Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 3. rész: a hirdetés elhelyezésekről

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Facebookon többféle hirdetéssel találkozhattál már, amelyek a felület különböző részein, különböző méretekkel jelenhetnek meg, ráadásul ott vannak még a telefonos hirdetések is... Segítünk eligazodni a Facebook hirdetések elhelyezéseit illetően!

A Facebook hirdetésfelületén a hirdetés célzását, a hirdetés formátumát mindenképp meg kell határoznunk, ezek nélkül a lépések nélkül nem tudunk hirdetést indítani… Van azonban még egy fontos tényező, amely kisebb szerepet kap: ez pedig az, hogy hova tudjuk elhelyeztetni a rendszerrel hirdetéseinket! Ebből is több választás van, ráadásul ezen a kezelőfelületen van lehetőségünk a Messenger-be és az Instagram-ra is elhelyezni hirdetéseinket – így még bonyolultabb a képlet.

 

Cikkünkben most csak a Facebook üzenőfali hirdetésekkel foglalkozunk.

 

1. A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések

Ezek a Facebook legalapvetőbb, „hagyományos” hirdetései, amelyeket a platform először vezetett be a hirdetések megjelenésekor. Az ilyen elhelyezést tartalmazó hirdetések a hírfolyamtól jobbra elhelyezkedő oszlopban jelennek meg, gyakran más hirdetések között.

 

A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések  hátránya, hogy kevésbé látványosak, mint a hírfolyamban elhelyezett hirdetések, azok ugyanis könnyebben a felhasználók szemei elé kerülhetnek, és bár a hirdetés feliratot megkapják ők is, mégis kissé “beleolvadnak” környezetükbe, ezzel a reklámokat tudatosan kerülő emberek is megtalálhatóak velük.

 

Van azonban előnye is ezeknek a “perifériára szorult” hirdetéseknek: a jobb oldali hirdetések gyakran olcsóbbak lehetnek. Egy jobb oldali hirdetés akkor lehet csak sikeres, ha releváns, figyelemfelkeltő, és tartalmaz egy egyértelmű felhívást is!

 

2. Asztali hírfolyam-hirdetések

Ezek a hirdetések közvetlenül a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, ha egy asztali számítógépről vagy laptopról böngészik azt.

 

Ahogy fentebb utaltunk rá, ezeket könnyebb a felhasználók szeme elé helyezni, de drágábbak is lehetnek, mint a jobb oldalon megjelenő hirdetések. Szintén figyelemfelkeltőnek, vizuálisnak, és aktivitásra ösztönzőnek kell lenniük, hogy sikeresek legyenek, ráadásul követniük kell az organikus bejegyzésekre vonatkozó szabályokat is.

 

3. Mobilos hírfolyam-hirdetések

Lényegében az asztali hírfolyam-hirdetések mobilos verziójáról van szó, ami napjainkban már szinte nagyobb jelentőséggel bír, mint bármi más. A tendencia azt mutatja ugyanis, hogy ma már többen böngészik a Facebook oldalt mobiljukról, mint asztali gépről!

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

forgalomnövelő tippek
2021-09-23

4 profi módszer a webhelyforgalom fellendítésére

Amikor több látogatót szeretnél webhelyedre vonzani, és a hagyományos forgalomforrások nem teljesítenek úgy, ahogyan elvárnád tőlük, akkor ideje néhány profi taktikát bevetni a forgalom újbóli fellendítésére.

Közösségi média marketing
2021-09-16

6 alapvető tipp a sikeres közösségi média marketinghez

A marketing egy meglehetősen összetett dolog, így nem csoda, hogy sokan nem mernek belevágni saját vállalatuk számára. Azonban néhány alapvető jó tanáccsal és kellő kitartással felfegyverkezve te is sikerre viheted cégedet vagy vállalkozásodat.

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell
2021-09-14

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell

A Facebookon megosztott vélemények óriási sikereket, vagy épp akkora bukást hozhatnak egy vállalat számára. Mivel a legtöbb embernek van Facebook fiókja, szinte bárki könnyedén hozzáférhet ezekhez a véleményekhez, amelyeket a korábbi ügyfelek fogalmaznak meg egy-egy cég Facebook oldalára, és természetesen bárki írhat is ilyen véleményt saját élményei alapján. Ezek a vélemények tehát rendkívüli lehetőséget nyújtanak cégednek, hogy megmutasd az embereknek, pontosan mit is kínálsz ügyfeleid számára. Amennyiben szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, ez a cikk neked szól!

SEO-s tartalmak rangsorolása
2021-09-09

Mitől rangsorol igazán jól egy SEO-ra kiélezett tartalom?

A tartalmak a mai napig fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen tartalom jól rangsorol majd, és releváns tartalmat is vonz webhelyedre. Sőt, az internetes tartalmak többségére soha nem érkezik forgalom a Google-ról.

Videómarketing stratégia kisvállalkozások számára útmutatóval
2021-09-07

Így állítsd össze kisvállalkozásod videómarketing-stratégiáját – Útmutató!

2021-ben komoly kihívás megragadni a közönség figyelmét, hiszen mindenki rohan valahová, és a legtöbbeknek vagy ideje, vagy kedve nincs hosszú cikkeket olvasgatni mobileszközén. A vásárlói igények változásához a marketingnek is igazodnia kell, és azok a cégek, amelyek nem képesek lépést tartani az új trendekkel, hamar feledésbe merülhetnek. A videómarketing egy remek eszköz a modern cégek arzenáljában, azonban sokan tartanak tőle, mert komplikált, körülményes stratégiának tartják. Az alábbiakban néhány ilyen tévhitet rombolunk le, és segítünk mindenkinek, aki szeretne egy hatékony videómarketing-stratégiát kialakítani cége számára!

Közösségi kampányok éttermeknek
2021-09-02

10 tipp a hatékony közösségi kampányokhoz éttermek számára

Az élet kezd visszatérni az éttermekbe, és így a tulajdonosok is kénytelenek újra elgondolkodni azon, hogy milyen módszerekkel tűnhetnek ki vendégeik számára a versenymezőnyből. Az éttermi marketing egyik leghasznosabb eszköze manapság a közösségi média, hiszen számos platform kínál jobbnál jobb marketingeszközöket az új és meglévő vendégek elérésére.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!