Közösségi média marketing hatékonyan fogorvosoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 fogászati közösségi média taktika, amikkel fellendítheted praxisodat

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A sikeres fogászati marketinghez elengedhetetlen, hogy ott érd el pácienseidet, ahol a legszívesebben töltik az idejüket – 2020-ban az egyik ilyen hely a közösségi média. Azonban bizonyára te is tapasztaltad már, hogy messze nem elég szimplán regisztrálni egy fiókot a Facebookra fogászatodnak. Ennél sokkal többre lesz szükséged, ha szeretnél közösségi profiljaiddal új pácienseket szerezni praxisod számára.

A következőkben 5 olyan fogászati közösségi média taktikát olvashatsz, amelyek segítségével még több forgalmat vonzhatsz rendelődbe!
 

1. Teremts meg egy professzionális, összefüggő márkaélményt

Márkád az, ami pácienseid eszébe jut, valahányszor meghallják fogászati praxisod nevét. Praxisod brandingje (tehát egy márka identitásának kialakítása) rendkívül fontos, hiszen márkád az, ami személyiséget kölcsönöz praxisodnak, és amire az emberek emlékezhetnek majd fogászatoddal kapcsolatban.

A közösségi média nagyszerű eszközöket kínál márkád megszilárdítására, ugyanis az embereknek több alkalommal is találkozniuk kell egy márkával, mielőtt az rögzülne bennük, és képesek lennének visszaemlékezni rá.

Lássuk, hogy hogyan erősítheted meg ezt a márkaemlékezetet célközönségedbe (azaz ideális pácienseidben) a fogászati közösségi média segítségével:

 

Törekedj az egységességre

Fontos, hogy ugyan azt a profilképet, borítóképet és lehetőleg bemutatkozást használd valamennyi közösségi platformon, hogy célközönséged tagjai rögtön felismerhessenek ezeken.

 

Használj márkás hashtageket

A márkás hashtagek segítenek az érdeklődőknek rátalálni a márkáddal kapcsolatos tartalmakra a közösségi médián. Ez különösen fontos az olyan platformokon, amelyeknek nincs kifejezetten fejlett keresőrendszere (pl. Instagram). Ügyelj rá, hogy márkás hashtaged egyedi legyen, tehát ne olyan, amit más korábban már használt a népszerűbb platformokon.

 

Készíts egyedi grafikákat márkád számára

Ha lehetőséged adódik grafikákat készíteni márkád számára, fontos, hogy márkád jellegzetes színeit, betűtípusait és egyéb stíluselemeit használd hozzájuk. Az Instagramon például külön képeket készíthetsz összefoglaló történeteidnek, a Twitteren beállíthatsz egy borítóképet, stb. Persze ezeket a grafikákat egy grafikussal is elkészíttetheted, csak tudasd vele, hogy milyen stílushatárokon belül kell dolgozzon, hogy a kész alkotások párhuzamban legyenek márkád esztétikájával.

 

2. Ossz meg eredeti tartalmakat

A fogászati közösségi médiára óriási egyoldalúság jellemző. Ez abban jelenik meg, hogy míg a fogorvosok nagy része rendszeresen böngészi a közösségi platformok tartalmait, addig csupán elenyésző töredékük foglalkozik a tartalomkészítéssel. Ez azt jelenti, hogy fogászatodnak remek lehetősége van kitűnni a tömegből azzal, hogy eredeti, saját tartalmakat osztasz meg célközönségeddel.

Szóval milyen tartalmakról van szó? Íme néhány ötlet…

 

Kutatási eredmények

Ha nemrégiben végeztél valamilyen szakmai kutatómunkát, annak néhány érdekes eredményét, vagy összefoglalóját a közösségi médián is megoszthatod követőiddel. Az emberek szívesebben foglalkoznak olyan tartalmakkal amikből tanulhatnak is valamit, ezért érdemes némi időt szánni erre. Ne felejtsd el azonban érthetően megfogalmazni tartalmaidat, elvégre nem más szakembereknek írsz, hanem közösségi követőidnek!

 

Blogbejegyzések

Írj hasznos, érdekes cikkeket blogodra, hogy aztán megoszthasd ezek hivatkozásait a közösségi profiljaidon is. Ezekben a cikkekben részletes választ adhatsz egy-egy gyakran ismételt fogászati kérdésre, elmagyarázhatsz egy-egy fogászati eljárást érthető fogalmazással, beszámolhatsz aktualitásokról, és bejegyzéseket illetve híreket oszthatsz meg praxisoddal kapcsolatban.

 

Fényképek és videók

Mutasd be rendelődet és az ott dolgozókat képek és videók formájában. Ezen kívül ossz meg rendszeresen előtte/utána képeket munkáidról (persze csak pácienseid beleegyezésével, még ha az arcuk nem is látszik a képeken).

 

Médiatartalmak

Ha praxisodat megemlítik egy online cikkben, egy TV adásban vagy bármilyen más helyen, oszd meg a jó hírt követőiddel is. Ez ugyan nem számít saját, tartalomnak, de fogászatoddal kapcsolatosak, így követőidet is érdekelhetik.

 

3. Foglalkozz pácienseiddel

A fogászati közösségi média fontos sajátossága, hogy rendelődőn kívül is közvetlen kommunikációs lehetőséget kínál pácienseiddel. Meglepő módon azonban temérdek fogászati szakember nem él ezekkel a lehetőségekkel. Azonban ha válaszolsz pácienseid hozzászólásaira és chat üzeneteire, illetve reagálsz azokra a bejegyzésekre, amikben megjelölnek, akkor jelentős előnyre tehetsz szert azokkal szemben, akik a közösségi médiát csupán egy hirdetési felületnek tekintik.

Ha azonban kommunikációs eszközként használod, a közösségi média nem csak praxisod hírnevét segíti terjeszteni, hanem jobb páciensélményt nyújthatsz vele ügyfeleidnek, és karbantarthatod saját online hírnevedet is.

 

Terjeszd ki online eléréseidet

Amikor kapcsolatba lépsz valakivel a közösségi médián, azzal csak tovább terjeszted online eléréseidet és erősíted márkaismertségedet is. Ehhez kövess kapcsolódó témájú profilokat a platformon, válaszolj az emberek hozzászólásaira, és te magad is írj kommenteket mások eredeti tartalmai alá. Ne felejtsd el továbbá megjelölni azokat bejegyzésiedben, akiknek épp megosztod a tartalmait (ha éppen nem valami sajátot, eredetit posztolsz).

 

Kínálj közösségi ügyfélszolgálatot pácienseid számára.

A közösségi médiát sokan egy nagyszerű ügyfélszolgálati eszköznek tartják, legalább is az ügyfelek részéről… A helyzet az, hogy a legtöbb márka csupán minden tízedik ügyfele üzeneteire válaszol, és akkor is csak nagyon lassan. Éppen ezért már azzal is sokat nőhetsz az emberek szemében, ha odafigyelsz mondanivalójukra, minél hamarabb választ adsz kérdéseikre és összességében kiszolgálod őket a közösségi médián.

 

Kezeld online hírnevedet

Mivel a fogászati beavatkozások intim és nagyon kényes esetek, így elengedhetetlen, hogy praxisodat pozitív hírnév övezze. Csak így remélheted, hogy az emberek téged választanak majd versenytársaid helyett. Ügyelj rá például, hogy megköszönd az embereknek, valahányszor megosztják tartalmaidat valamelyik közösségi platformon, vagy ha pozitívan értékelik praxisodat. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy mindig válaszolj a negatív véleményekre is.

Akár pozitív, akár negatív véleménnyel illetik praxisodat, mindig válaszolj gyorsan és professzionális méltósággal. Ha valaki panaszkodik, kérd meg, hogy személyesen folytathassátok a probléma megvitatását.

 

4. Ossz meg átmeneti tartalmakat

A csak korlátozott ideig elérhető tartalmak az emberek lemaradástól való félelmére (FOMO) hatnak. Az emberek nem szeretnek lemaradni azokról a dolgokról, amiket megosztasz, hiszen szeretik kivenni a részüket a legújabb trendekből.

A fogászati közösségi médiában több formában is megjelenhetnek az ilyen átmeneti tartalmak. Íme néhány, amiket hasznosíthatsz ezek közül:

 

Történetek a Facebookon és az Instagramon

A történetek olyan képes és/vagy videós tartalmak, amelyek 24 órán belül törlődnek profilodról. Csak az Instagramon több száz millióan nézegetik ezeket a tartalmakat, és a legnézettebb történetek egyharmadát márkák töltik fel.

 

Élő közvetítések a Facebookon

A Facebook élő közvetítéseit a nézők valós időben tekinthetik meg a platformon (bármilyen eszközt is használnak). Ezek az élő videók lehetőséget kínálnak arra, hogy közvetlenül kommunikálj pácienseiddel – ők hozzászólásokat írhatnak neked, te pedig beszélhetsz hozzájuk a videóban. Megválaszolhatsz gyakori kérdéseket, elmagyarázhatsz néhány fogászati koncepciót és bejelentéseket is tehetsz praxisoddal kapcsolatban. Ezek az élő videók a közvetítések befejeztével elmenthetők profilodra, hogy azok is láthassák őket, akik nem értek rá becsatlakozni.

 

Twitter chatek

A Twitter chatek nyilvános beszélgetések egy adott téma körül, amikhez egy adott hashtag használatával csatlakozhatsz, és nyilváníthatod ki a véleményedet. A chat ötletgazdája általában bejelenti, hogy mely platformokon, mely hashtagekkel és mikor lehet majd csatlakozni az adott beszélgetéshez. Gyakran néhány kérdéssel is készülnek, amiket a résztvevők megválaszolhatnak tweetjeikben.

 

5. Használj szponzorált tartalmakat

A szponzorált tartalmak olyan hirdetések, amik kísértetiesen hasonlítanak az egyszerű, organikus bejegyzésekre. Ezek a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, és az emberek ugyan úgy reagálhatnak rájuk, mint az organikus tartalmakra.

A hirdetésekre egyre nagyobb szükség van a fogászati közösségi média marketingben, ugyanis az organikus, tehát nem fizetett tartalmak elérései (láthatósága) egyre csökken, így egyre kevesebb emberhez juttatják el praxisod hírét.

A hirdetésekkel ezzel szemben olyan felhasználókat is elérhetsz, akik nem is követik praxisod profilját az adott közösségi platformon. A legtöbb hálózaton különféle célzási opciókat használhatsz, hogy hirdetéseid kifejezetten azoknak jelenjenek meg, akik érdeklődhetnének fogászati szolgáltatásaid iránt.

Ezekkel a hirdetésekkel nem csupán praxisodat teheted népszerűbbé, hanem új követőket szerezhetsz közösségi profiljaidnak, vagy rögtön időpontfoglalásra is ösztönözheted a felhasználókat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!