Hogyan készülj fel egészségügyi marketingesként a Facebook hirdetési alapelveinek változásaira? Segítünk, hogy mire kell figyelned és mik a frissítések!
Az elmúlt évek során a Facebook több adatvédelmi botrány középpontjává vált, így némileg meginogott az első számú közösségi platform hírneve. Ennek ellenére a Facebook továbbra is sikert sikerre halmoz a hirdetési bevételek terén, ami jó hír az egészségügyi marketingesek számára.
Egy nemrégiben készült felmérés szerint a Facebook továbbra is a legjobb platform az egészségügyi marketingre, amit az a tény is megerősít, hogy az egészségügyi influencerek 98%-a jelen van rajta. A felmérés válaszadóinak csupán 3%-a vett vissza a Facebook használatából az adatbiztonsági aggályok miatt.
Akármennyire is népszerű azonban az egészségügyi marketingesek között, a rendszeres adatvédelmi panaszok miatt a Facebook kénytelen volt módosítani a hirdetések működését. Egy nemrégiben bemutatott frissítéssel a Facebook csökkentette a hirdetések eléréseit, hogy így próbáljon megfelelni felhasználó elvárásainak. A változtatás egész konkrétan az egyéni célközönségek átlátszóságát érinti.
A Facebook felhasználói a frissítés óta önkéntesen kivehetik magukat a hirdetők egyéni célközönségeiből, ami jelentősen csökkentheti e listák hatékonyságát és eléréseit. Az egészségügyi marketingesek számára ez kevesebb érdeklődőt, és konvertáló pácienst jelenthet.
Elsőre mindez meglehetősen lehangolónak tűnik, pedig valójában nagyszerű lehetőségeket kínálhat mind az egészségügyi szolgáltatók, mind pedig ügyfeleik, pácienseik számára.
A változásról részletesebben
A Facebook szerint az egyéni célközönség egy „olyan típusú célközönség, amelyet az elérésed bővítésére hozol létre. Az ügyfelekről összegyűjtött és a Facebooknak megadott információkat – „azonosítókat” – tartalmazza (például e-mail, telefonszám és cím).”
Miután az ügyfeleket felvetted egyéni célközönség listádra, párosíthatod egymással Facebook és Instagram fiókjukat, hogy releváns hirdetésekkel célozhasd meg őket. Hogy csillapítsa kételyeiket és aggályaikat, a Facebook lehetővé teszi felhasználói számára, hogy megtekintsék egyéni célközönség adataikat, és leiratkozhassanak bármelyik ilyen listáról.
Azonban ez nem jelenti azt, hogy innentől kezdve az egészségügyi marketingesek hiába próbálnak bármit is elérni a hirdetésekkel a platformon. Ha a felhasználók elégedettebbek a hirdetési élménnyel, jó eséllyel pozitívabban állnak majd azokhoz a reklámokhoz, amiket látnak a platformon, és jobban is bíznak majd ezekben, illetve magukban a hirdetőkben is.
A Facebook felhasználók már rég óta elrejthették a nekik nem tetsző, vagy nem releváns reklámokat, ez az új opció azonban további testreszabást kínál nekik a hirdetési élmények terén.
Tény tehát, hogy egyes páciensek igenis le fognak iratkozni ezekről a listákról, de a Facebook frissítése még így is pozitív hatással lehet a legtöbb egészésgügyi szolgáltató és marketinges számára. Az átlátszóság erősíti a bizalmat a hirdetők és a célközönség között, a marketingesek pedig a bizalom mutatójaként követhetik nyomon a leiratkozásokat.
Mi lesz tehát a Facebook hirdetésekkel?
A Facebook továbbra is kiváló hirdetési platform az egészségügyi marketingre. Az egészségügyi szolgáltatók olyan pontosan célozhatják meg ideális ügyfeleiket marketingüzeneteikkel, ahogyan egyetlen másik közösségi platformon sem. A Facebook hirdetési platformja olyan célzott egyéni célközönségeket segít kialakítani, amelyek tagjai jó eséllyel relevánsnak tekintik majd hirdetéseidet.
A változtatások elsőre problémásnak tűnhetnek, azonban az egyéni célközönségek újfajta átlátszósága idővel javítja majd a leendő ügyfelek hirdetésekbe és hirdetőkbe vetett bizalmát. Mi több, ha egy ügyfél szeretne leiratkozni listádról, azzal csak azt éred el, hogy nem fog véletlenül rákattintani hirdetéseidre, hogy feleslegesen kelljen fizetned ezekért.