Facebook hirdetés: A hirdetések elhelyezeséről

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 3. rész: a hirdetés elhelyezésekről

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Facebookon többféle hirdetéssel találkozhattál már, amelyek a felület különböző részein, különböző méretekkel jelenhetnek meg, ráadásul ott vannak még a telefonos hirdetések is... Segítünk eligazodni a Facebook hirdetések elhelyezéseit illetően!

A Facebook hirdetésfelületén a hirdetés célzását, a hirdetés formátumát mindenképp meg kell határoznunk, ezek nélkül a lépések nélkül nem tudunk hirdetést indítani… Van azonban még egy fontos tényező, amely kisebb szerepet kap: ez pedig az, hogy hova tudjuk elhelyeztetni a rendszerrel hirdetéseinket! Ebből is több választás van, ráadásul ezen a kezelőfelületen van lehetőségünk a Messenger-be és az Instagram-ra is elhelyezni hirdetéseinket – így még bonyolultabb a képlet.

 

Cikkünkben most csak a Facebook üzenőfali hirdetésekkel foglalkozunk.

 

1. A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések

Ezek a Facebook legalapvetőbb, „hagyományos” hirdetései, amelyeket a platform először vezetett be a hirdetések megjelenésekor. Az ilyen elhelyezést tartalmazó hirdetések a hírfolyamtól jobbra elhelyezkedő oszlopban jelennek meg, gyakran más hirdetések között.

 

A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések  hátránya, hogy kevésbé látványosak, mint a hírfolyamban elhelyezett hirdetések, azok ugyanis könnyebben a felhasználók szemei elé kerülhetnek, és bár a hirdetés feliratot megkapják ők is, mégis kissé “beleolvadnak” környezetükbe, ezzel a reklámokat tudatosan kerülő emberek is megtalálhatóak velük.

 

Van azonban előnye is ezeknek a “perifériára szorult” hirdetéseknek: a jobb oldali hirdetések gyakran olcsóbbak lehetnek. Egy jobb oldali hirdetés akkor lehet csak sikeres, ha releváns, figyelemfelkeltő, és tartalmaz egy egyértelmű felhívást is!

 

2. Asztali hírfolyam-hirdetések

Ezek a hirdetések közvetlenül a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, ha egy asztali számítógépről vagy laptopról böngészik azt.

 

Ahogy fentebb utaltunk rá, ezeket könnyebb a felhasználók szeme elé helyezni, de drágábbak is lehetnek, mint a jobb oldalon megjelenő hirdetések. Szintén figyelemfelkeltőnek, vizuálisnak, és aktivitásra ösztönzőnek kell lenniük, hogy sikeresek legyenek, ráadásul követniük kell az organikus bejegyzésekre vonatkozó szabályokat is.

 

3. Mobilos hírfolyam-hirdetések

Lényegében az asztali hírfolyam-hirdetések mobilos verziójáról van szó, ami napjainkban már szinte nagyobb jelentőséggel bír, mint bármi más. A tendencia azt mutatja ugyanis, hogy ma már többen böngészik a Facebook oldalt mobiljukról, mint asztali gépről!

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!