Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 tipp a felhasználói tartalmak összegyűjtéséhez

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha már egy ideje foglalkozol az online marketinggel, bizonyára te is hallottál már az úgynevezett felhasználói tartalmakról. Ezek azok a tartalmak, amelyek általában márkád követői, ügyfelei, vagy partnerei közreműködésével készülnek.

Felhasználói tartalmak például azok a képek és videók, amiket ügyfeleid töltenek fel a közösségi médiára arról, ahogyan termékeidet használják (például egy-egy ruhadarabot viselnek kollekciódból), vagy azok a bejegyzések, amiket egy szállodádban eltöltött hétvégéről publikálnak személyes blogjukon.


Ezek a tartalmak nem csak azért hasznosak, mert hiteles bizonyítékul szolgálnak márkád minőségéről, hanem azért is, mert gyakran teljesen ingyenesen (vagy legalább is nagyon olcsón) hozzájuk juthatsz.


A felhasználói tartalmak továbbá más tartalmak alapjaiként is felhasználhatók – ügyfeleid visszajelzéseit például infografikák formájában is prezentálhatod közönségednek, vagy megkérheted partnereidet egy-egy publikálható interjú rögzítésére is.


Összességében tehát a felhasználói tartalmak jelen esetben minden olyan tartalomra vonatkoznak, amelyeket könnyedén és gyorsan létrehozhatsz meglévő forrásaidból, hogy aztán felhasználhasd őket marketingedben. A következőkben az ilyen tartalmak összegyűjtéséhez osztunk meg néhány tippet! Ha úgy érzed, nincs időd és energiád a cégvezetés mellett még ezzel is foglalkozni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe együtt online jelenléted! 

 

1. Kérdőívek

Az ügyfeleknek kiküldött kérdőívek nem csak hasznos információkat, hanem teljesen egyedi, saját adatokat is szolgáltatnak márkád számára. Ezek lehetnek egyszerű Facebook szavazások, vagy akár összetettebb kérdőívek is, amikből részletes jelentéseket készíthetsz.
Ha nincs elég erőforrásod ehhez, akkor alternatív helyekről is hozzájuthatsz ilyen jellegű információkhoz. Az értékesítők bizonyára már jó ideje gyűjtenek hasonló információkat ügyfeleidről, amiket feldolgozhatsz, és hasznos infografikák vagy blogbejegyzések formájában publikálhatsz az érdeklődőknek. Ezeket az adatokat továbbá rövidebb kérdőívekkel is kiegészítheted.

 

2. Kérdezz-felelek szakértőkkel

Az iparággal foglalkozó szakértőkkel készített interjúkon keresztül nem csak új, hasznos tartalmakat készíthetsz közönségednek, hanem ipari kapcsolataidat is megerősítheted. Használd ki ezeket a lehetőségeket, és készíts kérdezz-felelek interjúkat, rögzíts beszélgetéseket podcast formátumban, vagy dolgozz együtt egy új, közös tartalmon partnereiddel.


Mindez segít majd, hogy az ő közönségük elé is eljuttasd márkád hírét.

 

3. Versenyek

Számos márka rendez versenyeket a közösségi médián. Az ilyen versenyekre általában valamilyen egyszerű interakcióval lehet nevezni (jelölj meg egy ismerőst, oszd meg, a bejegyzést, stb.) Ezek mind hasznosak lehetnek publicitás szempontjából, de az igazán jó versenyek arra ösztönzik az embereket, hogy valamilyen saját hozzájárulással lépjenek be a versenybe – valamilyen felhasználói tartalommal. Az ilyen versenyek még jobban erősítik a márka és az ügyfelek közötti kapcsolatot, hiszen a versenyzőknek is lehetőséget nyújtanak az önkifejezésre.


Ezek a közösségi versenyek futhatnak a Facebookon az Instagramon, vagy egyszerre akár több platformon is, hiszen egy márkás, egyedi hashtaggel könnyedén egységesíthetők a nevezések.

 

4. Kreatív felhasználási ötletek

A termékekről írt vélemények olvasgatása hamar unalmassá válhat, különösen, ha az érdeklődők már ismerik a terméket. Próbáld meg arra is rávenni ügyfeleidet, hogy mutassák meg, milyen kreatív célokra használták fel termékeidet és szolgáltatásaidat. Ezzel egyrészt egyedi értékeléseket kapsz majd tőlük, és megmutathatod leendő vásárlóidnak, hogy mi mindenre használhatják kínálatodat.

 

5. Oszd meg ügyfeleid történeteit

Semmi sem meggyőzőbb egy megható, inspiráló, bizalomgerjesztő történetnél, ami egy elégedett ügyfeleddel esett meg. Ezek a történetek megmutathatják, hogy milyen volt egy ügyfeled élete mielőtt, és miután elkezdte használni egy termékedet, vagy szolgáltatásodat, így nem is feltétlenül kell, hogy ezek kerüljenek a középpontba. Ezeket a történeteket akár esettanulmányok formájában is prezentálhatod érdeklőidnek.

 

6. YouTube vélemények és útmutatók

Sokan előszeretettel osztják meg véleményüket egy termékről vagy szolgáltatásról YouTube videók formájában. Ezek az ügyfelek saját pénzükből vásárolták meg ezeket a dolgokat, ezért véleményük sokkal hitelesebb lesz, mint bármilyen szponzorált vélemény egy influencertől.


Vannak olyan vásárlók is, akik szeretik megmutatni, hogy mi mindenre jó egy termék, vagy, hogy hogyan lehet karbantartani azt, és így tovább.


Ezek a YouTube videók mind olyan tartalmak, amiket érdemes megosztanod közönségeddel (közösségi média, hírlevelek, stb. formájában), hogy minél többen megismerkedhessenek kínálatoddal.

 

7. Közösségi „takeoverek”

A közösségi takeover lényegében azt jelenti, hogy egy márka vagy influencer egy rövid időre hozzáférést kap egyik közösségi fiókodhoz, hogy ott saját stílusában osszon meg tartalmakat a te közönségeddel. Ilyenkor általában saját közönségüket is értesítik erről, és így őket is fiókjaid köré vonzzák, miközben új, izgalmas tartalmakkal szolgálhatnak meglévő közönségednek.

 

8. Saját szakértőid tartalmai

Nem csak tartalomkészítőid alkothatnak hasznos tartalmakat közönséged számára. Bizonyára céged szakmai szakértői is számos hasznos tippel, tanáccsal és magyarázattal szolgálhatnának márkád követőinek. Egy jó taktika például megkérni őket, hogy beszéljenek egy szakmai témáról, amit aztán videó, podcast, vagy emészthetőbb fogalmazású szövegek formájában publikálhatsz.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Ezért van praxisodnak szüksége egészségügyi marketing ügynökségre
2021-05-18

10 ok, amiért praxisodnak egészségügyi marketing ügynökségre van szüksége

A marketing egy külön tudományág, amibe sok orvosnak beletörik a foga. A probléma abból ered, hogy a marketing összetett világa már-már túl sok opciót kínál az egészségügyi szakembereknek, amelyekkel elérhetik célközönségüket, pácienseiket. A különböző marketingmódszerek, és –eszközök kiismerése, elsajátítása és rendszeres alkalmazása rendkívül időigényes feladat, főleg olyasvalakinek, aki korábban sosem foglalkozott ezzel.

Facebook Business suite
2021-05-13

Facebook Business Manager – Útmutató az első lépésekhez

A Facebook 2012-ben vásárolta fel az Instagramot, és azóta minden online marketinges vágya az volt, hogy bárcsak egyszerűbben kezelhetnék egyszerre cégük Facebook és Instagram üzleti profilját is. Némi keresztpromócióra már jó ideje lehetőséget kínált a két platform, de integrációjuk mindig hagyott bőven kívánnivalót maga után.

Fogorvos marketing: Hírnévkezelés digitálisan
2021-05-11

Digitális hírnévkezelés fogorvosoknak

Sokakat többnyire negatív gyerekkori emlékek kötik a fogorvosokhoz, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, hogy kihez is forduljunk fogproblémáinkkal. Egy fogorvos munkája nem csak az ember egészségét, hanem pénzügyi helyzetét is befolyásolja, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, kit engedünk belenyúlni a szánkba.

felhasználói tartalmak
2021-04-29

8 tipp a felhasználói tartalmak összegyűjtéséhez

Ha már egy ideje foglalkozol az online marketinggel, bizonyára te is hallottál már az úgynevezett felhasználói tartalmakról. Ezek azok a tartalmak, amelyek általában márkád követői, ügyfelei, vagy partnerei közreműködésével készülnek.

A Facebook algoritmusa: Hogyan működik?
2021-04-27

Hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)?

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, így bizonyára nem lep meg senkit, hogy egy rendkívül fejlett és összetett algoritmussal rendelkezik, ami arról dönt, hogy kik milyen bejegyzéseket láthatnak a platformon. Ez az algoritmus persze egy hétpecsétes titok, azonban az évek során innen-onnan összeollózott információk alapján tehetünk néhány jól informált feltételezést arról, hogy pontosan hogyan is működik ez a rendszer. Na persze, még ha valaki be is magolná a Facebook algoritmusát, 1-2 hét múlva már új dolgokat kellene tanulnia, hiszen egy folyamatosan fejlődő, változó dologról van szó. Szóval hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)? Lássunk néhány hasznos tudnivalót!

lapos URL struktúra
2021-04-15

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!