Facebook frissítések: Így lesz hatással egészségügyi vállalkozásodra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Frissültek a Facebook egyéni célközönségei – Ezt kell tudniuk az egészségügyi marketingeseknek

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Hogyan készülj fel egészségügyi marketingesként a Facebook hirdetési alapelveinek változásaira? Segítünk, hogy mire kell figyelned és mik a frissítések!

Az elmúlt évek során a Facebook több adatvédelmi botrány középpontjává vált, így némileg meginogott az első számú közösségi platform hírneve. Ennek ellenére a Facebook továbbra is sikert sikerre halmoz a hirdetési bevételek terén, ami jó hír az egészségügyi marketingesek számára.

Egy nemrégiben készült felmérés szerint a Facebook továbbra is a legjobb platform az egészségügyi marketingre, amit az a tény is megerősít, hogy az egészségügyi influencerek 98%-a jelen van rajta. A felmérés válaszadóinak csupán 3%-a vett vissza a Facebook használatából az adatbiztonsági aggályok miatt.

Akármennyire is népszerű azonban az egészségügyi marketingesek között, a rendszeres adatvédelmi panaszok miatt a Facebook kénytelen volt módosítani a hirdetések működését. Egy nemrégiben bemutatott frissítéssel a Facebook csökkentette a hirdetések eléréseit, hogy így próbáljon megfelelni felhasználó elvárásainak. A változtatás egész konkrétan az egyéni célközönségek átlátszóságát érinti.

A Facebook felhasználói a frissítés óta önkéntesen kivehetik magukat a hirdetők egyéni célközönségeiből, ami jelentősen csökkentheti e listák hatékonyságát és eléréseit. Az egészségügyi marketingesek számára ez kevesebb érdeklődőt, és konvertáló pácienst jelenthet.
Elsőre mindez meglehetősen lehangolónak tűnik, pedig valójában nagyszerű lehetőségeket kínálhat mind az egészségügyi szolgáltatók, mind pedig ügyfeleik, pácienseik számára.

A változásról részletesebben

A Facebook szerint az egyéni célközönség egy „olyan típusú célközönség, amelyet az elérésed bővítésére hozol létre. Az ügyfelekről összegyűjtött és a Facebooknak megadott információkat – „azonosítókat” – tartalmazza (például e-mail, telefonszám és cím).”
Miután az ügyfeleket felvetted egyéni célközönség listádra, párosíthatod egymással Facebook és Instagram fiókjukat, hogy releváns hirdetésekkel célozhasd meg őket. Hogy csillapítsa kételyeiket és aggályaikat, a Facebook lehetővé teszi felhasználói számára, hogy megtekintsék egyéni célközönség adataikat, és leiratkozhassanak bármelyik ilyen listáról.

Azonban ez nem jelenti azt, hogy innentől kezdve az egészségügyi marketingesek hiába próbálnak bármit is elérni a hirdetésekkel a platformon. Ha a felhasználók elégedettebbek a hirdetési élménnyel, jó eséllyel pozitívabban állnak majd azokhoz a reklámokhoz, amiket látnak a platformon, és jobban is bíznak majd ezekben, illetve magukban a hirdetőkben is.
A Facebook felhasználók már rég óta elrejthették a nekik nem tetsző, vagy nem releváns reklámokat, ez az új opció azonban további testreszabást kínál nekik a hirdetési élmények terén.

Tény tehát, hogy egyes páciensek igenis le fognak iratkozni ezekről a listákról, de a Facebook frissítése még így is pozitív hatással lehet a legtöbb egészésgügyi szolgáltató és marketinges számára. Az átlátszóság erősíti a bizalmat a hirdetők és a célközönség között, a marketingesek pedig a bizalom mutatójaként követhetik nyomon a leiratkozásokat.

 

Mi lesz tehát a Facebook hirdetésekkel?

A Facebook továbbra is kiváló hirdetési platform az egészségügyi marketingre. Az egészségügyi szolgáltatók olyan pontosan célozhatják meg ideális ügyfeleiket marketingüzeneteikkel, ahogyan egyetlen másik közösségi platformon sem. A Facebook hirdetési platformja olyan célzott egyéni célközönségeket segít kialakítani, amelyek tagjai jó eséllyel relevánsnak tekintik majd hirdetéseidet.

A változtatások elsőre problémásnak tűnhetnek, azonban az egyéni célközönségek újfajta átlátszósága idővel javítja majd a leendő ügyfelek hirdetésekbe és hirdetőkbe vetett bizalmát. Mi több, ha egy ügyfél szeretne leiratkozni listádról, azzal csak azt éred el, hogy nem fog véletlenül rákattintani hirdetéseidre, hogy feleslegesen kelljen fizetned ezekért.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!