Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

A világ legnagyobb közösségi hálózata vállalkozókkal hallgattatta végig és íratta át szöveges formába a hangalapú privát beszélgetéseket, derült ki egy augusztusi jelentésből.

Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

A Bloomberg szerint a vállalkozók nem tudtak arról, hogy valójában hallgatózniuk kellett, és azt sem, hogy miért kell átírni a hallott beszédet szöveges formába. A Facebook mindezt megerősítette, illetve kijelentette, hogy felhagytak a hangos üzenetek átírásával: „Akárcsak az Apple és a Google, több mint egy hete mi is szüneteltetjük a hangfelvételek emberi elemzését”.

 

A Facebook szerint a felhasználók maguk szabhatták meg, hogy szeretnék-e a Messengerben küldött hangos üzeneteiket átíratni szöveges formába. A vállalkozók mesterséges intelligenciával működő technológiát teszteltek, hogy biztosítsák a hangos üzenetek megfelelő átírását.

 

A közösségi órásnak nem ez volt az egyetlen adatvédelmi botránya az utóbbi években. A Facebook már 2018 áprilisában is közölte, hogy elolvassák az emberek Messenger-beszélgetéseit. Mark Zuckerberg állítása szerint amikor „feltűnő” üzeneteket találnak, akkor „nem engedik továbbítani őket”.

 

Zuckerberg tavaly azt is elmondta a Bloombergnek, hogy habár a Messengerben folytatott beszélgetések privátnak minősülnek, a Facebook „átvizsgálja őket, és ugyan azokkal az eszközöket alkalmazza az erőszak megelőzésére, mint a platform többi részén is”.

 

A Facebook valójában hasonlóképpen figyeli meg a felhasználók üzeneteit, mint más nagy technológiai cégek. Áprilisban a Bloomberg nyilvánosságra hozta, hogy az Amazon több ezer munkást alkalmazott, hogy meghallgassák a felhasználók Amazon Alexa és Echo eszközeivel folytatott beszélgetéseket. Ezek a beszélgetések is átírásra kerültek szoftverfejlesztés céljából. Az Amazon szerint a felhasználók leiratkozhattak erről a funkcióról. Hasonlóképpen járt el az Apple a Sirivel illetve a Google a Segéddel folytatott beszélgetésekkel, habár elmondásuk szerint már egyik cég sem folytat ilyen tevékenységeket.

 

Ezek a cégek valójában nem titkolják el a megfigyelésüket: ahogy a Facebook szabályzatában is olvashatjuk:
„Gyűjtjük a tartalmakat, a kommunikációkat és az egyéb információkat, amelyeket a Termékeink használata során rendelkezésre bocsátasz, beleértve, amikor fiókot regisztrálsz, tartalmat hozol létre vagy osztasz meg, és másoknak üzenetet küldesz vagy velünk kommunikálsz.”

 

A szabályzat továbbá a következőt is állítja: „Rendszereink a kontextus és a tartalom alább megadott célból történő elemzése érdekében automatikusan feldolgozzák a te és mások tartalmait és kommunikációját.”

 

A Facebook számos vitát keltő szabályt fogalmazott meg fennállása során, és 2019-ben még egy 5 milliárd dolláros büntetést is kiszabott rá a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) az adatvédelmi szabályok megértése miatt, miután kiderült, hogy a platform a felhasználók beleegyezése nélkül alkalmazott rajtuk arcfelismerő technológiát, megtévesztő módszerekkel gyűjtött be felhasználói telefonszámokat, illetve hogy felhasználói adatokat osztott meg külső alkalmazásfejlesztőkkel.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok