Utazási hirdetések a Facebookon, Facebook utazási hirdetések, tippek a Facebook utazási hirdetéseihez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így konvertálj többet a Facebook utazási hirdetéseivel

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A Facebook már rég óta fontos szerepet játszik az emberek utazási döntéseiben, hiszen az ismerősök által feltöltött, megosztott képek sokakat inspirálnak arra, hogy ők maguk is útra keljenek. A platform az utóbbi évek során egyre csak bővítette utazási funkcióit, és ez idő alatt természetesen a szállástulajdonosokra is gondoltak.
 

Sokan talán nem is gondolnák, hogy a Facebook ma az egyik legkiválóbb online marketingeszköz szállodák és egyéb szálláshelyek számára, ami javarészt a platform utazási hirdetéseinek köszönhető. A Facebook utazási hirdetések (korábban „dinamikus utazási hirdetések”) lehetővé teszik az utazással foglalkozó márkák számára, hogy a konverziós útvonal minden szakaszán elérhessék célközönségüket testreszabott üzeneteikkel, és így felkelthessék azok figyelmét illetve több konverziót zsebelhessenek be. Ha mindez nem lenne elég, a megfelelően futtatott Facebook utazási hirdetések még a szintén népszerű és hatékony retargeting hirdetéseknél is kedvezőbb megtérülést kínálhatnak.

 

Szeretnél még több közvetlen foglalást szállodád weboldalán? Úgy érzed, megfojtanak az OTA-k közvetítői díjai? Nem éred el a célközönséged? Segítünk! Hotel marketing tanácsadóként megalkotjuk és megvalósítjuk egyedi stratégiádat! Részletekért és kapcsolatfelvételért kattints IDE!

 

Mik azok a Facebook utazási hirdetések?

A Facebook utazási hirdetések a Facebook saját hirdetéstípusa a platform marketingrendszerén belül. Ezek a hirdetések kifejezetten az utazási márkák számára jöttek létre és nem csak a Facebookon, hanem az Instagramon és a Facebook közönséghálózatának egyéb webhelyein is bevethetők.

 

A Facebook utazási hirdetései segítségével újra megcélozhatod azokat a felhasználókat, akik korábban már jártak szállodád webhelyén, de nem foglaltak szállást (remarketing), illetve azokat is, akik ugyan még nem jártak webhelyeden, de korábbi online tevékenységeik alapján mostanában érdeklődnek az utazás iránt, és jó eséllyel szeretnének szállást foglalni.

 

Ezek a hirdetések abban különböznek a hagyományos remarketingtől, hogy dinamikusan épülnek fel, tehát tartalmuk mindig ahhoz a felhasználóhoz igazodik, akinek éppen megjelennek. A Facebook figyelembe veszi, hogy a felhasználók korábban milyen szálláshelyek, szobatípusok, utazási dátumok stb. iránt érdeklődtek, hogy minél konkrétabb ajánlatokat jeleníthessen meg nekik.

 

A félreértések elkerülése végett érdemes tehát észben tartani, hogy habár a Facebook hivatalosan már nem „dinamikus utazási hirdetéseknek”, hanem simán „utazási hirdetéseknek” nevezi őket, valójában még mindig dinamikus reklámokról van szó. Az utazási hirdetések dinamikus értékeket vesznek át az adott szálloda szobafoglaló rendszeréből (pl. az aktuális szobaárakat, üresedéseket, dátumokat, stb.) Ennek köszönhetően a Facebook hirdetési rendszere páratlanul releváns információkat jeleníthet meg a felhasználóknak, ami több konverzióhoz és kedvezőbb megtérülésekhez vezet.

 

Hogyan konvertálj többet a Facebook utazási hirdetéseivel

1. Szűkítsd le célközönségedet

A célközönség leszűkítésével könnyebben célozhatod meg ideális ügyfeleidet a megfelelő üzenettel és a megfelelő időben, figyelembe véve persze korábbi viselkedésüket és webhelyeden végzett műveleteiket is. Gondolkodj el rajta, hogy a konverziós útvonal különböző szakaszaiban járó felhasználók milyen megfogalmazású üzenetekre reagálnának pozitívan, és alakítsd ki illetve célozd hirdetéseidet ez alapján.

Vedd figyelembe, hogy:

  • Hányszor látogatták meg webhelyedet,
  • Gyerekekkel terveznek-e utazni,
  • Milyen dátumok iránt érdeklődtek,
  • Elértek-e a fizetés (checkout) oldalra

 

Ezen szempontok alapján más és más üzeneteket fogalmazhatsz meg nekik hirdetéseidben. Tegyük fel, hogy épp azoknak célzod utazási hirdetéseidet, akik korábbi tevékenységeik szerint gyerekekkel terveznek utazni, és az elmúlt egy hónapban legalább 2 alkalommal is ellátogattak szállodád webhelyére, de végül nem foglaltak szállást (nem értek el a fizetés oldalig). Nekik például egy olyan hirdetést készíthetsz, amiben kiemeled gyerekbarát szolgáltatásaidat, felszereléseidet vagy éppen kedvezményes családi csomagjaidat.

 

Ezen kívül további szempontok szerint is szűkítheted hirdetéseid célközönségét, úgymint nem, kor, lakhely, kapcsolatok, érdeklődések egyebek alapján. Csupán néhány konkrét jellemző megadásával rendkívül precíz célcsoportokat alakíthatsz ki, akiknek aztán személyre szabott hirdetéseket készíthetsz. Persze ügyelj rá, hogy ne szűkítsd túlságosan kicsire a célcsoportot, különben nem fogják elegen látni a hirdetéseket, hogy megérje foglalkozni velük.

 

2. Költekezz okosan

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a hirdetésekre szánt költségkeretedből, akkor elengedhetetlen, hogy megfontoltan alakítsd ki célzásaidat. A Facebook utazási hirdetései ebben is segítenek. Az egyik funkció például lehetővé teszi, hogy kizárd a célközönségből azokat a felhasználókat, akiknek már elmúlt a bejelentkezési dátuma. Ezzel elkerülheted, hogy feleslegesen költs hirdetéseidre, és hogy ismétlődő hirdetéseidet zaklatásnak vegyék a felhasználók.

 

Az utazási hirdetések használatakor továbbá lehetőséged van módosítani az ajánlattétel értékét, hogy külön-külön költségkereteket állíthass be egy-egy ügyfélcsoport számára azok értéke alapján. Például lehet, hogy nagyobb ajánlatot lennél hajlandó tenni az olyan felhasználóknak szánt hirdetésekre, akik a következő egy hét során terveznek foglalni, mivel ez határozott vásárlási szándékra utal, tehát nagyobb eséllyel konvertálnának. Hasonlóképpen nagyobb ajánlatot tehetsz például azokra a felhasználókra (pontosabban a nekik szóló hirdetésekre), akik legalább 4 éjszakára terveznek szállást foglalni.

 

3. Alkalmazz felül- és keresztértékesítést

Lehetőséged van felül- és keresztértékesíteni is a Facebook utazási hirdetéseivel azoknak, akik már szállást foglaltak nálad. Ehhez persze fontos, hogy olyan ajánlatokkal állj elő, amelyek érdeklik is vendégeidet. Például ha valaki Valentin napra foglalt szobát (vagy egy ahhoz közeli dátumra), akkor jó eséllyel vevő lenne egy pároknak szánt wellness csomagra.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!