Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A világ legnagyobb közösségi hálózata vállalkozókkal hallgattatta végig és íratta át szöveges formába a hangalapú privát beszélgetéseket, derült ki egy augusztusi jelentésből.

A Bloomberg szerint a vállalkozók nem tudtak arról, hogy valójában hallgatózniuk kellett, és azt sem, hogy miért kell átírni a hallott beszédet szöveges formába. A Facebook mindezt megerősítette, illetve kijelentette, hogy felhagytak a hangos üzenetek átírásával: „Akárcsak az Apple és a Google, több mint egy hete mi is szüneteltetjük a hangfelvételek emberi elemzését”.

 

A Facebook szerint a felhasználók maguk szabhatták meg, hogy szeretnék-e a Messengerben küldött hangos üzeneteiket átíratni szöveges formába. A vállalkozók mesterséges intelligenciával működő technológiát teszteltek, hogy biztosítsák a hangos üzenetek megfelelő átírását.

 

A közösségi órásnak nem ez volt az egyetlen adatvédelmi botránya az utóbbi években. A Facebook már 2018 áprilisában is közölte, hogy elolvassák az emberek Messenger-beszélgetéseit. Mark Zuckerberg állítása szerint amikor „feltűnő” üzeneteket találnak, akkor „nem engedik továbbítani őket”.

 

Zuckerberg tavaly azt is elmondta a Bloombergnek, hogy habár a Messengerben folytatott beszélgetések privátnak minősülnek, a Facebook „átvizsgálja őket, és ugyan azokkal az eszközöket alkalmazza az erőszak megelőzésére, mint a platform többi részén is”.

 

A Facebook valójában hasonlóképpen figyeli meg a felhasználók üzeneteit, mint más nagy technológiai cégek. Áprilisban a Bloomberg nyilvánosságra hozta, hogy az Amazon több ezer munkást alkalmazott, hogy meghallgassák a felhasználók Amazon Alexa és Echo eszközeivel folytatott beszélgetéseket. Ezek a beszélgetések is átírásra kerültek szoftverfejlesztés céljából. Az Amazon szerint a felhasználók leiratkozhattak erről a funkcióról. Hasonlóképpen járt el az Apple a Sirivel illetve a Google a Segéddel folytatott beszélgetésekkel, habár elmondásuk szerint már egyik cég sem folytat ilyen tevékenységeket.

 

Ezek a cégek valójában nem titkolják el a megfigyelésüket: ahogy a Facebook szabályzatában is olvashatjuk:
„Gyűjtjük a tartalmakat, a kommunikációkat és az egyéb információkat, amelyeket a Termékeink használata során rendelkezésre bocsátasz, beleértve, amikor fiókot regisztrálsz, tartalmat hozol létre vagy osztasz meg, és másoknak üzenetet küldesz vagy velünk kommunikálsz.”

 

A szabályzat továbbá a következőt is állítja: „Rendszereink a kontextus és a tartalom alább megadott célból történő elemzése érdekében automatikusan feldolgozzák a te és mások tartalmait és kommunikációját.”

 

A Facebook számos vitát keltő szabályt fogalmazott meg fennállása során, és 2019-ben még egy 5 milliárd dolláros büntetést is kiszabott rá a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) az adatvédelmi szabályok megértése miatt, miután kiderült, hogy a platform a felhasználók beleegyezése nélkül alkalmazott rajtuk arcfelismerő technológiát, megtévesztő módszerekkel gyűjtött be felhasználói telefonszámokat, illetve hogy felhasználói adatokat osztott meg külső alkalmazásfejlesztőkkel.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!