Közösségi média marketing hatékonyan fogorvosoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 fogászati közösségi média taktika, amikkel fellendítheted praxisodat

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A sikeres fogászati marketinghez elengedhetetlen, hogy ott érd el pácienseidet, ahol a legszívesebben töltik az idejüket – 2020-ban az egyik ilyen hely a közösségi média. Azonban bizonyára te is tapasztaltad már, hogy messze nem elég szimplán regisztrálni egy fiókot a Facebookra fogászatodnak. Ennél sokkal többre lesz szükséged, ha szeretnél közösségi profiljaiddal új pácienseket szerezni praxisod számára.

A következőkben 5 olyan fogászati közösségi média taktikát olvashatsz, amelyek segítségével még több forgalmat vonzhatsz rendelődbe!
 

1. Teremts meg egy professzionális, összefüggő márkaélményt

Márkád az, ami pácienseid eszébe jut, valahányszor meghallják fogászati praxisod nevét. Praxisod brandingje (tehát egy márka identitásának kialakítása) rendkívül fontos, hiszen márkád az, ami személyiséget kölcsönöz praxisodnak, és amire az emberek emlékezhetnek majd fogászatoddal kapcsolatban.

A közösségi média nagyszerű eszközöket kínál márkád megszilárdítására, ugyanis az embereknek több alkalommal is találkozniuk kell egy márkával, mielőtt az rögzülne bennük, és képesek lennének visszaemlékezni rá.

Lássuk, hogy hogyan erősítheted meg ezt a márkaemlékezetet célközönségedbe (azaz ideális pácienseidben) a fogászati közösségi média segítségével:

 

Törekedj az egységességre

Fontos, hogy ugyan azt a profilképet, borítóképet és lehetőleg bemutatkozást használd valamennyi közösségi platformon, hogy célközönséged tagjai rögtön felismerhessenek ezeken.

 

Használj márkás hashtageket

A márkás hashtagek segítenek az érdeklődőknek rátalálni a márkáddal kapcsolatos tartalmakra a közösségi médián. Ez különösen fontos az olyan platformokon, amelyeknek nincs kifejezetten fejlett keresőrendszere (pl. Instagram). Ügyelj rá, hogy márkás hashtaged egyedi legyen, tehát ne olyan, amit más korábban már használt a népszerűbb platformokon.

 

Készíts egyedi grafikákat márkád számára

Ha lehetőséged adódik grafikákat készíteni márkád számára, fontos, hogy márkád jellegzetes színeit, betűtípusait és egyéb stíluselemeit használd hozzájuk. Az Instagramon például külön képeket készíthetsz összefoglaló történeteidnek, a Twitteren beállíthatsz egy borítóképet, stb. Persze ezeket a grafikákat egy grafikussal is elkészíttetheted, csak tudasd vele, hogy milyen stílushatárokon belül kell dolgozzon, hogy a kész alkotások párhuzamban legyenek márkád esztétikájával.

 

2. Ossz meg eredeti tartalmakat

A fogászati közösségi médiára óriási egyoldalúság jellemző. Ez abban jelenik meg, hogy míg a fogorvosok nagy része rendszeresen böngészi a közösségi platformok tartalmait, addig csupán elenyésző töredékük foglalkozik a tartalomkészítéssel. Ez azt jelenti, hogy fogászatodnak remek lehetősége van kitűnni a tömegből azzal, hogy eredeti, saját tartalmakat osztasz meg célközönségeddel.

Szóval milyen tartalmakról van szó? Íme néhány ötlet…

 

Kutatási eredmények

Ha nemrégiben végeztél valamilyen szakmai kutatómunkát, annak néhány érdekes eredményét, vagy összefoglalóját a közösségi médián is megoszthatod követőiddel. Az emberek szívesebben foglalkoznak olyan tartalmakkal amikből tanulhatnak is valamit, ezért érdemes némi időt szánni erre. Ne felejtsd el azonban érthetően megfogalmazni tartalmaidat, elvégre nem más szakembereknek írsz, hanem közösségi követőidnek!

 

Blogbejegyzések

Írj hasznos, érdekes cikkeket blogodra, hogy aztán megoszthasd ezek hivatkozásait a közösségi profiljaidon is. Ezekben a cikkekben részletes választ adhatsz egy-egy gyakran ismételt fogászati kérdésre, elmagyarázhatsz egy-egy fogászati eljárást érthető fogalmazással, beszámolhatsz aktualitásokról, és bejegyzéseket illetve híreket oszthatsz meg praxisoddal kapcsolatban.

 

Fényképek és videók

Mutasd be rendelődet és az ott dolgozókat képek és videók formájában. Ezen kívül ossz meg rendszeresen előtte/utána képeket munkáidról (persze csak pácienseid beleegyezésével, még ha az arcuk nem is látszik a képeken).

 

Médiatartalmak

Ha praxisodat megemlítik egy online cikkben, egy TV adásban vagy bármilyen más helyen, oszd meg a jó hírt követőiddel is. Ez ugyan nem számít saját, tartalomnak, de fogászatoddal kapcsolatosak, így követőidet is érdekelhetik.

 

3. Foglalkozz pácienseiddel

A fogászati közösségi média fontos sajátossága, hogy rendelődőn kívül is közvetlen kommunikációs lehetőséget kínál pácienseiddel. Meglepő módon azonban temérdek fogászati szakember nem él ezekkel a lehetőségekkel. Azonban ha válaszolsz pácienseid hozzászólásaira és chat üzeneteire, illetve reagálsz azokra a bejegyzésekre, amikben megjelölnek, akkor jelentős előnyre tehetsz szert azokkal szemben, akik a közösségi médiát csupán egy hirdetési felületnek tekintik.

Ha azonban kommunikációs eszközként használod, a közösségi média nem csak praxisod hírnevét segíti terjeszteni, hanem jobb páciensélményt nyújthatsz vele ügyfeleidnek, és karbantarthatod saját online hírnevedet is.

 

Terjeszd ki online eléréseidet

Amikor kapcsolatba lépsz valakivel a közösségi médián, azzal csak tovább terjeszted online eléréseidet és erősíted márkaismertségedet is. Ehhez kövess kapcsolódó témájú profilokat a platformon, válaszolj az emberek hozzászólásaira, és te magad is írj kommenteket mások eredeti tartalmai alá. Ne felejtsd el továbbá megjelölni azokat bejegyzésiedben, akiknek épp megosztod a tartalmait (ha éppen nem valami sajátot, eredetit posztolsz).

 

Kínálj közösségi ügyfélszolgálatot pácienseid számára.

A közösségi médiát sokan egy nagyszerű ügyfélszolgálati eszköznek tartják, legalább is az ügyfelek részéről… A helyzet az, hogy a legtöbb márka csupán minden tízedik ügyfele üzeneteire válaszol, és akkor is csak nagyon lassan. Éppen ezért már azzal is sokat nőhetsz az emberek szemében, ha odafigyelsz mondanivalójukra, minél hamarabb választ adsz kérdéseikre és összességében kiszolgálod őket a közösségi médián.

 

Kezeld online hírnevedet

Mivel a fogászati beavatkozások intim és nagyon kényes esetek, így elengedhetetlen, hogy praxisodat pozitív hírnév övezze. Csak így remélheted, hogy az emberek téged választanak majd versenytársaid helyett. Ügyelj rá például, hogy megköszönd az embereknek, valahányszor megosztják tartalmaidat valamelyik közösségi platformon, vagy ha pozitívan értékelik praxisodat. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy mindig válaszolj a negatív véleményekre is.

Akár pozitív, akár negatív véleménnyel illetik praxisodat, mindig válaszolj gyorsan és professzionális méltósággal. Ha valaki panaszkodik, kérd meg, hogy személyesen folytathassátok a probléma megvitatását.

 

4. Ossz meg átmeneti tartalmakat

A csak korlátozott ideig elérhető tartalmak az emberek lemaradástól való félelmére (FOMO) hatnak. Az emberek nem szeretnek lemaradni azokról a dolgokról, amiket megosztasz, hiszen szeretik kivenni a részüket a legújabb trendekből.

A fogászati közösségi médiában több formában is megjelenhetnek az ilyen átmeneti tartalmak. Íme néhány, amiket hasznosíthatsz ezek közül:

 

Történetek a Facebookon és az Instagramon

A történetek olyan képes és/vagy videós tartalmak, amelyek 24 órán belül törlődnek profilodról. Csak az Instagramon több száz millióan nézegetik ezeket a tartalmakat, és a legnézettebb történetek egyharmadát márkák töltik fel.

 

Élő közvetítések a Facebookon

A Facebook élő közvetítéseit a nézők valós időben tekinthetik meg a platformon (bármilyen eszközt is használnak). Ezek az élő videók lehetőséget kínálnak arra, hogy közvetlenül kommunikálj pácienseiddel – ők hozzászólásokat írhatnak neked, te pedig beszélhetsz hozzájuk a videóban. Megválaszolhatsz gyakori kérdéseket, elmagyarázhatsz néhány fogászati koncepciót és bejelentéseket is tehetsz praxisoddal kapcsolatban. Ezek az élő videók a közvetítések befejeztével elmenthetők profilodra, hogy azok is láthassák őket, akik nem értek rá becsatlakozni.

 

Twitter chatek

A Twitter chatek nyilvános beszélgetések egy adott téma körül, amikhez egy adott hashtag használatával csatlakozhatsz, és nyilváníthatod ki a véleményedet. A chat ötletgazdája általában bejelenti, hogy mely platformokon, mely hashtagekkel és mikor lehet majd csatlakozni az adott beszélgetéshez. Gyakran néhány kérdéssel is készülnek, amiket a résztvevők megválaszolhatnak tweetjeikben.

 

5. Használj szponzorált tartalmakat

A szponzorált tartalmak olyan hirdetések, amik kísértetiesen hasonlítanak az egyszerű, organikus bejegyzésekre. Ezek a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, és az emberek ugyan úgy reagálhatnak rájuk, mint az organikus tartalmakra.

A hirdetésekre egyre nagyobb szükség van a fogászati közösségi média marketingben, ugyanis az organikus, tehát nem fizetett tartalmak elérései (láthatósága) egyre csökken, így egyre kevesebb emberhez juttatják el praxisod hírét.

A hirdetésekkel ezzel szemben olyan felhasználókat is elérhetsz, akik nem is követik praxisod profilját az adott közösségi platformon. A legtöbb hálózaton különféle célzási opciókat használhatsz, hogy hirdetéseid kifejezetten azoknak jelenjenek meg, akik érdeklődhetnének fogászati szolgáltatásaid iránt.

Ezekkel a hirdetésekkel nem csupán praxisodat teheted népszerűbbé, hanem új követőket szerezhetsz közösségi profiljaidnak, vagy rögtön időpontfoglalásra is ösztönözheted a felhasználókat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!