Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Bevallotta a Facebook, hogy lehallgatta a felhasználóit

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A világ legnagyobb közösségi hálózata vállalkozókkal hallgattatta végig és íratta át szöveges formába a hangalapú privát beszélgetéseket, derült ki egy augusztusi jelentésből.

A Bloomberg szerint a vállalkozók nem tudtak arról, hogy valójában hallgatózniuk kellett, és azt sem, hogy miért kell átírni a hallott beszédet szöveges formába. A Facebook mindezt megerősítette, illetve kijelentette, hogy felhagytak a hangos üzenetek átírásával: „Akárcsak az Apple és a Google, több mint egy hete mi is szüneteltetjük a hangfelvételek emberi elemzését”.

 

A Facebook szerint a felhasználók maguk szabhatták meg, hogy szeretnék-e a Messengerben küldött hangos üzeneteiket átíratni szöveges formába. A vállalkozók mesterséges intelligenciával működő technológiát teszteltek, hogy biztosítsák a hangos üzenetek megfelelő átírását.

 

A közösségi órásnak nem ez volt az egyetlen adatvédelmi botránya az utóbbi években. A Facebook már 2018 áprilisában is közölte, hogy elolvassák az emberek Messenger-beszélgetéseit. Mark Zuckerberg állítása szerint amikor „feltűnő” üzeneteket találnak, akkor „nem engedik továbbítani őket”.

 

Zuckerberg tavaly azt is elmondta a Bloombergnek, hogy habár a Messengerben folytatott beszélgetések privátnak minősülnek, a Facebook „átvizsgálja őket, és ugyan azokkal az eszközöket alkalmazza az erőszak megelőzésére, mint a platform többi részén is”.

 

A Facebook valójában hasonlóképpen figyeli meg a felhasználók üzeneteit, mint más nagy technológiai cégek. Áprilisban a Bloomberg nyilvánosságra hozta, hogy az Amazon több ezer munkást alkalmazott, hogy meghallgassák a felhasználók Amazon Alexa és Echo eszközeivel folytatott beszélgetéseket. Ezek a beszélgetések is átírásra kerültek szoftverfejlesztés céljából. Az Amazon szerint a felhasználók leiratkozhattak erről a funkcióról. Hasonlóképpen járt el az Apple a Sirivel illetve a Google a Segéddel folytatott beszélgetésekkel, habár elmondásuk szerint már egyik cég sem folytat ilyen tevékenységeket.

 

Ezek a cégek valójában nem titkolják el a megfigyelésüket: ahogy a Facebook szabályzatában is olvashatjuk:
„Gyűjtjük a tartalmakat, a kommunikációkat és az egyéb információkat, amelyeket a Termékeink használata során rendelkezésre bocsátasz, beleértve, amikor fiókot regisztrálsz, tartalmat hozol létre vagy osztasz meg, és másoknak üzenetet küldesz vagy velünk kommunikálsz.”

 

A szabályzat továbbá a következőt is állítja: „Rendszereink a kontextus és a tartalom alább megadott célból történő elemzése érdekében automatikusan feldolgozzák a te és mások tartalmait és kommunikációját.”

 

A Facebook számos vitát keltő szabályt fogalmazott meg fennállása során, és 2019-ben még egy 5 milliárd dolláros büntetést is kiszabott rá a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) az adatvédelmi szabályok megértése miatt, miután kiderült, hogy a platform a felhasználók beleegyezése nélkül alkalmazott rajtuk arcfelismerő technológiát, megtévesztő módszerekkel gyűjtött be felhasználói telefonszámokat, illetve hogy felhasználói adatokat osztott meg külső alkalmazásfejlesztőkkel.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!