Facebook hirdetés: A hirdetések elhelyezeséről

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 3. rész: a hirdetés elhelyezésekről

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Facebookon többféle hirdetéssel találkozhattál már, amelyek a felület különböző részein, különböző méretekkel jelenhetnek meg, ráadásul ott vannak még a telefonos hirdetések is... Segítünk eligazodni a Facebook hirdetések elhelyezéseit illetően!

A Facebook hirdetésfelületén a hirdetés célzását, a hirdetés formátumát mindenképp meg kell határoznunk, ezek nélkül a lépések nélkül nem tudunk hirdetést indítani… Van azonban még egy fontos tényező, amely kisebb szerepet kap: ez pedig az, hogy hova tudjuk elhelyeztetni a rendszerrel hirdetéseinket! Ebből is több választás van, ráadásul ezen a kezelőfelületen van lehetőségünk a Messenger-be és az Instagram-ra is elhelyezni hirdetéseinket – így még bonyolultabb a képlet.

 

Cikkünkben most csak a Facebook üzenőfali hirdetésekkel foglalkozunk.

 

1. A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések

Ezek a Facebook legalapvetőbb, „hagyományos” hirdetései, amelyeket a platform először vezetett be a hirdetések megjelenésekor. Az ilyen elhelyezést tartalmazó hirdetések a hírfolyamtól jobbra elhelyezkedő oszlopban jelennek meg, gyakran más hirdetések között.

 

A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések  hátránya, hogy kevésbé látványosak, mint a hírfolyamban elhelyezett hirdetések, azok ugyanis könnyebben a felhasználók szemei elé kerülhetnek, és bár a hirdetés feliratot megkapják ők is, mégis kissé “beleolvadnak” környezetükbe, ezzel a reklámokat tudatosan kerülő emberek is megtalálhatóak velük.

 

Van azonban előnye is ezeknek a “perifériára szorult” hirdetéseknek: a jobb oldali hirdetések gyakran olcsóbbak lehetnek. Egy jobb oldali hirdetés akkor lehet csak sikeres, ha releváns, figyelemfelkeltő, és tartalmaz egy egyértelmű felhívást is!

 

2. Asztali hírfolyam-hirdetések

Ezek a hirdetések közvetlenül a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, ha egy asztali számítógépről vagy laptopról böngészik azt.

 

Ahogy fentebb utaltunk rá, ezeket könnyebb a felhasználók szeme elé helyezni, de drágábbak is lehetnek, mint a jobb oldalon megjelenő hirdetések. Szintén figyelemfelkeltőnek, vizuálisnak, és aktivitásra ösztönzőnek kell lenniük, hogy sikeresek legyenek, ráadásul követniük kell az organikus bejegyzésekre vonatkozó szabályokat is.

 

3. Mobilos hírfolyam-hirdetések

Lényegében az asztali hírfolyam-hirdetések mobilos verziójáról van szó, ami napjainkban már szinte nagyobb jelentőséggel bír, mint bármi más. A tendencia azt mutatja ugyanis, hogy ma már többen böngészik a Facebook oldalt mobiljukról, mint asztali gépről!

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!