Facebook felhasználói a frissítés óta önkéntesen kivehetik magukat a hirdetők egyéni célközönségeiből, ami jelentősen csökkentheti e listák hatékonyságát és eléréseit. Az egészségügyi marketingesek számára ez kevesebb érdeklődőt, és konvertáló pácienst jelenthet.
Elsőre mindez meglehetősen lehangolónak tűnik, pedig valójában nagyszerű lehetőségeket kínálhat mind az egészségügyi szolgáltatók, mind pedig ügyfeleik, pácienseik számára.

A változásról részletesebben

A Facebook szerint az egyéni célközönség egy „olyan típusú célközönség, amelyet az elérésed bővítésére hozol létre. Az ügyfelekről összegyűjtött és a Facebooknak megadott információkat – „azonosítókat” – tartalmazza (például e-mail, telefonszám és cím).”
Miután az ügyfeleket felvetted egyéni célközönség listádra, párosíthatod egymással Facebook és Instagram fiókjukat, hogy releváns hirdetésekkel célozhasd meg őket. Hogy csillapítsa kételyeiket és aggályaikat, a Facebook lehetővé teszi felhasználói számára, hogy megtekintsék egyéni célközönség adataikat, és leiratkozhassanak bármelyik ilyen listáról.

Azonban ez nem jelenti azt, hogy innentől kezdve az egészségügyi marketingesek hiába próbálnak bármit is elérni a hirdetésekkel a platformon. Ha a felhasználók elégedettebbek a hirdetési élménnyel, jó eséllyel pozitívabban állnak majd azokhoz a reklámokhoz, amiket látnak a platformon, és jobban is bíznak majd ezekben, illetve magukban a hirdetőkben is.
A Facebook felhasználók már rég óta elrejthették a nekik nem tetsző, vagy nem releváns reklámokat, ez az új opció azonban további testreszabást kínál nekik a hirdetési élmények terén.

Tény tehát, hogy egyes páciensek igenis le fognak iratkozni ezekről a listákról, de a Facebook frissítése még így is pozitív hatással lehet a legtöbb egészésgügyi szolgáltató és marketinges számára. Az átlátszóság erősíti a bizalmat a hirdetők és a célközönség között, a marketingesek pedig a bizalom mutatójaként követhetik nyomon a leiratkozásokat.

 

Mi lesz tehát a Facebook hirdetésekkel?

A Facebook továbbra is kiváló hirdetési platform az egészségügyi marketingre. Az egészségügyi szolgáltatók olyan pontosan célozhatják meg ideális ügyfeleiket marketingüzeneteikkel, ahogyan egyetlen másik közösségi platformon sem. A Facebook hirdetési platformja olyan célzott egyéni célközönségeket segít kialakítani, amelyek tagjai jó eséllyel relevánsnak tekintik majd hirdetéseidet.

A változtatások elsőre problémásnak tűnhetnek, azonban az egyéni célközönségek újfajta átlátszósága idővel javítja majd a leendő ügyfelek hirdetésekbe és hirdetőkbe vetett bizalmát. Mi több, ha egy ügyfél szeretne leiratkozni listádról, azzal csak azt éred el, hogy nem fog véletlenül rákattintani hirdetéseidre, hogy feleslegesen kelljen fizetned ezekért.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!